Gönderen Konu: 2002 corolla charger fikri  (Okunma sayısı 4630 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
2002 corolla charger fikri
« : Mayıs 11, 2015, 19:02:23 »
Arkadaşlar merhaba

Bu fikre forumdan abimiz olarak bildigimiz bir büyüğümüzün(isim vermicem:) ) bana danışması ile içten içe düşünmeye başladım. Aracımı bilenler var.komple duz boru kat iptali ve egzos mevcut.lpgden ve fiyatlarindan dolayı turbo düşünmüyorum.charger daha mantıklı geliyor. Dusuncelerinize açığım. Ve bilgisi olanlardan hangi markalı araçların çıkma chargerlarına bakayım.

Bu arada e12 nin motorunda koyacak yer sıkıntısı çekiyoruz.yol gösterecek olan var ise açığım.tabi intercooler düşünüyoruz onu da ekliyim
2002 corolla sol vvt-i

Toyota Club Türkiye

2002 corolla charger fikri
« : Mayıs 11, 2015, 19:02:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #1 : Mayıs 11, 2015, 19:16:41 »
Takip :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #2 : Mayıs 11, 2015, 19:51:40 »
Takip
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #3 : Mayıs 11, 2015, 19:53:22 »
Yıllar önce forumda bir arkadaş   
t sport aracın orjinal yurdışında kompresör  getirerek  montaj ettirmisti.Simdiden kolay gelsin
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #4 : Mayıs 11, 2015, 20:07:10 »
Hiç bilgim yok. Takipteyim.
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 711 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #5 : Mayıs 11, 2015, 20:22:51 »
Ogün kardeşim sen arabaya ne zaman düz boru attın ? Aracın çok sessizdi , diriydi hoşuma gitmişti.
şarj işine ben iyi bakmıyorum. Açıkça yazdığım için bana kızma. Bir japon motoru zaten yüksek devirde güç verir. Şarj sistemi daha çok düşük devirde işe yarar. Zaten vvt ve yaparsan yazılım işleri ile düşük devirleri canlandırırsın. Dizel gibi yokuş tırmanışı olmasa ne olur ?
Turbo veya şarj fark etmez tüplü kullanmak sorun olacak. Sorun mutlaka çıkacak. İkiside aşırı besleme çünkü.
Ustası her türlü sistemi arabaya takar. Biraz ara parça işi var. Bunlar tornacıda yapılabilir. Kit şeklinde biraz zor bulursun.
Bugün ben şehrin ortasında yolda kaldım. Canım çok sıkkın. Bu yüzdendir belki sana araç kasa ve motor değişikligi öneririm.
Yapılmaz diye bir şey yok. Umarım güzel işler çıkar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #6 : Mayıs 11, 2015, 20:37:17 »
Ogün kardeşim sen arabaya ne zaman düz boru attın ? Aracın çok sessizdi , diriydi hoşuma gitmişti.
şarj işine ben iyi bakmıyorum. Açıkça yazdığım için bana kızma. Bir japon motoru zaten yüksek devirde güç verir. Şarj sistemi daha çok düşük devirde işe yarar. Zaten vvt ve yaparsan yazılım işleri ile düşük devirleri canlandırırsın. Dizel gibi yokuş tırmanışı olmasa ne olur ?
Turbo veya şarj fark etmez tüplü kullanmak sorun olacak. Sorun mutlaka çıkacak. İkiside aşırı besleme çünkü.
Ustası her türlü sistemi arabaya takar. Biraz ara parça işi var. Bunlar tornacıda yapılabilir. Kit şeklinde biraz zor bulursun.
Bugün ben şehrin ortasında yolda kaldım. Canım çok sıkkın. Bu yüzdendir belki sana araç kasa ve motor değişikligi öneririm.
Yapılmaz diye bir şey yok. Umarım güzel işler çıkar.
Abi nasılsın? Keyfin nasıl? Oncelikle şunu söyleyim araç hala diri en ufak cansızlık yok [emoji4]  canım isteyince sessiz yapıyorum sessiz sakin gidiyor [emoji4]  yani anlayacağın değişen birşey yok pek. Amacım zaten alt devir canlandırmak açıkçası ve iyiki yazdın. Olumlu olumsuz her türlü fikre açığım. Tek amacım ust devirler zaten iyi motor saat gibi nazar değmesin. Alt devirleri hafif canlandırmak. Her türlü fikre açığım tesekkur ederim abi sana da. Daha da olumsu gelen herşeyi yazabilirsin
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #7 : Mayıs 12, 2015, 13:11:57 »
Sanırım fikir yok hiç[emoji4]
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #8 : Mayıs 12, 2015, 14:44:28 »
Bi kaç araştırma yaptım ama aşırı besleme ile Lpg biraz garip birleşim
Map ayarının çok iyi yapılması gerekiyormuş
Open loop closed loop ile ilgili bazı durumlardan söz edilmiş

http://www.go-lpg.co.uk/Turbo.html

Bazı yerlerde pistonların güçlendirilmesinden bahsedilmiş

Bu işi lpg ile yapmak biraz garip geliyor bana

Alper Binbir abimiz daha tecrübeli bu konularda
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #9 : Mayıs 12, 2015, 15:09:12 »
 Proje olması bile güzel, inşallah iyi şeyler de olur Ogün.

 Bir sürü farklı yol var yapılabilecek. Anıl'ın söylediği gibi, olmaz diye bir şey yok.
 Proje iyi tasarlanmalı öncelikle. Artıları ve eksileri, uyumu iyi ortaya konmalı.
 Charger mı, turbo mu iyi karar vermeli.
 Aracın alt devirleri zayıf geliyorsa katalitik iptali nasıl yapıldı bilmiyorum ama daha da zayıflamıştır bu işlem ile.
 Atmosferik motora aşırı besleme yaparsan, sıkıştırma oranını düşürmen lazım. Yani taktım, güç arttı diye düşünme, mekanik olarak da müdahale gerekir. Piston, supap dövme malzeme olayını zaten biliyorsundur. Yüksek basınca dayanım için kuvvetli olmaları gerek. Tabi + kaç bar basılacağı da önemli.
 Bir fikir olsun diye şunu söyleyebilirim, silindir hacmini çok az büyütüp, besleme sistemine müdahale edersen, Lpg ile çok sorun da yaşamdan(ekstra problemler) uyum sağlayabilirsin diye düşünüyorum. En kolay yol bu geliyor aklıma ki bu da o kadar basit değildir. Bu durumda dereceli eksantrik de eklemek iyi olur.

 Şu konuda da bazı bilgiler mevcut;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=31542.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #10 : Mayıs 12, 2015, 20:02:28 »


Proje olması bile güzel, inşallah iyi şeyler de olur Ogün.

 Bir sürü farklı yol var yapılabilecek. Anıl'ın söylediği gibi, olmaz diye bir şey yok.
 Proje iyi tasarlanmalı öncelikle. Artıları ve eksileri, uyumu iyi ortaya konmalı.
 Charger mı, turbo mu iyi karar vermeli.
 Aracın alt devirleri zayıf geliyorsa katalitik iptali nasıl yapıldı bilmiyorum ama daha da zayıflamıştır bu işlem ile.
 Atmosferik motora aşırı besleme yaparsan, sıkıştırma oranını düşürmen lazım. Yani taktım, güç arttı diye düşünme, mekanik olarak da müdahale gerekir. Piston, supap dövme malzeme olayını zaten biliyorsundur. Yüksek basınca dayanım için kuvvetli olmaları gerek. Tabi + kaç bar basılacağı da önemli.
 Bir fikir olsun diye şunu söyleyebilirim, silindir hacmini çok az büyütüp, besleme sistemine müdahale edersen, Lpg ile çok sorun da yaşamdan(ekstra problemler) uyum sağlayabilirsin diye düşünüyorum. En kolay yol bu geliyor aklıma ki bu da o kadar basit değildir. Bu durumda dereceli eksantrik de eklemek iyi olur.

 Şu konuda da bazı bilgiler mevcut;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=31542.0

Hakan abi oncelikle teşekkür ederim. Tek tek cevaplayacak olursam kesinlikle turbo düşünmüyorum.olacaksa charger olacak. Turboya gore isteklerime daha uygun çünkü. Dediğin dogru madem alt devir canlanacaktı o zaman niye böyle birşey yapıldı. Ust devirleri biraz daha iyi yapıp 4.vitesi biraz daha canlandırmak icin yaptım .e12 ler 4.te biraz bayılıyor diğerlerine viteslere göre.basan bir insan degilim ama güçlü olduğunu bilmeyi seviyorum.geriye bir tek alt devir kalıyor. İşin detayinda cok ince ayrıntılar var ki farkındayım durumun motor nekadar diri olsada eski bir motor buda riski arttırıyor. Ama saglam bir soğutma sistemi düşünüyoruz bunun yanında. Boylece motora cok ekstradan cok ısı yapmamayı planladık. Ama genede subap pistondan yırtarmıyız bilmiyorum.tabi herseyden once motorda yer açma sıkıntısını cozemiyoruz. Cunku kayıslara yakın olcak. Orda da bazi oynatmalar gerekicek.

Senin gibi detaylı yol gosterick yorumlara ihtiyacim var. Olumlu olumsuz farketmez.ama yapmak istedigim bir proje. Bunuda yaparsam 10 sene daha bakimini yapar binerim keyifle yani

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 13, 2015, 08:25:11
Bi kaç araştırma yaptım ama aşırı besleme ile Lpg biraz garip birleşim
Map ayarının çok iyi yapılması gerekiyormuş
Open loop closed loop ile ilgili bazı durumlardan söz edilmiş

http://www.go-lpg.co.uk/Turbo.html

Bazı yerlerde pistonların güçlendirilmesinden bahsedilmiş

Bu işi lpg ile yapmak biraz garip geliyor bana

Alper Binbir abimiz daha tecrübeli bu konularda
Olayı sadece lpg olarak dusunmemek lazım.ben dik yokusu bile lpg ile çıkmayan adamım motor zorlanacak diye. Ben bunu sadece keyfe keder durumlarda kullanırım.ama biliyim yeterki kaputta bir güç yatıyor.  Iscilikten yana sıkıntım yok çünkü yapacak kişiyi tanıyorum isciligine kefilim yani
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #11 : Mayıs 13, 2015, 08:31:11 »
 Gelecektir farklı fikirler ve bilgiler.
 Genelde Celica'cılara tavsiye ederim ama bir Yunanistan turu tavsiye edebilirim Ogün. Bu işler buraya göre çok daha yaygın oralarda.
 Araca bir şeyler yapıp, supapları dövme yaptırmamak çok kolay olmaz. 80 'lerde sıfır Anadol'a yapmıştık. Bu işi yapan da bir yakınımızdı rahmetli zaten. Uğraşılmıştı baya, hatırlıyorum ama çok iyi bir şey olmuştu. Supapları bile BMW 'den almıştık. Silindir hacmi vs hep değişmişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #12 : Mayıs 13, 2015, 09:06:57 »
Gelecektir farklı fikirler ve bilgiler.
 Genelde Celica'cılara tavsiye ederim ama bir Yunanistan turu tavsiye edebilirim Ogün. Bu işler buraya göre çok daha yaygın oralarda.
 Araca bir şeyler yapıp, supapları dövme yaptırmamak çok kolay olmaz. 80 'lerde sıfır Anadol'a yapmıştık. Bu işi yapan da bir yakınımızdı rahmetli zaten. Uğraşılmıştı baya, hatırlıyorum ama çok iyi bir şey olmuştu. Supapları bile BMW 'den almıştık. Silindir hacmi vs hep değişmişti.
Ilgin icin teşekkür ederim hakan abi. Cumartesi günü gene sanayiye arkadaşların yanına ugrayacam. Bu konuları detaylı bir şekilde masaya yatırıp tartısmakta fayda var şimdilik o zaman. Cok keyifli bir motor olacağından şüphem yok. Tabi olur ise.insallah baska fikirler de gelir
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #13 : Mayıs 13, 2015, 10:56:05 »
Aynı şeyi senelerdir düşünüyorum  hatta seninle konuşmuştuk intercoolerı bile ayarlamıştık. Ara boru konusunda tork düştü falan diyordumda alakası yokmuş ben biraz pimpirikliymişim en ufak sıkıntımız yok abicim :) neyse konuya geçecrk olacaksak vvt-i motorlarda orjinal haliyle supercharger takılacaksa 0.7 bara kadar motor sıkıntı çıkartmıyor fakat motorlarımızda belli bir oranda yıpranma olduğu için 0.5 0.6 yeter düşünmekteyim illa maksimum verim alınacak diye bir durum yok. Ogün abimin arabada kafama takılan tek soru lpg nasıl konulacak o sıkıntı şimdi emme manifolduna bağlı chargerda nereye bağlanacak ve Kaanın dediği gibi map maf ayarları nasık yapılacak önemli olan konular bunlar zaten.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #14 : Mayıs 13, 2015, 10:59:26 »
Aynı şeyi senelerdir düşünüyorum  hatta seninle konuşmuştuk intercoolerı bile ayarlamıştık. Ara boru konusunda tork düştü falan diyordumda alakası yokmuş ben biraz pimpirikliymişim en ufak sıkıntımız yok abicim :) neyse konuya geçecrk olacaksak vvt-i motorlarda orjinal haliyle supercharger takılacaksa 0.7 bara kadar motor sıkıntı çıkartmıyor fakat motorlarımızda belli bir oranda yıpranma olduğu için 0.5 0.6 yeter düşünmekteyim illa maksimum verim alınacak diye bir durum yok. Ogün abimin arabada kafama takılan tek soru lpg nasıl konulacak o sıkıntı şimdi emme manifolduna bağlı chargerda nereye bağlanacak ve Kaanın dediği gibi map maf ayarları nasık yapılacak önemli olan konular bunlar zaten.
e12 ler stock kaç bar basiyor merak ettimde
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #15 : Mayıs 13, 2015, 11:33:24 »


Aynı şeyi senelerdir düşünüyorum  hatta seninle konuşmuştuk intercoolerı bile ayarlamıştık. Ara boru konusunda tork düştü falan diyordumda alakası yokmuş ben biraz pimpirikliymişim en ufak sıkıntımız yok abicim :) neyse konuya geçecrk olacaksak vvt-i motorlarda orjinal haliyle supercharger takılacaksa 0.7 bara kadar motor sıkıntı çıkartmıyor fakat motorlarımızda belli bir oranda yıpranma olduğu için 0.5 0.6 yeter düşünmekteyim illa maksimum verim alınacak diye bir durum yok. Ogün abimin arabada kafama takılan tek soru lpg nasıl konulacak o sıkıntı şimdi emme manifolduna bağlı chargerda nereye bağlanacak ve Kaanın dediği gibi map maf ayarları nasık yapılacak önemli olan konular bunlar zaten.

Hissedilecek duzeyde etkilemedi alt devirleri ama ust devirler hissedilir duzeyde arttı zaten seninle degerlendirme yapıyoruz sürekli. :) en ufak bir sikayetim yokki yakıtım bile aynı. Diger konuya gelecek olur isek max verim diye bir şartım yok 0.5 zaten benim istedigim. Sogutma sistemini zaten ayarladık ama motorda yer bulamiyoruz kayışlardan dolayı. Bu bahsedilen durumu haftasonu arkadaşlarım ile konuscam nasıl ayarlarız diye. Lpg kısmını daha degerlendirmedik. Malum motorda yer secemiyoruz
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #16 : Mayıs 13, 2015, 12:52:22 »
O işin sırrı bende,
Ama o sırrı paylaşır isem topuguma sıkarım.   ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #17 : Mayıs 13, 2015, 14:23:28 »
O işin sırrı bende,
Ama o sırrı paylaşır isem topuguma sıkarım.   ;)
Hahahahaha farkındayım abi onun ve ısrarla yazmanı bekliyorum dört gözle[emoji1] [emoji1] [emoji1]
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #18 : Mayıs 13, 2015, 14:39:22 »
Ogün al bi tsport boşver chargerı falan :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #19 : Mayıs 13, 2015, 14:40:55 »
T-ype-R al abi ne ugraşiyon sıka sıka gezersin [emoji38]
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE