0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Selamlar, bildiğiniz gibi otomobiller belli periyotlarda, çeşitli bakımlara ihtiyaç duyan ulaşım araçlarıdır. Bu bakımlarda kullanılan malzemelerin yanında aracın üretim karakteri de bu periyotların süresini belirler. Diğer yandan bu bakımlar aracın sağlıklı kullanım ömrünü uzatmanın yanında belli maliyetler de içerir. Tabi bu bakımlarda neler yapıldığı da önemlidir. Bu açıdan da düşünüldüğünde, araçlarınızın bakım periyotlarını burada, belli bir düzen içinde paylaşabilirsiniz. Örneğin ve hatırladığım kadarı ile; Ae101 Corolla:Her 5.000 Km ve 6 ayda bir.
Benim aracım 2008 auris d4-d her 5000 km hava ve polen filtresini,10.00km yağ - yağ filtresini 20000 km mazot filtresini değiştiriyorum.sorunsuz devam ediyorum
5000 km olmasının asıl sebebi önceden 20w50 mineral yağların olması ve vizikositesini o km ye kadar ideal düzeyde koruyabilmesinden kaynaklı idi. Şuan tam sentetik yağlarda bildiğiniz üzere 15000km denmektedir. Ancak;Ülkemiz yol koşullarına göre 15000 km bakım periyodları oldukça uzundur. Her ne kadar kullanılan tam sentetik yağların kullanım ömrü 15000km dense de filtreler kirlenmektedir. Bizler Almanya'nın otobanlarında araç kullanmadığımızdan en ideal periodik bakım aralığının 10000km olduğu söyleyebilirim.Mesaj Birleştirildi: Şubat 24, 2015, 14:39:27Sizi tebrik ediyorum. Tam ülkemiz koşullarına göre bakım aralığını belirlemişsiniz.
haftada 1 evin önünde bakım yaparım. çok çok önemli görüyorum. her sabah önce far kolunu çeker uzunları 2 3 saniye yakarım. kapatıp marşa basarım. marş aldıktan sonra motorun yavaşça hızlanmasını beklerim. 1500 devirde biraz bekledikten sonra debriyajı bırakıp şanzumanı yağlanması için beklerim. 30 saniyeyi fazla geçmeden elden geldiğince ne düşük ne yüksek vitesde gaza basmadan arabayı ısıtırım. bayırları asla son gaz çıkmam. gerekirse 3 e düşerim ama zorda kalmadıkça uzun süre gazlamam. arabanın altını ve çamurluklarını basınçlı su ile yıkarım. yağlanacak yerleri yağlarım. temizlenecek yerleri pamuklu bezlerle temizler sonra o bezleri anneme veririm ki bir sonraki hafta için hazır olsunlar. her hafta pazar günü yağını kontrol ederim. suyuna bakarım. direksiyon hidroliği fren hidroliğine bakar cam suyunu eklerim. benzin deposunun kapağını açıp basıncını alırım.kablolara bakarım. pas ve oksidasyon için önlem alırım. borulara bakarım. kaçak ararım. ekstra ses varmı diye bakarım. aracın altındaki akıntılara bakarım. arabanın yürüründeki ve motorundaki sıra dışı sesleri takip ederim. pazar günü benim yapabileceğim şeyler varsa bunları notlarımdan sıra ile yaparım.teker havalarına bakarım. gerekirse tamamlarım. gözle çivi veya yarıklara bakarım. kutup başlarını kontrol ederim. aküye bakarım. temizlerim. ayda bir hava filtresine bakarım. arabama yağ yaktırırım. gaz ayarını kontrol ederim. kaçaklara bakarım. radyatör üstündeki termostatı motor soğukken açar ve yağlarım. taşırma kabını çıkartır içindeki sıvıya bakarım. kahverengi ise boşaltır yeniden antifiriz karışımı yaparım. arabadaki bütün yağlara zamanı gelmeden önce bakarım veya baktırırım. şanzıman yağına kadar kitapçığa kayıt ettiğim km ve tarihleri tutarım. motor yağının karardığı zamanı ve el ile hissettiklerimi değerlendiririm. zamanı gelmese bile yağ ve filtre değişimi gerekebilir.aracın yürür aksamına 6 ayda bir bakıtırım. aks rot rotil burçları kontrol ettiririm. farların içini temizlerim. neden bilmiyorum özellikle arka farlar toz alıyor. bütün lambaları kontol ederim. yani sadece bakım zamanı yapılanlar bakım olarak değerlendirilmemelidir. günlük etrafında attığınız bir tur bile araç bakımıdır. ve diğer bakımlar kadar hayati olabilir.
1-her sabah önce far kolunu çeker uzunları 2 3 saniye yakarım. kapatıp marşa basarım.2-benzin deposunun kapağını açıp basıncını alırım.
Öncelikle helal diyorum. 1-Bu işlemi neden yapıyorsunuz, anlamadım?2-Aylar evvel 20 TL'lik benzin koyup depoya, LPG ile arabaya binen çok tanıdığım var, lazım olduğunda benzin depo kapağını murç çekiç yardımıyla kırmaya çalışan.
1. İşlem akünün durumunu anlamak için yapılıyor sanırsam.Benim anlamadığım arabama yağ yaktırırım dan kasıt ne acaba?
Benzin deposunun kapağının gereksiz açılmasının veya az az sık akaryakıt alınması yakıt ekonomisi için önerilmiyor aslında.
Aslında aracın, nerede ve nasıl kullanıldığı da önemli. İstanbul, sıkışık trafikte sürekli olan bir araç ile uzun yolda kullanılan, her gün şantiye gören ile, tozu nispeten az güzergahlarda kullanılanlar arasında farklar var ancak nihayetinde üretici verileri bizler için önemli Zaten o veriler Mustafa'nın ve diğer arkadaşların da belirttiği gibi azami süre ya da km ler.
Birde yağ pompası ve devirdaim pompası, bunların ömrü ne kadardır ve ne kadar sürede değiştirilmelidir..