Gönderen Konu: Amortisör ve yay ilişkisi  (Okunma sayısı 8180 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Amortisör ve yay ilişkisi
« : Şubat 09, 2015, 15:35:11 »
Selamlar forumdaşlar,

Aracın konforunda süspansiyon bağlantı noktaları, lastik et kalınlığı, vs gibi etkiler yanında amortisör ve yayların da önemi var.

Otobanda veya normal şehirlerarası yollarda zıplaya zıplaya gitmeye alıştıktan sonra, Mitsubishi ASX test sürüşümde bozuk dişli asfaltı olan yolda kaymak gibi pürüzsüz, zıpmadan bir sürüş yaptığım için insanın gözü ister istemez üst sınıflara kayıyor, ama Yarisimi seviyorum, ve araç değiştirme imkanım da yok.
Hazır 100bin bakımı yaklaşıyorken amortisörler ile yaylar üstünde nasıl bir seçim yapabilirim düşündürmeye başladı. Konfor sunan, yolda zıplatmayan, ama darbeleri emmede başarılı yay-amortisör ikilisi b sınıfı bir araç için nedir? Orijinal fabrikasyon ikiliden daha iyi ikililer olabileceğini düşünüyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Amortisör ve yay ilişkisi
« : Şubat 09, 2015, 15:35:11 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #1 : Şubat 09, 2015, 17:25:46 »
Amortisör sistemini mühendisler tasarladığına göre bu konuda bizim yapabileceğimiz tek değişiklik, yumuşak hamurlu lastik takmaktan başka bir şey olamaz.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #2 : Şubat 09, 2015, 17:26:06 »
 Süspansiyon özellikleri içinde aks ve teker iz genişliği gibi değerleri de göz önüne almak lazım Mutlu. Konfora yönelik olacak yay-amortisör kombinasyonu, nispeten kısa aks mesafelerinde yol tutuş için problem olabilir aracın yüksekliği de düşünüldüğünde. Ama kademeli diyebileceğimiz yaylardan bakabilirsin, ilk çalışma aralığı yumuşak, daha yüksek güçlerde sert tepkiler verir boğum sıklık(aralığı) asimetrik yaylar. Tabi buna uygun, kaliteli amortisörler de yardımcı olacaktır. Ancak çok büyük farkları yine de beklememek lazım bence.
 Senin lastikler ne idi? Lastiklerin yanak konforu da çok farkettirir.
 Bu arada lastik basınçları ne şu anda ve izin verilen değer aralıkları ne?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #3 : Şubat 09, 2015, 17:37:17 »
yazlıklar 185-60-15 michelin energy saver (değişim zamanı geldi artık, son yazını görecek önümüzdeki yaz.), kışlıklar 185-65-15 petlas daha 2 senelik.
basınçlar da kar olmadığı için 30psi.

kışlıklarım daha yumuşak, kasislerden geçerken daha iyi. ama otobanda zıplaya zıplaya gitmek sıkıyor. gayet rahat ve konforlu asx test sürüşünden sonra aynı yolu yarisle geçince her bir ufak göçükte içeride zıplamam, konfor açısından soğuttu birazcık.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 09, 2015, 17:44:16
Aytaç abi haklısın da, bazı araçların süspansiyon sistemleri sert oluyor, fakat yine de yoldaki darbeleri sönümlemekte çok başarılı oluyorlar.
lastiklerle birlikte yanak genişliği artınca ya da yumuşak hamurlu olunca da zıplama artabiliyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #4 : Şubat 09, 2015, 17:51:13 »
 Aytaç? :)

 Dediğim yayları araştırabilirsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #5 : Şubat 09, 2015, 17:53:27 »
Yumuşak hamurlu lastik zıplatmaz ama ömrünün sonuna gelmiş yada patlamış amortisörler hem zıplatır hemde virajlarda tutunmanızı engelleyerek tehlikeli durumlar oluşturur, ani frende savrulmak cabası.

Bence acilen amortisörlerinizin sağlık durumunu kontrol ettirmelisiniz.

Yine orjinal takmak en iyi ve uzun vadeli çözüm olacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #6 : Şubat 09, 2015, 18:49:46 »
Amortisör sistemini mühendisler tasarladığına göre bu konuda bizim yapabileceğimiz tek değişiklik, yumuşak hamurlu lastik takmaktan başka bir şey olamaz.



 :rofl: :rofl: Harika bir yorum :lol:



Eğer işlemli ise spor yay, kesme, press vs. gibi işlemler yapıldıysa zıplamanız çok normal İstanbulda olsaydınız ciddi manada yardımcı olurdum. 90 model araçların amortisörlerini bile revizyon yaparak garantili şekilde yapıp teslim ediyorlar.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #7 : Şubat 09, 2015, 18:53:51 »
amaaaan bugünlerde bende birşeyler var :D abdulkadir kıral a abdullah dedim, tekin abiye aytaç abi dedim :D
 :rofl:

Tekin abi, zıplatmak derken yaylanma değil, otobanlarımızın kalitesi ortada, tam düzgün bir yüzey oluşturamadıklarından olsa gerek b sınıfı araçlar otobanda yüksek hızın da etkisiyle en ufak yüzey değişikliğini fazlasıyla içeriye yansıtıyor. ama c ve d sınıflarında çok düzgün, pürüzsüz bir sürüş hissi oluyor içeride. bundan bahsediyorum.
Hakan abi, kademeli helezon yaylar diyorsun galiba da, pek bir ürün bulamadım.
Yarisworld forumunda da birisi aynı sorundan muzdarip olacak ki "bumpy" sürüşten dert yakınmış, herkes de yayların bu sürüşü etkilemeyeceğini, amortisörlerin değişmesi gerektiği söylenmiş. OEM lerinden de memnun değiller.

Sercan Bey, spor yay, kesme veya yükseklik azaltma ile en uzaktan bile ilgim yok, olmadı da, apaçi işi geldi hep o işler.

Fakat fabrika her türlü şeyi gözönünde tutarak herşeyin ortalamasında bir ürün kullanıyor. belirli bir amaca yönelik istekler olacak ki bu yay üretici firmaları ürünler çıkarıyor ki bunları da mühendisler yapıyor sonuçta.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #8 : Şubat 09, 2015, 19:03:53 »
Mutlu bey, bu konudaki bilginiz yeterli olduğuna göre B sınıfı bir araçtan daha fazlasını beklememelisiniz.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #9 : Şubat 09, 2015, 19:06:06 »
İllaki ama, geliştirilebileceğini düşünüyorum :) Yarisi rallide kullanacaklar sonuçta :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #10 : Şubat 09, 2015, 19:14:00 »
amaaaan bugünlerde bende birşeyler var :D abdulkadir kıral a abdullah dedim, tekin abiye aytaç abi dedim :D
 :rofl:

Tekin abi, zıplatmak derken yaylanma değil, otobanlarımızın kalitesi ortada, tam düzgün bir yüzey oluşturamadıklarından olsa gerek b sınıfı araçlar otobanda yüksek hızın da etkisiyle en ufak yüzey değişikliğini fazlasıyla içeriye yansıtıyor. ama c ve d sınıflarında çok düzgün, pürüzsüz bir sürüş hissi oluyor içeride. bundan bahsediyorum.
Hakan abi, kademeli helezon yaylar diyorsun galiba da, pek bir ürün bulamadım.
Yarisworld forumunda da birisi aynı sorundan muzdarip olacak ki "bumpy" sürüşten dert yakınmış, herkes de yayların bu sürüşü etkilemeyeceğini, amortisörlerin değişmesi gerektiği söylenmiş. OEM lerinden de memnun değiller.

Sercan Bey, spor yay, kesme veya yükseklik azaltma ile en uzaktan bile ilgim yok, olmadı da, apaçi işi geldi hep o işler.

Fakat fabrika her türlü şeyi gözönünde tutarak herşeyin ortalamasında bir ürün kullanıyor. belirli bir amaca yönelik istekler olacak ki bu yay üretici firmaları ürünler çıkarıyor ki bunları da mühendisler yapıyor sonuçta.

Aslında en kalitelisi Coil çokta güzel sonuç veriyor.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #11 : Şubat 09, 2015, 19:18:34 »
İllaki ama, geliştirilebileceğini düşünüyorum :) Yarisi rallide kullanacaklar sonuçta :)

Yarise fabrikanın koyduğu sistemin haricinde yapılabilecek Modifiye, genellikle sizin C sınıfı bir kasanın kullandığınız yollarda vereceği konforu ve güveni üretebilme yönünde olmayacaktır.

Yarise Mercedes A süspansiyon sisteminide aktarabiliriz ama bunun yanında maşpiyellere 400kg kadar kurşun ağırlıklarda ilave etmeliyiz.
Eğer C veya D sınıfı konfor istenirse ek ağırlıkları artırmalıyız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #12 : Şubat 09, 2015, 19:20:02 »
Aslında en kalitelisi Coil çokta güzel sonuç veriyor.

Çeşitli sürüş koşullarında kullanmayacağım ki ama, o nedenle bumpy diye tabir edebileceğimiz sürüşü engelleyebilecek ama darbe emişi yine güzel olacak bir yay-amortisör ikilisi arıyorum. orta sertlikte ama darbeleri güzel emebilecek bir şeyler. :)

Haklısın Tekin abi, ağırlık ve aks uzunluğu da etken bunda.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #13 : Şubat 09, 2015, 19:27:52 »
Yumuşak hamurlu lastik zıplatmaz ama ömrünün sonuna gelmiş yada patlamış amortisörler hem zıplatır hemde virajlarda tutunmanızı engelleyerek tehlikeli durumlar oluşturur, ani frende savrulmak cabası.

Bence acilen amortisörlerinizin sağlık durumunu kontrol ettirmelisiniz.

Yine orjinal takmak en iyi ve uzun vadeli çözüm olacaktır.

Peki Tekin Abi,

Amortisörün patlak olduğunu nasıl anlarız? Ayrıca efsanelerde arkaya yük binince arka taraf nerdeyse yeri öpecek :) Ben aracımı 5 yıldır. 100 Bin kmdir kullanıyorum. Hiç amortisör değiştirmedim. Arada tümseklerden geçerken tıs tıs ses geliyor?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #14 : Şubat 09, 2015, 19:29:40 »
Çeşitli sürüş koşullarında kullanmayacağım ki ama, o nedenle bumpy diye tabir edebileceğimiz sürüşü engelleyebilecek ama darbe emişi yine güzel olacak bir yay-amortisör ikilisi arıyorum. orta sertlikte ama darbeleri güzel emebilecek bir şeyler. :)

Haklısın Tekin abi, ağırlık ve aks uzunluğu da etken bunda.

Coil aslında bu tür ihtiyaçlarınızın tamda karşılığı :) aracınıza göre ayarlanıp uyarlanan coilllerden tavsiye ederim. Tabi kalitelisi kesinlikle.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #15 : Şubat 09, 2015, 19:44:02 »
Peki Tekin Abi,

Amortisörün patlak olduğunu nasıl anlarız? Ayrıca efsanelerde arkaya yük binince arka taraf nerdeyse yeri öpecek :) Ben aracımı 5 yıldır. 100 Bin kmdir kullanıyorum. Hiç amortisör değiştirmedim. Arada tümseklerden geçerken tıs tıs ses geliyor?

Amortisör üzerinde yağlanma varsa patladığı düşünülebilir ama Kışın buna karar vermek zordur, amortisör üzerindeki ıslaklık yoldan gelmiş olabilir.

Efsaneler yapı itibariyle yere yakın modeller o nedenle yük binince oluşan görüntü amortisör ile ilgili bilgi vermez.

Kasislerden geçerken daha uzun yaylanma, virajlarda savrulma yaratacak şekilde dışarı yönde çekme, ani frenlerde stabil çizginin korunamaması gibi işaretler amortisörün ömrünün azaldığını veya bittiğini tarif eden durumlardır.

En doğru yöntem, amortisör test cihazı üzerinde kontrol ettirmektir. Çıkan sonuca göre değişime karar verilecektir.

Amortisörlerin belirli değişim periyodu yoktur.

Uzun yıllar kullanılan araçların helezon yaylarıda özelliğini kaybedebilir, amortisör değişim esnasında onlarında boylarının ölçülüp kontrol edilmesi gerekir.

0.km araçlarda garantileri vardır.

Orjinal amortisörü garanti süresinde patlatmak için önce aracın başka yerlerini kırmak gerekir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #16 : Şubat 09, 2015, 20:40:33 »
anlayamıyorum.

amortisör sistemleri aynı olmasına rağmen bazı alman markalı arabalarda tekerler okadar aktif hareket ediyor ki şaşkınlıkla izliyorum.
aracın geçtiği yolda fazla pürüz olmasa bile sanki tekerler yük altında değilmiş gibi yurarı ve aşağıya çok fazla haraket ediyorlar. hassas ve her pürüzü emecek şekilde oynuyorlar. normal bir arabanın tekeri 10 cm yukarı ve aşağıya hareket ediyorsa bunlar 15 cm oynuyorlar. ve arabanın kasası uzun uzun salınıyor sadece. birkaç kez salınmaya izin vermişler gibi. teker hareketleri çok ani ve aşırı iken kasa hareketleri çok ağır.

başka arabalara baktığımda sanki eski kamyonetler gibi her çukura kasasıda giriyor.

ben işte bu ayarı tutturmak istiyorum. traktör gibi hoplamak yerine yerden bağımsız halı gibi veya su üstündeki yat gibi gitmek istiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #17 : Şubat 09, 2015, 20:50:30 »
Öncelikle, Çok nokta bağlantılı arka sistemler torsiyon çubuklu sistemlere oranla biraz daha fazla konfor üretirler ama yol tutuşu konusu farklıdır.

Teknik olarak tekerleğin çok fazla aşağı yukarı oynaması istenmez.

Amortisörler benzer olsada çok farklı çaplarda ve boylarda amortisörler vardır.

Her marka kendi karakterine uygun olan amortisörü ürettiği modele uygular.

Bu bizim açımızdan basit görünsede, mühendisler hangi ebad ve boyda amortisör kullanmaları gerektiği konusunda oldukça fazla kafa yormaktalar.



 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #18 : Şubat 09, 2015, 20:59:31 »
Öncelikle, Çok nokta bağlantılı arka sistemler torsiyon çubuklu sistemlere oranla biraz daha fazla konfor üretirler ama yol tutuşu konusu farklıdır.

Teknik olarak tekerleğin çok fazla aşağı yukarı oynaması istenmez.

Amortisörler benzer olsada çok farklı çaplarda ve boylarda amortisörler vardır.

Her marka kendi karakterine uygun olan amortisörü ürettiği modele uygular.

Bu bizim açımızdan basit görünsede, mühendisler hangi ebad ve boyda amortisör kullanmaları gerektiği konusunda oldukça fazla kafa yormaktalar.


peki sadece toyotalar arasında bir amortisör modeli seçmek istesem neler olur ?

ben 98 2002 arası üretilen kasaların amortisörlerini ae92 ye uydurabilirmiyim ?  takarken ve taktıktan sonra ne sorunlar çıkabilir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Amortisör ve yay ilişkisi
« Yanıtla #19 : Şubat 09, 2015, 21:14:16 »

peki sadece toyotalar arasında bir amortisör modeli seçmek istesem neler olur ?

ben 98 2002 arası üretilen kasaların amortisörlerini ae92 ye uydurabilirmiyim ?  takarken ve taktıktan sonra ne sorunlar çıkabilir ?

Öncelikle montajlama kafaları aynı özellikte olmalıdır.

Boyları 1 - 2 cm aşmamak kaydıyla kısa veya uzun olabilir.

Eğer yeni amortisör mevcut olandan daha kalın olursa aracın yukarı aşağı salınım hızı biraz daha kısıtlanır (konfor azalır) ama yol tutuşu artar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)