Gönderen Konu: subab ayarı ve sorular  (Okunma sayısı 12348 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #20 : Mart 07, 2015, 00:39:04 »
rav4 dual değil normal vvti..
o halde sübap ayarı için silindir conta'ya kadar açıyorlardır, eğer üst kapak taşlanıyorsa..  ne gerek varmış ya ayar için kapak açmaya, taşlamaya... en üst kapak açılır diye bilirdik .. şimdi ana kapak açıldığını da öğrenmiş olduk :)
Eğer bir aracın contası açılırsa, sıfır conta takmak gerekir. Çoğu tamirci, eski contayı takarak riske girmek istemez.

Ki subap ayarında sadece külbütör kapağı alınıyor ve üst kapaktan ölçüm yapılıyor. Silindir contasına kadar inerseniz, motorun yarısını indirmiş oluyorsunuz. Bunun da özel serviste işçilik maliyeti ortalama 400,00 TL- 500,00 TL civarı.
1.6 VVT-i

Toyota Club Türkiye

Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #20 : Mart 07, 2015, 00:39:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #21 : Mart 07, 2015, 01:25:35 »
Eğer bir aracın contası açılırsa, sıfır conta takmak gerekir. Çoğu tamirci, eski contayı takarak riske girmek istemez.

Ki subap ayarında sadece külbütör kapağı alınıyor ve üst kapaktan ölçüm yapılıyor. Silindir contasına kadar inerseniz, motorun yarısını indirmiş oluyorsunuz. Bunun da özel serviste işçilik maliyeti ortalama 4000,00 TL- 500,00 TL civarı.


 sentilli ölçüm yapmak için en üst külbütör kapağı açıyorlar. plastik conta olan yeri. sonra ayar yapmak için taa motor bloğunu mu açıyorlarmış? size söyleyen kapak taşlanması lazım demiş ya... taşlancak tek bir kapak biliyorum ben o da üst blok kapağı. külbütör kapağı taşlanmaz heralde...bu durumda size söyleyen doğru diyorsa araç yarım rektifiye edilmiş oluyor küçücük bir ayar için..


taşlandıktan, conta değiştikten sonra oldu olacak gömlek piston değişimi de yapalım komple çözelim işi bi subab ayarı yaptırmak için :))  ben pek inanamadım subab ayarı için blok açılması gerektiğine ya.  çok sürüncemedeyim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #22 : Mart 07, 2015, 01:35:23 »

 sentilli ölçüm yapmak için en üst külbütör kapağı açıyorlar. plastik conta olan yeri. sonra ayar yapmak için taa motor bloğunu mu açıyorlarmış? size söyleyen kapak taşlanması lazım demiş ya... taşlancak tek bir kapak biliyorum ben o da üst blok kapağı. külbütör kapağı taşlanmaz heralde...bu durumda size söyleyen doğru diyorsa araç yarım rektifiye edilmiş oluyor küçücük bir ayar için..


taşlandıktan, conta değiştikten sonra oldu olacak gömlek piston değişimi de yapalım komple çözelim işi bi subab ayarı yaptırmak için :))  ben pek inanamadım subab ayarı için blok açılması gerektiğine ya.  çok sürüncemedeyim :)
Hocam, karıştırdınız herhalde. Ben de sizin tezinizi, "en üst külbütör kapağını açmak lazım"ı savunuyorum.

Ben hiç bir zaman subap ayarı için motor bloğunun açılması gerektiği tezini savunmadım. Subap ayarı için külbütör kapağı açılır, o kadar.

Ki zaten taşlanan ne fincandan hayır gelir ne de üst kapaktan. Geçen yıl benzinde kullanılmış bir E12'nin üst kapağını 1.000,00 TL'ye aldığımda içim acımıştı. Sıfırı 4.000,00 TL civarlarındaydı hatırladığım kadarıyla. Bu kadar pahalı bir parçayı taşlatma taraftarı olamam.
Ayriyetten külbütör kapağının taşlanacak bir tarafı yok. :)
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #23 : Mart 07, 2015, 01:37:08 »
evet hocam karıştırmışım pardon.. ben mustafa bey'in ustasının dediğine atıfta bulundum. taşlancak falan demiş ya.. :))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #24 : Mart 07, 2015, 08:47:45 »
Rav 4 ün normal vvvt i olduğunu zaten biliyorum..İyi okusaydınız BAZEN kapak taşlanmayada gönderiyoruz dediğini görürdünüz.Sorun lpg kullanımı ve bakımların zamanında yapılmaması ,normalde ayara bile gereK yok demişti Halil kardeşim.Kendisi Dörtnal Sadık ustayıda tanıyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #25 : Mart 11, 2015, 02:40:54 »
selam... 

repair manual buldum bir yerden.. aşağıda linkini veriyorum. kendim yükledim.
o pdf dosyasının 44üncü sayfasında başlıyor anlatmaya subab ayarı nasıl yapılır diye.. milimetrik anlatıyor adamlar..
baya meşakatli gözüküyor, fakat sonuçta yapılabiliyor.. sadece eski araçlar gibi tek seferde üstten iki anahtarla sıkarak yapılmıyor.. yandaki triger seti falan da sökülmesi gerekiyor....


ben hepsini anlayamadım ama elbet anlayanlar olacaktır..

http://www.filedropper.com/engine_1

bundan sonra da vvti subab ayarı yapılamaz diyenlere inanmayacağım.. üşeniyorum diyene inanırım ama...

fabrika kataloğu anlatıyor işte nasıl yapıldığını..
komple motor indirmeyi de anlatıyor tabi bir yandan :)

saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #26 : Mart 11, 2015, 14:10:14 »
Halil bey eminmisiniz subap ayarını anlattığına. Aracım 2008 1,6 vvt-i motor lu verso. A-Z'ye tamir manual mevcut.  Subap için sadece ölçüm veriyor benim engine manual'de eğer ölçüm sonucu kabul edilebilir değer dışında ise replace yani değiştir der. Siz hangi bölümde ölçüm olduğunun ekran alıntısı yaparak paylaşabilirmisiniz.

Birde paylaştığınız dosya *.exe uzantılı iniyor. Pdf olarak inmediğinden indirip incelemedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #27 : Mart 11, 2015, 16:59:44 »
sadece subab ayarına özel bir pdf değil ..komple engine anlatıyor.

fakat subab bölümünde 42.sayfada başlıyor ana başlık.. VALVE CLERANCE diye...

önce inspect valve clearance when cold diyor. motor soğukken subab boşluğunu ölçün diyor..  ölçümü çok basit anlatıyor zaten bildiğimiz gibi..
sonra da adjust valve clearance diyor. valve boşluğunu  ayarlayın diyor.. ama ondan sonra nasıl ayarlandığını anlatmaya başlayınca iş karışıyor zaten sayfalarca anlatıyor.

bir de burdan deneyin indirmeyi
http://www.filedropper.com/engine_1

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #28 : Mart 11, 2015, 17:16:33 »
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=56553.0

Halil bey,
Burasını okudunuz mu?
Amerikayı tekrar keşfetmeye çalışıyorsunuz gibi bir durum var.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '04
  • 4 kere teşekkür etti
  • 56 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #29 : Mart 11, 2015, 17:22:09 »
Ahmet Hocam araştırmayı seviyorum diyelim. :)

yoksa size de söylediklerinize de saygım sonsuz. fakat ülkemiz koşulllarında olmaz denilen bir çok şeyin aslında olduğunu görmeye alıştıkça insan reflex haline getiriyor. mağlum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yurtda Sulh! Cihanda Sulh!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 21000
  • Model Yılı: '13
  • 51 kere teşekkür etti
  • 114 kere teşekkür edildi
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #30 : Mart 12, 2015, 13:16:57 »
....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: subab ayarı ve sorular
« Yanıtla #31 : Nisan 14, 2015, 20:53:36 »
Arkadaşlar bugün aracima subab ayarı yaptırdım,maliyeti 250tl tuttu,dört nolu subab sıkışma yapmış,araç geç Ve titreyerek çalışıyordu,subablar tornacida taşlandı ayar yapıldı,şuanda gayet güzel çalışıyor,lpg kullanan arkadaşların mutlaka yaptırmasını tavsiye ederim. Dual vvti kullanan arkadaşların yaptırmasına gerek yok.