Gönderen Konu: 2002 corolla charger fikri  (Okunma sayısı 4629 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #20 : Mayıs 13, 2015, 15:28:01 »
Ogün al bi tsport boşver chargerı falan :D
Yok yaa sorunsuzu yok zaten :)

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 14, 2015, 08:01:23
T-ype-R al abi ne ugraşiyon sıka sıka gezersin [emoji38]
Hayalimdeki gibi olursa cok keyifli olacak tosunum yetiyor bana honda falan ters yani :) su isi yaparsam cok sevincem ama ahmet abiden püf noktasi bekliyorum :) ısrarla söylemiyor:)
2002 corolla sol vvt-i

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #20 : Mayıs 13, 2015, 15:28:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #21 : Mayıs 13, 2015, 19:11:29 »
Hayalimdeki gibi olursa cok keyifli olacak tosunum yetiyor bana honda falan ters yani :) su isi yaparsam cok sevincem ama ahmet abiden püf noktasi bekliyorum :) ısrarla söylemiyor:)
kendine saklamayi seviyor herhalde bilgiyi  :)
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #22 : Mayıs 13, 2015, 19:47:05 »
kendine saklamayi seviyor herhalde bilgiyi  :)

Maalesef evet, nereden anladın?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #23 : Mayıs 13, 2015, 19:52:28 »
Maalesef evet, nereden anladın?
Ahmet abi yardima muhtac insanları bos gecmez [emoji1]
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #24 : Mayıs 13, 2015, 20:14:13 »
Bir ara yaris için yurtdışı forumlarda gezinirken denk gelmişti, turbocharger kitleri yapan firmalar mevcut 2-3 bin dolar civarında ama. V kayışının oraya bir parça ekleyerek süperchargerın tahrik mekanizması alınıyor.
Kolay gelsin Ogün abi :) Ama 5-6 bin tl masrafa değer mi senin bileceğin iş :)

Bir öneri forumumuzda bir üye motor hacmini artırmıştı. Senin motorun silindir hacmi artırılabiliyorsa artırabilirsin.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 Avensis E.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 112 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #25 : Mayıs 13, 2015, 20:21:32 »
Bence Onno Ustalık bir iş... madem bu kadar çok istiyorsun Onno Ustaya uğra derim. Hayaller insanlığın gelişim motorudur...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #26 : Mayıs 13, 2015, 20:40:15 »
Maalesef evet, nereden anladın?
her insan oğlunun anlayabilceği bişeydi
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #27 : Mayıs 13, 2015, 20:48:03 »
her insan oğlunun anlayabilceği bişeydi

Maalesef böyle dar pencereden bakıyorsun işte.
Ogün ün isim vermedigi ve saatlerce telefon ile kafa patlatgımız kişi bendim zaten.

Bu tavrını tamamen yaşına baglıyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #28 : Mayıs 13, 2015, 21:49:24 »
Konuyu takip ediyorum. Biz yapamasak da en azından teknik bilgi seviyemiz artar.

Ayrıca al bi t sport al bi type r demek basit önemli olan bi corollayı yürütmek. Mesela Alper abi Rocco yu baya yükledi. Roccoya para harcamak yerine gidip bi s3 de alabilirdi. Maksat o olsa zaten yapılır.

Ogün abi başarılarının devamını diliyorum. Ailecek takip ediyoruz. Ahmet abinin vereceği bilgiler bu konuda köşe başları olacaktır. Bilgilerini de esirgemez bizden.

Bu konuda çok ütopik olmayacak şekilde takılmak bence biraz daha mantıklı sanki. 2.0 vvt-i dönüşümü daha kolay ve sağlam adım atmaktır bana göre ancak charger kı bi E12 de neden olmasın?  ;)
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #29 : Mayıs 13, 2015, 21:50:35 »
Maalesef böyle dar pencereden bakıyorsun işte.
Ogün ün isim vermedigi ve saatlerce telefon ile kafa patlatgımız kişi bendim zaten.

Bu tavrını tamamen yaşına baglıyorum.
başarilarinizin devamini dilerim
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #30 : Mayıs 13, 2015, 23:34:25 »


Bir ara yaris için yurtdışı forumlarda gezinirken denk gelmişti, turbocharger kitleri yapan firmalar mevcut 2-3 bin dolar civarında ama. V kayışının oraya bir parça ekleyerek süperchargerın tahrik mekanizması alınıyor.
Kolay gelsin Ogün abi :) Ama 5-6 bin tl masrafa değer mi senin bileceğin iş :)

Bir öneri forumumuzda bir üye motor hacmini artırmıştı. Senin motorun silindir hacmi artırılabiliyorsa artırabilirsin.

Oncelikle yorum icin teşekkür ederim içeriği ne olursa olsun seviniyorum. Oncelikle su bilgiyi veriyim sıfır bir chargerdan bahsetmiyoruz. Çıkma olcak. Fiyat bilgisi Suanlık max 750tl ve sogutma sistemi iscilik 900tl olcak idi. Ancak detaylar konusulmamisti. Ahmet abi hafif sitemli ama bir o kadar heyecanlı olarak yardım ediyor elinden geldikçe tesekkur ederim onada. Ama sunu söyleyim bu isi yaparsam o kadar keyifli bir makina olacakki hissediyorum bunu. Detaylari sema ustunden haftasonu gidicez duruma gore parca alınacak ve yavas yavas baslanacak.onemli olan sağlıklı olacağına inanmak. Inanmazsak yapmayız. :) deyicek ve cok keyif alcam inanıyorum

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 14, 2015, 07:17:23
Bence Onno Ustalık bir iş... madem bu kadar çok istiyorsun Onno Ustaya uğra derim. Hayaller insanlığın gelişim motorudur...
Notlarım arasına aldım haftasonu sanayide olcam ve araştıracam teşekkürler

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 14, 2015, 07:16:44


Konuyu takip ediyorum. Biz yapamasak da en azından teknik bilgi seviyemiz artar.

Ayrıca al bi t sport al bi type r demek basit önemli olan bi corollayı yürütmek. Mesela Alper abi Rocco yu baya yükledi. Roccoya para harcamak yerine gidip bi s3 de alabilirdi. Maksat o olsa zaten yapılır.

Ogün abi başarılarının devamını diliyorum. Ailecek takip ediyoruz. Ahmet abinin vereceği bilgiler bu konuda köşe başları olacaktır. Bilgilerini de esirgemez bizden.

Bu konuda çok ütopik olmayacak şekilde takılmak bence biraz daha mantıklı sanki. 2.0 vvt-i dönüşümü daha kolay ve sağlam adım atmaktır bana göre ancak charger kı bi E12 de neden olmasın?  ;)

8 senedir kullandığım maneviyatı yüksek olan bir araba.dedigin doğru. Amac e12yi yapmak. Ama su kısmı da bana ters. Komple sıfır 2.0 motor yapıp tosunumu baştan yaratmak kalbini cigerini parcalayip yeni kalp ciger takmak degil. Sadece kalbine pil takmak cigerlerini temizlemek amacım. Bu mecazi bir anlatım. Yani ben kendi motorunu beslemek istiyorum. Maliyet olarakda bana daha uygun fiyata gelecek ve bence daha sağlıklı olcak.ama dedigim gibi her dusunce serbest tsport al denebilir bu su al denebilir sorun değil.

Ahmet abi saolsun aydınlatıyor yol gösteriyor birazcık sitemli o da bizde kalsın:)  :) ama olur ise katkısı cok. Belkide sayesinde olcak. Takip edip her yorumu yapabilir her fikri söyleyebilirsin kardeş ;)

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 14, 2015, 07:17:02
başarilarinizin devamini dilerim
Konu dışına çıkmayın yaa illaki fikir çatışması olur günümüzde degilizdir anlamadığımız bir durumdur dusunemeyip birseyler demisizdir olur.birimiz küçük birimiz büyük. Baba oğul herzaman anlaşamıyor biz nasıl anlaşalım:) sallayın bosverin:)

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 14, 2015, 07:15:48
Sunuda belirtiyim turbo gibi düşünülmesin charger turbodan farklı bir sistemdir. Sağlıklı kelimesi ile turboya kat kat basar ve verimlidir.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #31 : Mayıs 14, 2015, 00:52:51 »
Konu dışına çıkmayın yaa illaki fikir çatışması olur günümüzde degilizdir anlamadığımız bir durumdur dusunemeyip birseyler demisizdir olur.birimiz küçük birimiz büyük. Baba oğul herzaman anlaşamıyor biz nasıl anlaşalım:) sallayın bosverin:)
sana saygim var abi konu dişi yazmiyorum artik insallah güzel bir şey yaratirsin ortaya güzel birşey çikar konun başinda sormuştum hala merak ediyorum stock kaç bar basiyor bizim araçlar bilgin var mi , önemli olan corollayi yurutmek evet ama alper abi bi konuda e12lerin bloklarinin zayif oldugunu söylemişti kol falan çikarmasin
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #32 : Mayıs 14, 2015, 00:59:19 »
Fikre girmişken, yol gösterme babında ihtiyaç var ise güzel bir motor ustasını tavsiye ederim.
1.6 VVT-I'dan ne kadar verim alınır, tartışmaya açık bir konu.  Sonuçta bir HONDA VTI değil.

Hayırlısı olsun.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #33 : Mayıs 14, 2015, 08:14:19 »
Aynı şeyi senelerdir düşünüyorum  hatta seninle konuşmuştuk intercoolerı bile ayarlamıştık. Ara boru konusunda tork düştü falan diyordumda alakası yokmuş ben biraz pimpirikliymişim en ufak sıkıntımız yok abicim :) neyse konuya geçecrk olacaksak vvt-i motorlarda orjinal haliyle supercharger takılacaksa 0.7 bara kadar motor sıkıntı çıkartmıyor fakat motorlarımızda belli bir oranda yıpranma olduğu için 0.5 0.6 yeter düşünmekteyim illa maksimum verim alınacak diye bir durum yok. Ogün abimin arabada kafama takılan tek soru lpg nasıl konulacak o sıkıntı şimdi emme manifolduna bağlı chargerda nereye bağlanacak ve Kaanın dediği gibi map maf ayarları nasık yapılacak önemli olan konular bunlar zaten.
Takılan düz boruya göre durum değişir Ercüment. Çap önemli biliyorsun ki. Dekompresyon düşüyorsa, alt devir torku da düşer.

 Ogün, bu arada aşırı besleme ile torkda da önemli artış olacak biliyorsun ki. Peki şanzıman tork dayanımını biliyor musun? Bu bilgiyi bulabildin mi bir yerden?
 Örneğin bu tarz yüklemeleri genelde eski Amerikan araçlarında görürüz, neden? Çünkü kimi parçalarının dayanım tölerasanları yüksek mal edilmişlerdir. Artacak gücün yanında mtoro takozlarının bile dayanımı önem arzetmeye başlıyor bir açıdan. Yine sıkıştırma oranını hangi yöntem ile azaltacaksın? Bu da nispeten alt devirleri yine güçsüzleştirecek ama artı alacağın güç bunun üzerinde olacaktır teorik olarak. Soğutma sistemini düşünmen çok doğru olmuş bence. Yağlama ile ilgili bir düşüncen var mı?
 Diğer yandan, dışarıdan standart görünen bir Corolla'da, yüksek tork ve güç elde etmek de güzel sürprizler oluşturabilir. Bu konuda ben eski kasa(90 lardan) Maserati'leri beğenirim. Genelde çok bilinen kasalar değillerdir ve bunu bilmeyenler, çıkan gücü görünce şaşırabilirler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 711 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #34 : Mayıs 14, 2015, 09:16:02 »
Ogün geçen gün ankara ostimde toyota parçası aradım. istediğin motor zaten paket halinde satılıyor. güven otoya bir uğra.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #35 : Mayıs 14, 2015, 11:30:06 »
Fikre girmişken, yol gösterme babında ihtiyaç var ise güzel bir motor ustasını tavsiye ederim.
1.6 VVT-I'dan ne kadar verim alınır, tartışmaya açık bir konu.  Sonuçta bir HONDA VTI değil.

Hayırlısı olsun.
Yuksel tesekkur ederim. Tavsiye alabilirim tabikide sevinirim. Sahsi düşüncem küçümsenmeyecek bir fark olacağını düşünüyorum ben. Ne kadar tasarruflu bir motor olsada performansı ortada olan bir araç bence

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 14, 2015, 11:34:22
sana saygim var abi konu dişi yazmiyorum artik insallah güzel bir şey yaratirsin ortaya güzel birşey çikar konun başinda sormuştum hala merak ediyorum stock kaç bar basiyor bizim araçlar bilgin var mi , önemli olan corollayi yurutmek evet ama alper abi bi konuda e12lerin bloklarinin zayif oldugunu söylemişti kol falan çikarmasin
0.5 basması ideal okan her zaman. Daha ötesine gerek yok bence.blok yapısının zayıflığını tahmin ediyorum çünkü bu is icin uretilen bir motor degil. Lakin sogutma sistemi bunun icin olacak motora gelecek ısıyı azaltmaya çalışıyoruz ve dedigim gibi sadece guce sahip oldugumu biliyim yeter. Kucumsenir isem cevabı vermek icin hep yatan ama hazır olan bir motor düşüncem sadece. O tip bir durum genelde kullanımdan kaynaklanıyor şahsi dusuncem

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 14, 2015, 13:40:25


Takılan düz boruya göre durum değişir Ercüment. Çap önemli biliyorsun ki. Dekompresyon düşüyorsa, alt devir torku da düşer.

 Ogün, bu arada aşırı besleme ile torkda da önemli artış olacak biliyorsun ki. Peki şanzıman tork dayanımını biliyor musun? Bu bilgiyi bulabildin mi bir yerden?
 Örneğin bu tarz yüklemeleri genelde eski Amerikan araçlarında görürüz, neden? Çünkü kimi parçalarının dayanım tölerasanları yüksek mal edilmişlerdir. Artacak gücün yanında mtoro takozlarının bile dayanımı önem arzetmeye başlıyor bir açıdan. Yine sıkıştırma oranını hangi yöntem ile azaltacaksın? Bu da nispeten alt devirleri yine güçsüzleştirecek ama artı alacağın güç bunun üzerinde olacaktır teorik olarak. Soğutma sistemini düşünmen çok doğru olmuş bence. Yağlama ile ilgili bir düşüncen var mı?
 Diğer yandan, dışarıdan standart görünen bir Corolla'da, yüksek tork ve güç elde etmek de güzel sürprizler oluşturabilir. Bu konuda ben eski kasa(90 lardan) Maserati'leri beğenirim. Genelde çok bilinen kasalar değillerdir ve bunu bilmeyenler, çıkan gücü görünce şaşırabilirler.

Hakan abi gene düşünmediğim bir noktaya değindin tesekkur ederim. Bu durumu dusunmemistim ve araştırmadım. Önerin var mı? Oncelikle sanırım ne kadarlık bir artış saglayacaz bunu kesin olarak belirlemek lazım.yaglama sistemini düşünmedim. Suan sadece montajını belirledik sistemi belirledik. Geriye dengeyi saglamak kaldı. Ahmet abi saolsun fikir verdi.
1- sıkıştırma sorunu
2- yaglama sistemi
3-şanzıman tork dengesi

Sanirim kilit noktalar. Ama supriz bir arac olmasi dedigin gibi abi guzel bir mutluluk

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 14, 2015, 12:33:32
Ogün geçen gün ankara ostimde toyota parçası aradım. istediğin motor zaten paket halinde satılıyor. güven otoya bir uğra.
Anıl tesekkur ederim abi. Notumu aldım
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #36 : Mayıs 14, 2015, 12:37:40 »
Ogün,
Motor içerisine girilmeyeceginden sürekli 0.4/0.5 bar basması yeterli olur. Üstü ciddi sıkıntılı.
Ama ben yaparsan 2 basınç tahliyeli yapacagım.
Birincisi 0.4 bar selenoid kumandalı.
İkincisi sürekli devrede 0.7 bar mekanik olacak.

Böylece kick-down swich ine dokununca 0.4 bar kapanacak.   ;)
Kapalı oldugu müddetçede 0.7 bar.   :asikadam:
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #38 : Mayıs 14, 2015, 13:53:25 »
 Adım adım, not alarak gitmen doğru olmuş bence.

 Sıkıştırma oranına biraz değinirsek; dizel motor mantığı düşünülebilir. Onlarda buji vb ateşleme sistemi yoktur. Yakıt, silindir içine çekilen havanın üstüne püskürtülür ve piston yukarı hareketi ile sıkışan hava-yakıt karışımı ısınır ve kendi kendine ateşlenir. Yalnız bu durum konvansiyonel benzinliler için istenen bir durum değildir ki kimi şartlarda onlarda da hava-yakıt karışımı, sıkışmadan dolayı ateşlenebilir buji ve ateşleme sistemi ateşlemeden önce(ya da bazen sonra). Buna da vuruntu, avans bozukluğu denir. Burada yakıt kalitesi ve sıkıştırma oranı ön plana çıkar. Sonuçta piston ve piston kolu ile krank doğru açıda değilken oluşan ateşleme ve itme kuvveti, krankı ters yöne zorlayabilir, parçalara, normal çalışma yönünün dışında güçler(istenmeyen) uygular ve motor gücünde ve sağlığında azalmalara neden olur.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: 2002 corolla charger fikri
« Yanıtla #39 : Mayıs 14, 2015, 14:04:21 »
http://www.speedlabsuperchargers.com/?product=speedlab-supercharger-systems-04-up-toyota-corolla-altis

böyle bişeyler var
Ahmet abi bir bakar mısın? Sanırım sistem bu benim arabada direk.

Tesekkurler fatih iyi oldu

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 14, 2015, 14:12:05
Adım adım, not alarak gitmen doğru olmuş bence.

 Sıkıştırma oranına biraz değinirsek; dizel motor mantığı düşünülebilir. Onlarda buji vb ateşleme sistemi yoktur. Yakıt, silindir içine çekilen havanın üstüne püskürtülür ve piston yukarı hareketi ile sıkışan hava-yakıt karışımı ısınır ve kendi kendine ateşlenir. Yalnız bu durum konvansiyonel benzinliler için istenen bir durum değildir ki kimi şartlarda onlarda da hava-yakıt karışımı, sıkışmadan dolayı ateşlenebilir buji ve ateşleme sistemi ateşlemeden önce(ya da bazen sonra). Buna da vuruntu, avans bozukluğu denir. Burada yakıt kalitesi ve sıkıştırma oranı ön plana çıkar. Sonuçta piston ve piston kolu ile krank doğru açıda değilken oluşan ateşleme ve itme kuvveti, krankı ters yöne zorlayabilir, parçalara, normal çalışma yönünün dışında güçler(istenmeyen) uygular ve motor gücünde ve sağlığında azalmalara neden olur.
Hakan abi bu tur isleri mecbur titiz adım adım gitmek lazım diye düşünüyorum. Sorunları ortaya koyup tek tek çözüm bulcam insallah. Fatihin attığı link direk gosteriyor durumu ve 40-50 hp gibi bir durum. Ve bu durumda ne kadar sogutursan sogut dedigin yere çıkıyor ozellikle yag konusunda.anlaşılan bazi iyilestirmeler daha yapıcaz.
2002 corolla sol vvt-i