Gönderen Konu: M/M şanzıman hakkında  (Okunma sayısı 35968 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #20 : Ocak 28, 2015, 15:48:57 »
yani bir-iki arkadaşımda daha memnuniyetsizlik var.
yani oldum olası dsg,easytronic yok mm vb... şanzımanlara uzağım :) kendi yaşadığım yer için diyorum,istanbulun şanzımanı değil :)

Toyota Club Türkiye

Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #20 : Ocak 28, 2015, 15:48:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #21 : Ocak 28, 2015, 19:47:41 »
yani bir-iki arkadaşımda daha memnuniyetsizlik var.
yani oldum olası dsg,easytronic yok mm vb... şanzımanlara uzağım :) kendi yaşadığım yer için diyorum,istanbulun şanzımanı değil :)

DSG'den sorun çıkarma ihtimali haricinde memnun olmamak çok ilginç. Evet bu tip şanzımanlar aynı düz şanzıman gibi baskı balatalı ve düz bir aracın baskı balatasına ne kadar dikkat etmek gerekiyorsa buna da aynı özeni göstermek gerekiyor şanzımana yarım kavrama yaptırmamalı sıkışık trafikte ve ya duruşlarda N moduna almak şanzımanın daha geç ısınmasına yardımcı olacaktır. Duruşlarda fren pedalına yarım değil tam basılmalıdır. Düz vites bir aracın baskı balatası nasıl belli bir km de değişiyorsa bu tip yarı otomatiklerde aynı şekilde değişim olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #22 : Ocak 28, 2015, 22:02:37 »
Hepinize çok tesekkur ederim yarin belki aracı alabilirim.
Niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #23 : Ocak 28, 2015, 22:37:46 »
Hangisi olursa olsun hayırlısı olsun kazasız belasız iyi günlerde kullanın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #24 : Ocak 29, 2015, 10:46:00 »
memnun değiller derken tam otomatik kadar konforlu değil manasında yazdım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #25 : Ocak 29, 2015, 11:08:24 »
memnun değiller derken tam otomatik kadar konforlu değil manasında yazdım

Beklentilere göre değişebilir ama bence DSG şanzıman tam otomatiklerden performans, yakıt ekonomisi ve sarsıntısız vites geçişleri ile çok daha hızlı ve konforludur. DSG çift kavrama olduğundan 1-3-5-R vitesler birinci kavrama üzerinde 2-4-6 vitesler ikinci kavrama üzerinde ve siz 2'ci viteste olduğunuzda diğer kavrama üzerindeki 3'cü vites hazırda bekletilir komut geldiği anda milisaniyeler içinde kavrama bırakılır ve vites değişir. Daha önceleri de yazdığım gibi siz ekrana bakmazsanız vites değişimini anlamanız kesinlikle mümkün değildir. Tek dez avantajı sorun çıkarma ihtimali tam otomatiklere kıyasla daha fazla olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #26 : Ocak 29, 2015, 11:14:27 »
Beklentilere göre değişebilir ama bence DSG şanzıman tam otomatiklerden performans, yakıt ekonomisi ve sarsıntısız vites geçişleri ile çok daha hızlı ve konforludur. DSG çift kavrama olduğundan 1-3-5-R vitesler birinci kavrama üzerinde 2-4-6 vitesler ikinci kavrama üzerinde ve siz 2'ci viteste olduğunuzda diğer kavrama üzerindeki 3'cü vites hazırda bekletilir komut geldiği anda milisaniyeler içinde kavrama bırakılır ve vites değişir. Daha önceleri de yazdığım gibi siz ekrana bakmazsanız vites değişimini anlamanız kesinlikle mümkün değildir. Tek dez avantajı sorun çıkarma ihtimali tam otomatiklere kıyasla daha fazla olabilir.

Bugün dsg şanzımanlı 1.4 tsı seat toledoya bindim. Şansıman sürüş olarak beni gerçekten mest etti. Motor gücünün şanzımanla gösterdiği uyum ve bunu seri kullanımda göstermesi. İşin problem boyutuna gelince nasip kısmet işi :) araç 7 viteste 2700 devirde gidiyor ve motor bağırmıyordu.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #27 : Ocak 29, 2015, 11:22:14 »
Bugün dsg şanzımanlı 1.4 tsı seat toledoya bindim. Şansıman sürüş olarak beni gerçekten mest etti. Motor gücünün şanzımanla gösterdiği uyum ve bunu seri kullanımda göstermesi. İşin problem boyutuna gelince nasip kısmet işi :) araç 150 km hızda 7 viteste 2700 devirde gidiyor ve motor bağırmıyordu.

Beni de her kullanımda şaşırtmaya ve mest etmeye devam ediyor 7'ci vites yüksek hızlarda 1500 devir aralığında gitmek ayrı bir zevk konfor ve yakıt ekonomisi sağlıyor. Tabi ki herkesin düşünceleri farklı olabilir memnun olmayanlar da olabilir. Dediğiniz gibi sorun çıkarması nasip kısmet ama bu biraz kullanıcı ile alakalı ve yeni nesil DSG problemi yok deniliyor. Volkswagen grubunda neredeyse düz vites araç satışı yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #28 : Ocak 29, 2015, 21:01:15 »
Beni de her kullanımda şaşırtmaya ve mest etmeye devam ediyor 7'ci vites yüksek hızlarda 1500 devir aralığında gitmek ayrı bir zevk konfor ve yakıt ekonomisi sağlıyor. Tabi ki herkesin düşünceleri farklı olabilir memnun olmayanlar da olabilir. Dediğiniz gibi sorun çıkarması nasip kısmet ama bu biraz kullanıcı ile alakalı ve yeni nesil DSG problemi yok deniliyor. Volkswagen grubunda neredeyse düz vites araç satışı yok.

Doğru söylüyorsun abi. Arkadaş zaten sıfır alacakmış. Her iki şanzımanı da tercih etmesin de bir sıkıntı yok bence. Ama her iki şanzımana sahip aracın da sadece koltuğu na oturup değil güzel ve sağlam bir sürüş testi yaptıkdan sonra karar vermesi en mantıklısı.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #29 : Ocak 30, 2015, 23:26:50 »
bugün yeni mmt lerde kalibrasyona gerek olmadığını söyledi servistekiler.
tam olarak nasıl yaptığını bilmesemde iyi bir özellik olmuş.

bir sorum olacak forumun bir yerinde biri mmt nin F1 den gelme teknoloji olduğunu yazmıştı.
F1 araçlar ve motosikletlerde otomatikleştirilmiş 'sequential' manuel vites kutusu kullanıyormuş.
https://www.youtube.com/watch?v=Meb5NIXeU2A
basit ve sağlam mekanizmaya benziyor
ve dikkat ederseniz vites kolu üstte oyuklu bir safta bağlı yani mmtde bu şekildemi çalışıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #30 : Şubat 02, 2015, 19:09:59 »
Beklentilere göre değişebilir ama bence DSG şanzıman tam otomatiklerden performans, yakıt ekonomisi ve sarsıntısız vites geçişleri ile çok daha hızlı ve konforludur. DSG çift kavrama olduğundan 1-3-5-R vitesler birinci kavrama üzerinde 2-4-6 vitesler ikinci kavrama üzerinde ve siz 2'ci viteste olduğunuzda diğer kavrama üzerindeki 3'cü vites hazırda bekletilir komut geldiği anda milisaniyeler içinde kavrama bırakılır ve vites değişir. Daha önceleri de yazdığım gibi siz ekrana bakmazsanız vites değişimini anlamanız kesinlikle mümkün değildir. Tek dez avantajı sorun çıkarma ihtimali tam otomatiklere kıyasla daha fazla olabilir.
konfor kısmına katılmıyorum çünkü sıkışık trafikte beklerken boşa almanız gerekiyor,yokuşta hill holdersız kayıyor hemen hemen her yerde.Tam otomatik şanzıman çok daha konforlu.
yakıt ekonomisi ve performans konusunda haklısınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #31 : Şubat 02, 2015, 19:50:01 »
konfor kısmına katılmıyorum çünkü sıkışık trafikte beklerken boşa almanız gerekiyor,yokuşta hill holdersız kayıyor hemen hemen her yerde.Tam otomatik şanzıman çok daha konforlu.
yakıt ekonomisi ve performans konusunda haklısınız.

Konfor derken vites geçişlerinde ki sarsıntısız geçmesini belirtmek istemiştim yakıt ekonomisi ve performans olarak hem fikiriz ayrıca durduğunuzda N almanız şart değil almayabilirsiniz çünkü frene tam bastığınızda zaten kavramalar ayrılmış oluyor bekleme pozisyonunda 800 rpm olan devir ayağınızı frenden kaldırdığınızda 1000 rpm oluyor ve kavrama gerçekleşiyor ve birde bunlara yardımcı start stop olayı var yokuşta kaydırma hill holder yoksa olabilir ama hill holder aracı gayet iyi tutuyor ve kesinlikle geri kaçma yapmıyor. Tabi ben kendi aracımda ki deneyimlerimi paylaşıyorum tam otomatik aracım olmadı ve hiç kullanmadım. Dediğim gibi tek dezavantajı arıza riskidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #32 : Şubat 02, 2015, 21:05:50 »
bugün yeni mmt lerde kalibrasyona gerek olmadığını söyledi servistekiler.
tam olarak nasıl yaptığını bilmesemde iyi bir özellik olmuş.

bir sorum olacak forumun bir yerinde biri mmt nin F1 den gelme teknoloji olduğunu yazmıştı.
F1 araçlar ve motosikletlerde otomatikleştirilmiş 'sequential' manuel vites kutusu kullanıyormuş.
https://www.youtube.com/watch?v=Meb5NIXeU2A
basit ve sağlam mekanizmaya benziyor
ve dikkat ederseniz vites kolu üstte oyuklu bir safta bağlı yani mmtde bu şekildemi çalışıyor?
Sanırım doğru. Sonuçta her ikisi de otomatikleştirilmiş manuel şanzıman.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: M/M şanzıman hakkında
« Yanıtla #33 : Şubat 02, 2015, 21:17:27 »
vites geçişlerinde tam otomatik te de farkedilir bir fark olduğunu düşünmüyorum,ayrıca herhangi bir ek sisteme ihtiyaç duymadan durabiliyor.her iki araca da sahip biri olarak kesinlikle tam otomatiğin çok daha konforlu olduğunu,yakıt kısmını ise otomatik almayı kafasına koymuş birinin çokda önemsememe gereğini düşünüyorum.sonuçta tüketimdeki sıkıntı çok tüketmesinde değil benzinin pahalı olması :)))