Gönderen Konu: subab ayarı ve sorular  (Okunma sayısı 12349 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
subab ayarı ve sorular
« : Mart 03, 2015, 03:01:04 »
herkese selamlar

aracım RAV4 2005
 KM 178.000

yaklaşık 35.000 km'dir devamlı LPG ile kullanıyorum. kitMTM takılı arabada..
LPG kullanan aracın özellikle periyodik subab ayarı yaptırması gerektiğini bu forumdan öğrendim. cahilim bu konuda.

araçla alakalı şu an bir sıkıntım yok. titreme, devir düzensizliği, stop etme, çekiş zayıflığı falan hiç yaşamadım... her şey yolunda gidiyor nazar değmesin. fakat bu subab ayarını yaptırmayı kafaya taktım. yaptırmazsan ileride çok büyük sıkıntılar yaşarsın diyor insanlar... zaten üst kapak açılacak; contadan terleme var. büyük ihtimal conta değişecek... hazır açılmışken subab boşluklarını da aldırma niyetindeyim.

durduk yere yaptırsam başıma iş alır mıyım diye endişeliyim. yaptırınca fayda görür müyüm? yoksa öyle yağ değişmiş gibi fark görmem ama ömür mü uzatırım? yaptırdıktan sonra yolunda olmayan bir şeyler olursa nasıl anlarım? subab ayarı sadece boşlukları ayarlamayla bitiyor mu? yoksa peşinden test, cihaz, ölçüm falan yaptırılıyor mu?? subab ayarını yanlış yapma gibi bir ihtimali var mı ustanın? yoksa yanlış yapılabilecek bir şey değil mi? benim bildiğim metal bir parça koyup milimetre ile ölçüm yapıp ona göre sıkılayıp gevşetiyor....

DÖRTNAL ankara'ya gidiyorum bakımlarda hep. orada güzel yaparlar mı?yaptıran var mı?  yoksa TOYAN'a mı gitsem? bir de tabii fiyatları nedir bu ayarın bilginiz var mı?

saygılar.. cevaplarınız değerlidir..

Toyota Club Türkiye

subab ayarı ve sorular
« : Mart 03, 2015, 03:01:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #1 : Mart 03, 2015, 09:06:20 »
dörtnal dan şikayetçi olan pek duymadım, dediğiniz gibi yapılıyor ayar ama aralığını düzgün yapmazlarsa sıkı veya gevşek olur, ama dörtnal sahip çıkar sanıyorum herhangi bir sorun olursa
1996 Corolla gli-2001 Peugeot 206-2005 Corolla terra- 2004  Chevrolet Lacetti

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #2 : Mart 04, 2015, 00:21:07 »
AHmet Bey Teşekkür ederim...

bu konuyu genel bölümüne açmıştım insanlar görüp cevaplasın diye. modele has bir durum yok çünkü.. bu arazi araçları bölümüne günde 4 kişi giriyorsa genele günde 400 kişi giriyor... açtığım konu boşa gitti sanırım .. burada cevap beklemek çok zor... :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #3 : Mart 04, 2015, 00:53:12 »
Merhaba vvt-i motorlarda subap ayarı öyle sıkılıp gevşetilerek yapılan bir işlem değil. Emin olmamakla birlikte subap fincanlarına tornada bir takım işlem yapılıyormuş.  Aklınızda görüntü oluşması açısından aşağıdaki videoyu izleyiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=3eLpfXy_fBQ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #4 : Mart 04, 2015, 01:51:11 »
daha önce yaptırmış birini bulsam sorucam da kimse yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #5 : Mart 04, 2015, 08:58:49 »
Halil bey aracınızda sorun yoktur muhakkak ama subapların zarar görmemesi için yapılması gerekir diye düşünüyorum. Çekişte şuan hissetmeyebilirsiniz ama düzgün bir subap ayarından sonra fark hissediliyor.  En azından benim öyle oldu.

1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #6 : Mart 04, 2015, 17:39:56 »
vvt-i subab ayarı yapılmıyor deniyor ama şöyle bir video buldum
https://www.youtube.com/watch?v=sBJXmBJHlZc

burada yapılabildiğini görüyorum... aracın kitapçığında da yazıyor sonucta subab boşluklarını aldırın diye 20.000 km'de bir...
 vvti subab ayarı diye bir şey olmasa kitapçığında yazmaz...

bence muhakkak yapılıyordur. ama ustalar üşendiğinden yapmıyor olabilir.. sonucta uzun bir işlem araba soğuyacak falan bir sürü bekleyecek ayak altında.. kimse yanaşmıyor...


demin dörtnal servisi ile görüştüm..
abi dedim subab ayarı yapıyor musunuz? yok abi diyo yapmıyoruz .. öyle hondalardaki falan gibi subap ayarı bu arabada yapılmıyor dedi.... subablar yanana kadar gideceksiniz diyor... benim aklım almadı wallahi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #7 : Mart 04, 2015, 18:36:49 »
Subab ayarı 20binde olsa kimse benzinli araca binmez halil bey.50-70bin km de 1(bir) olarak yapılır.bunu yapan ustalara başvurun. Dörtnal bile yapmıyorsa bunu yapan usta bulmanız zor. Yakıtta çekicte sorun yoksa devam etmektw fayda var.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #8 : Mart 04, 2015, 21:10:05 »
Sübap ayarı sıkı olursa araba bira daha gürültülü ve geç çalışır vvt-i araçlarda fincanlar değişiyor galiba oda biraz zahmetli fotoğraftaki benim araç sentille yapılır fakat sizin sistem değişik bunun gibi sentille boşluk alınarak yapılmaz diye biliyorum önceki aracım Lada Samara idi ve sübap ayarı bayağı bi zahmetliydi pul gibi bişeyler değişmesi gerekiyordu ustalar yanaşmıyordu diğer soru cevabıda benzinde ara sıra binmek faydalıdır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #10 : Mart 05, 2015, 00:18:42 »
bilemedim ki. bence yapılmaz diyipkestirip atıyorlar gibime geliyor.

ayarlanmayan subab boşluğu olamaz ki. ama öyle ama böyle sentille aradaki boşluk ölçülür. o ölçülen boşluk da bir şekilde ayarlanır.. yeni bir teknoloji değil ki. üst kapağı açınca karşımıza çıkan miller fincanlar her arabada üç aşağı beş yukarı aynı. ayarlanmaz değil de, zor ayarlanır diyebiliriz belki. eski araçta sadece üst kapağı çıkarıp ayarlanıyorken, vvt-i motorda yan triger setini gergilerini de sökmek falan gerekiyordur belki. ama ayarlanır her türlü...

yetkili bir abi varsa buna bi açıklık getirse keşke.. internette özellikle bir sürü "vvt-i valve adjustment", "valve clearance" videosu, resmi, yazısı var...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #11 : Mart 05, 2015, 00:31:09 »
bilemedim ki. bence yapılmaz diyipkestirip atıyorlar gibime geliyor.

ayarlanmayan subab boşluğu olamaz ki. ama öyle ama böyle sentille aradaki boşluk ölçülür. o ölçülen boşluk da bir şekilde ayarlanır.. yeni bir teknoloji değil ki. üst kapağı açınca karşımıza çıkan miller fincanlar her arabada üç aşağı beş yukarı aynı. ayarlanmaz değil de, zor ayarlanır diyebiliriz belki. eski araçta sadece üst kapağı çıkarıp ayarlanıyorken, vvt-i motorda yan triger setini gergilerini de sökmek falan gerekiyordur belki. ama ayarlanır her türlü...

yetkili bir abi varsa buna bi açıklık getirse keşke.. internette özellikle bir sürü "vvt-i valve adjustment", "valve clearance" videosu, resmi, yazısı var...

Halil bey Ahmet bey link vermiş açıklamış ayar yapılmıyor fincanlar değişiyor.  yada taşlama gibi işlemler yapılıyor. Sizin paylaştığınız video check=kontrol videosu ayar=adjusment değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #12 : Mart 05, 2015, 12:21:07 »
vvti motorlar sübap ayarı istiyor dörtnaldan sadık abi dedi bana bunu. kendim civic kullanıyorum 5-6 ay kadar önce dörtnalda yaptırdım lpg li ise her 20.000 km de yapılması gerekiyor. yaptırınca motordaki titreme kesiliyor araç daha istekli gidiyor ve sessiz çalışıyor. yaptırın bence farklı bir arabaya binmiş gibi olacaksınız. şu an 14.000 km kadar oldu rölantide hafif sarsıntılar başladı yine 20.000 olunca tekrar yaptırmaya gideceğim.
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #13 : Mart 05, 2015, 12:47:41 »
Vvti motorlarda araç benzinli kullanılırsa en ufak birşey olmuyor fakat lpgli ise yaptırmak iart diye biliyorum ben
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #14 : Mart 06, 2015, 00:43:26 »
vvti motorlar sübap ayarı istiyor dörtnaldan sadık abi dedi bana bunu. kendim civic kullanıyorum 5-6 ay kadar önce dörtnalda yaptırdım lpg li ise her 20.000 km de yapılması gerekiyor. yaptırınca motordaki titreme kesiliyor araç daha istekli gidiyor ve sessiz çalışıyor. yaptırın bence farklı bir arabaya binmiş gibi olacaksınız. şu an 14.000 km kadar oldu rölantide hafif sarsıntılar başladı yine 20.000 olunca tekrar yaptırmaya gideceğim.

daha dün öğlen sadık usta ile telefonda görüştüm. abi yapılmaz vvti motora dedi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #15 : Mart 06, 2015, 01:10:38 »
Çok enteresan, yapılıyor da niye yapılmıyor deniyor peki?  :wacko:
Benim araçta da rölantide tık tık tık tık sesi gelip gidiyor. aynı lpg enjektörü gibi bir ses fakat sadece benzindeyken de bir geliyor bu tık tık enjektör gibi ses, sonra gidiyor, sonra tekrar geliyor, subap ayarı mı istiyor acaba? Dikkat edince duyuluyor tık tık tık sesi.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #16 : Mart 06, 2015, 11:27:59 »
daha dün öğlen sadık usta ile telefonda görüştüm. abi yapılmaz vvti motora dedi...
valla bana yapılır dedi. yarın birgün giderim yanına soruyum tekrar
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #17 : Mart 06, 2015, 11:32:58 »
daha dün öğlen sadık usta ile telefonda görüştüm. abi yapılmaz vvti motora dedi...
Yanlış anlaşılma olmuş olmalı.

Ben 1.000 KM sonra subap ayarlarını kontrol ettireceğim, eğer bozulduysa arabayı akşamdan sanayiye bırakıp, sabahı ayarlattıracağım.
Bu işin VVT-I'ı, VTEC'i falan yok bence, araç LPG'de kullanılıyorsa daha fazla hassasiyet gösterilip, 20.000-30.000 KM ve katlarında üst kapak açılıp, kontrol edilmeli.

Rektefiyecim, bu subap ayarının önemini bana zamanında detaylıca açıklamıştı ve "Subap ayarı yaptırmıyorlar, sonra LPG'den subapları yakıyorlar" deyip işi özetlemişti.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #18 : Mart 06, 2015, 11:48:41 »
Simdi Bursa toyota çavdarlı Ersin usta ile görüştüm.Dual vvt i olanlara yapılmıyor.Normal vvt i olanlarda sadece lpg kaynaklı bozulma yapıyor bazen ayar için motor üst kapak taşlanmayada götürebiliniyor , iyi tespit edilmeli her ustaya inanmamalı dedi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #19 : Mart 07, 2015, 00:17:43 »
Simdi Bursa toyota çavdarlı Ersin usta ile görüştüm.Dual vvt i olanlara yapılmıyor.Normal vvt i olanlarda sadece lpg kaynaklı bozulma yapıyor bazen ayar için motor üst kapak taşlanmayada götürebiliniyor , iyi tespit edilmeli her ustaya inanmamalı dedi

rav4 dual değil normal vvti..
o halde sübap ayarı için silindir conta'ya kadar açıyorlardır, eğer üst kapak taşlanıyorsa..  ne gerek varmış ya ayar için kapak açmaya, taşlamaya... en üst kapak açılır diye bilirdik .. şimdi ana kapak açıldığını da öğrenmiş olduk :)


valla bana yapılır dedi. yarın birgün giderim yanına soruyum tekrar
cevaplarınızı bekliyor olacağım ;)