Gönderen Konu: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?  (Okunma sayısı 5353 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #20 : Şubat 26, 2015, 10:45:37 »
Bir videoya raslamıştım , ana haberlere çıkmıştı. Amerikada 2.2 Camry motorları çamur bağlamıştı. Sanırım ondan sonra bakım periyodunu düşürdüler :)

1- akü ömrü için marştan önce böyle yapılması lazımmış. Benim mantığım almadı. Gerekli bilgiye sahip değilim. Ama aküyü marş gibi zorlu bir göreve hazırlıyorsa neden yapmayım..
2- yağ yaktırmak sadece eski arabalarda geçerli yine benim uydurduğum bir bakım şeklidir. Benim düşünceme göre sadece lpg yakan bir araba için subap ömrü açısından iyi olacaktır.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #20 : Şubat 26, 2015, 10:45:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #21 : Şubat 26, 2015, 10:46:02 »
Benimde çok hassas bir kulağım vardır en ufak takırtı tukurtu ekstra hırlama tıslama bunları çok iyi duyduğumu söyleyebilirim bir arkadaşımın tabiriyle neredeyse benzin pompasının sesini duyacağım.Tabi bunda hobi olarak müzikle uğraşmamın katkısı olduğunu düşünüyorum.

Bunlar harici dikkat ettiğim nokta fren balataları; sizlerin dikkatini çekmiştir içteki balatalar daha çabuk incelir. Bende balatalar bitmeye yakın iken içteki ile dıştakini yer değiştirim bi 5 bin km daha gider.

Birde yağ pompası ve devirdaim pompası, bunların ömrü ne kadardır ve ne kadar sürede değiştirilmelidir..

Yağ pompası ve devirdaim pompası sık arıza vermezler. Bunlardan devirdaim su pompası sürekli su içinde kalan bir parça olduğundan korozyona daha fazla maruz kalır ve değişimi gerekebilir. Ancak düzenli antifiriz kullanılan araçlarda bu sorunda çok geç baş gösterir. Triger Kayışı değiştirildiğinde devir daim su pomasıda sökülerek iç ve dış kontrolleri yapılabilir, yüksek düzeyde pas gözlemlenirse değişiminde fayda vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #22 : Şubat 26, 2015, 10:50:01 »
Bunların ömrü kendi yapılarına bağlıdır, bittiğinde değişim zamanının geldiğini anlarsın, ama gözlerinle.. :)

evet işin o kısmı sıkıntı işte hadi devirdaim pompasını hararet göstergesinden belki hissedip anlaşılabilir ama yağ pompası anlamak sanırım mümkün değil..

Mesaj Birleştirildi: Şubat 26, 2015, 10:53:58
Yağ pompası ve devirdaim pompası sık arıza vermezler. Bunlardan devirdaim su pompası sürekli su içinde kalan bir parça olduğundan korozyona daha fazla maruz kalır ve değişimi gerekebilir. Ancak düzenli antifiriz kullanılan araçlarda bu sorunda çok geç baş gösterir. Triger Kayışı değiştirildiğinde devir daim su pomasıda sökülerek iç ve dış kontrolleri yapılabilir, yüksek düzeyde pas gözlemlenirse değişiminde fayda vardır.

aracın üzerinde sanırım fabrikasyon antifiriz var..
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #23 : Şubat 26, 2015, 10:54:23 »
2- yağ yaktırmak sadece eski arabalarda geçerli yine benim uydurduğum bir bakım şeklidir. Benim düşünceme göre sadece lpg yakan bir araba için subap ömrü açısından iyi olacaktır.

Ancak Anıl motora bilinçli olarak yağ yaktırmak sistemde kurum oluşumuna ve ateşleme sistemine olumsuz etkisi olacaktır. Bundan özellikle kirli havanın atılımını sağlayan sistemin, ekzos ve bağlı parçalarının zarar göreceğini belirtebilirim. Yanlış bir uygulama olarak düşünüyorum.



Mesaj Birleştirildi: Şubat 26, 2015, 10:56:41
evet işin o kısmı sıkıntı işte hadi devirdaim pompasını hararet göstergesinden belki hissedip anlaşılabilir ama yağ pompası anlamak sanırım mümkün değil..

Mesaj Birleştirildi: Şubat 26, 2015, 10:53:58
aracın üzerinde sanırım fabrikasyon antifiriz var..

Size bir tavsiyem olmuştu hatırlarsanız. Kayseri Aksoylar Yetkili serviste motor temizliği yapmaktalar. Bu işlemin faydası olacağını düşünüyorum. Öğrendiniz mi size ne kadar dediler?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 26, 2015, 11:01:28
aracın üzerinde sanırım fabrikasyon antifiriz var..

Riskli! Şayet bir sonraki soğutma sıvısı değişiminde sisteme tam antifiriz koyarsanız ya da değeri var olan dan daha yüksek bir antifiriz koyarsanız olağan pas ve korozyonu açacağından devir daim pompasında sıkıntı varsa burayı delecek ve su eksiltmeye sebebiyet verebilecektir. Dikkatli ve uyanık olmanızda fayda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #24 : Şubat 26, 2015, 11:03:07 »
Daha evin yolunu bulamadım mustafa bey şuan halen ıspartadayım buradan mersine geçeceğim mersindeki firmadan bir fiyat alacağım sonra nevşehire gittiğimde de nasipse kayseriye uğrayıp aksoylarla görüşeceğim inşaallah.. Sonuçları burada paylaşırım sonra
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #25 : Şubat 26, 2015, 11:03:48 »
Daha evin yolunu bulamadım mustafa bey şuan halen ıspartadayım buradan mersine geçeceğim mersindeki firmadan bir fiyat alacağım sonra nevşehire gittiğimde de nasipse kayseriye uğrayıp aksoylarla görüşeceğim inşaallah.. Sonuçları burada paylaşırım sonra

Kolaylıklar dilerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #26 : Şubat 26, 2015, 11:12:48 »
Ancak Anıl motora bilinçli olarak yağ yaktırmak sistemde kurum oluşumuna ve ateşleme sistemine olumsuz etkisi olacaktır. Bundan özellikle kirli havanın atılımını sağlayan sistemin, ekzos ve bağlı parçalarının zarar göreceğini belirtebilirim. Yanlış bir uygulama olarak düşünüyorum.


Kesinlikle haklısınız. Eksozda katalitik olmayan , buji bakımları aksatılmayan kişiler için geçerli olabilir. Ben özellikle yüksek ısıdan zararın önüne geçmek için yapıyorum. Benim aracımda kurum bir yere kadar iyi birşey.

Ayrıca yazmamışım ama iridyum bujiler hariç , bujileri ve disbritörü 10 binde kontrol etmekte fayda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #27 : Şubat 26, 2015, 11:21:23 »
Kesinlikle haklısınız. Eksozda katalitik olmayan , buji bakımları aksatılmayan kişiler için geçerli olabilir. Ben özellikle yüksek ısıdan zararın önüne geçmek için yapıyorum. Benim aracımda kurum bir yere kadar iyi birşey.

Ayrıca yazmamışım ama iridyum bujiler hariç , bujileri ve disbritörü 10 binde kontrol etmekte fayda var.

Anıl sistemde lpg olunca zaten araç 1-0 geride başlıyor. Bu yüzden normalde 40000km değişen bujilerin her 20000km  değişmesi çekiş ve ateşleme sistemi için daha iyidir. Tabi bu tip durumlarda motorun km sine, yaşına, cinsine ve çalışma saatine göre yapılacak işlemlerin aralıkları önce olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #28 : Şubat 26, 2015, 17:31:55 »
 İsmail, şu konu faydalı olabilir.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=65813.msg893561#msg893561

 Diğer yandan balataları ters çevirmeyi ben önermem, yüzey şekillenmelerinden dolayı problemlere neden olabilir. Yani getirisi ile götürüsü muhtemelen aynıdır, test edilmeli.

 Açıkçası titiz olunması çok doğru ancak bakımları aşırıya kaçırmak da ekonomik değildir her anlamda. Bu iş tabakta bırakılan yemeğe benzetilebilir bir açıdan. Dozunda, zamanında ve gereği kadar olmasına dikkat etmek lazım bence. Unutmamak gerekir ki, çıkan sıvı ve katı maddelerin de bertarafı ayrı bir konudur çevre açısından.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #29 : Şubat 26, 2015, 18:37:22 »
bugün gördüm ki silecekleri tutan vida gevşemiş. belkide silecek bu yüzden tam basmıyordu. bu sorunu sadece gidip o noktayı kurcalarken farkına varabilirsiniz.

arabanın sağ yanındaki su gideri tıkanmış. çamur ve yağ dolmuş. halbuki çok dikkat ederim ama arabanın altına kafamı sokmam gerekiyormuş.

küçük taşlar yüzünden çizilen boyaların üzerini hemen boyamak gerekirmiş. bende bu işi kardeşimin ojeleri ile yapıyorum.

bunun gibi , belki sizin aracınıza özel noktalar olabilir. ben mesela debriyajın altını yağlarım veya pencere yuvalarını yağlarım. 

işin aslı araba eski ise her noktası , 6000 parçası birden bakım istiyor. arabayı iyi bilmek gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #30 : Şubat 26, 2015, 18:46:53 »
Her 10 Bin km'de aslında 9 binde 1 aracımın yağını, yağ filtresini, bujilerini, hava filtresini satın alır kendi evimin önünde hepsini değiştiririm.
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #31 : Şubat 27, 2015, 10:56:42 »
İsmail, şu konu faydalı olabilir.
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=65813.msg893561#msg893561

 Diğer yandan balataları ters çevirmeyi ben önermem, yüzey şekillenmelerinden dolayı problemlere neden olabilir. Yani getirisi ile götürüsü muhtemelen aynıdır, test edilmeli.

 Açıkçası titiz olunması çok doğru ancak bakımları aşırıya kaçırmak da ekonomik değildir her anlamda. Bu iş tabakta bırakılan yemeğe benzetilebilir bir açıdan. Dozunda, zamanında ve gereği kadar olmasına dikkat etmek lazım bence. Unutmamak gerekir ki, çıkan sıvı ve katı maddelerin de bertarafı ayrı bir konudur çevre açısından.

okudum bilgilendirme için teşekkürler
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobillerin Bakım Periyotları (Km, Zaman)?
« Yanıtla #32 : Şubat 28, 2015, 18:51:53 »
Daha evin yolunu bulamadım mustafa bey şuan halen ıspartadayım buradan mersine geçeceğim mersindeki firmadan bir fiyat alacağım sonra nevşehire gittiğimde de nasipse kayseriye uğrayıp aksoylarla görüşeceğim inşaallah.. Sonuçları burada paylaşırım sonra

Araç 270.000km'de olduğuna göre, şimdiye kadar 2 defa değişmiş olmalı. Tabii değiştiği bilgisi varsa.

Bence yetkili servise gidip Orjinal değişim yaparsanız, 80.000km başınız ağrımaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)