Gönderen Konu: Yeni Yaris Sedan  (Okunma sayısı 8937 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #20 : Şubat 02, 2015, 12:33:51 »
... Bu arada Türkiye'ye gelme durumu var mı ki bu aracın biz hayaller kuruyoruz böyle :)

Şimdilik Türkiyeye gelme durumu yok ama sesli hayal kurmak iyidir.. :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #20 : Şubat 02, 2015, 12:33:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #21 : Şubat 02, 2015, 12:37:05 »
Şimdilik Türkiyeye gelme durumu yok ama sesli hayal kurmak iyidir.. :)

 Ee peki öyle olsun :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #22 : Şubat 02, 2015, 13:17:01 »
Sedan ve hatchback mantığı bence Türkiye'de şöyle kuruluyor;

Sedan: - Arkası uzun, yani mantık olarak arkadan çarpmalarda daha güvenlidir. Bagaj hacmi daha büyüktür.
           - Otomobil daha büyük, yani daha prestijlidir. Belki de bu sebepten şirket otomobili olarak sedan tercih edilir.

Hatchback: - Son yıllarda hatchback modellerin ebatları büyüse de halen bayan ve genç arabası imajı vardır.

Hatırlarım; yıllar önce sedan ve yüksek beygir güçlü otomobiller çok tutulurdu Türkiye'de. Akaryakıt ve otomobil vergileri arttıkça düşük hacim motorlu sedan ve hafif, pratik olan hatchback modellere geçiş oldu.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #23 : Şubat 02, 2015, 13:22:08 »
Sedan: - Arkası uzun, yani mantık olarak arkadan çarpmalarda daha güvenlidir.

Bu dediginize katılmıyorum. ikiside aynı mukavemeti gösterecektir.

Nedeni ise sizin düşündüklerinizi bu aracı üretenlerde düşündügünden C sutunlarının içinde aracın başka yerlerinde kullanılmayan kalınlıkta ilava saclar kullanılması.
Bu nedenlede aynı arabanın HB modelleri SD modellerinden daha agırdır.
SDlerin ise bagajlarında sadece gözle gördügünüz sac kısım var.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #24 : Şubat 02, 2015, 13:37:32 »


Nedeni ise sizin düşündüklerinizi bu aracı üretenlerde düşündügünden C sutunlarının içinde aracın başka yerlerinde kullanılmayan kalınlıkta ilava saclar kullanılması.
Bu nedenlede aynı arabanın HB modelleri SD modellerinden daha agırdır.
SDlerin ise bagajlarında sadece gözle gördügünüz sac kısım var.
Kesinlikle.E15 Auris 1300 kg,Corolla 1200 kg vb. Gibi örnekler var bayaği.[emoji4]
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #25 : Şubat 02, 2015, 13:38:01 »
Bu dediginize katılmıyorum. ikiside aynı mukavemeti gösterecektir.

Nedeni ise sizin düşündüklerinizi bu aracı üretenlerde düşündügünden C sutunlarının içinde aracın başka yerlerinde kullanılmayan kalınlıkta ilava saclar kullanılması.
Bu nedenlede aynı arabanın HB modelleri SD modellerinden daha agırdır.
SDlerin ise bagajlarında sadece gözle gördügünüz sac kısım var.

Hatchback otomobillerin arkadan çarpmalarda daha az güvenli olduğu imajı vardır. Dediğiniz gibi, arkadan çarpmalarda sedan ve hatchback otomobillerde fazla bir fark olmadığından belki de EuroNcap testlerinde arkadan çarpmalar için boyun ve bel incinmeleri için testler yapılmaktadır.

https://www.youtube.com/watch?v=1AGn6MJYNQ0

Mesaj Birleştirildi: Şubat 02, 2015, 13:58:34
Kesinlikle.E15 Auris 1300 kg,Corolla 1200 kg vb. Gibi örnekler var bayaği.[emoji4]

Verdiğiniz veriler farklı platformdaki araçlar olabilir. Toyota Türkiye sitesindeki verilere göre birbirine benzen motor ve donanım seviyesindeki Corolla ve Auris arasındaki ağırlıklar birbirine çok yakındır.

Fakat genelleme yaparsak; aynı platform, motor ve donanıma sahip sedan otomobil, hatchback modeline göre biraz daha ağırdır. Hatchback mantığı; küçük ebatları ile şehir içinde kullanım kolaylığı, kısmen hafifliği ile yine şehir içinde yakıt tüketimi avantajı, 5. kapı pratikliği olmalıdır. Tabi son yıllarda platformlar hafifledikçe hatchback ebatlarında büyüme görülüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #26 : Şubat 02, 2015, 14:10:28 »
Bülent bey yanlışınız var.
HB araç her zaman muadil SD'den daha agırdır.

Zaten aynı agırlıkta olsalar bile HBde daha kalın sac kullanıldıgını ıspatlar.


1,6 Auris ve Corolla için aynındonanımda;
Auris;
[attach=1]


Corolla;
[attach=2]
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #27 : Şubat 02, 2015, 15:34:31 »





Bu nedenlede aynı arabanın HB modelleri SD modellerinden daha agırdır.

Golf 6 Jetta'dan daha ağırdı meselâ.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #28 : Şubat 02, 2015, 15:37:54 »
Ahmey Bey,

Toyota Auris E180, Corolla ise E170 platformunu kullanıyormuş. Burada ağırlık farkı olabilir. Bunun dışında Auris büyük bir hatchback otomobil. Aynı platformda ve donanımda olup, daha kısa olan hatchback sedan ile aynı ağırlıktaysa sedanda kullanılan saç kalınlığı veya yalıtım malzemesi gibi birçok şeyi incelemekte fayda olabilir.

Diğer yandan, Passat ile Golf aynı platformda ise eğer, Golf daha hafif bir otomobildir.

Sonuç olarak; hatchback'in mantığı aslında şehir içi kullanım için sedan modele göre daha pratik olmasıdır. Hatchback'i uzatın... stationvagon olur; ki bu da genel olarak sedandan ağırdır ve şehir içinde bazı avantajlarını kaybeder.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #29 : Şubat 02, 2015, 20:23:22 »
Toyota deyince ilk imaj Corolla'dır,

Sadece Corolla dersek, Toyota kalitesi imajı oluşuyor.

Corolla ülkemizde üretildiğinden, Yaris sedanı satmak istemez çünkü büyük zarar verir.

Bizim insanımız sedan seviyor, Yaris Sedan fiyat olarak çok daha cazip olacağından Corollanın satışı düşer.

Toyota Türkiyenin böyle bir şey yapması kendi bindiği dalı kesmek anlamına gelir.

2. seçenek, Corolla üretimini bırakıp Yaris sedana geçilmesidir ki yeni model değişme yılı gelmeden bu da imkansız.

Bence Yaris sedan ülkemizde üretilse Corolladan daha fazla satış adedine ulaşır,

avrupa HB araca sığabiliyorsa Türkiye neden Yaris Sedana sığmasın?



Abi satıcı açısından düşünürsek haklısınız. Fakat tüketici açısından düşünürsek bir B sekment sedan da çıkarsa acaba Toyota ne kadar kaybeder? Renault  B, C,D,E sekmentinden de Türkiye'de  satıyor. Bence Toyota Türkiye, Corolla ile satış rekoru kırmıyor... Toyota bence Türkiye'deki satış rekorunu düşünmez. Diğer asya, afrika, ortadoğu ülkeleri varken Türkiye^deki toyota satışı devede kulak kalır bence...
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #30 : Şubat 02, 2015, 20:43:33 »
Evet Ortadoğu hep japon ve Amerikan arabasi. Japon diyince de Toyota'nın landcruiser ve Lexus 570 .  Abi bizim doğan gibi burda landcruiser düşünsene Leon veya megandan birçok parçası daha ucuz ve her yerde var. Hatta geçen ay dünyanın en uzun Toyota landcruiser konvoyu yapip dünya rekoru kırdılar katar'da Guinness Rekorlar kitabına girdiler.
Bence Toyota Türkiye pazarını fazla önemsemiyor. Alırsan bu hesabi. Ortadoğu'daki pazar yeter de artar bile bakıyorsun acaip acaip modelleri var kafayı yememek elde degil. Ne ugrasacak türkiyede yok vergi yok ÖTV yok bilmem ne veya motorunu düşük göster falan.
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #31 : Şubat 02, 2015, 20:54:23 »
Abi satıcı açısından düşünürsek haklısınız. Fakat tüketici açısından düşünürsek bir B sekment sedan da çıkarsa acaba Toyota ne kadar kaybeder? Renault  B, C,D,E sekmentinden de Türkiye'de  satıyor. Bence Toyota Türkiye, Corolla ile satış rekoru kırmıyor... Toyota bence Türkiye'deki satış rekorunu düşünmez. Diğer asya, afrika, ortadoğu ülkeleri varken Türkiye^deki toyota satışı devede kulak kalır bence...

Tüketici tarafından bakarsak, Yaris Sedan Adapazarında yapılırsa, Türkiye satış rekoru kırılacağını düşünüyorum.

Corolla gittikçe büyüdü ve yakıt tüketimide buna bağlı olarak arttı.

Yaris Sedanın geleceği parlak diye düşünüyorum, zaten dünya piyasalarında da araçlar küçülüyor,

abd'de Yaris hb 2. eli dahi çok prim yapan bir araç artık.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #32 : Şubat 02, 2015, 20:58:26 »
Tüketici tarafından bakarsak, Yaris Sedan Adapazarında yapılırsa, Türkiye satış rekoru kırılacağını düşünüyorum.

Corolla gittikçe büyüdü ve yakıt tüketimide buna bağlı olarak arttı.

Yaris Sedanın geleceği parlak diye düşünüyorum, zaten dünya piyasalarında da araçlar küçülüyor,

abd'de Yaris hb 2. eli dahi çok prim yapan bir araç artık.


Kesinlikle satışta patlama olur. Başta da ben alırım. Bir de iyi bir fiyata verirlerse... 70-80  bin veremem! Orta direk ve altı için bence güzel olur aslında... Toyota'dan birileri görse burayı tabi ne kadar etkili forum o da düşündürücü?

AAlabilen Corolla alsın alamayan Yaris sedan alsın bence?
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 224000
  • Model Yılı: '05
  • 18 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #33 : Şubat 04, 2015, 21:10:14 »
Gelse bu kez de corolla yı satamaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #34 : Şubat 04, 2015, 21:20:04 »
Gelse bu kez de corolla yı satamaz.

Getirip denemesi lazım, talep o modelin geleceğini belirler..
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #35 : Şubat 04, 2015, 22:33:50 »
Getirip denemesi lazım, talep o modelin geleceğini belirler..

Abi Honda'nın hali ortada.
Civic in küçüğü city getirdiler satımı sattı ama ne kadar tartışılır.
Türkiye'de gençler hatchback alıyor evli mutlu çocukluklar Corolla Tarzı sedan araba.
Yani araba güzel hoş ama arada kalıyor :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #36 : Şubat 04, 2015, 22:39:46 »
Ben tam aksine Yaris sedanın pek tutulacağını sanmıyorum. Türkiye'de halen sedan araçlar bir tık daha fazla satılsa da B sınıfı sedanın tercih edileceğini düşünmüyorum pek. Satılmasına satılır ama beklenen etkiyi yaratmayabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #37 : Şubat 04, 2015, 23:32:03 »
Aytaç bey dediklerinin bir kısmına katılmakla beraber Yaris sedan sınıfında fazla satılan model olur.
Cumartesi günü Mitsubishi Attrage'jı inceledim.B segmentinde olan bu araç şaşırtıcı derecede geniş bir iç hacime sahip.Bagaj deseniz aynen öyle.6 hava yastığı olan bu arabanın 1,200 cc düz vitesli tek motor ve donanımlı(Full) modelinin fiyatı 43.900 ise Yaris sedan, Aveo'dan Honda City'den Kia Rio'dan vs çok daha iyi satış adetlerine ulaşır.İyi bir reklam ve kampanya ile bir şeyler olabilir.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #38 : Şubat 05, 2015, 17:35:34 »
Aytaç bey dediklerinin bir kısmına katılmakla beraber Yaris sedan sınıfında fazla satılan model olur.
Cumartesi günü Mitsubishi Attrage'jı inceledim.B segmentinde olan bu araç şaşırtıcı derecede geniş bir iç hacime sahip.Bagaj deseniz aynen öyle.6 hava yastığı olan bu arabanın 1,200 cc düz vitesli tek motor ve donanımlı(Full) modelinin fiyatı 43.900 ise Yaris sedan, Aveo'dan Honda City'den Kia Rio'dan vs çok daha iyi satış adetlerine ulaşır.İyi bir reklam ve kampanya ile bir şeyler olabilir.

Abi saydığın arabalar satışları ortada. Dediğin  gibi çok sağlam kampanya şart. Aurisin corollanın baz donanımlı fiyatı ortada. 45 tl  ye life 1.33 Auris varken yarisin satması için 40.000 tl ye dizelini satarlarsa o vakit satış patlaması ve piyasa yapar yok sa tek tük satar sonra satmaktan vazgeçerler ikinci eli yalan olur. Ayrıca Türkiyede üretim yapması sadece istihdam sağlıyor. Arabanın maliyet fiyatı düşmüyor. Devlet yerli üretim  fiyatların da özel vergi indirimi uygularsa o zaman fiyatlar düşer.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Yaris Sedan
« Yanıtla #39 : Şubat 05, 2015, 21:17:19 »
tek tük satar sonra satmaktan vazgeçerler ikinci eli yalan olur
Tıpkı Urban'ın başına gelenler gibi...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR