Merhaba arkadaşlar,
5000 km de 2014 model Auris otomatik araç sahibiyim. İstanbul-Ankara arası en fazla 110 km/s hızla giderek tek başıma en iyi 7,1 lt yaktırabildim. Başka bir gidişimde ise agresif kullanımla 4 kişi yüklü olarak ... km/s zaman zaman basarak 8,1 değerini gördüm. Şehir içinde de 8 litreden aşağıya düşemiyorum. İşin ilginç yanı ECO ışığı devamlı yanarak kullanıyorum. Diğer 2014 otomatik Auris sahipleri 100 km de kaç lt yaktıklarını iletebilirlermi? Aracımda fazla yakmasına sebep olan bir sorun olabilirmi? LPG ye geçmemek için direniyorum. Golf 1.2 TSI almadığıma pişman mı olmalıyım. Tecrübelerinizi paylaşabilirmisiniz. Kaliteli bir araç ona lafım yok, sorunsuz olur diye Toyota aldım ancak yakış konusunda memnun kalmadım. Şehir içinde 7,7 lt gibi, bütünleşik 7 lt, Şehirler arası 5,5 - 6 litreyi görmem gerekmezmi.
Düzenleme: Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.
Bende 2015 multidrive s var sehir dışında 6 litrenin altına düşebiliyor hatta 5.6 yakıt verisi yakalamıştım aydın-köyceğiz-dalyan 2 kişi gidiş geliş verim 6 litre olmuştu tabi bunda aracın ağırlığıda önemli birde göstergeler yanıltabilir en iyi veriyi depoyu doldurarak ölçmek
özellikle sehirlerarası yakıt değeriniz normal değil. sıkıntınızı servise iletin. ama başlarından savmalarına müsaade etmeyin.
İstanbul-Ankara da fazla çıkması normal, bolu tüneline giren viyadük başlı başına upuzun bir yokuş zaten. Rakım artıyor, 0 dan 800 m ye gidiyor ayrıca.
Bir de dönüşü Ankara-İstanbul 110 u geçmeden deneyin. En iyi tasarruf 90 km hızlayken sağlanıyor.
Mümkün olduğunca hız sabitleyici kullanın 6 lt belki altına da düştüğünü göreceksiniz.
6 gün önce Toyota Auris 1.6 otomatik advanced test sürüşü yapmıştım.
araç 5700 km civarı test aracı idi.
ortalama yakıt tüketimi hiç sıfırlanmamıştı ve 11.4 litre gösteriyordu.
ben sıfırlayıp çıktım yola.yaklaşık 4,5 km kullandım ancak düz bir güzergah en fazla 100 km hıza kadar çıktım.
aracı verirken değer 8,9 litre idi.(ani hızlanmalar ve frenlemeler var tabiki test yaptığımız için)
bir servise danışın ama yakıttaki tüketim araçta sıkıntı yok ise kullanan kişinin sürüş stiline,ağırlık,yola ve havaya göre değişir.
benim aracım tam otomatik şanzıman şehir içinde 8.5 civarı tüketiyor 1.6,aynı araç babamda var onda daha düşük.kışın bu rakamlar artıyor.uzun yolda tüm etkenlere göre değişir. arkadaşımda 1.2 golf var oda aynı şekilde yüksek hızda motorun o sesinden rahatsız olup keşke daha büyük hacimli alsaydım diyor
amaç sorunsuzluk ise her zaman japon araç iyidir
servise danışacak bir durum yok benzinli atmosferik motorlar eski teknoloji olduklarından ve verimsizliklerinden dolayı zaten çok yakarlar bu sebeptendirki otomobil firmaları atmosferikleri bırakıp artık turbolu ve hibrit araçlara yöneliyorlar zannedersem 3-4 yıla kadar artık üretilmeyecekler buna en çok direnen toyota firması bile 2016 da turboya geçiyor
servise danışacak bir durum yok benzinli atmosferik motorlar eski teknoloji olduklarından ve verimsizliklerinden dolayı zaten çok yakarlar bu sebeptendirki otomobil firmaları atmosferikleri bırakıp artık turbolu ve hibrit araçlara yöneliyorlar zannedersem 3-4 yıla kadar artık üretilmeyecekler buna en çok direnen toyota firması bile 2016 da turboya geçiyor
servise içi rahat etsin diye dedim yoksa o değerler zaten atmosferik motorlar için normal olduğunu biliyorum
valla olduğu sürece atmosferik motor tercihimdir

)
Yola çıkarken yol bilgisayarını sıfırlamak lazım. Yoksa yanıltıcı olabiliyor. Değerleriniz genel itibariyle normal gibi. Ben aracımda kısa mesafe 3,5 lt de gördüm 10 lt de.
Bir de otomatik vites için normal. Bu yeni atmosferik motorlar nedense çok içiyorlar. Fakat zevki de başka. Benim mazda 3 tork konvertörlü araç da şehirlerarasında 7.5 lt den aşağı yakmıyor sakin kullanımda

şehiriçi 10 lt den fazla.

Aslan besleyen yemini eksik etmez, o turbolu motorlara otoban hız sınırından sonra el sallayın
Arkadan mı sallayalım elimizi? 
Önden

Turbolar düşük devirlerde az yakarlar, ama yüksek hızda içerler yakıtı, nefesleri kesilir, atmosferiklere göre.
Lpg uygulanabilirlik ve turbo sıkıntısı çıkarma ihtimali yüzünden tek tercihim 2. elde atmosferik olur. 15bin km yağını değiştirmeyen adam turbolu motoru kurallarına göre kullanmaz çünkü.
Önden 
Bana pek mümkün gelmedi de

Tabi turbo dediğiniz motorlar 1.0 litre değilse... Ayrıca çoğu insana göre turbo motorların kullanımı daha zevklidir...
Bana pek mümkün gelmedi de
Tabi turbo dediğiniz motorlar 1.0 litre değilse... Ayrıca çoğu insana göre turbo motorların kullanımı daha zevklidir...
Ben 1.3 yarisimle otoban hız sınırın 50-60 üstü ile bmw yi takip ederek istanbula gitmişliğim var.

Gören önce şaşırıyordu, ardından yetişmeye çalışıyordu ama yetişemiyordu. Yokuşlarda turboların avantajı var ama düz yolda yüksek hızlarda atmosferiği geçemez turbo. (genel olarak yaklaşık hp leri olan motorları düşünürsek)
Zevkler ve renkler tartışılmazmış. Dizellerin ani hızlanmasını hiç sevmemiştim, hatta tutmuştu arabalar beni. O nedenle yüksek tork ve ani hızlanma bana göre değil. Yokuşlar konusunda ise 1.6 motorlar kullanmasını bilene yokuşlarda sorun çıkarmaz. (ben 1.3 ile bile yokuşlarda sıkıntı yaşamıyordum)
Ben 1.3 yarisimle otoban hız sınırın 50-60 üstü ile bmw yi takip ederek istanbula gitmişliğim var.
Gören önce şaşırıyordu, ardından yetişmeye çalışıyordu ama yetişemiyordu. Yokuşlarda turboların avantajı var ama düz yolda yüksek hızlarda atmosferiği geçemez turbo. (genel olarak yaklaşık hp leri olan motorları düşünürsek)
Zevkler ve renkler tartışılmazmış. Dizellerin ani hızlanmasını hiç sevmemiştim, hatta tutmuştu arabalar beni. O nedenle yüksek tork ve ani hızlanma bana göre değil. Yokuşlar konusunda ise 1.6 motorlar kullanmasını bilene yokuşlarda sorun çıkarmaz. (ben 1.3 ile bile yokuşlarda sıkıntı yaşamıyordum)
Söylediklerinizin çoğuna katılıyorum zaten Mutlu Bey. Özellikle ikinci el ve lpg konularında. Ben yalnızca 'otoban hız sınırları üzerinde turbolulara el sallayın' cümlenize cevap olarak yazmıştım

Yine de turbolular atmosferikleri uzun yolda yüksek hızda ezer geçer demiyorum. Elbette aynı hızlarda beraber gidilebilir ama atmosferik turboluya el sallayamaz

Mesela 1.4 turbo astra ya da 1.4 tsi golf, otoban hız sınırının 100-110 km fazlası hızlarda yürüyebiliyor. 132lik bir corolla ya da auris nasıl el sallayacak

En fazla turboluyu gözden kaybetmeden peşinden gider... Neyse konu dağıldı kusura bakmasın arkadaşlar...
Benim aracım da 2014 Auris Active MultiDriveS. Ocak ayının ilk haftası aldım ve şu an 7500 km. Ankara'da yaşıyorum, bu süre zarfında 2 kez İstanbul, 1 kez İzmir Dikili ve 1 kez de memleketim Elazığ'a gidip geldim.
Bende her uzun yol öncesi yakıt tüketimini sıfırlıyorum ve gidiş dönüş toplam nihayet değerine bakıyorum.
Bu yolculuklarda genelde 90-120 km/h sürratler ve CC ile ortalama 5,9-6,4 lt/100 km değerler yakaladım.
.................. Zaten eco ışığı genelde
... km'ye kadar yanmaya devam ediyor eğer yol düz ise tabi. Bu da da aslında aracın motor ve CVT uyumunun bir göstergesi bence.
Nitekim kullandığımız araç 1,6 atmosferik 132 hp bir otomatik araç ve bu tüketim değerleri bence gayet normal.
Ankara'da şehir içi ortalamam 8-9 lt/100 km civarı ve hep eko ışığına dikkat ederek kullanıyorum. Bence bu araç Ankara'da 7,5 litre ve altına düşmez ben çok uğraştım olmuyor

Sonuç olarak uzun yolda sabırlı iseniz ve ve CC var ise araç gayet iyi değerler sunuyor. Ancak o kadar para verdik motor aldık biraz daha rahat gidelim ve zevk alalım derseniz o zaman da inanın verdiği sürüş zevkine oranla sizi fazla üzmüyor. Ayrıca bence yeni aurisin en önemli özelliği yol tutuşu bence harika bir yol tutuşu var belki bazı arkadaşlarım abarttığımı düşünebilir ama inanın sanki mercedes-bmw stabilitesi hissettiriyor bazen

Naçizane benim fikrim bu tabi ki.
Düzenleme: Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.
tüketim değerleri fazla (şehir içi hariç). cvt ekonomik bir şanzıman. tüketimi etkileyen bir sürü etken olduğu için sağlıklı yorum yapmak mümkün olmaz. öncelikle kullanıcının lastik basıncından, yüküne; kullanım tarzından aracın durumuna, klima kullanımından ıvır zıvıra kadar her konuda bilinçli olduğundan emin olmamız gerek. daha sonra neyin yanlış olduğunu tartışabiliriz.
Merhaba arkadaşlar,
5000 km de 2014 model Auris otomatik araç sahibiyim. İstanbul-Ankara arası en fazla 110 km/s hızla giderek tek başıma en iyi 7,1 lt yaktırabildim. Başka bir gidişimde ise agresif kullanımla 4 kişi yüklü olarak 140 km/s zaman zaman basarak 8,1 değerini gördüm. Şehir içinde de 8 litreden aşağıya düşemiyorum. İşin ilginç yanı ECO ışığı devamlı yanarak kullanıyorum. Diğer 2014 otomatik Auris sahipleri 100 km de kaç lt yaktıklarını iletebilirlermi? Aracımda fazla yakmasına sebep olan bir sorun olabilirmi? LPG ye geçmemek için direniyorum. Golf 1.2 TSI almadığıma pişman mı olmalıyım. Tecrübelerinizi paylaşabilirmisiniz. Kaliteli bir araç ona lafım yok, sorunsuz olur diye Toyota aldım ancak yakış konusunda memnun kalmadım. Şehir içinde 7,7 lt gibi, bütünleşik 7 lt, Şehirler arası 5,5 - 6 litreyi görmem gerekmezmi.
Tarik bey 5000 km de ki araba size sağlıklı yakıt bilgisi vermez...devirli kullanım ve ilk yağ değişimini bekleyin yakıt için 0.5 litre daha azalacaktır 1-2 litre düşer diye beklemeyin şehir içi benim aracim 8.5 s.dışı 6.0 ort 7.5 civarı yakıt var sakin kullanımda daha düşer ama ben o.kadar sakin değilim
Konu ne, anket ne? Auris almayanlar ankete oy veremiyor mu şimdi?

Çok yakıyor kavramı da görecelidir. Neye göre çok yakıyor? Frekans dağılımları eşit iken(yarımlıklarda); 6 ile 8 'in ortalaması da 7 dir, 10 ile 4 'ün ortalaması da.
Önden 
Turbolar düşük devirlerde az yakarlar, ama yüksek hızda içerler yakıtı, nefesleri kesilir, atmosferiklere göre.
Lpg uygulanabilirlik ve turbo sıkıntısı çıkarma ihtimali yüzünden tek tercihim 2. elde atmosferik olur. 15bin km yağını değiştirmeyen adam turbolu motoru kurallarına göre kullanmaz çünkü.
evet nefesleri kesiliyor ama 200 den sonra kesiliyor 200 km hızada bir atmosferik araç kaç dakikada çıkar Allah bilir