Gönderen Konu: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı  (Okunma sayısı 13079 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dervişlik bir dilektir. Dileyene düğün dernektir.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '08
  • 8 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« : Haziran 23, 2015, 22:11:31 »
Merhaba Arkadaşlar,

yakın zamanda lastik değişimi rot/balans ayarı yaptıran var mı? Ortalam bu işlemlere ne kadar ücret alınıyor piyasada bilen var mı?
2008 Avensis 1.6 Comfort (2015- ? ) 96bin- ?
1998 Honda Civic 1.4 LS (2009-2015) 70bin-115bin

Toyota Club Türkiye

Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« : Haziran 23, 2015, 22:11:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #1 : Haziran 23, 2015, 22:17:56 »
Merhaba Arkadaşlar,

yakın zamanda lastik değişimi rot/balans ayarı yaptıran var mı? Ortalam bu işlemlere ne kadar ücret alınıyor piyasada bilen var mı?

Rot balans ikisi birlikte 80 tl civarı. 40 + 40 Tabi bu fiyatın çok altınada yaptırabilirsiniz.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dervişlik bir dilektir. Dileyene düğün dernektir.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '08
  • 8 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #2 : Haziran 23, 2015, 22:25:50 »
lastikleri internetten aldım uygun fiyata..buralarda bir yere sordum. adamlar boşboş oturuyordu. lastik değişimi+balans= 60 TL rot ayarı= 40 TL toplamda 100 TL dediler. eyvallah dedim çıktım. Allah'ın bir sanayi sitesi. Esnafımızın maşallahı var yani...
geçen sonbahar 50 TLye halletmiştim rot-balans ayarını. Lastik değişimine ek birşey alacaklarını sanmıyorum.
2008 Avensis 1.6 Comfort (2015- ? ) 96bin- ?
1998 Honda Civic 1.4 LS (2009-2015) 70bin-115bin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #3 : Haziran 23, 2015, 22:36:55 »
Lastik değişim + balans 50 TL .

Rot 30 dan başlar 100 e kadar yolu var :) Sömüren sömürene

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #4 : Haziran 23, 2015, 22:41:29 »
Kocaeli de lastik o firmadan alınmışsa balans ayarı ücretsiz ancak nitrojen için para alıyorlar. Dışardan gelen için rot balans ve nitrojen basımı ile lastiklerin rotasyonu toplam 80 tl
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dervişlik bir dilektir. Dileyene düğün dernektir.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '08
  • 8 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #5 : Haziran 23, 2015, 23:06:25 »
latiklerin tanesini dükkan fiyatından 25 tl daha uyguna aldığım için dışarıda 50 tl balans fiyatı versem sorun olmaz ama rot ile beraber 100 tl bana çok geldi. yarın çıkıp biraz dolanayım. 80 tl'ye razı olacağım artık. bari sağlam bir yer bulayım. İstanbul bahçeşehir civarında oturuyorum. Buralarda artık pazarlıkla bişiler yapacağım:) Şu ülkede pazarlıksız su bile alınmaz onu anladım.
2008 Avensis 1.6 Comfort (2015- ? ) 96bin- ?
1998 Honda Civic 1.4 LS (2009-2015) 70bin-115bin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #6 : Haziran 24, 2015, 00:55:52 »
4 lastik+ balans+2ön teker rot=60 tl. Arkanın rot ayarları kolay kolay bozulmaz.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #7 : Haziran 24, 2015, 08:24:24 »
 Rot ayarı gerekli mi onu tespit etmek lazım önce.
 Düzen ayarlarını her yerde yaptırmamak lazım, hem işi bilen yer olmalı, hem de uygun, kaliteli cihazlara sahip olmalı.
 Fiyatlar ile ilgili bir konu vardı sitemizde. Arkadaşların dediği gibi fiyatlar değişken olabiliyor ancak lastik değişimi ve balans ortalama 50Tl gibi genelde. Rot ayarı da yapılacaksa, aynı yerde far ayarının da yapılmasını isteyebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dervişlik bir dilektir. Dileyene düğün dernektir.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '08
  • 8 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #8 : Haziran 24, 2015, 19:44:37 »
Rot ayarı gerekli mi nasıl anlarım? Araçta hafif sağa çekme var ama lastik değişimi ve balans sonrası nasıl olur bilemiyorum. Lastik değişimi + balans + rot= 50 TL olan bir yer buldum ama bu sefer de sizin "rot ayarı gerekli mi?" sorunuza takıldıım :)
bu arada gerçekten araştırmak lazım..evin alt sokağında bir pastane de güllaç'ın kilosu 40 TL, 2 km ileride başa bir pastanede 20 TL. Gayet de başarılı...Serbest piyasa çok serbest :)
2008 Avensis 1.6 Comfort (2015- ? ) 96bin- ?
1998 Honda Civic 1.4 LS (2009-2015) 70bin-115bin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #9 : Haziran 24, 2015, 20:12:57 »
Rot ayarı gerekli mi nasıl anlarım? Araçta hafif sağa çekme var ama lastik değişimi ve balans sonrası nasıl olur bilemiyorum. Lastik değişimi + balans + rot= 50 TL olan bir yer buldum ama bu sefer de sizin "rot ayarı gerekli mi?" sorunuza takıldıım :)
bu arada gerçekten araştırmak lazım..evin alt sokağında bir pastane de güllaç'ın kilosu 40 TL, 2 km ileride başa bir pastanede 20 TL. Gayet de başarılı...Serbest piyasa çok serbest :)

Bilgisayarlı rot balans yapılan bir yerse sıkıntı olmaz zaten hepi topu 10 - 15 dk süren işlem. Rot ayarı genelde ön takımdan parça değişimi olduğu zaman yapılan bir işlem. Ama madem lastiklerinizi değiştireceksiniz yaptırmakla birşey kaybetmezsiniz.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 402 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #10 : Haziran 24, 2015, 20:31:30 »
direksiyonda titreme vardı ve hafif sola kayıyordu. rot balanscıya gittim. bana sorduğu soru şu: abi genelde otoban gibi düz yollarda mı kullanıyorsun yoksa ilçeler arası dişli asfaltta mı? diye sordu. ben de neden sordun dedim. eğer otoban ağırlıklı ise ona göre , eğer ilçeler arası yolda kullanıyorsan ki o yollar hafif sağa doğru eğimli olur ona göre ayarlayacağım dedi.
 bende dur bi bakıp geleyim dedim ve gidiş o gidiş...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dervişlik bir dilektir. Dileyene düğün dernektir.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '08
  • 8 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #11 : Haziran 24, 2015, 21:41:05 »
Rot ayarı gerekli mi nasıl anlarım? Araçta hafif sağa çekme var ama lastik değişimi ve balans sonrası nasıl olur bilemiyorum. Lastik değişimi + balans + rot= 50 TL olan bir yer buldum ama bu sefer de sizin "rot ayarı gerekli mi?" sorunuza takıldıım :)
bu arada gerçekten araştırmak lazım..evin alt sokağında bir pastane de güllaç'ın kilosu 40 TL, 2 km ileride başa bir pastanede 20 TL. Gayet de başarılı...Serbest piyasa çok serbest :)
bilgisayarı ekranı,,vs vardı. sorun olmaz diye düşünüyorum. cuma-cumartesi baktıracağım artık. yeni lastikler bagajda durup duruyor..aracı da yeni aldığım için illa rot ayarı da yaptıracağım ama dükkana ilk defa gidiyorum ama zaten ne kadar yanlış yapabilirler ki.

direksiyonda titreme vardı ve hafif sola kayıyordu. rot balanscıya gittim. bana sorduğu soru şu: abi genelde otoban gibi düz yollarda mı kullanıyorsun yoksa ilçeler arası dişli asfaltta mı? diye sordu. ben de neden sordun dedim. eğer otoban ağırlıklı ise ona göre , eğer ilçeler arası yolda kullanıyorsan ki o yollar hafif sağa doğru eğimli olur ona göre ayarlayacağım dedi.
 bende dur bi bakıp geleyim dedim ve gidiş o gidiş...

süper tecrübeler oluyor :) gideceğim yer de kenar mahallede bir yer. bakalım bende de güzel hikayeler çıkacak mı..
2008 Avensis 1.6 Comfort (2015- ? ) 96bin- ?
1998 Honda Civic 1.4 LS (2009-2015) 70bin-115bin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #12 : Haziran 25, 2015, 09:03:49 »
 Düzen ayarlarında hassaslık önemli aslında. Düşük hızlarda pek hissetmezsiniz ancak otoyol hızlarında balans ayarındaki hafif bir sapma bile hissedilebilir. Bunun etkisi aslında sadece his olmaz. Fren diskinden, rot başlarına, lastik aşınmasından, yol tutuşa kadar etkileri olabilir bozukluğun boyutuna vs göre.
 Tabi burada amacımız sorunun üzerine daha fazla soru çıkarmak değil :) ama bazı şeyleri de gözden kaçırmamak daha iyi olur diye düşünüyorum.
 Düzen ayarları konusunda çok iyi bilinen bazı yerler var. Sonuçta ellerindeki aletlerin kalitesi de önemli.
 Araçta, düz yolda bir yana çekme var ya da direksiyon tam düz konumda iken araç düz gitmiyor ise(yol eğimi de önemli) rot ayarı gereklidir denebilir.
 Bazı araçların arka düzen de rot ayarlı(bağımsız tiplerde) olabiliyor. Ama arkadaşların dediği gibi, arka düzen kolay kolay bozulmaz. Benim bildiğim, torsiyon çubuklu arka düzenlerde bu ayar genelde yok(başka bilgisi olan olursa paylaşabilir, faydalı olur).
 Balans ayarı öncesi, jant içindeki zift vs yapışkanlar temizlenmeli. Lastik dişlerinde de taş olmamalı, bunlar balans ayarını bozan etmenlerdir.

 Rot için şu konular da faydalı olabilir;
 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=41650.msg560267#msg560267

 http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=64649.0
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dervişlik bir dilektir. Dileyene düğün dernektir.
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '08
  • 8 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #13 : Haziran 26, 2015, 23:15:35 »
sonuç:

rot+balans= 50 TL
lastik değiştirme = 25 TL
far ayarı = 10 TL
iç dış = 20 TL

ile günü kapadım
2008 Avensis 1.6 Comfort (2015- ? ) 96bin- ?
1998 Honda Civic 1.4 LS (2009-2015) 70bin-115bin

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #14 : Haziran 30, 2015, 19:01:47 »
mutlaka lastik değişiminden sonra yaptırmak lazım bence..

sonucta aracın ön düzen olmasa da yürüyeni ile alakalı en ölümcül parça değişiyor ve aracın yürüyen/yürümeyen tüm karakteri lastiğe göre şekilleniyor. lastikte taş çakıl varken bile ayar hatalı olabilir deniyorken, lastik komple değişince, yaz/kış lastiği değişimlerinde falan mutlaka yaptırın rot ayarını.. balansı zaten lastik değişince yapacaktır lastikçi otomatikman..

yılda 2 kez, yaz kış lastiği değişimi esnasında yaptırırsanız da zaten hem aracınızın ön takım ömrünü uzatırsınız, hem lastiklerinizin dengesiz  aşınma oranını çok düşürürsünüz..  50 tl den kaçıp yaptırmamazlık olmaz. hele ki yurdum yollarında.... avrupalı'nın senede bir, 10.000 km'de bir dediği süreleri daima yarıya düşürürüm ben.. hem yurdum koşulları belli hem de iklimler çok değişkendir mesela..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik Değişimi ve Rot Balans Ayarı
« Yanıtla #15 : Haziran 30, 2015, 20:00:09 »
İşi bilen biri güzelce ayarlar. Benim ön tekerlerin tabanları içeri doğru bakıyordu lastikler erken aşınınca farkettim rot balansa gittim benim tekerler ayarsız tamam dedi. Yanlardan iki tane üçgen cihaz taktı abi senin tekerler eğri. Bende onun için geldim deyince güldü 15 liraya halletti.