Gönderen Konu: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...  (Okunma sayısı 5784 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 12
  • Model Yılı: '14
  • 17 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #20 : Ağustos 12, 2015, 13:00:04 »
Salih bey 2013 model auris aracimin sag farinin kimi yerinde kaz ayagi gibi lekeler var. neden oluyor acaba?
ayni leke benim 2014 corollamda vardi, on iki farı garantiden degistirdiler. alj plazada.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #20 : Ağustos 12, 2015, 13:00:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 504 kere teşekkür etti
  • 208 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #21 : Ağustos 12, 2015, 16:00:37 »
2 numaralı sorun devam ediyor mu hala. 2. vitese takınca şak diye ses gelmesi?

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 12, 2015, 16:08:25
Aracım hakkındaki sorunları Toyan'ın ısrarla bakmadığını da belirterek İstanbul genel merkeze mail yoluyla bildirdim. Bunun sonucunda aracımı Toyan'dan gelip kapımdan aldılar kapıma bıraktılar bütün kontrollerini yapıp. Arabama binip test sürüşü yaptığım anda debriyaj sanki daha yumuşak gibi geldi ve bir test sürüşü yaptım; ilk aldığım günki tepkileri aldım arabamdan, yani düzelmişti. Fakat kayıtlara sadece kontrol yapıldı sorun yok şeklinde yazılmış, bana pek inandırıcı gelmedi. Bence puanları düşmesin diye (İstanbul'a rapor edecekleri için) kayıtlara geçirmediler. Bunun yanı sıra balatalarım yeni hava kanallı balatalarla değişti. Şu an aracımda bir sıkıntı kalmadı.

Sizlere önerim bir sıkıntınız olduğunda, servise gittiğinizde size inanmıyorlarsa ya da ısrarla bakmıyorlarsa direk İstanbul genel merkeze mail atın, anında ilgileniyorlar. Biliyorsunuzdur Toyota'dan satış sonrası ve bakım sonrası aranıp, servisi değerlendirmeniz istenir.

Herkese cevapları ve yardımları için çok teşekkür ederim. İyi forumlar  :)
selam  Serkan bey, 2 numaralı sorun da çözüldü mü aracınızda? O şakk diye oturma sesi hala geliyor mu?
" Less English, more bike."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 2615
  • Model Yılı: '15
  • 103 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #22 : Eylül 20, 2015, 22:33:14 »
1. soruda belirtmiş olduğunuz durum özellikle sabahları soğuk havalarda tekrarlıyorsa, ikinci vitesten birinci vitese geçişte yaşadığınız durum da sabahları daha çok yaşanıyorsa bu vites kutusundaki yağ seviyesinden kaynaklı olabilir. Benim eski aracımda başıma gelmişti, vites kutusundaki yağı değiştirirken olması gereken seviyeden daha fazla koymuşlar güya jest olsunmuş, aramalarım sonucu tesadüf olarak iyi bir ustaya rast geldim, sorunumu anlatınca yağa baktı ve bu yağ bu araca uygun değil dedi ve yağı orijinal Shell marka yağ ile olması gereken seviyeye ayarladı. hiçbir sıkıntım kalmamıştı... Bu durumu da göz ardı etmemenizi öneririm... Problem tamamen vites kutusundaki dişliler ya da yağ seviyesindendir....
coralla 1,33 life

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #23 : Eylül 21, 2015, 21:44:15 »
serkobe arkadaşım.şanzumanın hatalı üretim dediğimiz üretim.bunu toyota düzeltti yeni versiynla değiştiriyolar.
dbf filtresi yüzünden yağ seviyesinin artması sorunu ise dur kalk trafikte oluşan sorun.bu sorun uzun yol aparak çözülüyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #24 : Eylül 22, 2015, 10:31:54 »
serkobe arkadaşım.şanzumanın hatalı üretim dediğimiz üretim.bunu toyota düzeltti yeni versiynla değiştiriyolar.
dbf filtresi yüzünden yağ seviyesinin artması sorunu ise dur kalk trafikte oluşan sorun.bu sorun uzun yol aparak çözülüyor..
Sırf şu partikül filtresi yüzünden aracımı satmayı düşünmeye başladım.  Yaklaşık 7bin km sonra yağ max seviyeyi geçiyor ve motor 50 kmde bir temizlik yapıyor.  Böyle bir mantık olamaz! Emisyon düşecek diye daha çok yakıt tüketip daha fazla (gereksiz yere) yağ değiştiriyoruz.
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 11500
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #25 : Ekim 14, 2015, 02:01:15 »
Merhabalar.

5) Aracım 15 bin km'de ve 10 bin bakımı yapıldıktan 5 bin km sonra sarı ingiliz anahtarı şeklindeki, kitapçıkta yağ lambası olduğu yazdığı uyarı ışığı yandı. Bu sefer EFE'ye götürdüm Toyan'dan memnun kalmadığım için ve araç yağ seviyesini artırmış bi filtre tıkandığı için dediler ismini hatırlayamıyorum filtrenin. Aracın fazla yağını aldıklarını söylediler ve haftada 1 gün aracı 3. vites 3000 devirde 15 dk boyunca sürmemi tembihlediler. Bu ne derece doğrudur? Daha önce hiç böyle bir şey duymamıştım. Şunu da belirtmek isterim ki aracımı düz yolda 2500, yokuşlarda 3000-3500 devirde vites değiştiririm; yani devirsiz kullanmamaya özen gösteririm.


Aynı problem benimde başıma geldi.2 hafta önce 10000 bakımı yaptırdım.Geçen cumartesi sarı anahtar işareti yandı.Servisi aradım.Yağ değişiminden sonra sıfırlamız gerekiyordu unutmuşuz getirin sıfırlayalım dediler.Götürdüm sıfırladılar.Fakat bugün tekrar yandı.Burada yazanları okuyunca sanırım benim araçta dpf temizliği yapmaya çalışıyor.Şimdi sorum şu;

1.Biriken mazot kurumunu temizlemek için fazladan gönderilen mazot yanmadığı için kartere geri dönmüş ve dolayısı ile şuan yağ fazlamıdır.Fazla ise yağ nasıl eksiltilir.

2.Lamba hala yanıyor.Ne yapmalıyım?Hangi devirde ne kadar sürmeliyim?(3. viteste 3000 devirde 15 dk. demiş bir arkadaşımız?)Bunu yapınca işaret kendiliğinden söner mi?


Mesaj Birleştirildi: Ekim 14, 2015, 09:33:27
Aynı problem benimde başıma geldi.2 hafta önce 10000 bakımı yaptırdım.Geçen cumartesi sarı anahtar işareti yandı.Servisi aradım.Yağ değişiminden sonra sıfırlamız gerekiyordu unutmuşuz getirin sıfırlayalım dediler.Götürdüm sıfırladılar.Fakat bugün tekrar yandı.Burada yazanları okuyunca sanırım benim araçta dpf temizliği yapmaya çalışıyor.Şimdi sorum şu;

1.Biriken mazot kurumunu temizlemek için fazladan gönderilen mazot yanmadığı için kartere geri dönmüş ve dolayısı ile şuan yağ fazlamıdır.Fazla ise yağ nasıl eksiltilir.

2.Lamba hala yanıyor.Ne yapmalıyım?Hangi devirde ne kadar sürmeliyim?(3. viteste 3000 devirde 15 dk. demiş bir arkadaşımız?)Bunu yapınca işaret kendiliğinden söner mi?

Kendim cevaplayayım.Bugün sabah oğlumu okula bıraktım.35 dk. kadar kullandım şehiriçi trafikte.Dönüşte ışık söndü.
2014 Corolla 1.4 D4D Advance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 11500
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #26 : Ekim 15, 2015, 20:40:23 »
Kendim cevaplayayım.Bugün sabah(14.10.2015)oğlumu okula bıraktım.35 dk. kadar kullandım şehiriçi trafikte.Dönüşte ışık söndü.

Bugün sabah(15.10.2015) yağ seviyesini ölçtüm.Fazla idi.Işık tekrar yandı.Sanırım fazla yağ yağ basıncını yükseltiyor.Servise gidip yağ seviyesini ayarlattım.Işığıda söndürdüler.Bakalım bundan sonra nasıl olacak.
2014 Corolla 1.4 D4D Advance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #27 : Ekim 16, 2015, 16:47:59 »
Bugün sabah(15.10.2015) yağ seviyesini ölçtüm.Fazla idi.Işık tekrar yandı.Sanırım fazla yağ yağ basıncını yükseltiyor.Servise gidip yağ seviyesini ayarlattım.Işığıda söndürdüler.Bakalım bundan sonra nasıl olacak.

Hocam birde yolunuz düşerse servise "Mazot ile yağ karışınca yağın yapısı bozulmuyormu? " diye sorarmisiniz. Çünkü yaptıkları yağ çubuğunun olduğu yerden fazla yağı çekiyorlar.
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 2000
  • Model Yılı: '19
  • 6 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #28 : Ekim 16, 2015, 20:00:09 »
2014 dizel otomatik corolla aracım var şuan 28000 km de. Bir ay önce aracım motor arıza ışığı yandı servise gittim ve dizel partikül filtresinden kaynaklandığını ve ara sıra yüksek devirde kullanmam gerektiği söylendi. Sorunu giderip aracı teslim ettiler. 24 gün sonra bayram arefesinde yine aynı arıza ışığı yandı yine servise gittim yine sorunu giderdiler ama bu sefer raporlayıp Toyota'ya bildireceklerini söylediler. 1000 km uzun yol yaptım ve dizel partikül filtresi arızası ışığı yandı. 3. defa servisin yolunu tuttum ve garantiden dizel partikül filtresi değişti. Şimdilik bir sorun yok inş olmazda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 11500
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #29 : Ekim 16, 2015, 21:17:22 »
Hocam birde yolunuz düşerse servise "Mazot ile yağ karışınca yağın yapısı bozulmuyormu? " diye sorarmisiniz. Çünkü yaptıkları yağ çubuğunun olduğu yerden fazla yağı çekiyorlar.

Serhat bey mazotun yağ kalitesini bozduğu bence kesin.Ama ne kadar mazot karıştı ve ne kadar bozdu onu bilemem.Eğer tekrarlar ise bu işlemleri sizinde dediğiniz gibi belirterek kayıt altına aldirip ücretsiz yağ değişimini ve filtrenin temizliğini talep edeceğim.En son gittiğimde ustaya egzoz filtresinin manuel temizliğinin mümkün olup olmadığını ve nasil yapıldığını sorunca usta hafif bir tebessümle gülerek anlattı.Benim forumdan bunları okudugumu ve sebebin yağa karışan yakit olduğunu bildiğimi anladı.Bundan sonra sorun olmaz,Olursa bekleriz dedi.Hayirlisi.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2015, 21:22:58
2014 dizel otomatik corolla aracım var şuan 28000 km de. Bir ay önce aracım motor arıza ışığı yandı servise gittim ve dizel partikül filtresinden kaynaklandığını ve ara sıra yüksek devirde kullanmam gerektiği söylendi. Sorunu giderip aracı teslim ettiler. 24 gün sonra bayram arefesinde yine aynı arıza ışığı yandı yine servise gittim yine sorunu giderdiler ama bu sefer raporlayıp Toyota'ya bildireceklerini söylediler. 1000 km uzun yol yaptım ve dizel partikül filtresi arızası ışığı yandı. 3. defa servisin yolunu tuttum ve garantiden dizel partikül filtresi değişti. Şimdilik bir sorun yok inş olmazda.

Omer bey dizel partikul ariza ışığı dediğiniz ışık nasil birsey tarif edermisiniz.Birde motor ariza ışığı mi yandı.Kırmızı renkli.Yoksa sari anahtar isareti mi?Aydinlatirsaniz sevinirim.
2014 Corolla 1.4 D4D Advance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 33 kere teşekkür etti
  • 63 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #30 : Ekim 16, 2015, 23:43:19 »
@Bayram SAKARYA (33269) bey bizim modellerde  dpf artık iyice dolunca motor ön ısıtma sistemi ışığı yani spiral şeklinde bir lamba yanıyor.  Bu ışık yanınca yol durumuna göre 2 yada 3. vites 2500 3000 devir civarı kullanıyorum.  (Aracımı 55bin km de aldım ve şu anda 90bin km de. Bu ışık 4-5 defa yandı) ancak birde ingiliz anahtari şeklinde ışık var.  O ışık ise ya yağ değişimi zamanı geldi diye yada yağ seviyesi yüksek diye yanıyor.
2005 Toyota Corolla Terra 1.6 vvti (Sadece Benzin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 11500
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #31 : Ekim 17, 2015, 00:33:18 »
@Bayram SAKARYA (33269) bey bizim modellerde  dpf artık iyice dolunca motor ön ısıtma sistemi ışığı yani spiral şeklinde bir lamba yanıyor.  Bu ışık yanınca yol durumuna göre 2 yada 3. vites 2500 3000 devir civarı kullanıyorum.  (Aracımı 55bin km de aldım ve şu anda 90bin km de. Bu ışık 4-5 defa yandı) ancak birde ingiliz anahtari şeklinde ışık var.  O ışık ise ya yağ değişimi zamanı geldi diye yada yağ seviyesi yüksek diye yanıyor.

Bende yanan lamba sarı anahtar şeklinde olan idi.O zaman yağ seviyesi veya bakımla ilgili olan.Teşekkür ederim bilgilendirmeniz için.
2014 Corolla 1.4 D4D Advance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 2000
  • Model Yılı: '19
  • 6 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #32 : Ekim 18, 2015, 22:19:07 »

Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2015, 21:22:58
Omer bey dizel partikul ariza ışığı dediğiniz ışık nasil birsey tarif edermisiniz.Birde motor ariza ışığı mi yandı.Kırmızı renkli.Yoksa sari anahtar isareti mi?Aydinlatirsaniz sevinirim.
[/quote]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #33 : Ekim 18, 2015, 22:24:49 »
serkobe?Vay ziyaretçi olarak ta konu açılıyor mu?Hakankobe olarak arada takılayım yav. :rofl: :rofl: :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 11500
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #34 : Ekim 18, 2015, 23:54:35 »

Mesaj Birleştirildi: Ekim 16, 2015, 21:22:58
Omer bey dizel partikul ariza ışığı dediğiniz ışık nasil birsey tarif edermisiniz.Birde motor ariza ışığı mi yandı.Kırmızı renkli.Yoksa sari anahtar isareti mi?Aydinlatirsaniz sevinirim.

Bilgilendirme için teşekkür ederim.
2014 Corolla 1.4 D4D Advance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaşadığım birkaç sıkıntı hakkında danışmak istedim...
« Yanıtla #35 : Ekim 19, 2015, 21:43:30 »
arkadaşımız doğru söylemiş o ışık yandığınında 2500-3000 devir aralığında kullanmak hatta otobana çıkmak lazım.maalesef yeni nesil araçlar böyle.dpf böyle temizleniyor.haa bide sanayi yöntemi va.taksiciler kullanıyor bu yöntemi.ışık yanınca sanayiye konvektörcüye gidip içideki seramik taşları temizleyip veriyolar.buda değişik yöntem..