Gönderen Konu: M/M şanzıman hakkında  (Okunma sayısı 35919 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
M/M şanzıman hakkında
« : Ocak 28, 2015, 00:53:25 »
Hepinize öncelikle merhaba 2014 Model sıfır 1.4 dizel MM Auris almak istiyorum ancak MM nin çok sorunlu bir şanzıman olduğu formlarda okumaktan yoruldum.(Yokuşlarda kaydırır, Isınır, Motor boğulur, Servisle akraba olduk..vb)  Bende bu sorunlar benimde başıma gelmesinden korktuğum için. Leon 1.6 TDI DSG düşünür oldum. Çürkü MM ye göre da az sorunluymuş. Sizce ne yapmalıyım gönlüm Auris diyor ama MM sorunlarını okuyunca Leon al dsg diyor kurtarın beni.
Niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?

Toyota Club Türkiye

M/M şanzıman hakkında
« : Ocak 28, 2015, 00:53:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #1 : Ocak 28, 2015, 00:59:44 »
Valla toyota nin sorunlu oldugunu ilk sizden duydum mm  vites hakinda size bilgi veremem ama kaydirma yapabilir belki hiç kullanmadim fakat siz dsg sorunlarini inceleyin bir isterseniz  :)
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #2 : Ocak 28, 2015, 01:04:38 »
Yok ben Toyota sorunlu demedim MM şanzımanın sorunlu olduğunu duydum. Kafam karışık  :wacko:
Niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #3 : Ocak 28, 2015, 01:05:39 »
Yok ben Toyota sorunlu demedim MM şanzımanın sorunlu olduğunu duydum. Kafam karışık  :wacko:
Mm kullananlar sabah konuyu gorunce yorum yaparlar saat geç oldu yoklar herhalde ama oyle ahim sahim sorunlari yok diye biliyorum ben
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #4 : Ocak 28, 2015, 02:01:25 »
  6 aydan beri m/m sanzıman araç kullanıyorum bende okumuştum çok sorunlu şanzıman olduğunu alışana kadar zorluk çekersiniz çünkü vites geçişleri hissettiriyor ama alıştıktan sonra sorunsuzluk acısından iyiki toyotam olmuş diyorum heleki yakıt acısından çok güzel gelirsek bugüne kadar tek sorunum aktivatör temizliği oldu ısınmaya gelirsek basıma gelmedi dikkat ettiğim konular eğer cok fazla rampa cıkcaksam aracı sport moda alıyorum daha yüksek devirde vites değiştirmesini sağlıyorum dik rampalarda el freni yardımı ile kalkıyrum hiç zorlamıyorum aracı umarım sizde aramıza katılırsınız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #5 : Ocak 28, 2015, 02:10:56 »
  6 aydan beri m/m sanzıman araç kullanıyorum bende okumuştum çok sorunlu şanzıman olduğunu alışana kadar zorluk çekersiniz çünkü vites geçişleri hissettiriyor ama alıştıktan sonra sorunsuzluk acısından iyiki toyotam olmuş diyorum heleki yakıt acısından çok güzel gelirsek bugüne kadar tek sorunum aktivatör temizliği oldu ısınmaya gelirsek basıma gelmedi dikkat ettiğim konular eğer cok fazla rampa cıkcaksam aracı sport moda alıyorum daha yüksek devirde vites değiştirmesini sağlıyorum dik rampalarda el freni yardımı ile kalkıyrum hiç zorlamıyorum aracı umarım sizde aramıza katılırsınız :)

Teşekkür ederim Seyfi bey engin bilgileriniz için bende otomatik 2005 polo vardı sattım. Auris 1.4 D-4D Active Skypack MM ile anlaştım bana 68500 fiyat verdiler. Ancak sizinde dediğiniz gibi formlara dalınca çok korktum. Birde Seyfi bey, MM şanzımanda vitesleri kendimi atıyor. Benim poloda ben sadece firen ve gaza basıyordum. MM şanzımanda öylemidir yoksa vitesleri kulakçık yandımıyla benmi atmalıyım. Teşekkür ederim  :)
Niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #6 : Ocak 28, 2015, 02:25:19 »
Teşekkür ederim Seyfi bey engin bilgileriniz için bende otomatik 2005 polo vardı sattım. Auris 1.4 D-4D Active Skypack MM ile anlaştım bana 68500 fiyat verdiler. Ancak sizinde dediğiniz gibi formlara dalınca çok korktum. Birde Seyfi bey, MM şanzımanda vitesleri kendimi atıyor. Benim poloda ben sadece firen ve gaza basıyordum. MM şanzımanda öylemidir yoksa vitesleri kulakçık yandımıyla benmi atmalıyım. Teşekkür ederim  :)

Nereden bu intibayı edindiniz bilmiyorum ama Yeni kasa Cvt şanzumanda kaydedilmiş bir sorun duymadım şimdiye kadar, kullanan epey bir arkadaşımız mevcut ve genel izlenim olumlu.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #7 : Ocak 28, 2015, 02:28:51 »
Teşekkür ederim Aytaç bey, ama ben cvt değil m/m den söz ediyorum.  :)
Niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #8 : Ocak 28, 2015, 02:42:10 »
Teşekkür ederim Aytaç bey, ama ben cvt değil m/m den söz ediyorum.  :)

Benzinli sandım bir an :) ancak yine de fikrim değişmeyecek yeni kasa dizel M/M ta da sorun duymadım. :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #9 : Ocak 28, 2015, 08:10:10 »
 MMT sistemi ile ilgili sitemizde etraflıca işlenmiş başlıklar mevcut, işinize yarayacaktır. Ayrıca bir şanzımanın nasıl kullanılması gerektiği de bilinmelidir onun sağlığı açısından.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #10 : Ocak 28, 2015, 08:49:12 »
Ben leon alın derim. Donanım olarak daha dolu ve kadın sürücü kullanacaksa aracı , onun açısından daha rahat olur :)
Led paketli sunroof lu bir Leon Auris Active i döver. Net :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '10
  • 15 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #11 : Ocak 28, 2015, 10:09:15 »
@Okan AYDIN (33679) hayır hocam sistem deviri buldumu kendi atıyor ama siz ben triptonik modda kullancam diyorsanız manuelden farkı olmyor size değiştirdiyor ama bugüne kadar hiç kullanmadım desem yeri var gerek kalmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #12 : Ocak 28, 2015, 10:19:44 »
2008 Yaris MMT Alırken bende baya çekimser davranmıştım.Ama iyiki almışız evet yokuşlarda geri kaçırıyor.(manuel bir araçta ne kadar kaçırıyorsa o kadar ki bildiğim kadarıyla yeni aurislerde hill holder mevcut.) İlk başta çok sarsıntılı geliyor ama alışınca çok iyi ısınma problemi var diyorlar hiç başıma gelmedi. Çok sarsmaya başlayınca serviste kalibrasyon yaptırıyorum tamam oluyor
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #13 : Ocak 28, 2015, 10:28:10 »
MMT manuel şanzımanın robotize edilmiş hali. Debriyaja sizin yerinize bir motor basıyor. Manuel şanzımanla neredeyse aynı olduğu için manuel bir şanzıman ne kadar arıza çıkarırsa MMT'de o kadar arıza çıkarır diye düşünüyorum. Ayrıca yakıt tüketimini olarak bir tam otomatik şanzıman gibi artırmıyor. Buraya kadar için her şey güzel. Ama ilk vites değişiminde resmen secdeye gidiyorsunuz. [emoji4] Vites değişimlerinin sarsıntılı olması sizi rahatsız etmeyecekse alın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #14 : Ocak 28, 2015, 11:30:52 »
Ama ilk vites değişiminde resmen secdeye gidiyorsunuz. [emoji4] Vites değişimlerinin sarsıntılı olması sizi rahatsız etmeyecekse alın.
bende mmt li araç almadan önce bu tarz abartılı yorumları okuduktan sonra secde etmeyi felan bekliyordum ama rükuya bile eğilmedim şimdiye kadar.
hyundai i20 otm. araçtakiyle aynı sarsıntı da çalışıyor. geçiş daha yavaş ama.  bir de derinden bir tık-tık sesi geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #15 : Ocak 28, 2015, 11:47:25 »
forumlarda okuduklarınız kısmen doğru kısmen abartlı.
1.2009 model mmt kullanıyorum. evet biraz sarsıntılı ancak otomatik şanzumandaki vuruntu gibi değil.
2. 2014 model alacaksınız bu demektirki otomatik kalibrasyon yapıyor, daha az sarsıntılı.
3.2013 modelini kullandım sarsıntı falan yok.
4. İstanbul tarfiğinde de kullandım ısınma gibi bir problem yaşamadım.
5. yokuşlarda 2.00 dizel altında yavaş kalkış sorunu yaşarsınız.
6. mmt sorunusuzdur. şöyleki otomatik sadece debriyaja basan bir ek vardır. dsg gibi edc gibi değildir. DSG de sadece sorunu anlamaları için şanzıman iner 3-4bin tl civarındadır.Ama sıfır alacağınız için bu da çok sorun teşkil etmez.

kısacası bir test sürüşü yapıp bakabilirsiniz. Çünkü test araçları sizin 80.000 kullanımınıza bedeldir :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #16 : Ocak 28, 2015, 12:36:22 »
Hepinize öncelikle merhaba 2014 Model sıfır 1.4 dizel MM Auris almak istiyorum ancak MM nin çok sorunlu bir şanzıman olduğu formlarda okumaktan yoruldum.(Yokuşlarda kaydırır, Isınır, Motor boğulur, Servisle akraba olduk..vb)  Bende bu sorunlar benimde başıma gelmesinden korktuğum için. Leon 1.6 TDI DSG düşünür oldum. Çürkü MM ye göre da az sorunluymuş. Sizce ne yapmalıyım gönlüm Auris diyor ama MM sorunlarını okuyunca Leon al dsg diyor kurtarın beni.

Okan bey ben 6 aydır DSG kullanıyorum çok memnunum. Bende sizin gibi DSG sorunlarını çok araştırdım tercih ettiğim modelin manuel vitesi olmadığı için de mecburen DSG almak zorunda kaldım fakat müthiş konforlu performanslı ve ekonomiktir. DSG ile aracın vites değişimini ekrana bakmazsanız kesinlikle anlayamazsınız. DSG de MMT şanzıman ile aynı karakterlere sahip tek fark DSG çift kavrama çok hızlı sarsıntısız ve konforlu vites değişimi sağlar sorun derseniz ikisinde de aynı oranda yaşama ihtimali olabilir bu biraz kullanıcı ile alakalıdır kullanımda özenli ve dikkatli olursanız sorun çıkacağını düşünmüyorum ama sonuçta her modelde her türlü sorun çıkma ihtimali her zaman vardır. Bence her iki model aracı ve şanzımanı test edin kendinizi DSG'li Leon satış mümessili ile el sıkışırken bulacaksınız. MMT ile DSG karşılaştırması bile bence mukayese edilemez. Her ne kadar çalışma şekilleri aynı olsa da biri çift kavrama diğeri tek kavramadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #17 : Ocak 28, 2015, 15:32:59 »
DSG daha sorunlu bence :) audi aracımızın şanzımanı 2 defa değişti
yine belirtileri başladı saçmalamaya :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #18 : Ocak 28, 2015, 15:38:56 »
DSG daha sorunlu bence :) audi aracımızın şanzımanı 2 defa değişti
yine belirtileri başladı saçmalamaya :)

Geçmiş olsun biraz da sizin şanssızlığınız olmuş çok yüksek km yapıp sorun yaşamayanlar da mevcut yeni nesil DSG henüz sorun duymadım her ikisi de kapalı kutu kullanım da özen çok önemli bilhassa sıkışık trafikte sorun çıkma riski daha yüksek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #19 : Ocak 28, 2015, 15:43:48 »
forumlarda okuduklarınız kısmen doğru kısmen abartlı.

2. 2014 model alacaksınız bu demektirki otomatik kalibrasyon yapıyor, daha az sarsıntılı.
3.2013 modelini kullandım sarsıntı falan yok.

2014 otomatik kalibrasyon olayını biraz açarmısınız..
2013 yeni kasamıydı..
benim araç 2013 ama yeni kasa. otomatik kalibrasyon yapıyormudur?