0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aracınız hayırlı olsun.Usta yağın nereden geldiğini anlayamadı mı ? Yağ filtresini değiştirirken akan yağlar olabilir, külbütör kapak contası eskimiştir oradan akıtabilir, silindir contasından kaçırabilir, karter contasından süzülmüş olabilir.En güzeli kanallı bir yıkamacıya gdidip -ağır vasıta yıkamacılarının çoğunda kanal sistemi vardır- aracın motor aksamını alttan buharlı su ve ilaçla yıkatın, pis yağ temizlensin. Böylelikle yağın geldiği yeri net olarak tespit edersiniz.
Teşekkür ederim, usta motorun alt kısmından dedi conta değişecek dedi ama servis temizlesin takip etsin daha iyi anlaşılır dedi. Servis dediğiniz temizleme işlemini yapıp aracı takibe alır mı acaba?
Rica ederim.Conta derken silindir contası mı acaba ? Eğer böyleyse sizin için biraz masraflı olur bu ve motoru yarıya kadar açmak gerekli. Umarım o kadar teferruatlı bir işlem yoktur.Belki servis de yapabilir bahsettiğim işlemi ama uğraşacaklarını zannetmiyorum. "Yıkatıp gelin" diyebilirler. Tavsiyem, sizin bireysel olarak yıkatmanızdır. Böylelikle yağ kaçıran yeri siz net olarak görmüş olursunuz.
Teşekkür ederim hocam inşallah dediğiniz gibi bir işleme gerek kalmaz o zaman.
İnşallah, yeni alınan bir araçta bu tarz şeyler can sıkıcı olur.Fakat silindir contası olsa bu farkedilirdi diye düşünüyorum ustalar tarafından.Yol göstermek amacıyla aşağıdaki fotoğrafları ekliyorum.Geçen yıl MAYIS ayında benim aracım da contadan yağ kaçırıyordu. Üstte bahsettiğim gibi kanallı bir yıkamada yıkatmıştık, yağın nereden geldiğini anlamıştık.Silindir contasından yağ kaçırdığı zaman manzara bu şekilde oluyor.
Anladigim kadari ile sorun bir 3ZZ-FE klasigi.Eger aracta LPG sistemi var ise kulbutor kapagi sokulup subap ayarlarini kontrol edilmesi gerekli, subaplarda ayar bozuklugu varsa oncelikle o duzeltilmeli.Eger aracta LPG yoksa subap ayari yapilmasa da kulbutor kapak contasi ve krank on kecesinin degistirilmesi gerekecektir.Bu degisim yapilirken V kayisinin hidrolik gergisini, avare gergisini ve eksantrik zinciri aksamini (ozellikle gergisini) kontrol ettirmeyi ihmal etmemenizi tavsiye ederim.
3ZZ-FE motor kodudur. Zamaninda uretilen motorlar icerisinde optimum yakit/performans dengesi icin saglamliktan odun verilerek biraz hassas tasarlandiklarindan bazi ufak tefek kronik rahatsizliklari (tabi bu eski Toyota kullanicilarina gore, diger markalar icin gayet normal seyler) olan bir makinedir.Bakimlari zamaninda, bilincli ve muntazam yapilirsa keyifli ve nispeten ekonomiktir. Bilincsiz islemler ile masraf cikardiginda da cok kolayca kendisinden sogutabilir sizi.Otomatik sanzimani konusunda da ufak bir bilgi,ekonomi odakli degildir ancak elektronik kontrollu en saglam sanzimanlardan birine sahiptir.
LPG olmamasini dezavantaj olarak gormeyin, imkaniniz varsa LPG ile kullanmayin, kullanacaksaniz da cok iyi bir montaj ve ayar yapabilen bir yerde valve care sistemi ile birlikte montaj yaptirin.Bahsettigim seyler icin sanziman indirmek gerekmez, eger bahsettiniz yag birikintisi sanziman ile motor birlesim noktasinda ise (cok nadir karsilasilir) bu krank arka kecesindendir ve bu durumda sanziman indirilir.
Hocam hem hayırlı olsun hem de 2 sebepten ötürü geçmiş olsun.Hayırlı olsun corolla almışınız, geçmiş olsun yağ sızdırma sorunu var ve mazda 3 almamışsınız. Aynı sorun bende de vardı. Konumu takip ettiyseniz görmüşünüzdür, otomatik şanzıman havalandırmasından atıyormuş, yağ eskidiğinden sanırım çok fazla genleşiyordu galiba. Yağ değişimiyle sorun kalmadı.Sizin durum için de Ufuk bey gerekli açıklamaları yapmış. Ufuk beye ya da Ankarada Dörtnal toyotaya gidebiliyorsanız gidin, yoksa ya Toyota'dan iyi anlayan ustaya, ya da yetkili servise gidin. Benim sorun için bir usta hidrolik direksiyon sızdırıyor dedi, öteki bir usta aks keçesinden dedi. Hiç birinden çıkmadı işte. Aracı anlayan bir ustanın teşhisi koyması daha önemli. Sızmanın olduğu yerin takibi açısından motorün üst kısmında yağlar varsa motor yıkama, alt tarafı için de alt yıkama yaptırırsanız iyi olur. Öncesinde ağır kir ve yağ temizleyici/yumuşatıcı sprey ile motor üst ve alt kısmına sıkın 10-15 dakika bekleyerek kirin yumuşaması sağlansın ve basınçlı suyla çıksın. Motor temiz olduktan sonra da sızdırılan yer daha rahat anlaşılır.
Ankara'da dörtnal toyotada (şaşmazlar sanayi sitesi) Sadık usta var. Forumca tavsiye edilen birisi, oraya da gidebilirsiniz. LPG kiti için de yine Şaşmazlarda Quattro Garage var, Bekir bey yazılım konusunda çok iyi, çok hassas lpg ayarı yapıyor. Karabük'ten Ankara'ya gidiyorum ayardan anlamayan ustalar yüzünden.Aracınız otomatik mi? Otomatikse acilen şanzıman yağını değiştirin. Manuelse dahi 60bin km.de 1 şanzıman yağının değişmesi gerekmektedir.Aracın altını ise alt yıkamacılar var. Ankara'da nerede var bilmiyorum. Ben kanal gibi bir yerde yıkama yapan bir yerde yaptırmıştım. Tüvtürke yakın bir yerdeydi, tırcılar araç altlarını yıkatıyorlardı hep.
Aracım otomatik 112 binde araç, muhtemelen ağır bakımdan sonra bir daha bakım yapmamışlar. Hafta sonu şanzıman yağı da değişir muhtemelen. Teşekkür ederim cevaplarınız için. Quattro Garage hangi kiti uyguluyor acaba?
2007 model sanırım MMT var, tam otomatik kadar acil olmasa da yine de değişmesinde fayda var.Quattro Garage Atiker, Prins, Landirenzo uyguluyor. Yaris aracıma orada Atiker obd2 kit taktırdım ve 26bin km. sıkıntısız bindim, ucuz fiyatı da cabası.
Tam otomatik 4 ileri şanzıman mevcut.Bozulmayacak türden.