Gönderen Konu: Kaput izalötörü  (Okunma sayısı 9487 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 advance multidrive S
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 56 kere teşekkür etti
  • 98 kere teşekkür edildi
Kaput izalötörü
« : Ocak 28, 2015, 20:10:39 »
Arkadaşlar corolla dizel de olup benzinlide olmayan kaput izalötörü Alıp aracıma taktım
Kaput içi basit olan görünümden çok şükür kurtuldum parçayı ufuk Sönmez beyden temin ettim kendisine buradan çok teşekkür ederim Sağolsun çok yardımcı oldu fotolar ektedir

Toyota Club Türkiye

Kaput izalötörü
« : Ocak 28, 2015, 20:10:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #1 : Ocak 28, 2015, 20:17:21 »
Hayırlı olsun.
Ne kadar maliyeti oldu acaba?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.4 D-4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '14
  • 39 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #2 : Ocak 28, 2015, 20:40:26 »
Eski 2004 benzinli corollamda vardi bu. Simdiki dizelde de var. Niye benzinlide yokki?
Bu motor isi kaybini azaltmak icinmi kullaniliyor? Yoksa olusan isinin kaputa zarar vermesini mi engelliyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #3 : Ocak 28, 2015, 20:46:29 »
Diesel motor geç ısındığı için, ilk çalıştırmadan itibaren ısısını hızlı kaybetmemesi için konmuş bir parçadır.

Kaputu korumak yada görüntü amaçlı olan bir parça olmadığından, benzinli araçların ihtiyacı yok, tabii bizim ülkemizde.

Kuzey avrupa ülkelerinde benzinlilerde de kullanılıyordur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 advance multidrive S
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 56 kere teşekkür etti
  • 98 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #4 : Ocak 28, 2015, 20:50:07 »
Hayırlı olsun.
Ne kadar maliyeti oldu acaba?
teşekkürler ahmet bey klipslerle beraber 250 tl toplam ufuk Sönmez beyden aldım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #5 : Ocak 28, 2015, 21:28:13 »
Ses de değişiklik var mı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #6 : Ocak 28, 2015, 21:43:55 »
Ses de değişiklik var mı ?
Anıl abi için önemli olan bu. :P

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla 1.6 advance multidrive S
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 56 kere teşekkür etti
  • 98 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #7 : Ocak 28, 2015, 21:55:51 »
Ses de değişiklik var mı ?
zaten motor sesi duyulmuyordu eskiden simdide duyulmuyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #8 : Ocak 28, 2015, 22:15:38 »
amaç ısı ile ilgili olsa almanlarda sünger fransız ve japonlarda keçe ile yapmazlardı. demekki bir işe yarıyor :)

ki siz fark etmesenizde uzun yolda veya devir yükseldiğinde daha az ses alacak içeriye.

öyle demeyin , ne kadar sessiz yolculuk okadar az baş ağrısı..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #9 : Ocak 28, 2015, 22:41:47 »
Güzel olmuş güle güle kullanın. Şimdi belli olmaz ama bundan 15 sene sonra izalasyonlu kaput ile izalasyonsuz kaputun boyasında ki farkı anlayabiliriz heralde :D
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #10 : Ocak 29, 2015, 10:01:00 »
Kaputu korumak yada görüntü amaçlı olan bir parça olmadığından, benzinli araçların ihtiyacı yok, tabii bizim ülkemizde.

Kuzey avrupa ülkelerinde benzinlilerde de kullanılıyordur.

Yanlışınız var Tekin hocam, kaput izalatörünün asıl görevi, uzun vadede motor kompartımanından kaputa etki eden ısı, kaputun üzerinden geçen soğuk hava,kar ve su gibi dış etkenler sebebi ile kaputta oluşan ısı değişikliği reaksiyonu sonucu kaput üzerindeki boyanın özelliğini kaybetmesi, piyasa adı ile boya yanmasının önüne geçmektir.

Kuzey ülkelerinde kaput üzerinde sürekli bir soğuk etken olduğundan reaksiyon süresi kısalmakta ve etki daha çabuk görülebildiğinden garanti koşullarını daha erken etkilememesi için benzinli dizel farketmeksizin kaput izalatörü montajı yapılmaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #11 : Ocak 29, 2015, 10:15:31 »
Yanlışınız var Tekin hocam, kaput izalatörünün asıl görevi, uzun vadede motor kompartımanından kaputa etki eden ısı, kaputun üzerinden geçen soğuk hava,kar ve su gibi dış etkenler sebebi ile kaputta oluşan ısı değişikliği reaksiyonu sonucu kaput üzerindeki boyanın özelliğini kaybetmesi, piyasa adı ile boya yanmasının önüne geçmektir.

Kuzey ülkelerinde kaput üzerinde sürekli bir soğuk etken olduğundan reaksiyon süresi kısalmakta ve etki daha çabuk görülebildiğinden garanti koşullarını daha erken etkilememesi için benzinli dizel farketmeksizin kaput izalatörü montajı yapılmaktadır.

Yani, Toyotanın Benzinli modellerde uygulamama sebebi, kaputun boyasının yanmasını sağlayarak servislere iş imkanı sağlamak için mi böyle bir şey yapmış?  Sadece soruyorum Bizim buralarda 10 yıllık araçların genelde motor kaputu, tavan ve bagaj kapağının renginin solma sebebide bu olmalı, nede olsa yazın 43C'de motor daha fazla ısınıyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #12 : Ocak 29, 2015, 10:19:17 »
Avensis T27 de benzinli bu sistem var herhalde.
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #13 : Ocak 29, 2015, 10:28:55 »
Şu anda ne kadar yabancı yayın varsa hepsini kontrole devam ediyorum ve ulaştıklarımın hepsinde "ses izolasyonu" olarak görünüyor.

Toyota D4-D motorlar bile bir çok markanın benzinlilerinden dahi daha sessiz olduğu halde kullanma sabebi ne olabilir?

Artık bir çok benzinli markalarda kullanılmadığını görüyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #14 : Ocak 29, 2015, 10:34:00 »
Şu anda ne kadar yabancı yayın varsa hepsini kontrole devam ediyorum ve ulaştıklarımın hepsinde "ses izolasyonu" olarak görünüyor.

Toyota D4-D motorlar bile bir çok markanın benzinlilerinden dahi daha sessiz olduğu halde kullanma sabebi ne olabilir?

Artık bir çok benzinli markalarda kullanılmadığını görüyorum.

Hem ses yalıtımı, hem de ısı yalıtımı olarak düşünüyorum bende, çünkü clio3 lerin dizellerinde de var ama benzinlilerinde yoktu.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #15 : Ocak 29, 2015, 10:37:42 »
bende de var o olay araç benzinli, hatta fazla sessiz çalışıyor
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #16 : Ocak 29, 2015, 10:39:48 »
bende de var o olay araç benzinli, hatta fazla sessiz çalışıyor

Sizin araç üst segment olduğu için, stok olarak geliyordur bu da normal zaten  :)
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #17 : Ocak 29, 2015, 10:41:02 »
Şu anda ne kadar yabancı yayın varsa hepsini kontrole devam ediyorum ve ulaştıklarımın hepsinde "ses izolasyonu" olarak görünüyor.

Toyota D4-D motorlar bile bir çok markanın benzinlilerinden dahi daha sessiz olduğu halde kullanma sabebi ne olabilir?

Artık bir çok benzinli markalarda kullanılmadığını görüyorum.

 Hood Heat shield yada heat isolator şeklinde  :saygi:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #18 : Ocak 29, 2015, 11:06:46 »
Hood Heat shield yada heat isolator şeklinde  :saygi:

Benzinli modellere de fabrikasyon konsaydı elbette çok daha şık olurdu ama üretici şöyle düşünüyor, maliyet/fayda.

Yoksa şunu da isteyebilirdik; Motorlar ECU ile idare ediliyor ama kışın daha çabuk ısınması için hava emişi yine egzost manifoldundan yapılsa daha çabuk ısınmazmıydı..?

Mesaj Birleştirildi: Ocak 29, 2015, 11:09:16
bende de var o olay araç benzinli, hatta fazla sessiz çalışıyor

Soğuk ülkelere ihraç edilen benzinlilerde kullanılması normaldir, kaput aşırı soğuduğunda motorun sıcaklığını daha çabuk emer.

Bilindiği üzere motorların Alüminyum bloktan yapılma sebebi ısılarını daha çabuk kaybetmelerini sağlamak içindir ve diesel motorlar eskiye oranla artık çok daha hızlı soğuyorlar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaput izalötörü
« Yanıtla #19 : Ocak 29, 2015, 11:20:24 »
Konuyla ne kadar alakalı bilemiyorum ancak Vw grubunda akülerin çevresin de bile bu tür bir parça var. Benim gördüklerim o şekil. Benzinli ve maliyetten kaçınma olarak belirtiliyor ancak benim benzinli Yariste bile mevcut bu parça. Elektronik bir parça değil sonuçta. Fabrika seri üretim de maliyetinin 30 tl yi geçeceğini sanmıyorum.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."