Gönderen Konu: 2013 auris 19'' vossen jant lastik  (Okunma sayısı 5825 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '14
  • 2 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 auris 19'' vossen jant lastik
« Yanıtla #40 : Şubat 25, 2015, 15:31:56 »
Yaylar en başa yapılırken herşey hesaplanarak yapılıyor. Yani bunu bilmek için illaki denemek gerekmiyor. Fizik kuralları diye birşey var abi. O yayın bir direnci var. Siz onu pressleyince ısıtınca kesince vs tüm hesapları bozuyorsunuz. Olay bundan ibaret. Riske girmek isteyen bunları göze alan yapabilir... ;)


Burada araç sekiyor. Fakat yay kırıldığında daha farklı şeyler olur. Bu kaza küçük yani...

http://youtu.be/ZeedfHy4mng
Dikkat ettiysen bu adam lastik jant ve basıklik anlaminda yapmadigini birakmamis arabaya..ve boyle yapanlarin sonu boyle oluyo genelde..sen şoyle dusun..daha az zarar daha az sknti..ok ;)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2013 auris 19'' vossen jant lastik
« Yanıtla #40 : Şubat 25, 2015, 15:31:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 auris 19'' vossen jant lastik
« Yanıtla #41 : Şubat 25, 2015, 15:43:50 »
Auris olmuş tam ya ☺Ama sislerdeki folyo gitmemiş benim düşüncem.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 3000
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 auris 19\'\' vossen jant lastik
« Yanıtla #42 : Şubat 25, 2015, 20:12:04 »
Yay presletmek sadece kendinizinkini değil milletin canınıda riske atmak demektir ! Lütfen yanlış yönlendirme yapmayalım.


http://4.bp.blogspot.com/_GIcfuqa9pDM/TMUFON9HDVI/AAAAAAAAAAo/yrapOuaTdQk/s1600/08252007%28001%29.jpg


arkadaşlar sorulan sorulara ve ikilemlere tecrübe ettiğim kadarıyla bilgi vernek isterim ben press ustası değilim yada bana bi faydası yok sadece bildiklerimi paylaşıcam

  ilk olarak bu resimdeki  sıcak pres

soguk presle sıcak presi birbirine karıştırmayın sıcak pres nasıl yapılıyor tam bilmiyorm ama bi iki yay gördüm yaylıktan cıkmış  (resimdeki gibi)

soguk pres te araba alcalıyor ve illaki bi sertleşme oluyor ama sekme vurma falan yok ben 5.5 cm preslettiğim halde çok derin veya sert bi yere girmedikten sonra hiçbir sıkıntı olmuyor basıcaklara bunu tavsiye ederim

17 jant ile ilgili bilgimde 16 dan 17 ye geçmek için verilen paranın hakkını vermediğini düşünüyorum  18 olsa çok çok daha iyi olur tabiki konforda düşür yani yalan yok

ama dikkatli cukurlardan kaçarak tümseklere dikkat ederek kullanmak şimdilik keyifli bi senedir basık geziyorum bi sıkıntısını görmedim beni zorlamadı  keyif işidir herkeze göre değişir

Mesaj Birleştirildi: Şubat 25, 2015, 20:19:22
Auris olmuş tam ya ☺Ama sislerdeki folyo gitmemiş benim düşüncem.

söktüm onları çok epki geldi diye xenon yaptrdm ama içim acıdı sökerken çok seviyordum onları :)))  :asikadam:

2013 Toyota Auris Active Skypack 1.4D-4D white

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 auris 19'' vossen jant lastik
« Yanıtla #43 : Şubat 25, 2015, 21:38:47 »
En iyisini yapmişsiniz.Maaşallah çok iyi çok az Airli auris var forum da da gormek isteriz ozellikle yapildiktan sonra.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 auris 19\'\' vossen jant lastik
« Yanıtla #44 : Şubat 25, 2015, 21:49:59 »
Yaylar en başa yapılırken herşey hesaplanarak yapılıyor. Yani bunu bilmek için illaki denemek gerekmiyor. Fizik kuralları diye birşey var abi. O yayın bir direnci var. Siz onu pressleyince ısıtınca kesince vs tüm hesapları bozuyorsunuz. Olay bundan ibaret. Riske girmek isteyen bunları göze alan yapabilir... ;)


Burada araç sekiyor. Fakat yay kırıldığında daha farklı şeyler olur. Bu kaza küçük yani...

http://youtu.be/ZeedfHy4mng



https://www.facebook.com/video.php?v=928849710467550&pnref=story

bu video da da biraz sekme var sanki niçin oluyor anlamadım.Bir tarafı fazla ve dengesiz yapışıyor yola.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 25, 2015, 21:51:15
Bu arada aracın maşallahı var bu kasa aurisi sevmiyorum ama yaptıklarınız güzel ve uyumlu olmuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 24000
  • Model Yılı: '12
  • 37 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 auris 19'' vossen jant lastik
« Yanıtla #45 : Şubat 27, 2015, 10:28:48 »
maşallah yakışmış. :tamam:
98 corolla xl,  04 cilio 1.4,  01 astra 1.6 confort,  05 corolla 1.6 linea,  05 corolla 1.6 sol,  04 jazz elite cwt,
 11' avensis elegant extra-  10' Honda Civic Elegant otm.
12' Auris Comfort Extra Otm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 3000
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 auris 19\'\' vossen jant lastik
« Yanıtla #46 : Şubat 27, 2015, 22:53:35 »
maşallah yakışmış. :tamam:

teşekkurler daha iyisi sizin olsun inşallah :)

Mesaj Birleştirildi: Şubat 27, 2015, 23:10:13
bu arada yeni değişim için jant lastik takımı satıyorum kesinleşti haberiniz olsun ilan bölümüne de koydum ama henuz onaylamadı :)
2013 Toyota Auris Active Skypack 1.4D-4D white

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 auris 19'' vossen jant lastik
« Yanıtla #47 : Şubat 27, 2015, 23:14:58 »
Ben şimdiye kadar aracımın yürüyen aksamına hiç müdahalede bulunmadım , ama 10-12 farklı scirocco kullandım, farklı markalardaki coilover , yay ve presleme işlemlerini test etme fırsatım oldu, net şekilde söyleyebilirim performanslı kullanımda en ufak bir sekmede bile , orjinal yay dışındaki bütün elemanlar rahatsız. Kullanım tarzına göre de değişir sonuçta e5 te sürekli 80-90 seyreden biri ufak sekmelerden rahatsız olmaz, isterse komple helezonu söküp takoz koysun. Ama süratli sekmelerde 3cm i aşan yaylar, coil ve preslenmiş yaylar, hacı yapıyor arabayı, baş sürekli rükuda kalıyor. Ve ciddi rahatsız, en mantıklı işlem sertlik ve yükseklik ayarlı kaliteli coilover veya 3cm den fazla aracı düşürmeyen spor helezonlar.
Çevremde presleme yöntemi kullanan arkadaşlardan sorun yaşayan hiç duymadım, ancak bizim gibi süratlerde araba kullanan kişiler hayatta bir defa sorun yaşar, bende o riski hiçbir zaman almam, presleme ye bende fikir mantık ve bilimsel çerçevede karşıyım. Ama herkesin kendi tercihi onuçta.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: 2013 auris 19'' vossen jant lastik
« Yanıtla #48 : Şubat 28, 2015, 12:05:00 »
Bende pres olayına karşıyım birde kestirenler var ona ne demeli..
please seat belts