Gönderen Konu: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...  (Okunma sayısı 5785 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Merhabalar.

Ekim 2014 çıkışlı 1.4 dizel 15.000 km'de aracım. Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında sizlere danışmak istedim normal mi değil mi diyerek.

1) Aracımın 1. vitesi durduğu yerde bile bazen geçmiyor. Debriyaja çekip tekrar basıyorum çoğu zaman düzeliyor ama bazen tekrar geçmediği de oluyor. Servisine (Toyan Ankara) 2 kere bu sorun için götürdüm fakat ikisinde de vites kutusunu yağlayıp yolladılar ve sorunum devam ediyor. Bunun dışında 2. vitesin yetmediği yokuşlarda 1. vitese alamıyorum ve durmak zorunda kalıyorum zaman zaman. Bu da takdir edersiniz ki arkadan gelen araçlardan korna ve küfür olarak geri dönüyor.

2) 1. vitesten 2. vitese geçirince şakkkk diye oturma sesi geliyor ve normal gelmiyor bana. Diğer hiçbir viteste bu ses yok ama 2. viteste her zaman geliyor bu ses. Daha servisine soramadım, sizce bu normal midir?

3) Ön arka sensör takılı olarak aldım aracı ve sensör düğmesi küçücük yeşil tabiri caizse abidik gubidik bir şey. Servisine bunu da sordum orjinal böyle geliyor dediler.

4) Balatalarımdan ıslık sesi geliyor, sanırım toz biriktiği içinmiş. Frene hafifçe dokununca geçer dediler serviste fakat geçmedi. Her zaman gelmiyor ama geldiği zaman da delirtiyor. Hava kanallı balataların olduğunu ve servisin garanti dahilinde bunları değiştirmek zorunda olduğunu duydum, bu doğru mudur?

5) Aracım 15 bin km'de ve 10 bin bakımı yapıldıktan 5 bin km sonra sarı ingiliz anahtarı şeklindeki, kitapçıkta yağ lambası olduğu yazdığı uyarı ışığı yandı. Bu sefer EFE'ye götürdüm Toyan'dan memnun kalmadığım için ve araç yağ seviyesini artırmış bi filtre tıkandığı için dediler ismini hatırlayamıyorum filtrenin. Aracın fazla yağını aldıklarını söylediler ve haftada 1 gün aracı 3. vites 3000 devirde 15 dk boyunca sürmemi tembihlediler. Bu ne derece doğrudur? Daha önce hiç böyle bir şey duymamıştım. Şunu da belirtmek isterim ki aracımı düz yolda 2500, yokuşlarda 3000-3500 devirde vites değiştiririm; yani devirsiz kullanmamaya özen gösteririm.

6) Genel olarak servislerden hiç memnun kalmadığımı söylemek istiyorum (Toyan ve EFE / ANKARA). Başka bir yetkili servis önerecek olan var mıdır? Sanayide bir usta da olabilir ama garantili olduğu için sertifikalı bir usta olması lazım sanırım.

Görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Bol keyifli ve kazasız sürüşler dilerim.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 137000
  • Model Yılı: '06
  • 134 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #1 : Ağustos 02, 2015, 22:36:39 »
1. Sorunun cevabını bende merak ediyorum
Birgün gelecek,bir gün kalacak...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #2 : Ağustos 02, 2015, 22:42:32 »
Hocam aracınız dizel olduğu için öyle 3000 3500 devir gibi vites değiştirmek gereksiz (çok dik bir yokuş değilse) normal yolda 2200, rampa yukarı 2500 2800 devir gibi vites değişimi uygun olur.  Araç max Torku 1400 ile 2800 devir arasında veriyor zaten.
Aracınızda tıkanan filtre dizel partikül filtresi dir ve yag seviyesi dpf nin temizliğinin sürekli yarıda kesilmesi sonrası olur.  Size tavsiyem forum içinde dpf yi aramanız.  Filtre temizliği yaptığını rolantinin 1000 devirde olmasından ve yolda giderken araç viteste bile olsa anlık tüketimin sıfır olmamasından anlarsınız.  Haftada bir gün 3000 devir diye bir şey yok.   Temizlik yaparken biraz yüksek devir ise yarar.
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #3 : Ağustos 02, 2015, 22:48:37 »
Hocam aracınız dizel olduğu için öyle 3000 3500 devir gibi vites değiştirmek gereksiz (çok dik bir yokuş değilse) normal yolda 2200, rampa yukarı 2500 2800 devir gibi vites değişimi uygun olur.  Araç max Torku 1400 ile 2800 devir arasında veriyor zaten.
Aracınızda tıkanan filtre dizel partikül filtresi dir ve yag seviyesi dpf nin temizliğinin sürekli yarıda kesilmesi sonrası olur.  Size tavsiyem forum içinde dpf yi aramanız.  Filtre temizliği yaptığını rolantinin 1000 devirde olmasından ve yolda giderken araç viteste bile olsa anlık tüketimin sıfır olmamasından anlarsınız.  Haftada bir gün 3000 devir diye bir şey yok.   Temizlik yaparken biraz yüksek devir ise yarar.

Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim aklımda tutucam mutlaka. 3500 dediğim çok sıklıkla olan bir şey değil zaten, dikmen'de oturduğum için bazen olabiliyor sadece.
Rolantiyi sıklıkla kontrol ederim ama hiç 1000 devirde kaldığını görmedim. Genelde 700-800 gibi tahmini devirlerde oluyor.

Çok teşekkür ediyorum tekrar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #4 : Ağustos 02, 2015, 23:00:31 »
Hocam yeni nesil dizel motorlarda emisyon değerlerini düşürmek için dpf denilen parça kullanılıyor.  Egzos gazindaki kurumu bünyesinde tutuyor ve sonra belirli bir doluluk oranına ulaşınca 5. Enjektör mazot puskurtuyor ve egzos sıcaklığını artırıyor bu durum sürüş stiline göre 10 15 km kadar sürüyor.  Motor uyarı ışığı yanmadigi müddetçe sizin ekstra bir şey yapmanıza gerek yok ama dediğim gibi bu temizlik çok sık yarıda kesilirse ekstradan puskurtulen mazot egzos sisteminden geri dönüp kartere birikiyor ve yağ yükseliyor.   O yüzden temizlik yaptığını farkettiginiz zaman güzergahı biraz uzatmaniz ve motor devrini mümkün mertebe sabit tutmanız faydalı olacaktır.
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #5 : Ağustos 02, 2015, 23:30:21 »
Hocam yeni nesil dizel motorlarda emisyon değerlerini düşürmek için dpf denilen parça kullanılıyor.  Egzos gazindaki kurumu bünyesinde tutuyor ve sonra belirli bir doluluk oranına ulaşınca 5. Enjektör mazot puskurtuyor ve egzos sıcaklığını artırıyor bu durum sürüş stiline göre 10 15 km kadar sürüyor.  Motor uyarı ışığı yanmadigi müddetçe sizin ekstra bir şey yapmanıza gerek yok ama dediğim gibi bu temizlik çok sık yarıda kesilirse ekstradan puskurtulen mazot egzos sisteminden geri dönüp kartere birikiyor ve yağ yükseliyor.   O yüzden temizlik yaptığını farkettiginiz zaman güzergahı biraz uzatmaniz ve motor devrini mümkün mertebe sabit tutmanız faydalı olacaktır.

Peki yarıda kesilmesi dediğiniz olay ne oluyor? Ben ne zaman temizlendiğini anlayamıyorum sanırım. Ne olduğu zaman temizlendiği anlamına geliyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #6 : Ağustos 03, 2015, 02:18:54 »
saydıklarınızın cogu kronık sorun sayılıyor bı cok arkadas benzer sıkayetler ıcın konu acmıstı.  park sensorlerı ıcın alıexpreste daha orjınal dugmeler var alıp takabılırsın.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 6700
  • Model Yılı: '14
  • 9 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #7 : Ağustos 03, 2015, 11:10:40 »
Peki yarıda kesilmesi dediğiniz olay ne oluyor? Ben ne zaman temizlendiğini anlayamıyorum sanırım. Ne olduğu zaman temizlendiği anlamına geliyor?

Cevabı merakla beklemekteyim.  Takip!
Herkesi bir zaman için aldatabilirsiniz, bazı kişileri her zaman aldatabilirsiniz, ama herkesi her zaman aldatamazsınız! “Süleyman Seba”

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #8 : Ağustos 03, 2015, 11:17:57 »
Temizlik sırasında motorun rolantisi 1000 devirde kalıyor ve motor biraz daha sesli çalışıyor.  (Bu ilk seviye temizlik birde dolulugun fazla olduğu zamanki ikinci seviye temizlik var onda ekranda uyarı ışığı yanıyor ve motoru asla kapatmamak gerekiyor) yarıda kesilme ise motor temizlik yaparken stop etmek demek☺
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 6700
  • Model Yılı: '14
  • 9 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #9 : Ağustos 03, 2015, 11:24:16 »
Temizlik sırasında motorun rolantisi 1000 devirde kalıyor ve motor biraz daha sesli çalışıyor.  (Bu ilk seviye temizlik birde dolulugun fazla olduğu zamanki ikinci seviye temizlik var onda ekranda uyarı ışığı yanıyor ve motoru asla kapatmamak gerekiyor) yarıda kesilme ise motor temizlik yaparken stop etmek demek☺
Serhat Bey dediğiniz gibiyse benim 2014 Auris 1.4-4D araç sürekli temizlik aşamasında sanırım :D  İşin şakası bir yana araba rölanti çalışırken benim devir hep 1000 dd gösteriyor. Bu normal midir?
Herkesi bir zaman için aldatabilirsiniz, bazı kişileri her zaman aldatabilirsiniz, ama herkesi her zaman aldatamazsınız! “Süleyman Seba”

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #10 : Ağustos 03, 2015, 12:19:21 »
saydıklarınızın cogu kronık sorun sayılıyor bı cok arkadas benzer sıkayetler ıcın konu acmıstı.  park sensorlerı ıcın alıexpreste daha orjınal dugmeler var alıp takabılırsın.
merhaba. Link verebilir misiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #11 : Ağustos 03, 2015, 12:29:45 »
Hocam, birinci vitesten 2. vitese alırken ve 4. viteste de biraz ses var bence. Tak diye tabir edebileceğimiz bir ses.  Yanlış hatırlamıyorsam bu vitesteki ses olayı daha önce de gelmişti. Ben kendim o seslerin sorun olduğunu düşünmüyorum hocam. Çünkü vites geçişleri yumuşak ve kolayca giriyor. Ama senin aracında 1. vitese girmeme olayına bişey diyemem. Diğeri uzun yolda balataların ses çıkarması. Bununla ilgili de bülten yayınlandı. Ön balatalarınız garantiden değişecektir. Benim aracımda da devir bazen 1000 seviyesinde çalışıyor. Ben de fark edersem müdahele etmiyorum. Arkadaş biraz öyle çalıştıktan sonra kendisi normal rolanti seviyesine çekiyor zaten.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 03, 2015, 12:32:12
Ayrıca aracınızın ön farlarını kontrol edin lütfen. İçinde kaz ayakları gibi lekeler oluşmuşsa garantiden farlarınızın değiştirilmesini isteyin. Grupta benim aracım da dahil çoğu corollanın ön farları garantiden değişti. Bir de benim aracımda arka bagaj krom altında pas lekeleri oluşmuştu. Sizde de öyle bişey varsa, onu da dile getirin garantiden değiştiriyorlar.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 03, 2015, 12:33:15
1. vites olayınız hariç diğer şeyler normal herkesin yaşadığı türden sayın hocam. İnşallah onda da ciddi bir sorun yoktur. Saygılar.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #12 : Ağustos 03, 2015, 14:37:34 »
Serhat Bey dediğiniz gibiyse benim 2014 Auris 1.4-4D araç sürekli temizlik aşamasında sanırım :D  İşin şakası bir yana araba rölanti çalışırken benim devir hep 1000 dd gösteriyor. Bu normal midir?
Normalde araç surekli 1000 devirde kalmaz (ekstra elektrik tüketen bir donanım çalışmıyorsa) temizlik sırasında yakıt tüketimi de artar burdan da anlayabilirsiniz.
Uzaktan bir şey de diyemiyorum [emoji4]
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.4 D-4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '14
  • 39 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #13 : Ağustos 03, 2015, 22:53:35 »
5) Aracım 15 bin km'de ve 10 bin bakımı yapıldıktan 5 bin km sonra sarı ingiliz anahtarı şeklindeki, kitapçıkta yağ lambası olduğu yazdığı uyarı ışığı yandı.

Kullanım klavuzunda Yağ lambasi 15000 km yag değişimi yapılmazsa yanar gibi birsey yazıyordu. Yanlış hatırlamıyorsam kitapçıkta bunun servis tarafından sıfırlandığı da yazıyordu. Bu işlem yapılmamış olabilirmi?

Toyan ve efe dışında ALJ kalıyor sadece.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: '13
  • 28 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #14 : Ağustos 04, 2015, 01:27:03 »
Salih bey 2013 model auris aracimin sag farinin kimi yerinde kaz ayagi gibi lekeler var. neden oluyor acaba?
Toyocuk :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #15 : Ağustos 04, 2015, 05:47:46 »
Salih bey 2013 model auris aracimin sag farinin kimi yerinde kaz ayagi gibi lekeler var. neden oluyor acaba?
hasan bey, servise götürün onay vereceklerdir garantiden değişim için. Servisler durumu biliyor zaten.
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #16 : Ağustos 05, 2015, 22:20:58 »
1...şanzımanın 1.vites veya 2.vites senkromeçleri bozuk garantidn değiştirin..
2...aracın dpf(dizel partikül filtresi) belli zamanada doluyor.rejenerasyon yapması gerekiyor.bu normal bir durumdur.ışık yanınca stop etmeyin 30-km hızlı gidin temizleyecektir..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • "mütemadiyen fütursuz"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #17 : Ağustos 12, 2015, 09:02:24 »
Aracım hakkındaki sorunları Toyan'ın ısrarla bakmadığını da belirterek İstanbul genel merkeze mail yoluyla bildirdim. Bunun sonucunda aracımı Toyan'dan gelip kapımdan aldılar kapıma bıraktılar bütün kontrollerini yapıp. Arabama binip test sürüşü yaptığım anda debriyaj sanki daha yumuşak gibi geldi ve bir test sürüşü yaptım; ilk aldığım günki tepkileri aldım arabamdan, yani düzelmişti. Fakat kayıtlara sadece kontrol yapıldı sorun yok şeklinde yazılmış, bana pek inandırıcı gelmedi. Bence puanları düşmesin diye (İstanbul'a rapor edecekleri için) kayıtlara geçirmediler. Bunun yanı sıra balatalarım yeni hava kanallı balatalarla değişti. Şu an aracımda bir sıkıntı kalmadı.

Sizlere önerim bir sıkıntınız olduğunda, servise gittiğinizde size inanmıyorlarsa ya da ısrarla bakmıyorlarsa direk İstanbul genel merkeze mail atın, anında ilgileniyorlar. Biliyorsunuzdur Toyota'dan satış sonrası ve bakım sonrası aranıp, servisi değerlendirmeniz istenir.

Herkese cevapları ve yardımları için çok teşekkür ederim. İyi forumlar  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.4 D-4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '14
  • 39 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #18 : Ağustos 12, 2015, 10:00:40 »
Balata değişimi gerektiren sorununuz neydi? Ses mi? Ön mü arka balata mı değişti? Yeni hava kanallı balata mı takıyorlar yoksa kanal mi açıyorlar?

Biraz fazlaca soru oldu. Bende toyana fren sesi ile ilgili gidiyorum hep oyaliyorlar. Sizin yolunuzu deneyebilirim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #19 : Ağustos 12, 2015, 10:01:39 »
Cevabı merakla beklemekteyim.  Takip!
Opel de Gösterge ekranın da pdf işareti yanıp sönmeye başlıyor ve işlem bitince sönüyor.

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."