Gönderen Konu: Milli Savunma Sanayii  (Okunma sayısı 11051 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Milli Savunma Sanayii
« : Mart 03, 2015, 19:09:28 »
Forumumuzda Her konudan konuşuyoruz ve forumdaki herkes milli üretime önem veriyor bende milli savunma sanayii ile ilgili güncel konu görmediğimden konu açmak istedim  :D !!!
Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) Projesi
Aslında Bir çok haberde bahsedildi ama uçak gemisi olarak yorumlandı. Aslında bu Havuzlu Çıkarma Gemisi yani helikopter destroyeri Ama Dikey iniş Kalkış yapa bilen ( V/STOL) uçaklarda konumlandırılabilir Örnek F-35B
Bu geminin içinde ; 4 adet  (Landing Craft Mechanized[Çıkarma gemisi tipi]), 27 adet AAV (Assault Amphibious Vehicle) , (2 adet LCVP) ,1 adet rehberleme maksatlı komutan vasıtası ve 2 adet RHIB LPD toplam 8 adet helikopter ile 94 adet muhtelif amfibi araç ve Amfibi Deniz Piyade Taburunu taşıma kabiliyetine sahip olacaktır.



Amfibi Gemi (LST) Projesi

Uzak mesafelere güç aktarımı ihtiyacı, hava imkan ve kabiliyeti olan, geniş hacmi ile araç ve insanların belli bir süre korunaklı şekilde barınabileceği LST tipi gemilerdir  İnşası ANADOLU Deniz İnşaat Kızakları San.ve Tic.A.Ş. tersanesinde yapılması planlanan 2 adet LST tipi gemi için 2011 yılında sözleşme imzalanmıştır. Gemilerin 2017 yılında hizmete alınması planlanmaktadır.


MİLGEM (Korvet-Fırkateyt )
Korvet sınıfında olan milgem sınıfı gemiler normal korvetlerden gelişmiş olduğu için korvet-Fırkrateyn yazdım. Aslında milgem sınıfı gemilerin asıl onemi radara yakalanmaması geçen yıl milgem sınıfı korvetlerden biri yunan karasularına girdi yunan radarlarına yakalanmadan yunan karasularından çıktı.
Sİlah Sistemleri ;
8 x Harpoon Blok II SSM BB
1 x 76mm OtoMelara top
1 x RAM PDMS [21 gozenekli]
2 x 324mm ikiz tüplü Torpido Sistemi (Mk 46/54 torpido)
2 x 12.7mm STAMP (dengeleyici (stabilized) Makineli Tüfek Platformu, ASELSAN)
1 x S-70B SeaHawk
( Daha sonra yerli olarak geliştirdığimiz ATMACA sınıfı füze sistemleri de yerleşitirilrbilir [Harpoon füzeleri yerine ] Atmaca Füze Sisteminin Menzili 300km dir sizi 300km yanıltmasın ATMACA deniz füzesidir ve 300 km gayet iyi bir başlangıç örneğin nato ve türkiyenin kullandığı Harpoon II Sürümlerine göre 270-320 km mezile sahiptir


Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemileri

Sahil Güvenlik Arama ve Kurtarma Gemisi 88.6 metrelik tam boya ve 12.2 metrelik tam genişliğe sahiptir. Geminin tam yüklü deplasmanı olan 1700 tonda, draftı 3.5 metredir. İki dizel makine, iki devir düşürücü dişli, iki şaft hattı ve iki adet kontrol edilebilir kanatlı pervaneden oluşan ana tahrik sistemi ile geminin ulaştığı azami hız 22+ deniz milidir.

Sahil Güvenlik Arama ve Kurtarma Gemisi 15 knot olan ekonomik sürati ile maksimum 3000 deniz millik seyir siasına sahiptir. 72+20 kişilik gemi personeli ile ikmal yapmaksızın denizde kalma süresi 15 gündür.

Kanun uygulama ve arama kurtarma ana görev fonksiyonlarının yanı sıra aşağıdaki görevleri de gerçekleştirme kabiliyetlerine sahiptir:

Deniz Karakol,
Kaçakçılığın Önlenmesi,
Kirliliğin Önlenmesi (Yakıt Yayılımının Sınırlanması),
Balıkçılığın Korunması,
Yangınla Mücadele
Çevre Koruma
Karasuları ve Münhasır Ekonomik Bölge içerisinde Keşif/Gözetleme
Karasuları ve Münhasır Ekonomik Bölge içerisinde Doğal Kaynakların Korunması
Gemide helikopter iniş kalkış operasyonları için bir platform ile orta büyüklükte bir helikopterin konuşlandırılmasına imkan sağlayan teleskopik hangar mevcuttur. Helikopter operasyonları gündüz ve gece emniyetli şekilde yapılabilir.



TF 2000
TF 2000 Projesi ilk olarak 1999 yılında yapılması planladı ama ekonomik yetersizlik nedeni ile askıya alındı.De Zeven Provinciën (Hollanda yapımı) sınıfı fırkrateynlere benzeyecekti ama şu anda proje bekletilmektedir ve yerli tasarıma göre yapılması planlanıyor. TF 2000 Projesi Ağırlıklı Olarak Hava Savunma Amaçlıdır Destroyer gibi füze envanteri bol  fırkrateyndir. TF 2000 de Çinde alacağımız HQ-9 Uzun irtifa hava savunma sisteminin yerli versiyonunun bulunması bekleniyor. Aslında projenin beklemesinin sebeplerinden biri de bu yerli uzun irtifa hava savunma sisteminin olmaması.

Uzunluk: 147 m
Genişlik: 18 m
Deplasman: 6000 ton
Mürettebat: 220

Silahlar
Harpoon ya da RBS15 Mk.III/IV ya da Naval Strike Missile ya da Türk Yapımı Atmaca (SSM)
RIM-156 SM-2 Block IV (SAM/SSM)
ESSM (SAM)
RAM (CIWS-PDMS)
VL ASROC (ASW)
MK-32 Torpido Tüpleri
Türkiye yapımı seyir füzesi (Roketsan tarafından geliştirilmektedir.)
1 x 127 mm 127/64 Lightweight top
2 x 25 mm STAMP veya CIWS


[Olası Tasarımdır Sadece ]

[i]T-129 ATAK[/i]
 Atak Projesi ortak üretim projedir aslında A129 Mangusta Helikopterinin gelişmiş versiyonudur Atak Birçok yönden A129 dan gelişmiştir motoru bile farklıdır sadece temel tasarım alınmıştır silah sistemlerinden radar sistemlerine kadar yerli olarak yeniden geliştirilmiştir.
T-129A
Entegre Helikopter Sistemleri Grup Başkanı M. Emre Yazıcı; 'Şu an teslime hazır erken duhul helikopterleri, esasen T129A tanımlaması taşıyor. Bu 'ateş destek' için optimize edilmiş, 20 mm top ve güdümsüz roketler ile donatılmış hafif' bir model.
T-129B-1
10'uncu helikopterden itibaren UMTAS, CİRİT ve Stinger de atabilen ve üzerinde; gelişmiş otopilot, sayısal kayan harita, HF telsiz ve veri linkleri taşıyan T129B-1'leri teslim edilmeye başlanacak. Bu tanksavar ve havadan havaya yeteneklerine haiz bir model. B-1 Modeli Tam olarak savaşa hazır operasyonel modeldir.
T-129B-2
39'uncu helikopterden başlayarak, 2016 yılı ortalarından itibaren, üzerlerindeki elektronik harp sistemine, radar ve lazer uyarıcıları ile RF karıştırıcılar ve gelişmiş telsizler entegre edilmiş T129B-2 modellerini teslim edilmeye başlanacak. T129B-2'lerin üzerindeki teçhizatın çokluğu nedeni ile helikopterin burun tarafında, bir uzatma ihtiyacının ortaya çıkacağını öngörülüyor.



ANKA Projesi
Anka projesi 2004 yılında başladı,2010 yılında ilk uçuşuna başladı ve 2013 yılında envantere girdi. ANKA'nın otomatik iniş kalkış yapabilme özelliği vardır ama Ankanın iki prototipi bu sistem devrede iken iken düştü ve parçalandı. Ankanın bu otomatik iniş sistemi dışında tüm sistemlerinde milli yazılım kullanılıyordu ama bu sistemde amerikan yazılımı kullanılıyordu, iki prototipte düşünce bu sisteme yerli yazılım geliştirildi daha sonra hiçbir aksama olmadı.Anka B nin prototipi üretildi. (Uçuş yapıyor ve lazer güdümlü cirit füzesi atışı yaptı ama tam özellikleri bilinmiyor). Türkiye daha önce ABD den silahlı Predatör istediğimizde kongreden onay çıkmadı Şubat ayında Kongreden silahlı İha'ların yurtdışına satışını onayladı. !!!
Genel özellikler
Mürettebat: yok
Gövde uzunluğu: 8 m
Kanat açıklığı: 17 m
Kanat alanı: 13.6 m²
Kanat Açıklık Oranı - : 22
Kanat Ok Açısı (çeyrek veter): 0
Toplam Kalkış Ağırlığı: 1.500 kg
Yakıt ağırlığı: 250 kg
Yararlı Yük Ağırlığı: 200 kg
Motor: 1× Thielert Centurion 2.0 dört-silindirli, turbolu motor, 155 hp (114 kW)

Performans
Azami hız: 217 km/s (117 knot,135 mph)
Olağan Seyir Hızı: > 75 knot
Servis irtifası: 30,000ft
Havada Kalış Süresi: 24 - 32 saat
Harekât yarıçapı: 200 km (124 mi)
Çevre şartları: 15kts yan rüzgar, 20 kts baş rüzgarı, sıcaklık, nem, yağmur ve buzlanma sınırları, MIL-HDBK-310 ile tanımlanmıştır.
Avyonikler
Radar: Aselsan Sar


ALTAY TANK PROJESİ

Türkiyenin çok sayıda tankı var ama çoğu eski tanklar, soğuk savaş döneminden kalma. 2005 te Almanların satışa çıkardığı Leopard 2 ler satın alındı sadece bununla kalınmadı yedek parça vs. alındı birçok masraf çıkardı . İşini yaptı ama masraflar göz ardı edilemez. Bu yüzden 2007 de Altay tank projesi ihalesi Otokar a verildi. Altay Tank şimdilik alman MTU motorunu kullanıyor ama geçen yıl TÜMOSAN yerli motor için ihaleyi aldı. Otokarın CEO su daha önceden yaptığı açıklamalarda ALTAY Tank için HYBRİD motor geliştireceklerini açıklamıştı.Ruslar karlı bölgelerde yaşamalarına rağmen Türkiyenin sarıkamışta rus tanklarını soktuğu testi geçemedi ama Altay Tankının daha ilk prototipi tüm testleri başarı ile geçti.

Zırhı: Roketsan Bor karbür esaslı yeni bilinmeyen tip zırh.
Ana silahı: MKEK 120 mm yivsiz top
Diğer silahları:   1 adet Aselsan SARP, 1 adet 12.7mm ağır makineli tüfek
Motor: Çift-yakıt motor
1500 ag 1. ve 2. etap (MTU)
1800 ag 3. ve 4. etap (TÜMOSAN)
Süspansiyon donanımı: Değişken süspansiyon
Azami hızı: 70 km/h



UZUN MENZİLLİ HAVA SAVUNMA SİSTEMİ (T-Loradmis)
Aslında bu proje başlığa uygun bir proje değil hazır alım projesi ama bu başlığa eklememin sebebi bu projenin yılan hikayesine dönmüş olmasıdır. İhalenin başında bende herkes gibi ihalenin Amerikan patriot sistemine verileceğini düşündüm yada Ruslar bastırırsa s400 sistemi ile ihaleyi alabileceğini düşündüm ama Çin büyük bir manevra yaptı sadece fiyat avantajının yanı sıra Türkiyenin can alıcı noktası olan teknoloji transferini vereceğini söyledi. Özellikle NATO çok ciddi tepkiler verdi hatta ambargoyu bile konuştu ama geri adım attı. İhalenin birincil müştersi ÇİN olalı 2 yıl olacak neredeyse ama neden anlaşma imzalanmadı?
Bazı noktalarda Çin le anlaşılamadığı söylendi ama hangi noktalar malesef bu konular söylenmiyor. Ama Doğu Türkistan nın bunda payı olması kuvvetle muhtemel . Savunma Bakanı İsmet Yılmaz Şubat ayındaki açıkalmalarında Çinden alınacak sistem Türkiyenin Sistemine Entegre Edilecek NATO sistemine değil dedi. Heralde anlaşmaya başladılar.

(Alınması Planlanan HQ-9)

MIZRAK ANTİ TANK FÜZE SİSTEMİ
Mızrak Anti tank füze sistemi ikiye ayrılıyor;
MIZRAK-O (OMTAŞ)
MIZRAK-O, kızılötesi arayıcı başlık ile karadan karaya zırhlı hedeflere karşı kullanılan 4 km menzilli atış öncesi/atış sonrası kilitlenme ile at-unut/at-güncelle özelliğine sahip bir anti-tank füzesidir.
Teknik Özellikler

Çap                     160 mm
Azami Menzil     4 km
Asgari Menzil     0,2 km
Ağırlık             35 kg (Kompozit Tüp Dahil)
Yakıt Tipi             HTPB Bazlı Az Dumanlı Kompozit Yakıt
Harp Başlığı Tipi     Reaktif Korumalı Zırhlara Etkili Duyarsız Tandem Harp Başlığı
Güdüm             Görüntüleyici Kızılötesi (IIR)
Hedef Tipleri     Ağır Zırhlı/Zırhlı Araçlar
Saldırı Tipleri     Doğrudan ve Üstten Vuruş
Lançer Görüntüleme Sistemi   Termal ve TV Kamerası

MIZRAK U (UMTAŞ)
Roketsan tarafından öncelikli olarak taarruz helikopterinden kullanım için geliştirilen MIZRAK-U bir tanksavar füze sistemidir. Üzerinde barındırdığı yüksek teknoloji ile modern savaş alanındaki tüm zırhlı tehditlere karşı etkilidir.

Teknik Özellikler

Çap                      160 mm
Azami Menzil       8 km
Asgari Menzil         0,5 km
Ağırlık               37,5 kg
Yakıt Tipi               HTPB Bazlı Az Dumanlı Kompozit Yakıt
Harp Başlığı Tipi     Reaktif Korumalı Zırhlara Etkili Duyarsız Tandem Harp Başlığı
Güdüm               Görüntüleyici Kızılötesi (IIR) veya Lazer
Hedef Tipleri       Ağır Zırhlı/Zırhlı Araçlar
Platformlar           Helikopterler (AH-1W, T-129 ATAK v.b.), İHA’lar, Kara Araçları, Hafif Saldırı Uçakları, Deniz Platformları ve Sabit Platformlar


HİSAR HAVA SAVUNMA SİSTEMİ

HİSAR Füzeleri, askeri üs, liman, tesis ve birliklerin hava tehditlerinden korunması amacı ile savaş uçaklarına, taarruz helikopterlerine, seyir füzelerine ve insansız hava araçlarına karşı kullanılan hava savunma füzeleridir. HİSAR füzeleri aile bütünlüğü içinde modüler yapıda, farklı platform entegrasyonlarına ve değişen atış kontrol ve komuta kontrol altyapılarına uyumlu şekilde tasarlanmıştır.

Taktik & Teknik Özellikler (HİSAR-A Füzesi, Alçak İrtifa)

Maksimum Menzil (Deniz seviyesinde)    10+ km
Çift Kademeli     Roket Motoru
Görüntüleyici      Kızıl Ötesi Arayıcı Başlık
Hedef Tipleri       (Savaş Uçakları, Helikopter, Seyir Füzeleri, İnsansız Hava Araçları (İHA)
Yüksek İnfilaklı Parçacık Etkinlikli Başlık
Ataletsel Navigasyon ve Data Link Ile Ara Safha Güdüm Pasif Kızılötesi Arayıcı Başlık ile Terminal Güdüm

 Taktik & Teknik Özellikler (HİSAR-O Füzesi, Orta İrtifa)

Maksimum Menzil (Deniz seviyesinde)  16+ km
Görüntüleyici       Kızıl Ötesi Arayıcı Başlık
Hedef Tipleri        (Savaş Uçakları, Helikopter, Seyir Füzeleri, İnsansız Hava Araçları (İHA)
Yüksek İnfilaklı Parçacık Etkinlikli Başlık
Ataletsel Navigasyon ve Data Link Ile Ara Safha Güdüm Pasif Kızılötesi Arayıcı Başlık ile Terminal Güdüm
Çift Kademeli       Roket Motoru



Milli Muharip Uçak Geliştirilmesi (F-X) Projesi
Türkiyenin Gelecekteki uçak ihtiyacını bağımsız olarak karşılayabilmesi için başlanan projedir. Kavramsal tasarım aşaması 2013 yılında bitmiş ve çift motorlu tasarım seçilmiştir. İsveçli Saab Firmasından Teknik Destek alınması yönünde anlaşma imzalanmıştır.

(en alttaki çift motorlu tasarım seçilmiştir)

Tabiki Bu projeler %100 Yerli imkanlar ile üretilmedi gün gün gelişiyoruz örneğin F 511 Heybeliada da yerlilik oranı %60 larda iken F512 Büyükada da %70 lerde gelişiyoruz ve gelişeceğiz. Bu konuyu siyaset amaçlı açmadım ve siyasi yorumlarında yapılmasını istemem çünkü bu gibi forumlarda siyaset ister istemez birliği bozar.  :D

Toyota Club Türkiye

Milli Savunma Sanayii
« : Mart 03, 2015, 19:09:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Aşk-ı Derun
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '00
  • 11 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #1 : Mart 03, 2015, 20:38:25 »
güzel şeyler ancak cephe savaşı çoktan bitti siber teknolojik ve ekonomik savaş dönemi başladı yani bu oyuncaklara pek ihtiyaç olmayacak artık  fuzuli bence :)
Onlara: Yeryüzünde fesat çıkarmayın, denildiği zaman, "Biz ancak ıslah edicileriz" derler.
Şunu bilin ki, onlar bozguncuların ta kendileridir, lâkin anlamazlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #2 : Mart 03, 2015, 20:56:39 »
güzel şeyler ancak cephe savaşı çoktan bitti siber teknolojik ve ekonomik savaş dönemi başladı yani bu oyuncaklara pek ihtiyaç olmayacak artık  fuzuli bence :)
TSK Bünyesinde siber savaş bölümü kuruldu ama savaşlara son noktayı hep kara birlikleri koyuyor. Tabiki siber savaşa önem verilmeli kore sony e bir film yüzünden siber saldırı yaptı ve Amerikaya rest çekti Amerika da cevap olarak  siber saldırı ile korenin 3g şebekesini kesti Ama yinede fiziksel güçler caydırıcılık açısından çok önemli.  :lol: :D


Yeni Tip Karakol Botu
Dearsan Gemi İnşaat Sanayii A.Ş. tarafından yapılam karakol botlarıdır. Sözleşme tarihi 23.08.2007. Tüm karakol (16 adet) botları Deniz Kuvvetlerine teslim edilmiştir


BOYUTLAR   
- Tam Boy (LOA)   56.90 m
- Genişlik (B)   8.90 m
- Draft (T)   2.51 m
- Deplasman   377 t
    
PERFORMANS   
- Hız   25 knots
- Sürekli Seyir Hızı   14 knots
- Sonar Hızı    12 knots
- Seyir Sıası    1000 nm (14 kts için)
- Denizde Kalma Süresi    3 gün
- Deniz durumu 4’e kadar herhangi bir kısıtlama olmadan harekat kabiliyeti
- Deniz durumu 5 dahil sınırlı durumda harekat kabiliyeti
    
KAPASİTELER   
- Motorin    43,4 ton
- İçme Suyu    11 ton
- Yağlama Yağı    0,8 ton
- İçme Suyu Üretme (Ters Osmos) Sistemi   3 ton/gün
    
SEVK SİSTEMİ VE MAKİNELER   
- Ana Makine   2 x MTU 16V 4000 M90 herbiri 2720kW (3650bhp)-2100rpm
- Şanzıman    2 x ZF 7641 Şanzıman
- Pervaneler    2 x Otto Piening 5 kanatlı FPP
- Dümen       2 x Elektro Hidrolik Dümen
    
SİLAHLAR
- 1 x 40mm OTO Melara Çift Namlulu Top (600 mermi/dk)
- 2 x 12.7mm Stabilize Makineli Silah (ASELSAN, IR görüntüleme ve uzaktan kontrol kabiliyetli)
- Denizaltı Savunma Harbi Roketi (ROKETSAN)


Özgün Helikopter Programı
Türk Silahlı Kuvvetleri ve diğer ihtiyaç sahibi makamların eğitim helikopteri ve hafif sınıf genel maksat helikopteri ihtiyacının özgün tasarım bir platform ile karşılanması için başlanan programdır.Özgün helikopterin ileride UH-1 ve ambulans helikopterlerin yerini alması planlanmaktadır.

Vestel Karayel İHA
Karayel Taktik insansız hava aracı sistemi 6 uçak, 3 yer kontrol istasyonu ve bir fırlatma rampasından oluşuyor. Karayel, 18 bin feet yüksekliğe çıkma, 35 kg faydalı yük taşıma ve minimum 10 saat uçma hedeflerinin hem yükseklik hem faydalı yük ağırlığı hem de uçuş süresi açısından çok üzerinde performans verebilecek şekilde tasarlanıyor.

Otopilot yazılımı ve donanımından yer kontrol istasyonunun geliştirilmesine, gövde tasarımından üretimine kadar tüm sistemler tamamen Vestel Savunma bünyesinde gerçekleştiriliyor. Karayel İnsansız Hava Araçları, uçuşa elverişliliğe ilişkin kriterleri tanımlayan ve tüm dünyada referans alınmaya başlanan NATO standartlarına (STANAG 4671) da uyumlu olarak geliştiriliyor. Karayel, paraşütle inebilme ve katapulttan atılabilme özelliğinden dolayı piste ihtiyaç duymaksızın iniş kalkış yapabilecek ve benzerlerinden ayrışan bu özelliği sayesinde deniz platformlarından da fırlatılabilecek


Amfibi Zırhlı Muharebe İstihkam İş Makinesi (AZMİM) Projesi
SSM, 18 Aralık 2008 tarihinde alınan Savunma Sanayii İcra Komitesi kararı üzerine, bu konuda teklif veren tek kuruluş olan FNSS ile sözleşme görüşmelerine başlamış; yapılan müzakereler başarıyla sonuçlanmış ve Projede sözleşme aşamasına gelinmiştir.10 Mart 2009 da sözleşme imzalanmıştır.
Geliştirilen aracın ismi KUNDUZ dur. 12 adet araç TSK ya teslim edilmiştir.




Kundağı Motorlu Namlulu Alçak İrtifa Hava Savunma Silah Sistemi Projesi
​​​Bu projede TSK’nın hava savunma yetenekleri, tehditlerdeki gelişmelere karşı etkin savunma yapabilmek amacıyla parçacıklı mühimmatları da kullanabilen yeni, namlulu hava savunma sistemleri ile güçlendirilecektir. SSA’da hedefin hassas şekilde ateş altına alınmasını sağlayacak Atış Kontrol Radarı ile KKA’da hedeflerin tespitini gerçekleştirecek olan üç boyutlu mobil arama radarı taktik ihtiyaçlara uygun olarak geliştirilmektedir. Anfibik özellikli bu sistem TSK’nın hava savunma alanındaki gücünü büyük oranda arttıracaktır.
KORKUT
*Korkut’un üzerinde MKE yapımı iki adet 35 milimetrelik top bulunmaktadır.
*Korkut Hareket halinde de atış yapabilmektedir.
*İki ayrı mermi besleme sistemi vardır.
*Namlulardan biri arızalansa dahi atışa devam edebilmektedir.
* Otomatik mühimmat besleme sistemine sahiptir.
* Dakikada bin 100 atış yapabilmektedir.
*Her bir mermi, 160 adet 35 mm parça mermiye bölünmektedir.Bu da bir duvar gibi etki göstermektedir.
*Etkili menzili 4 kilometredir.
*Seyir füzeleri ve İHA tehdidini yok etmek için geliştirildi.
*Korkut, otomatik hedef takibi yapabilen kontrol radarına sahiptir.
*Gece Görüş sistemleri ile de donatılmıştır.Bu sayede Gece-gündüz görevini yerine getirebilmektedir.
* Aselsan tarafından yapılan 70 km menzile sahip Hava Savunma radarı kullanmaktadır.


12.7 mm STAMP Uzaktan Komutalı Stabilize Makinalı Tüfek
Sahil Güvenlik botlarına motajı yapılmıştır.Uzaktan kumanda edilebilme özelliği sayesinde nişancı, olumsuz hava koşullarına ve karşı ateşe maruz kalmadan silahı etkin bir şekilde kullanabilmektedir.

STAMP Sistemi savaş gemilerinde, sahil güvenlik botlarında, çıkarma gemilerinde ve diğer gemilerde yakın ve asimetrik tehditlere karşı kullanılmaktadır.


MKEK MPT
MPT (Mehmetçik Piyade Tüfeği), M16 tipi mekanizmanın kullanıldığı ve emniyet sistemini Türk tasarımcıların patentini aldıkları bir sistemle geliştirdiği bir piyade tüfeğidir. 40 uzman 2 yıl boyunca birbiriyle yarış halinde bulunan 3 ekipte yer almış ve bu çalışmanın sonunda ihraç edilme potansiyelini taşıyan bir silah ortaya çıkmıştır. Silah vuruş yüzdesi çok yüksek, muadillerine göre hafif ve kısa, son derece öldürücü, bünyesindeki NATO rail sayesinde her türlü ACOG, EOTech, dürbün ve aparatı kolaylıkla taşıyabilir.

MPT'nin 2014 yılı Ocak ayında [1] ve Mart ayında 200 adet pilot üretimin gerçekleştirildiği bilgisi medya ile paylaşıldı [2] ve aynı yıl Mayıs ayında ilk üretim 200 adet MPT ilk etapta TSK'ya teslim edilmiştir.[3] 2014 yılının Eylül ayında tüfeğin test aşaması tamamlanmış, TSK'ya teslim edilmeye başlanmıştır.[4] Tüfeğin, üretiminin tamamen MKEK tarafından yapılacağı açıklanmıştır. Orduya Teslimatlar başlamıştır.
Özellikler
Ağırlık           4,1 kg
Uzunluk           92 cm
Mühimmat    7.62×51mm NATO veya 5.56x45mm NATO
Etkili menzil   600 m
Nişangah           Iron sight, ACOG, EOTech, Piton, vb.


TSK Tarafından Alınması Kesinleşmeyen Veya Alınmayan Ama Milli İmkanlarla Üretilen Diğer Silah Sistemleri

FNSS KAPLAN
APLAN Hafif Paletli Zırhlı Araç Konsepti, FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. tarafından anti-tank (STA-Px), zırhlı muharebe ve zırhlı keşif görevlerini yerine getirmek için geliştirilmiş yeni nesil zırhlı bir platformdur. KAPLAN farklı tiplerde insanlı ve insansız kule, anti-tank güdümlü füze sistemleri ve keşif ekipmanları ile donatılabilmektedir.
STA-Px Özellikleri

Personel Maks. 5
Ağırlık 9,000 kg
Güç/Ağırlık Oranı > 25BG/t
Yol Sürati 70 km/s
Hareket Sığası 600 km
Karın Altı Yük. 0.4 m
Yakıt Kapasitesi 300 lt
Dik Engel Aşma 0.7 m
Dik Meyil Tırmanma %60
Yan Meyil Hareket %30
 
Hendek Geçme 1.5 m
Sudan Geçme 1.1 m
Yüzme Opsiyonel
Motor Min. 25BG/t Oranını Sağlayacak, Dizel Motor
Transmisyon Otomatik
Süspansiyon Burulma Çubukları + Hid , Sönümleyici Tip
Direksiyon Sistemi Hidrostatik


PARS 8x8 TTZA
Adını bir zamanlar Anadolu’da  yaşayan sessiz, çevik ve yırtıcı bir leopar türünden alan PARS ailesi, düşük ve yüksek yoğunluklu muharebe alanlarında kullanılmak üzere tasarlanmış, benzersiz özellikleri ile kullanıcısına stratejik avantajlar sunan, yapısında günümüzün en gelişmiş teknolojilerini barındıran, taktik tekerlekli zırhlı muharebe araçlarıdır.

Hareket Sistemleri

Motorv500 veya 600 BG Dizel
Transmisyon Tam Otomatik 6 İleri 1 Geri
Güç/Ağırlık Oranı 20.4 - 24.5 BG/ton
Aks Sayısı 4
Kullanılan Aks Sayısı Tümü
Döndürülebilen Aks Sayısı 1,2,3,4
Transfer Kutusu 2 Hızlı
Süspansiyon Sistemi Yarı Otomatik, Pnömatik Bilgisayar, Kontrollü ve Ayarlanabilir

Performans

Azami Yol Hızı  100 km/s
Kontrollü Hız 3 km/s
Suda Yüzme Hızı 8 km/s (2x Su Jeti Tahriki) 3 km/s (Tekerlek Tahriki)
Azami Yol Menzili 700 km
Yaklaşma Açısı 50(derece)
Uzaklaşma Açısı 40(derece)
Azami Meyil Tırmanma %60
Azami Yan Meyil %30
Dik Engel Aşma 0.70 m
Hendek Aşma 2.00 m
Dönüş Yarıçapı < 8 m

Genel Bilgiler

Mürettebat Kapasitesi 8+3
Azami Yüklü Ağırlık 30,000 kg
Boş Ağırlık 22,500 kg
Uzunluk < 8 m
Genişlik < 3 m
Yükseklik (Gövde) < 2.4 m
Karın Altı Yüksekliği 0.2 - 0.5 m (Ayarlanabilir)
Havada Nakil A400, C17 ve C5
PARS 8x8 Araç Tipleri



PARS ın 6x6 versiyonu da vardır.
ARMA 8X8
​​ARMA yüksek taktik ve teknik özelliklere sahip yeni nesil çok tekerlekli modüler bir araçtır. Üstün hareket kabiliyeti, yüksek mayın ve balistik koruma ile orta ve yüksek kalibre silah sistemi entegrasyon opsiyonları sayesinde; ARMA gerçek savaş alanında, en zor arazi ve iklim koşullarında, barış koruma ve insani yardım operasyonlarında modern ordulara hizmet verebilmektedir.



KAYA II





COBRA II




TULPAR
 TULPAR ın geliştirilmesindeki öncelikli amaç ALTAY  tanklarına destek olmasıdır.





Mesaj Birleştirildi: Mart 10, 2015, 22:07:21

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #3 : Mart 03, 2015, 21:00:55 »
 Güzel bir derleme olmuş Fatih, eline sağlık.

 Evet, artık bu ve benzeri silahları kullananlar değil, kullandırılanlar gibi kavramlar revaçta. Ayrıca silah sanayii aynı zamanda ticari bir sektör ve bundan çok büyük gelir elde eden firmalar mevcut, menşeleri araştırılabilir.

 Çoğunlukla fotoğraf değil resimler ile tanıtım olması ayrı bir konu.

 Yerlilik kavramını bence açıklamadan kaldırabilirsin Fatih, çok derin bir konu, ama bilgi istersen özelden sorabilirsin bana.

 F35 programı ekonomik ömrünü bitirmesine doğru insansız avcı uçakları nesline geçilmesi muhtemel. Çünkü avcı uçaklarının sınırları pilotlarının kini aşıyor artık.

 Savunma alanında Milli gelişmelerin olması şart, tıpkı 1923-1940 önemindeki gibi.

 Silah demek insan sağlığına kast demektir, özellikle bireysel silahlanma önlenmeli.

 Diğer yandan yürek olmaz ise bunca silah hiç bir işe yaramaz, Kurtuluş Savaşın'da pabucu olmayan ecdadımız o kahramanlıkları sergiledi ne mutluyuz ki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #4 : Mart 03, 2015, 21:30:19 »
Evet İnsansız projeler çoğalıyor Amerikan Loockhed Martin firmasi F16 ların insansız versiyonları üzerinde çalışıyor.
Millilik oranındaki kastım bazı kaynaklar milli projeleri Tamam'ı yerli olmadığı, yabancı firmalar ile ortaklık kurmasını sert eleştiriyor bunun üzerine o açıklamayı yapma ihtiyacı duydumm Hakan abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 182000
  • Model Yılı: '14
  • 58 kere teşekkür etti
  • 72 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #5 : Mart 03, 2015, 22:02:05 »
güzel şeyler ancak cephe savaşı çoktan bitti siber teknolojik ve ekonomik savaş dönemi başladı yani bu oyuncaklara pek ihtiyaç olmayacak artık  fuzuli bence :)
Hakan bey Ulaştırma birliklerinin duvarlarında şu yazı yazar '' Dönen tekerlekler zaferi müjdeler '' , piyade birliklerinde ise '' Postalın değmediği toprak fetih edilememiştir ''.....Tabiki siber teknolojik ve ekonomik savaşın etkileri gücü yadsınamaz ama cephe savaşının bitmesi imkansızdır düşünsenize sözde güçlü abd ordusunun somaliye siber ve ekonomik saldırı başlattığını ( ki somali macerasını reelde yaşamıştır), başlatsa ne olur ? Çok komik olur adamlarda ne siber teknoloji ne de ekonomi var mecbursun şehir ve kır savaşına yani toprağa basacaksın tamam hava saldırıları falan düzenleye bilirsin ama temizleyemezsin kısaca cephe savaşı kesinlikle bitmez....EFELERRRRRRRRR

Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2015, 22:04:42
Evet İnsansız projeler çoğalıyor Amerikan Loockhed Martin firmasi F16 ların insansız versiyonları üzerinde çalışıyor.
Millilik oranındaki kastım bazı kaynaklar milli projeleri Tamam'ı yerli olmadığı, yabancı firmalar ile ortaklık kurmasını sert eleştiriyor bunun üzerine o açıklamayı yapma ihtiyacı duydumm Hakan abi
Fatih seni tebrik ediyorum yaşının çok üstünde bilgilere sahipsin umarım ileride seni devletimizin güzide kurumların da görürüz...
"Türk Birliği`nin bir gün hakikat olacağına inancım vardır. Ben görmesem bile, gözlerimi dünyaya onun rüyaları içinde kapayacağım. Türk Birliği`ne inanıyorum, onu görüyorum. Yarının tarihi, yeni fasıllarını Türk Birliği`yle açacaktır. Dünya sükununu bu fasıllar içinde bulacaktır.Türk'ün varlığı bu köhne aleme yeni ufuklar açacak, güneş ne demek, ufuk ne demek, o zaman görülecek."   M.KEMAL ATATÜRK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #6 : Mart 04, 2015, 09:23:00 »
paylaşım için eline sağlık fatih, güzel olmuş...

gün gelir %100 yerli olmasa da güzel şeyler yapılır, o sanayii gücü artık ülkemizde yavaş yavaş artıyor,  ar-ge lere destek olundukca güzel şeyler ortaya çıkar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Sakarya - Artık ANKARA
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 70 kere teşekkür etti
  • 87 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #7 : Mart 07, 2015, 12:59:52 »
Paylaşım güzel olmuş. Atatürk ün bir sözü vardı, sanırım "bir ordunun imkan ve kabiliyeti, o ordunun kumandan heyetinin başarısıyla ölçülür "(son kısmı salladım kusura bakmayın ama öyle bir şeydi )
İster nizami ister gayri nizami savaş olsun, bunları sevk ve idare edecek irade ve sahadaki insanlarda vatan sevdası olmadıkça başarı olmaz
2012 Avensis Elegant Extra   "Türkü dinlemeyen Türk'ü anlamaz"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #8 : Mart 07, 2015, 22:51:57 »
Altay Tank Projesinde Bu yıl seri üretime geçilmesi ve 2016 da ilk teslimatların yapılması planlanıyor; Bunlarda Son prototip resimleri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #9 : Mart 09, 2015, 08:06:54 »
 Aslında bu projelerin, tek tek başlangıç tarihlerini de paylaşabilirsen güzel olacak Mehmet. Yine modernize edilmiş donanımları da.

 Kötü niyetlilere karşı caydırıcı özelliği bir yana, silahlar insanlık için her daim soru işareti olmuştur. II. Dünya Savaşı başı ile sonu arasındaki silah teknolojileri yüz yıllık fark içermekteydi. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #10 : Mart 09, 2015, 13:56:30 »
Projelerin Başlama Tarihler;
Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD): 26 Aralık 2013

Amfibi Gemi (LST) Projesi:16 Haziran 2011

MİLGEM (Korvet-Fırkateyn ): İlk olarak 1996 yılında gündeme gelmiştir. 2000 yılında resmen alım planları yapılmıştır. 2004 yıında dizayn ofisi kuruldu.

Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemileri:16 Ocak 2007

TF 2000: 1999 yılında planlanmıştır ekonomik yetersizlik nedeni ile ertelenmiştir. Projede somut adımlar için ise uzun menzilli hava savunma sistemi için beklenilmektedir.

T129 ATAK:7 Eylül 2007

ANKA Projesi:24 Aralık 2004

ANKA-S (Silahlı Anka) Projesi:    25 Ekim 2013

ALTAY TANK: 30 Mart 2007

Mızrak O: 29 Temmuz 2010
Mızrak U: 31 Temmuz 2008

Hisar :  20 Haziran 2011

Milli Muharip Uçak Geliştirilmesi (F-X) Projesi:15 Aralık 2010

Evet Hakan abi Almanlar bunun en iyi örneği muhteşem tanklar geliştirdiler hele Tiger Tankları Efsaneydi
Modernizasyon Projeleri ni de eklerim kısa süre sonra  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #11 : Mart 09, 2015, 16:06:07 »
 Çok güzel detaylar paylaşmışsın Mehmet, başlı başına önemli konular bunlar. Ellerine sağlık ve devamını görmek güzel olur.
 Güncel F4 ile ilgili yaşanan üzücü gelişmelerin yanında Skorsky'ler de ayrı bir konu.

 Proje ile fizibilite de ayrı iki konu.
 Aslında bazı gelişmelerin temeli yine başka gelişmelere bağlı. Mesela bir zırhlı araç sadece araç olarak nitelendirilemez. Zırh(çok farklı teknolojiler mevcut), silah sistemi(hedefleme vs dahil), taret(varsa), palet ve süspansiyon, motor, NBC, haberleşme vb sistemlerin mevcududur. Yani farklı teknolojiler bir araya gelir. Bu teknolojiler de kendi içinde farklı teknolojiler barındırır. Örneğin motor üretimi için çok farklı teknoloji ve parçalar geliştirilir. Bunlar da anlık değil, uzun yılların birikimi, Ar-Ge 'si ve tabi ki ekonomik olanakların sonucudur.
 
 Aynen Gökhan, subayların eğitim seviyesi çok önemli asker ve teçhizatın faydalılığı açısından. Subay adaylarını da sonuçta subaylar yetiştirecek.

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #12 : Mart 09, 2015, 16:13:44 »
güzel şeyler ancak cephe savaşı çoktan bitti siber teknolojik ve ekonomik savaş dönemi başladı yani bu oyuncaklara pek ihtiyaç olmayacak artık  fuzuli bence :)

Piyade ve cephe savaşı olmadan hiçbir maddi savaşı kazanamazsınız.

Mesaj Birleştirildi: Mart 09, 2015, 16:35:19
Evet İnsansız projeler çoğalıyor Amerikan Loockhed Martin firmasi F16 ların insansız versiyonları üzerinde çalışıyor.
Millilik oranındaki kastım bazı kaynaklar milli projeleri Tamam'ı yerli olmadığı, yabancı firmalar ile ortaklık kurmasını sert eleştiriyor bunun üzerine o açıklamayı yapma ihtiyacı duydumm Hakan abi

Millilik kavramı derin ve ayrıntılı bir kavramdır. Bir projenin milli olması demek, özellikle ana görev ekipmanlarının, yazılımlarının ve projesi gibi olmazsa olmazlarının yerli olmasıdır. Ancak, ticaret hayatındaki şirket evlilikleri kısmen savunma sanayisinde de kendisini gösterir. Örnek olarak dünyadaki en iyi ağır vasıta dizel motorlarını MTU firması üretir diyebiliriz ve bir çok tank modelinin kalbini bu Alman doldurur. Örnek, Leopard, Merkava, M60T1 vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #13 : Mart 09, 2015, 18:54:34 »
Çok güzel detaylar paylaşmışsın Mehmet, başlı başına önemli konular bunlar. Ellerine sağlık ve devamını görmek güzel olur.
 Güncel F4 ile ilgili yaşanan üzücü gelişmelerin yanında Skorsky'ler de ayrı bir konu.

İsrail'in F-4 modernizasyonuyla ilgili derin şüphe
F-4 kazalarını değerlendiren Uçak ve Uzay Bilimleri Profesörü Ahmet Nuri Yüksel, modernizasyon işinin nasıl İsrail'e verildiğini anlattı.
2 hafta içinde üç F-4 savaş uçağımızın düşerek 6 pilotumuzun şehit olması, dikkatleri modernizasyon işini yapan İsrail'e çevirdi. Yaşanan uçak kazalarını Yeni Akit'e değerlendiren Uçak ve Uzay Bilimleri Profesörü Ahmet Nuri Yüksel, "O dönem 'modernizasyon işini İsrail'e vermeyin' diye çok uyardık ama 28 Şubatçılar'a dinletemedik" dedi.
"AYNI PİLOTAJ HATASI MİLYONDA BİR İHTİMALDİR"
Uçak kazalarında yaşanan benzerliklere dikkat çeken Yüksel, "Kazaların hepsinde mi pilotlar koltuk fırlatamadı. Bunlar eğitimli insanlar. İki kazada da büyük benzerlikler var. Diyelim ki koltuk fırlatma sistemi arızalıydı. Üç uçakta da mı arızalı olur. Hiçbir pilotumuz mu koltuk fırlatarak kurtulamaz. İki uçağın da aynı şekilde kaza yapma ihtimali milyonda birdir. Hepsinde de pilotaj hatası var demek için pilotları ahmak yerine koymak lazım. 6 pilotun altısı da aynı şekilde hatalı olamaz. Bu uçaklar sözüm ona İsrail'de modernize edildi" diye konuştu.
"İSRAİL'İN YAPTIĞI MODERNİZASYON İŞİNDEN ŞÜPHELİYİM"
Yüksel, "O dönem biz bu uçakları kendimiz modernize etmek istedik. ABD 'yapamazsınız, elinizde teknik resimler yok' dedi. Verin dedik vermediler. Norveç'te var oraya yaptıralım dedik, hayır dediler. İspanya'da teknik resimler var oraya yaptıralım dedik, ona da hayır dediler. İsrail'e yaptırın dediler. İsrail'de F-4'lerin teknik resimleri yok dedik, biz onlara veririz dediler. Bu teknik resimler ABD'nin bir başka şirketine gizlidir ama İsrail'e gizli değildir. Bu uçaklarla ilgili İsrail'in teknik tecrübesi yoktu ama karşılarında Türkiye var. Onun için ben onlardan şüpheliyim. O dönem ben İsrail'e yaptırılmasına şiddetle karşı koydum. İsrail yapamaz mı? Yapabilir. Ama biz onun doğru yapıp yapmadığını tespit edebilir miyiz? Edemeyiz. İkincisi, bir yerine bir çip koyarlar, istedikleri anda uçakları düşürebilirler" şeklinde konuştu.
"28 ŞUBATÇILARDAN HESABI SORULMALI"
İsrail'in mikroçip ve yazılım konusunda yüksek teknolojiye sahip birkaç ülkeden biri olduğuna da dikkat çeken Yüksel, sözlerini şöyle sürdürdü: "O dönem bu işin çok yanlış olacağını defalarca söyledim ve uyardım. İsrail Türkiye'nin güçlü olmasını istemez. Suriye'nin düşürdüğü uçağımızla ilgili de benim şüphelerim vardı. O uçak da F-4'dü. Elimizde somut deliller yok belki ama bana göre İsrail Mavi Marmara'nın intikamını alıyor. İsrail'in sistematik olarak yaptığı uzaktan bir müdahaleyi bizim bulmamız mümkün değil. 28 Şubat davasında Meral Akşener'in 6 saat ifade verip de darbecilerden 'davacı değilim' demesini anlamıyorum. İsrail'e verilen modernizasyon işinin hesabı bu 28 Şubatçı paşalardan mutlaka sorulmalı.

Kaynak: https://www.facebook.com/TurkSavunmaVeSilahTeknolojileri
(Bu yazıyı siyasi amaçla yazmadım, saygılarımla  )
 
Evet MTU Birçok ülkeye motor satıyor veya lisanlı üretmesi için lisans izni satıyor. Bizim T-155 obüsleri, Altay Tankı ve  anka nın motoru da MTU ama Yerli motor ile ilgili çalışmalar sürüyor hatta anka için jet motor çalışmaları var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #14 : Mart 09, 2015, 19:20:54 »
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #15 : Mart 09, 2015, 20:00:33 »
Açılan konu güzel ancak hassas bir konu.3 tane F4 uçağımız düştü ve 6 tane şehitimiz var.

Nedenine gelince.Kendi ailem ve çoğu birinci derece akrabam asker kökenlidir.Kendi çocukluk döneminde  12 yıl Hava Kuvvetleri

Lojmanlarında oturduk.Bir çok arkadaşım şu anda babaları gibi ya subay-astsubay yada Hava Kuvvetlerinde pilot olmuştur.

Ancak düşen uçaklarımızın hiç biri ile alakalı halkı ve kamuoyunu tatmin edicek bir açıklama yapılmadı.

Sadece uçaklarda teknik bir hata bulunamadı demekle yetinildi.

Suriyede düşürülen F4 uçağımızla ilgilide bir  çok spekülasyon yapıldı.

Madem konusu geldi belirtmek istiyorum-->Malatyada düşen her iki F4 uçağımız gece karanlığında Pilotlarımızın Alçak Uçuş

Yapmalarından ve çok yakın mesafede seyretmelerinden dolayı arka arkaya önerinde dağ yükseltisine çarpıp düşmeleri sonucu oluşmuş

bir kazadır.Bu nedenle zaten fırlatma koltuğuna elleri bile uzanamadan kaza gerçekleşmiştir.

Konyada düşen uçağımız ile ilgilide haberlerden sizlerde duymuşunuzdur,Tatbikat sırasında daha önceden defalarda denenen roketten

kaçma manevrası yapıldığı sırada bilinmeyen bir nedenle kaza olmuştur malesef.ancak bu kazada Konya ilinin açık ovalarında önlerinde

hiç bir engel yokken ve gündüz şartlarında olan bir kaza."Muhtemel sebep manevralar sırasında Derinlik Algısının Kaybolmasına bağlı

olarak alçak irtifada gerçekleşen bir kaza."

Bilmiyorum çıplak gözle hiç F4 uçağını izleme fırsatınız oldumu yada bilgi sahibi olan varmı bimiyorum ancak F4 uçağı akrobasi uçağı

yada tam anlamıyla manevra uçağı değildir.

F4'ler gözlem-gözetleme-ve bombardıman amaçlı kullanılan ve artık dünyada bir çok ülkenin envanterinden çıkardığı eski bir uçaktır.

Siz bunları istediğiniz kadar modernize edin sonuçta değiştiremediğiniz bir şey vardır.Oda uçağın aerodinamik yapısıdır.

Yani açıkçası Kalas gibi bir uçaktır.ne F-16 lar gibi atik çevik bir gövdesi vardır neden kendisine fırlatılan roketlerden kolay kolay

kaçamaz.Ancak çok ağır bombaları taşıma ve uzun menzilli uçma kapasitesinde sahip çift motorlu bir uçaktır.

Konyadaki kazada kanımca Malatyadaki gibi Pilotaj hatası.Peki niye atlamıyor bu subaylarımız derseniz orasını ben yada sizler

anlayamayız.Çünkü onlar için uçurdukları uçak çocuklarından,eşlerinden yada ailelerinden çok çok daha değerlidir ve son ana kadar o

uçağı kurtarmaya çalışırlar.işte bu nedenle fırlatma koltuğunu kullanmaya zamanları bile kalmaz türk pilotların.Bizim pilotlarımızı diğer

ülkelerin pilotlarından ayıran en önemli bir kaç özellikten biridir bu.

3 gün önce büyük bir tv kanalında deniyorki Pilotlardan biri babasına demişki fırlatma koltuğu düğmesi arızalı ancak bu şekilde uçuyoruz

demiş.ya bu kadarda olmaz artık dedim.yani devamlı silahlı kuvvetlere çamur atma politikası bu kadar da yapmayın dedim artık ve bu tv

kanalına mail attım dayanamadım artık.cevap bile gelmedi orası ayrı konu.

böyle bir durum olduğunda hem o uçağın bakımını yapan astsubayları hemde o pilotu ne bir daha uçururlar nede o görevde tutarlar.

böyle bir durumda yapılan müdahele uçağı,uçuştan "Men" etmektir.Bakınız bu insanlar bizim o gördüğümüz F-16 ve F-4'leri parça parça

edip en ufak vidasında kadar uçak hangarının içinde ayırıp yere serip fotoğraflayıp sonrada gözü kapalı şekilde tekrar birleştiren uçak

bakımcılarımız var Hava Kuvvetlerinde.Pilotlar bile o kadar saygı duyarki o bakımcı Astsubaylara.Çünkü onların canları aslında o

adamlara emanettir.

İsrailin uçaklarımızı modernize etme işine gelirsek.

Evet teknik resimlerin türkiye'ye verilmediği doğru.Sonuçta bunlar ciddi projeler.

Amerika bu konuda baskı yaptığınıda inanırım.Çünkü ben 1996'da Türk Hava Kuvvetlerine  AWACS erken uyarı uçağı alınacağı o

zamandan biliyorken uçaklar geçen sene 2014 yılında ancak alınabildi.sebep tabiki Amerikanın,Türkiyenin böyle ciddi oyuncaklara sahip

olmasını istememesi.

Ancak şu konuda itirazım var.İsrail uçaklara chip yerleştirdi istediğinde tek tuşa basıp uçakların elektronik aksamı devre dışı bırakıyor bu

nedenle fırlatma koltukları çalışamıyor,ve uçaklarımız patır patır düşüyor iddasına gülüyorum tamamen.Burda artık olaya Komplo

teorileri girmiş oluyor.

Peki düşen F-4'lerden fazla sayıda F-16 var.Niye onlara kimse sesini çıkarmadı bunca senedir.Hepsi Amerika yani Made İn USA yapımı!

Madem israil bu kadar eli kolu uzun elektronik anlamda neden Suriyede düşürülen uçağımızın sistemlerini bloke edemedi.O uçakta

İsrailde modernize edilen bir uçaktı.O zaman düşen F-16'larıda Amerika düşürüyor.

Ancak Amerika şöyle bir yamuk yaptı bize onuda belirteyim.Savaş uçaklarında harp esnasında karşı taraftaki Savaş uçağının hangi ülkeye

ait olduğunu belirleyen özel bir kod programı vardır.Yani Türk F-16 sı savaş çıkça havada başka bir F-16 ile it dalaşına girse o uçağın

Türkmü-İsrailmi-Amerikanmı-Yunanmı olduğunu anlayamıyor.Ee böyle olunca savaş uçağı bulundursan ne olacak?Amerikalılar bu yazılımı

İsraillilere yaptırdı zamanında.Ancak İsrailde vermedi Türkiye'ye bu yazılımı.İşte burda devreye Grurumuz ASELSAN girdi devreye.

Ankarada bilekleri ve boğazı kesilerek intihar süsü verilerek öldürülen Mühendislerimizden birisi bu Kod Yazılımını kırarak kendi yazılımını

yaptı ve şu anda tüm F-16'larımızda bu program sayesinde havada hangi uçağın hangi milletten olduğunu anlayabiliyor pilotlarımız.

Uzun lafın kısası şunu söylerim hep
-->Teknoloji üreten değil,tüketen bir ülke olduğumuz sürece Üretenler  zamanla bizide tüketecekler.Her alanda hemde malesef...

Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #16 : Mart 09, 2015, 21:42:04 »
Yazınız için teşekkürederim haklısınız  f 4 ler çok eski uçaklar ama modernizasyonda da bir ali cengiz oyunu olacağı benimde aklım  yatıyor israil in yaptığı modernizasyon sonuçta.israil in tek tuşla bloke etmesine bende inanmiyorum tabiki. F4 ler in artık revize edilmesi gerekiyor. Modernizasyon modifiye gibi bir yere kadar etki eder bir supra.1500 hp ye kadar çıkıyor modifiye ile ama bir veyron yapmıyor. kısacas  size kesinlikle katılıyorum. Pekala Aselsan F 16 lar için yazılım geliştirdiği gibi F35 içinde yazılım geliştirebilecek mi aklıma bu takıldı aslında, inşallah f35 ler içinde aynı başarıyı gosterir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #17 : Mart 09, 2015, 21:48:54 »
F16 ları daha ortaokulda iken araştırırdım, hatta oldukça derinlemesine. Motorlarından, ebatlarına, modellerine kadar.
F16 lar zaten tamamen yazılım ile uçabilen uçaklardır. Çünkü aerodinamik yapıları normal uçak özellikleri sergilemez. Fakat bu sayede başka uçakların yapamayacağı manevraları yapabilmektedir.

Daha önce, başka konularda dile getirmiştim ve çok değerli paylaşımlar da olmuştu ilgili herkes tarafından, bazı bakanlıkların isminde ''Milli'' ifadesi vardır, bu ayrıca ele alınması, içi doldurulması gereken bir konu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #18 : Mart 09, 2015, 22:20:22 »
Yazınız için teşekkürederim haklısınız  f 4 ler çok eski uçaklar ama modernizasyonda da bir ali cengiz oyunu olacağı benimde aklım  yatıyor israil in yaptığı modernizasyon sonuçta.israil in tek tuşla bloke etmesine bende inanmiyorum tabiki. F4 ler in artık revize edilmesi gerekiyor. Modernizasyon modifiye gibi bir yere kadar etki eder bir supra.1500 hp ye kadar çıkıyor modifiye ile ama bir veyron yapmıyor. kısacas  size kesinlikle katılıyorum. Pekala Aselsan F 16 lar için yazılım geliştirdiği gibi F35 içinde yazılım geliştirebilecek mi aklıma bu takıldı aslında, inşallah f35 ler içinde aynı başarıyı gosterir.

Sevgili Fatih dediklerini aslında çok iyi anlıyorum ancak Uluslararası Durumlarda bunlar çok kolay işler değil malesef.Yani İsrail kalkıpta bunlara cesaret edebilecek güçte bir ülke değil.Evet Mavi Marmara'da yaptılar bir delilik ancak şimdi Uluslararası arenada temizleyemiyorlar kendilerini.Yani günümüzde herşey silah gücü demek değil.ancak silah gücüde çok şey demek aynı zamanda.çünkü güçlü olanın konuşma hakkı olan bir dünayda yaşıyoruz malesef.

F4'lerden önce birde baş belası F104'ler vardı.esas onlar uçan tabuttu.Uçak sadece Motor Bağırtısı için yapılmış bir jetti.Kıbrıs Barış Harekatında da kullanıldı aslında ancak ne manevra kabiliyeti nede başka bir marifeti vardı.Türkiye o uçakları bile nerdeyse 20-25 yıl kullandı.en son Teğmen Pilotların eğitimi için İzmir Çiğli Ana Jet Üssünde kullanıldıktan sonra emekliye ayırdılar.

F4'lerin artık revize edilecek bir tarafı kalmadı.2020 yılı bu uçakların son kullanım tarihi olarak zaten İsrail ve Türkiye tarafından belirlenmiş durumda.2020 yılından sonra F35'ler gelicek ancak bunlarda sınırlı sayıda şu anda.Esas pasta yine Almanya ve Amerika'da.
Aselsan onların yazılımınada müdahele edip Türk Hava Kuvvetleri için özel bir şey yapacaktır illaki.Ancak biz bu mühendislerimizi koruyamadıktan sonra çok yol alamayız gibime geliyor.

Çok yakın bir arkadaşım 8 yıldır Belçika'da Skorsky Helikopter Fabrikasında Yazılım Mühendisi olarak çalışıyor.Kendilerine verilen değeri burda anlatsam inanmazsınız bana eminim.Yani ülkemizin ciddi güvenlik politikaları olmazsa daha çok mühendisimizi kaybederiz gibime geliyor...

Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Milli Savunma Sanayii
« Yanıtla #19 : Mart 10, 2015, 08:06:08 »
 Bu arada Fırtına obüsünü unutma Mehmet. GZPT 'ler de var.