0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Muhtemelen görmüşsündür ama senin akünün üreticisinin verdiği bu tablo işe yarayabilir Serkan.Önce akü tam şajlı ve boşta iken aküye yük bindirilebilir(marş basmadan ve dolayısı ile şarja geçmeden far vb elektrik sistemleri açılarak). O anda akünün boştaki voltajı ne derece düşüyor bakılabilir. Belli oranları olması lazımdı. O oranlar içinde düşüş normal, daha fazla düşüşlerde akü şarj istiyordu. Aşırı deşarjda(değerleri daha önce vermiştim) aküde dönüşü olmayan sıkıntılar olabilir. Akü kuru tip mi, vs de bakmak lazım, onlarda geri gelme sağlanabiliyor tekrar belli oranda.Ayrıca araç boşta iken ne kadar akım çekiyor sistemler, ona da bakmak gerekebilir. Arkadaşların da belirttiği gibi akü indikatör garanti bir gösterge değildir ama yine de akünün yanında sistem kontrol edilmeli ilk önce. Akü genelinde değil, tek ya da çoklu hücrede de problem olabilir kimi durumlarda ve bu bütün aküyü etkiler sonuçta. Aküde yapısal bir problem varsa da sorun çıkarmadan değişim yapacaklardır bence Serkan. Hakan abi araçla işe geldiğim ilk gün göstericem aküyü aldığım servise bakalım ne dicekler tahminen şarj edecekelrdir diye düşünüyorum. Bu arada aküde gerçekleşen olaylar gerçekten oldukça komplikedir. Tablo kaynak:http://www.inciaku.com/bilgi-merkezi/teknik-bilgiler-2