Gönderen Konu: Uçak Teknolojisi Bölümü Hakkında Düşünceleriniz (Üniversite Tercihi İçin Yardım)  (Okunma sayısı 7008 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Merhabalar abilerim. Biliyorsunuz üniversiteden mezun olduk. Biyomedikal cihaz teknolojileri okumuştum. Lisedede aynı şekilde biyomedikal okudum.

Şimdi tekrar bir bölüm okuyacağım 2 yıllık.
Okumayı düşündüğüm bölümler sırasıyla Uçak Teknolojisi, Tıbbi Görüntüleme, İş sağlığı ve güvenliği bölümü. Lise ve üniversitede okuduğum alan elektronik üzerine olduğundan ve elektronik ilgi alanım olduğundan uçak teknolojisi bölümüne daha çok yatkınım. Ama hastanede cihazlarla haşır neşir olduğumdan tıbbi görüntülemede pek zor değil benim için.

Uçak Teknolojisi bölümü hakkında düşünceleriniz nedir?
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ilkecim bence yine kendi alanin olan tibbi görüntülemeyi sec derim. Is sagligi ve  güvenligi bölümü 4 yillik değilse bi ise yaramiyor. Ucak teknolojisi icin bi şey diyemem ama herzaman bi alanda kendini geliştirmek daha iyidir. Hakkinda hayırlısı neyse o olsun kardesim.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ilkecim bence yine kendi alanin olan tibbi görüntülemeyi sec derim. Is sagligi ve  güvenligi bölümü 4 yillik değilse bi ise yaramiyor. Ucak teknolojisi icin bi şey diyemem ama herzaman bi alanda kendini geliştirmek daha iyidir. Hakkinda hayırlısı neyse o olsun kardesim.
Fikrin için teşekkürler abi. İş sağlığı ve güvenliği 2 yıllık. Pek yazmayıda düşünmüyorum tercih listeme. Şuan uçak teknolojisi ve tıbbi görüntüleme ön planda benim için
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ucak tekn. bolumu guzel is alanlari aslinda cok iyi ama suan icin THY teknikte is bulman zor (siyasi nedenlerden dolayi)
Diger ozel kurumlarda isciyi somuruyor.
Bence kendi bildigin bolumu dusun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ucak tekn. bolumu guzel is alanlari aslinda cok iyi ama suan icin THY teknikte is bulman zor (siyasi nedenlerden dolayi)
Diger ozel kurumlarda isciyi somuruyor.
Bence kendi bildigin bolumu dusun.


Fikrin için teşekkürler abi.

Tıbbi görüntüleme hakkındada bilgi vereyim kendim. Taşeron firmaya bağlı veya özel hastanelerde çalışabilirim. Kpssden alım az. Çalışma koşulları kağıt üzerine yazıldığı gibi değildir genelde. İyi derecede korunamazsam yüksek radyasyona maruz kalma tehlikem var. @tuncay sahin (6765)  abim bu konuda daha iyi aydınlatır beni :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 149000
  • Model Yılı: '09
  • 341 kere teşekkür etti
  • 233 kere teşekkür edildi
İlke kardeşim,
Öncelikle hayırlı olsun. Günümüzde bol miktarda havayolu şirketi var ve de gittikçe yaygınlaşıyor. O yüzden Uçak Teknolojisi okumanda fayda var. Tıbbi görüntüleme ise yine iş yapar bir bölüm ama teknik olarak sıkıntıları var. Her şeyin hayırlısı olsun. Ben olsam Uçak Teknolojisi okurdum.
2009, Lacivert, Jeep Cherokee 2.8 CRD Limited, A/T, C/C,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
İlke kardeşim,
Öncelikle hayırlı olsun. Günümüzde bol miktarda havayolu şirketi var ve de gittikçe yaygınlaşıyor. O yüzden Uçak Teknolojisi okumanda fayda var. Tıbbi görüntüleme ise yine iş yapar bir bölüm ama teknik olarak sıkıntıları var. Her şeyin hayırlısı olsun. Ben olsam Uçak Teknolojisi okurdum.

Fikrin için teşekkürler abi :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Uçak Tekolojisi bölümünün içeriği ney? otomotiv teknolojileri gibi genel bir eğitim mi veriyor yoksa motor/gövde/avionik gibi ihtisaslara ayrılmış vaziyette mi?

Eğer genel bir eğitim ise okuldan sonra bir dalda uzmanlaşman gerekecek onun için ayrıca eğitim ve staj gerekebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Uçak Tekolojisi bölümünün içeriği ney? otomotiv teknolojileri gibi genel bir eğitim mi veriyor yoksa motor/gövde/avionik gibi ihtisaslara ayrılmış vaziyette mi?

Eğer genel bir eğitim ise okuldan sonra bir dalda uzmanlaşman gerekecek onun için ayrıca eğitim ve staj gerekebilir.

Kapadokya myo'un sitesinden alıntıdır.

Uçak Teknolojisi
Sivil havacılık bakım hizmetleri alanında dünyanın önemli merkezlerinden olmaya aday olan Türkiye, 2010 yılı itibariyle 129 ülkeye uçak bakım hizmeti vermeye talip olmuş bulunmaktadır. Özellikle Avrasya, Orta Doğu, Afrika ve Balkanlarda bilgi birikimi ve tecrübesiyle dikkatleri çeken Türk sivil havacılığının, binlerce uçak bakım teknisyenine ihtiyacı vardır.


Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün desteği ve Türk Hava Yolları işbirliğiyle kurulan program alanında öncü vazifesini üstlenmiştir.
Eğitim boyunca öğrencilere mesleki-teknik İngilizce başta olmak üzere Uçak Temel Bilgisi, Temel Elektrik, Uçak Bakım Uygulamaları, Temel Elektronik, Aerodinamik, Uçak Yapıları ve Uygulamaları, Uçak Sistemleri ve Uygulamaları, Pistonlu Motorlar ve Uygulamaları, Elektronik Göstergeler ve Sistemleri, Gaz Türbinli Motorlar ve Uygulamaları, Uçak Göstergeleri ve Pervane konularında eğitim verilecek, uygulama eğitimleri Kapadokya Meslek Yüksekokulu uygulama atölyelerinde, THY ve myTECHNIC MRO Services tesislerinde yürütülecektir.
Ayrıca myTECHNIC MRO Services programın toplam kontenjanı üzerinden başarı sırasına göre ilk üç öğrenciye istihdam garantisi vermeyi taahhüt etmiştir.
Mezunlarımız eğitimlerini tamamlamalarının ardından havacılık bakım � onarım sektöründe uçak bakım teknisyeni olarak görev alabilecekler.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ucak bakim teknisyeni de güzel bi meslekmis.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Kapadokya myo'un sitesinden alıntıdır.

Uçak Teknolojisi
Sivil havacılık bakım hizmetleri alanında dünyanın önemli merkezlerinden olmaya aday olan Türkiye, 2010 yılı itibariyle 129 ülkeye uçak bakım hizmeti vermeye talip olmuş bulunmaktadır. Özellikle Avrasya, Orta Doğu, Afrika ve Balkanlarda bilgi birikimi ve tecrübesiyle dikkatleri çeken Türk sivil havacılığının, binlerce uçak bakım teknisyenine ihtiyacı vardır.


Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün desteği ve Türk Hava Yolları işbirliğiyle kurulan program alanında öncü vazifesini üstlenmiştir.
Eğitim boyunca öğrencilere mesleki-teknik İngilizce başta olmak üzere Uçak Temel Bilgisi, Temel Elektrik, Uçak Bakım Uygulamaları, Temel Elektronik, Aerodinamik, Uçak Yapıları ve Uygulamaları, Uçak Sistemleri ve Uygulamaları, Pistonlu Motorlar ve Uygulamaları, Elektronik Göstergeler ve Sistemleri, Gaz Türbinli Motorlar ve Uygulamaları, Uçak Göstergeleri ve Pervane konularında eğitim verilecek, uygulama eğitimleri Kapadokya Meslek Yüksekokulu uygulama atölyelerinde, THY ve myTECHNIC MRO Services tesislerinde yürütülecektir.
Ayrıca myTECHNIC MRO Services programın toplam kontenjanı üzerinden başarı sırasına göre ilk üç öğrenciye istihdam garantisi vermeyi taahhüt etmiştir.
Mezunlarımız eğitimlerini tamamlamalarının ardından havacılık bakım � onarım sektöründe uçak bakım teknisyeni olarak görev alabilecekler.

Demek ki temel eğitim veriliyor.

Uçak bakım teknisyeniği kısmında görev alabilirler kısmı  ise bana abartı geldi.Havacılık dünyada standartların en sıkı olduğu sektörlerden biridir.Özellikle bakım onarım hususunda okuldan çıktıktan sonra direkt işe teknisyen olarak başlatmaz.Bu işin bir sürü kademesi dahada önemlisi serifikasyon edinme süreci var.Belirli tipte uçak motorları (Torboprop Turboshaft  turbofan v.s gibi) için yetiştip sertifikasyon sağlamanız gerek (kısaca sertifika almak) Tabi bu para ve süreç meselesi.O yüzden çoğu firma yetişmemiş eleman almak yerine Özellikle Hava kuvvetlerinden yetişmiş eleman temin ediyor.O yüzden okuldan çıkan hiç kimseyi ne Technik ne Habom havada kapar.Siz kendiniz tırmalayacaksınız.

Tabi sektöre bir şekilde girer yeterli maddi manevi fedakarlığı gösterir sebat ederseniz zevkli ve parası iyi bir meslektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ucak bakim teknisyeni de güzel bi meslekmis.
:)

Demek ki temel eğitim veriliyor.

Uçak bakım teknisyeniği kısmında görev alabilirler kısmı  ise bana abartı geldi.Havacılık dünyada standartların en sıkı olduğu sektörlerden biridir.Özellikle bakım onarım hususunda okuldan çıktıktan sonra direkt işe teknisyen olarak başlatmaz.Bu işin bir sürü kademesi dahada önemlisi serifikasyon edinme süreci var.Belirli tipte uçak motorları (Torboprop Turboshaft  turbofan v.s gibi) için yetiştip sertifikasyon sağlamanız gerek (kısaca sertifika almak) Tabi bu para ve süreç meselesi.O yüzden çoğu firma yetişmemiş eleman almak yerine Özellikle Hava kuvvetlerinden yetişmiş eleman temin ediyor.O yüzden okuldan çıkan hiç kimseyi ne Technik ne Habom havada kapar.Siz kendiniz tırmalayacaksınız.

Tabi sektöre bir şekilde girer yeterli maddi manevi fedakarlığı gösterir sebat ederseniz zevkli ve parası iyi bir meslektir.

Temel eğitim yanında sertifika eğitimleri veya gelişim egitimleri nerdeyse her meslekte şart oldu dediğiniz gibi. Şuan biyomedikal  sektöründe yaşıyorum bu durumu. Mumkun oldugu kadariyla egitimlere vs katilmaya calisiyorum.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Yalnız Havacılıkta sertifika artı değer yada avantaj değil bildiğiniz mecburiyet.Belirli sertifikaya sahip olmayan insanları bazı yerlerde kapıdan içeri bile sokmazlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Yalnız Havacılıkta sertifika artı değer yada avantaj değil bildiğiniz mecburiyet.Belirli sertifikaya sahip olmayan insanları bazı yerlerde kapıdan içeri bile sokmazlar.

Doğrudur abi.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Lisede de uçak bölümü okumuş olsaydın bende uçak derdim çünkü liseden yetişenleri ön planda tutuyorlar.

Fakat üniversitelerde temel olmadan bu tarz teknik bölümleri okumak mantıklı değil.

Bildiğin yoldan devam et derim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Lisedede uçak bölümü okumuş olsaydın bende uçak derdim çünkü liseden yetişenleri ön planda tutuyorlar.

Fakat üniversitelerde temel olmadan bu tarz teknik bölümleri okumak mantıklı değil.

Bildiğin yoldan devam et derim.

Fiktrin için  teşekkürler abi.
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Radyoloji. Teknikeri olarak bende sana.ucak teknolojisi.derim,
Tibbi goruntuleme de.yani radyolojide son zamanlarda. Ozellerin de olmasi nedeniyle cok.mezun. veriyor, devlette is bulman iyi bir kpss ile mümkün, Ozel hastanelerde. Ve goruntuleme. Merkez lerinde kendini Mr ve.tomografi veya pet ct gibi alanlarda geliştirdiğinde her zaman is bulma imkanın. Yuksek.Ama mezzun sayisi.hergecen gün artıyor,
Ayrica radyasyona maruz kalman ve son zamanlarda hastanelerde. Yasananlar dolayi uzak.dur.derim,Saglikta ilk once bana.gore.112 acil.paramedik daha avantajli,
Ucak teknoojisinde insanlarla. Ugrasmayacaksin kafan rahat
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Radyoloji. Teknikeri olarak bende sana.ucak teknolojisi.derim,
Tibbi goruntuleme de.yani radyolojide son zamanlarda. Ozellerin de olmasi nedeniyle cok.mezun. veriyor, devlette is bulman iyi bir kpss ile mümkün, Ozel hastanelerde. Ve goruntuleme. Merkez lerinde kendini Mr ve.tomografi veya pet ct gibi alanlarda geliştirdiğinde her zaman is bulma imkanın. Yuksek.Ama mezzun sayisi.hergecen gün artıyor,
Ayrica radyasyona maruz kalman ve son zamanlarda hastanelerde. Yasananlar dolayi uzak.dur.derim,Saglikta ilk once bana.gore.112 acil.paramedik daha avantajli,
Ucak teknoojisinde insanlarla. Ugrasmayacaksin kafan rahat


Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim abi. Bende senini gibi düşünüyordum tıbbi görüntüleme hakkında
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Uçak  teknolojisi bölümünü babamla uzun şekilde araştırıp konuşup tartıştıktan sonra  vazgeçtim. Çünkü mezun olduktan sonra arkan geniş degilse 2 yillik oldugu icin bu alanda tercih yapmak acikcasi dusundurucu oldu.
Birde eğer önüme firsat çıkarsa okul kaydımı dondurup iş hayatına devam edebilirim. Bundan dolayı istanbul içi tibbi goruntuleme  alanini yazdim.

Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
annemlerin zoruyla seçemedigim bölüm,şuan okudugum bolümü bitirince okumayi düşünüyorum,en yakin arkadaşım  okuyor
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE