Gönderen Konu: Akü Problemi  (Okunma sayısı 11983 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Akü Problemi
« : Şubat 04, 2015, 14:01:15 »
Merhaba arkadaşlar geçen sene sonlarına doğru 60 amperlik inci akü aldım bundan öncede aynı akü vardı bu arada her neyse araca bakım yaparken geçen hafta akünün üzerindeki yeşil lambanın siyaha döndüğünü gördüm. Siyah ışığın anlamı akünü şarj olmadığını gösterirmiş aldığım yere sordum getir bir bakalım kaçak falan varmı diye ama kaçak olsa bundan önceki aküde 4 yıl cıvarı gitmezdi öyle değil mi. Alternatör kayışını kontrol ettim herhangi bir sıkıntı yok aracın çalışmasında da bir sıkıntı yok hemen hemen 2-3 günde bir aracı kullanıyorum. sizlerinde düşüncesini almak isterim acaba akümü bitiyo yoksa akü arızalı mı?
2006 corolla 1,6 terra oto.

Toyota Club Türkiye

Akü Problemi
« : Şubat 04, 2015, 14:01:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #1 : Şubat 04, 2015, 14:14:44 »
Benim önceki akü yeşil yanıyordu fakat kapıları bile zor açıyordu üzerindeki akü yü 2.5 yıl önce aldım aldığımdan beri gösterge siyah gösteriyor en ufak bi sıkıntı yaşamadım sonuçta kimyasal bi yapı problem olacağını sanmıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #2 : Şubat 04, 2015, 14:38:57 »
Benim önceki akü yeşil yanıyordu fakat kapıları bile zor açıyordu üzerindeki akü yü 2.5 yıl önce aldım aldığımdan beri gösterge siyah gösteriyor en ufak bi sıkıntı yaşamadım sonuçta kimyasal bi yapı problem olacağını sanmıyorum

Yaşar bey hani eğer sıkıntılı bir akü ise en azında garanriden değişir diye düşünüyorum ben bu aküyü alalı 1 yıl olmuş bu kadar  kısa zamanda ışığın siyaha  dönüşmesi açıkcası beni inci aküden soğuttu.

 Birde bir kaç öneriniz var siziin onları deneyeyim diyorum  akü kutup başlarını sökerek.
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #3 : Şubat 04, 2015, 14:40:53 »
Merhaba arkadaşlar geçen sene sonlarına doğru 60 amperlik inci akü aldım bundan öncede aynı akü vardı bu arada her neyse araca bakım yaparken geçen hafta akünün üzerindeki yeşil lambanın siyaha döndüğünü gördüm. Siyah ışığın anlamı akünü şarj olmadığını gösterirmiş aldığım yere sordum getir bir bakalım kaçak falan varmı diye ama kaçak olsa bundan önceki aküde 4 yıl cıvarı gitmezdi öyle değil mi. Alternatör kayışını kontrol ettim herhangi bir sıkıntı yok aracın çalışmasında da bir sıkıntı yok hemen hemen 2-3 günde bir aracı kullanıyorum. sizlerinde düşüncesini almak isterim acaba akümü bitiyo yoksa akü arızalı mı?

Siyah-yeşil göstergeler bazen hatalı bilgi verebiliyor, aracınızda uzun beklemelerden sonra marş problemi olmuyorsa akünüz iyi durumda demektir. Emin olmak için kontak kapalı iken, araç çalışır iken elektrikçiye akü voltajlarını ölçtürmenizde fayda var.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #4 : Şubat 04, 2015, 15:10:14 »
Siyah-yeşil göstergeler bazen hatalı bilgi verebiliyor, aracınızda uzun beklemelerden sonra marş problemi olmuyorsa akünüz iyi durumda demektir. Emin olmak için kontak kapalı iken, araç çalışır iken elektrikçiye akü voltajlarını ölçtürmenizde fayda var.

Merhaba Aytaç hocam uludağ dan sonra nasılsınız. 

Bende kalite fluke marka ölçü aleti var araç çalışırken ve kontak kapalıyken normal değerlerin kaç olması gerekir sizce.
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 xei
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '99
  • 2 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #5 : Şubat 04, 2015, 15:16:54 »
Merhaba Aytaç hocam uludağ dan sonra nasılsınız. 

Bende kalite fluke marka ölçü aleti var araç çalışırken ve kontak kapalıyken normal değerlerin kaç olması gerekir sizce.
çalışırken 14  üstü olması lazım.
(1.3 xl1993) (1.6 xei ac 1996) (1.6xei 1999)

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #6 : Şubat 04, 2015, 15:20:44 »
Merhaba Aytaç hocam uludağ dan sonra nasılsınız. 

Bende kalite fluke marka ölçü aleti var araç çalışırken ve kontak kapalıyken normal değerlerin kaç olması gerekir sizce.

Kontak kapalı iken 12V civarında olmalı ancak 11,7 civarından daha aşağıdaysa sıkıntı olabilir, motoru çalıştırınca da şarj olma aşamasın 14V civarlarına çıkar. Voltaj değerleri de aslında akünün tam olarak sağlıklı olup olmadığının göstergesi değil akücü tarafından teknik olarak ta test edilmesi daha doğru olur.

Hatırladım şimdi iyiyim o büyük maceramızı unutmak mümkün değil zaten
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #7 : Şubat 04, 2015, 15:29:23 »
Elm327 ile bağlı ekranda takip ettim araba çalışırken yani gaza basmadan gidiyorken 14 kusurlu değeri gösteriyor gaza basınca 13 kusurlu değerlere düşüyor. Klimayı açınca da düşüyor. Araba çalışmıyor ken 12.1 volt gibi bir değeri gösteriyor ışıkları açınca 11 kusurlu değerlere düşüyor
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #8 : Şubat 04, 2015, 15:41:33 »
hafta sonu deneyelim bakalım kaç çıkacak
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #9 : Şubat 04, 2015, 18:07:52 »
Yaşar bey hani eğer sıkıntılı bir akü ise en azında garanriden değişir diye düşünüyorum ben bu aküyü alalı 1 yıl olmuş bu kadar  kısa zamanda ışığın siyaha  dönüşmesi açıkcası beni inci aküden soğuttu.

 Birde bir kaç öneriniz var siziin onları deneyeyim diyorum  akü kutup başlarını sökerek.
Anlıyorum tabi aküde sıkıntı varsa çözüm bulunması daha iyi olur benim araç çalışırken 14.7 volt veriyor akücü bi arkadaşım aküyü testinin marşa basarken gösterdiği akım belli bi değerin altına düşerse sıkıntı var demişti fakat bahsettiği değeri hatırlamıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #10 : Şubat 04, 2015, 18:27:52 »
 Akülerin sağlık durumunu gösteren bir çok parametre vardır, sadece voltaj değeri ile karar vermek doğru olmaz.
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #11 : Şubat 05, 2015, 06:57:19 »


Merhaba arkadaşlar geçen sene sonlarına doğru 60 amperlik inci akü aldım bundan öncede aynı akü vardı bu arada her neyse araca bakım yaparken geçen hafta akünün üzerindeki yeşil lambanın siyaha döndüğünü gördüm. Siyah ışığın anlamı akünü şarj olmadığını gösterirmiş aldığım yere sordum getir bir bakalım kaçak falan varmı diye ama kaçak olsa bundan önceki aküde 4 yıl cıvarı gitmezdi öyle değil mi. Alternatör kayışını kontrol ettim herhangi bir sıkıntı yok aracın çalışmasında da bir sıkıntı yok hemen hemen 2-3 günde bir aracı kullanıyorum. sizlerinde düşüncesini almak isterim acaba akümü bitiyo yoksa akü arızalı mı?
Toyota araçların şarj sistemi kısa mesafelerde kullanımda kötü aküyü tam şarj edemiyor.Mesala bir VW şarj konusunda çok iyi diyebilirim şehir içinde dahi kısa mesafelerde şarj edebiliyor.Ama japonların düşündüğü bir şey vardır illa ki.Bu kanıya eski AE 101 aracım 14 yılda 5 tane aküyü bozduğundan ve yeni E12 toyotam 2 yılda 1 aküyü bozduğundan biliyorum araçta ses sistemi vs yok kısa mesafelerde kullanılıyor genelde ve akü tam şarj olmadığı için sülfatlaşıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #12 : Şubat 05, 2015, 07:48:56 »
Arkadaşlar dün eve iş yerindeki kalibrasyonu iyi yapılmış ölçü aletini alıp eve götürdüm garajda aküyü ölçtüm araç çalışmaz iken 12,25 volt çalışırken 14,45 volt gösteriyor buradan bir kanıya varmak sizce doğru olurmu inci akünün sitesinde 12,6 voltun altına inerse redresörle şarj edilmesi gerekmektedir diyor.
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #13 : Şubat 05, 2015, 08:05:11 »
 Tolga, elektrolit yoğunluğuna baktırabilirsin, olması gerekenden fazla ise saf su ile seyreltebilirsin H2SO4 'ü. :)
Dediğin gibi, sürekli deşarj görüyorsa daha çabuk sülfatlaşma olabiliyor. Bir de ısısını kontrol etmek lazım, normalden yüksek sıcaklıklarda kapasitesi artar ama sağlıklı çalışma süresi kısalır kurşun-asitlerin.
 Bir de plakalardaki kurşun oranı önemli, bazı plakalar kurşun yanında antimuan da bulundurabilir. Burada; akünün kendi kendine deşarj oranına da bakmak lazım kibunu da plakaların ve akünün genelinin üretim özellikleri belirler dediğin gibi ekstra sistemler kullanmıyorsan aracında.

 Diğer parametrelere de bakmak lazım bence Serkan. Mesela akü üreticisinin sitesinde ölçüm kaç derecede yapıldı, elektrolit yoğunluğu nasıl vs. Verilerin en azından akünün şarj olabildiğini gösteriyor. Ama üretici verilerini de göz ardı etmemek lazım tabi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #14 : Şubat 05, 2015, 09:11:21 »
Hakan hocam peki o zaman üretici inci firması aküyü 1 sene içinde renk kısmının yeşilden siyaha dönüşmesi sonucu aküyü değiştirme ihtimali varmıdır.
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #15 : Şubat 05, 2015, 09:18:22 »
Hakan hocam peki o zaman üretici inci firması aküyü 1 sene içinde renk kısmının yeşilden siyaha dönüşmesi sonucu aküyü değiştirme ihtimali varmıdır.

Eğer üretim hatası varsa ve garantisi dolmadıysa aldığınız yere başvurun yenisi ile değiştirilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #16 : Şubat 05, 2015, 09:53:15 »
Serkan daha önce A101 aracımda akü ile ilgili baya bilgi sahibi oldum. Öncelikle şunu söyleyim akünün şarj durumunu gösteren göstergelere pek inanma neden diyecek olursak sadece 1 tane gözün içindeki durumu gösteriyor oysaki 6 göz var diye biliyorum .Bir ikinci durum akün araç çalışmaz iken 12.4-12,6 volt vermesi gerekiyor eğer 12 voltun altında 11.7 gibi bir değer veriyor ise ömrünü tamamlamış veya tamamlamak üzere demektir. Toyota grubunda şarj dinamosunun durumuna göre 14.2-14.6 çalışır vaziyetteyken voltaj verir bu değerlerin altındaysa akünüzün yeteri kadar şarj etmediğini gösterir. Bir de araç çalışmazken çektiği akımı amper cinsinden ölçtürün eğer 0,02-0,06 amperin üzerinde bir değer çekiyorsa bu da 2-3 gün veya 1 hafta aracın çalışmaması durumun da aracınızın aküsü şarj gösterebilir özellikle sonradan takılan sıralı sistem lpg ve alarm sistemleri bunun sebeplerindendir. Umarım yardımcı olabilmişimdir
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Selamünaleyküm...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '06
  • 38 kere teşekkür etti
  • 58 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #17 : Şubat 05, 2015, 10:18:15 »
Serkan daha önce A101 aracımda akü ile ilgili baya bilgi sahibi oldum. Öncelikle şunu söyleyim akünün şarj durumunu gösteren göstergelere pek inanma neden diyecek olursak sadece 1 tane gözün içindeki durumu gösteriyor oysaki 6 göz var diye biliyorum .Bir ikinci durum akün araç çalışmaz iken 12.4-12,6 volt vermesi gerekiyor eğer 12 voltun altında 11.7 gibi bir değer veriyor ise ömrünü tamamlamış veya tamamlamak üzere demektir. Toyota grubunda şarj dinamosunun durumuna göre 14.2-14.6 çalışır vaziyetteyken voltaj verir bu değerlerin altındaysa akünüzün yeteri kadar şarj etmediğini gösterir. Bir de araç çalışmazken çektiği akımı amper cinsinden ölçtürün eğer 0,02-0,06 amperin üzerinde bir değer çekiyorsa bu da 2-3 gün veya 1 hafta aracın çalışmaması durumun da aracınızın aküsü şarj gösterebilir özellikle sonradan takılan sıralı sistem lpg ve alarm sistemleri bunun sebeplerindendir. Umarım yardımcı olabilmişimdir

Yücel bey araç çalışmaz iken 12,25 volt çalışırken 14,45 volt gösteriyor buradan bir kanıya varmak sizce doğru olurmu inci akünün sitesinde 12,6 voltun altına inerse redresörle şarj edilmesi gerekmektedir diyor.
2006 corolla 1,6 terra oto.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #18 : Şubat 05, 2015, 12:35:46 »
Ben alternatör rulmanlarını değiştiriken sökülmüşken kömür ve konjektörü değiştireyim dedim konjektör ve kömür aldım meğer kömür ayrı oluyormuş üzerinde orjinal alternatör ve konjektör duruyordu taktığım konjektör çalışırken 14.5 volt veriyor eski orjinal konjektörü taktım çalışırken 14.7 gaz verince 14.8 gösteriyor benim alternatör 55 amper hızlı şarj hiç bir zaman iyi değildir redresör 6 8 12 15 amper üretir yani 12 amper bir redresör 60 amper aküyü 5 saatte doldurur redresör ile şarj edin denmesinin sebebi odur yavaş ve sağlıklı şarjı en iyi redresor sağlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akü Problemi
« Yanıtla #19 : Şubat 05, 2015, 15:48:12 »
 Muhtemelen görmüşsündür ama senin akünün üreticisinin verdiği bu tablo işe yarayabilir Serkan.


Önce akü tam şajlı ve boşta iken aküye yük bindirilebilir(marş basmadan ve dolayısı ile şarja geçmeden far vb elektrik sistemleri açılarak). O anda akünün boştaki voltajı ne derece düşüyor bakılabilir. Belli oranları olması lazımdı. O oranlar içinde düşüş normal, daha fazla düşüşlerde akü şarj istiyordu. Aşırı deşarjda(değerleri daha önce vermiştim) aküde dönüşü olmayan sıkıntılar olabilir. Akü kuru tip mi, vs de bakmak lazım, onlarda geri gelme sağlanabiliyor tekrar belli oranda.
Ayrıca araç boşta iken ne kadar akım çekiyor sistemler, ona da bakmak gerekebilir.
Arkadaşların da belirttiği gibi akü indikatör garanti bir gösterge değildir ama yine de akünün yanında sistem kontrol edilmeli ilk önce.
Akü genelinde değil, tek ya da çoklu hücrede de problem olabilir kimi durumlarda ve bu bütün aküyü etkiler sonuçta. Aküde yapısal bir problem varsa da sorun çıkarmadan değişim yapacaklardır bence Serkan.


 Bu arada aküde gerçekleşen olaylar gerçekten oldukça komplikedir.


 Tablo kaynak:http://www.inciaku.com/bilgi-merkezi/teknik-bilgiler-2