Gönderen Konu: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ  (Okunma sayısı 9734 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bir Bir İki ''112'' CANDIR...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '06
  • 22 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« : Ağustos 24, 2015, 11:16:29 »
öncelikle iyi günler aracımı 5 ay önce aldım aracım 2006 model d-4d corolla aracımı ilk aldığımda çekişi çok güzeldi rampalarda fln hiç devir düşmüyodu şu an rampalarda vites düşüyorum arabam çekmiyor ve bi denedim aracım ... km hızı geçmiyor. dik bir rampada durduğum zaman araba çok zor kalkıyor ben baskı balatadan şüpheleniyorum sizce neden olabilir bu sıkıntı şimdiden teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.

Düzenleme: Trafik kuralları.
1998 Model Toyota Corolla 1.3 XE (2007-2015)
2006 Model Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra (2015-Hala Kullanımda)

Toyota Club Türkiye

ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« : Ağustos 24, 2015, 11:16:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #1 : Ağustos 24, 2015, 11:32:39 »
Emre d4d çok güzel ve sorunsuz bir motordur .Aracının km si ve bakım durumu baskı balata durumunu biraz ortaya koyar onları belirtmen gerekir. Ortalama e12 kasaların baskı balatası kullanıma göre 120-130 bine kadar gidiyor. Baskı balatanın bitmesi halinde araçta bağırma ama gitmeme rampalar zor kalkma veya ağır balata kokusu zorlamada debriyajın yukarıda kavraması belirtileri arasındadır .En büyük belirti uzun soluklu bir rampada veya dik bir rampada ağır balata kokusu gelmesidir .Ama bu tarz belirtiler yoksa umarım çıkmaz ama motor veya aracın turbosu il alakalı bir durum olabilir.
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bir Bir İki ''112'' CANDIR...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '06
  • 22 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #2 : Ağustos 24, 2015, 12:03:07 »
Emre d4d çok güzel ve sorunsuz bir motordur .Aracının km si ve bakım durumu baskı balata durumunu biraz ortaya koyar onları belirtmen gerekir. Ortalama e12 kasaların baskı balatası kullanıma göre 120-130 bine kadar gidiyor. Baskı balatanın bitmesi halinde araçta bağırma ama gitmeme rampalar zor kalkma veya ağır balata kokusu zorlamada debriyajın yukarıda kavraması belirtileri arasındadır .En büyük belirti uzun soluklu bir rampada veya dik bir rampada ağır balata kokusu gelmesidir .Ama bu tarz belirtiler yoksa umarım çıkmaz ama motor veya aracın turbosu il alakalı bir durum olabilir.

abi aracım 152 binde ama hiç baskı balata değişti mi onu bilmiyorum ben 145 bindeyken almıştım. 150 binde turbonun sıkıntı yapması için erken değil mi
1998 Model Toyota Corolla 1.3 XE (2007-2015)
2006 Model Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra (2015-Hala Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #3 : Ağustos 24, 2015, 12:18:48 »
Eğer 150 binde ise ve daha önce baskı balata hiç değişmedi ise kesinlikle baskı balatan bitiktir. Aracının yakıtı bile artar gücü tam olarak tekerlere iletemediği  için . Turbo arızası için evet km baya erken bu motorlar 300-350 bin civarı ancak bazı sorunlar çıkarmaya başlıyor .Onun dışında sorunsuz araçlar
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #4 : Ağustos 24, 2015, 12:24:08 »
triger ne zaman degişti
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #5 : Ağustos 24, 2015, 12:34:29 »
arakdaşlar gerekli önerileri söylemişler bende acizane bir eklentide bulunmak istiyorum,aracınızın maf sensörü denilen hava akış metresini kontrol edip yağsız kontak spreyle temizlerseniz dumun değiştiğini göreceksiniz:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bir Bir İki ''112'' CANDIR...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '06
  • 22 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #6 : Ağustos 24, 2015, 13:00:13 »
Eğer 150 binde ise ve daha önce baskı balata hiç değişmedi ise kesinlikle baskı balatan bitiktir. Aracının yakıtı bile artar gücü tam olarak tekerlere iletemediği  için . Turbo arızası için evet km baya erken bu motorlar 300-350 bin civarı ancak bazı sorunlar çıkarmaya başlıyor .Onun dışında sorunsuz araçlar

şu an erzincandayım 10 güne fln istanbula gidicem ordaki ustama göstericem arabayı abi inşallah

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 24, 2015, 13:03:07
triger ne zaman degişti
kardeş bilmiyorum ama ustaya gösterdim trigerin durumu fln iyi onda bi sıkıntı yok

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 24, 2015, 13:04:10
arakdaşlar gerekli önerileri söylemişler bende acizane bir eklentide bulunmak istiyorum,aracınızın maf sensörü denilen hava akış metresini kontrol edip yağsız kontak spreyle temizlerseniz dumun değiştiğini göreceksiniz:)

abi önerin için çok teşekkür ederim kontrol ederim tabi :)
1998 Model Toyota Corolla 1.3 XE (2007-2015)
2006 Model Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra (2015-Hala Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #7 : Ağustos 25, 2015, 10:23:42 »
şu an erzincandayım 10 güne fln istanbula gidicem ordaki ustama göstericem arabayı abi inşallah

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 24, 2015, 13:03:07
kardeş bilmiyorum ama ustaya gösterdim trigerin durumu fln iyi onda bi sıkıntı yok

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 24, 2015, 13:04:10
abi önerin için çok teşekkür ederim kontrol ederim tabi :)


yapacağın işlem çok basit 2 tane vida sökmekten ibaret..elektronikçilerde yağsız kontak sprey satılır 5 tl civarında her yerde kullanablirisn bu spreyi.sensörü çıkartıp spreyi sık tertemiz olacqaktır ozaman farkı görürsün))) daha detaylı bilgi için tekin ağabeye başvurmaı tavsiye ederim:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 160000
  • Model Yılı: '06
  • 9 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #8 : Ağustos 25, 2015, 14:13:36 »
triger ne zaman degişti
hocam bendede 2006 e 12 var hb d4d  servise sordum triger nezaman degıstırıcem kayıtlara bakarmısınız eskı sahıbının dedım kardesım bundaki zincir ömürlük dedi. 170 binde suan araba ne baskı balata ne triger maşallah. hala 180 e kadar tık demiyor hala milletin vites düştüğü yokuşta ben yükseltiyorum.
iktidar yozlaştırır, mutlak iktidar mutlaka yozlaştırır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #9 : Ağustos 25, 2015, 14:55:47 »
servise sordum triger nezaman degıstırıcem kayıtlara bakarmısınız eskı sahıbının dedım kardesım bundaki zincir ömürlük dedi.
Siz bu sözlere itibar etmeyin. 150-200bin kmde değiştiriyorlar. Değişim zamanı gelen zincirin sesi değişiyor diyorlar. Özellikle zincir kopması olayını okudum kopmaz  diye bir şey. Subabları eğiyor ve motor komple inebilir. 5bin tl masraf çıkabilir. Temkinli davranızda fayla var. Zincir  biraz  tuzlu 600 tl diye duymuştum.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #10 : Ağustos 25, 2015, 16:48:44 »
 Türkçe yazım konusunda lütfen biraz daha özen gösterelim arkadaşlar.

 Sıra ile bakmakta fayda var. Aracın bakımları en son ne zaman ve nasıl ürünler ile yapıldı? Yakıt kalitesinden emin misiniz? Hafif yokuş yukarı, son viteste, 60km/s gibi hızda giderken gaz pedalına bastığınızda devir artıyor ancak hız aynı oranda artmıyor ise debriyaj balatasından şüphelenilebilir.

 Aracın devri, yokuş yukarı yolda, torkun yüksek üretildiği kademelerde iken mi çekiş düşük geliyor? Sonuçta rampa eğimi, motor devri ve yük durumuna göre yeri geldiğinde vites düşürmek ya da çekişin zayıf hissedilmesi anormal bir durum değildir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bir Bir İki ''112'' CANDIR...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '06
  • 22 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #11 : Ağustos 26, 2015, 22:20:38 »
hocam bendede 2006 e 12 var hb d4d  servise sordum triger nezaman degıstırıcem kayıtlara bakarmısınız eskı sahıbının dedım kardesım bundaki zincir ömürlük dedi. 170 binde suan araba ne baskı balata ne triger maşallah. hala 180 e kadar tık demiyor hala milletin vites düştüğü yokuşta ben yükseltiyorum.

benim arabamda öyleydi rampada hızlanıyodum vites yükseltiyodum ama şimdi afedersin resmen eşek oldu baya düştü çekişten.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 26, 2015, 22:23:18

yapacağın işlem çok basit 2 tane vida sökmekten ibaret..elektronikçilerde yağsız kontak sprey satılır 5 tl civarında her yerde kullanablirisn bu spreyi.sensörü çıkartıp spreyi sık tertemiz olacqaktır ozaman farkı görürsün))) daha detaylı bilgi için tekin ağabeye başvurmaı tavsiye ederim:)

abi peki bu maf sensörü tam olarak nerede bi tarif eder misin :)

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 26, 2015, 22:24:19
Siz bu sözlere itibar etmeyin. 150-200bin kmde değiştiriyorlar. Değişim zamanı gelen zincirin sesi değişiyor diyorlar. Özellikle zincir kopması olayını okudum kopmaz  diye bir şey. Subabları eğiyor ve motor komple inebilir. 5bin tl masraf çıkabilir. Temkinli davranızda fayla var. Zincir  biraz  tuzlu 600 tl diye duymuştum.

zincirlide olsa trigerin belli bi ömrü var abi haklısın.
1998 Model Toyota Corolla 1.3 XE (2007-2015)
2006 Model Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra (2015-Hala Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #12 : Ağustos 26, 2015, 22:27:25 »
@Emre KARCI (32375) hava filtresinin çıkışında siyah küçük bir parça.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bir Bir İki ''112'' CANDIR...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '06
  • 22 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #13 : Ağustos 26, 2015, 22:43:52 »
Türkçe yazım konusunda lütfen biraz daha özen gösterelim arkadaşlar.

 Sıra ile bakmakta fayda var. Aracın bakımları en son ne zaman ve nasıl ürünler ile yapıldı? Yakıt kalitesinden emin misiniz? Hafif yokuş yukarı, son viteste, 60km/s gibi hızda giderken gaz pedalına bastığınızda devir artıyor ancak hız aynı oranda artmıyor ise debriyaj balatasından şüphelenilebilir.

 Aracın devri, yokuş yukarı yolda, torkun yüksek üretildiği kademelerde iken mi çekiş düşük geliyor? Sonuçta rampa eğimi, motor devri ve yük durumuna göre yeri geldiğinde vites düşürmek ya da çekişin zayıf hissedilmesi anormal bir durum değildir.

abi aracın 10 bin bakımını daha 3 km önce yaptırdım piyasadan orjinal filtreleri bulamadım ama orjinal japon filtreler kullandım motor yağım mobil 5w/30 kullandım. Debriyaj balatasını ise dediğiniz gibi deneyeceğim. Abi aynen torkun yüksek üretildiği kademelerde rampaya geldiğim zaman düşmeye başlıyor, aynı rampayı benim arkadaşım aynı arabayla 5 kişi ile 5. vitesle çıkıyor ama ben vites düşürmek zorunda kalıyorum ilk aldığımda böyle değildi. Ama abi biraz şundan da şüpheleniyorum; ben arabamı istanbuldan getirdim bundan önce hep istanbulda kullanılmış ben şu an Erzincan Tercan'dayım, acaba diyorum hava değişikliğinden mi oldu?
Abi mazot konusuna gelince mazotumu Shell'den alıyorum her zaman ama bu konuda da şüphelendiğim bi husus var; buralardaki petrollere kaçak mazot geliyor gibi söylentiler duydum, acaba diyorum öyle kaçak mazota falan mı denk geldim diye. mazotumu değiştireyim dedim buralarda kaliteli marka bulamıyorum bulmam için Erzincan'a gitmem gerekiyor orası da 100 km yol nasıl yapacağım bilemiyorum.
Abi bir arkadaşım depona 1 litre ince motor yağı koy üstüne mazot al o yağ mazotla karışsın dedi, enjektorler mazot pompası temizlenir ben kendi arabamda da yapıyorum dedi. Bir zararı olur mu sence?

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 26, 2015, 22:45:45
@Emre KARCI (32375) hava filtresinin çıkışında siyah küçük bir parça.

Abi çok ama çok teşekkür ederim gerçekten.
1998 Model Toyota Corolla 1.3 XE (2007-2015)
2006 Model Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra (2015-Hala Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #14 : Ağustos 27, 2015, 09:44:12 »
benim arabamda öyleydi rampada hızlanıyodum vites yükseltiyodum ama şimdi afedersin resmen eşek oldu baya düştü çekişten.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 26, 2015, 22:23:18
abi peki bu maf sensörü tam olarak nerede bi tarif eder misin :)

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 26, 2015, 22:24:19
zincirlide olsa trigerin belli bi ömrü var abi haklısın.


emre arkadaşlar reismde çok net göstermişler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bir Bir İki ''112'' CANDIR...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '06
  • 22 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #15 : Ağustos 27, 2015, 09:45:34 »

emre arkadaşlar reismde çok net göstermişler

evet abi sağolsunlar.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 27, 2015, 12:01:02
@seydi bektaş (9718)   abi önerin için tekrardan teşekkür ederim maf sensörünü temizledim arabamda hissedilir bir şekilde performans artışı oldu. Başka neleri kontrol edebilirim acaba?

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 27, 2015, 12:11:13
@seydi bektaş (9718)   abi yalnız şöyle bir şey var ben yağsız kontak sprey bulamadım burada pas sökücü sprey ile temizledim herhangi bir sıkıntı olur mu ?
1998 Model Toyota Corolla 1.3 XE (2007-2015)
2006 Model Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra (2015-Hala Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #16 : Ağustos 27, 2015, 12:58:17 »
 O yakıta yağ katma tavsiyesini hiç düşünme bile, özellikle bu tarz araçlarda. Yakıtı kalitesinden emin olduğun yerlerden almaya çalış mümkün mertebe.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bir Bir İki ''112'' CANDIR...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '06
  • 22 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #17 : Ağustos 27, 2015, 13:22:40 »
O yakıta yağ katma tavsiyesini hiç düşünme bile, özellikle bu tarz araçlarda. Yakıtı kalitesinden emin olduğun yerlerden almaya çalış mümkün mertebe.

Teşekkür ederim abi önerilerin için. Peki bu maf sensörünü ben pas sökücü sprey ile temizledim sıkıntı olmaz değil mi?
1998 Model Toyota Corolla 1.3 XE (2007-2015)
2006 Model Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra (2015-Hala Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 136500
  • Model Yılı: '17
  • 277 kere teşekkür etti
  • 277 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #18 : Ağustos 27, 2015, 14:36:00 »
Emre, kuru kontak sprey ile temizlersen daha sağlıklı olur kardeşim. Ben öyle yapıyorum..
I'll make you an offer you can't refuse.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bir Bir İki ''112'' CANDIR...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '06
  • 22 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: ARACIMIN ÇEKİŞTEN DÜŞMESİ
« Yanıtla #19 : Ağustos 27, 2015, 15:22:17 »
Emre, kuru kontak sprey ile temizlersen daha sağlıklı olur kardeşim. Ben öyle yapıyorum..

Abi valla artık onunla temizlemiş bulundum bir dahaki sefere öyle temizlerim ama şu an için bir sıkıntı yapmaz değil mi ?
1998 Model Toyota Corolla 1.3 XE (2007-2015)
2006 Model Toyota Corolla 1.4 D-4D Terra (2015-Hala Kullanımda)