Gönderen Konu: garip rölanti sorunu ve öneriler  (Okunma sayısı 5267 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
garip rölanti sorunu ve öneriler
« : Ocak 20, 2015, 18:41:52 »
2011 dizel otomatik (120 bin km) aracımın ilk çalıştırmada rölantisi oldukça stabil ama birkaç metre gittikten sonra rölanti dalgalanmaya başlıyor. Daha çokta soğuk havalarda oluyor ve birkaç gaz basmayla düzeliyor.
Aklıma uzun süredir değişmeyen yakıt filitresi geldi. Bunu ustamla paylaştım önce hava yolu temizliğini yapalım dedi. 100 tl temizlik için istedi. Yakıt filitresinide kontrol ederiz dedi.

Sizce bu öneri makul mu? dizellerde boğaz kelebeği benim bildiğim olmuyor hangi bölgeler temizlenecek bir bilgisi olan var mı?

Sizce ne yapmalıyım?

Saygılar
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Toyota Club Türkiye

garip rölanti sorunu ve öneriler
« : Ocak 20, 2015, 18:41:52 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #1 : Ocak 20, 2015, 18:47:01 »
temizlik için 100 tl mi ? yarın tamirci dükkanı açıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #2 : Ocak 20, 2015, 19:00:26 »
temizlik için 100 tl mi ? yarın tamirci dükkanı açıyorum.

2 saat kadar uğraşcaz hav girişini temizliycez dedi. Çok yoğunmuş başka zamana sıra verelim dedi. Telefonumu bırakıp çıktım. Ne yapıldığını anlasam belki ben yaparım.. Eskinden benzinli arabamda boğaz temizliği yapmışlığım vardır?
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #3 : Ocak 20, 2015, 19:16:04 »
ben bu sorunu fazla büyütmezdim. eğer geçiyorsa ve bakımların tümünü aksatmadan yapıp yakıtı kaliteli kullanıyorsanız sorun yok.
belki hareket ettiğinizde direksiyon pompası biraz motoru zorluyor olabilir. bu yüzden rolanti düşer ve motor kendisi bir miktar gaz vererek durumu düzeltir.

ustalar kusura bakmasınlar. yıllardır bu işin içindeler diye temizlik yapması için 100 tl veremem. çünkü adamına göre para istiyorlar. kapısına mercedesle gitsen 200 300 tl den başlayacaktı temizlik işine demekki. nasılsa adamın cebindeki paraya göre fiyat söyleyecek.

haddim değil , işim değil ama ben eline tornavida almış birisinin hava girişini komple temizleyebileceğini düşünüyorum.

2010 and 2011 Toyota Corolla 1.8L Air Intake Installation

TOYOTA D4D FUEL FILTER REPLACMENT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #4 : Ocak 20, 2015, 19:32:41 »
2011 dizel otomatik (120 bin km) aracımın ilk çalıştırmada rölantisi oldukça stabil ama birkaç metre gittikten sonra rölanti dalgalanmaya başlıyor. Daha çokta soğuk havalarda oluyor ve birkaç gaz basmayla düzeliyor.
Aklıma uzun süredir değişmeyen yakıt filitresi geldi. Bunu ustamla paylaştım önce hava yolu temizliğini yapalım dedi. 100 tl temizlik için istedi. Yakıt filitresinide kontrol ederiz dedi.

Sizce bu öneri makul mu? dizellerde boğaz kelebeği benim bildiğim olmuyor hangi bölgeler temizlenecek bir bilgisi olan var mı?

Sizce ne yapmalıyım?

Saygılar

Yetkili servisinizde yakıt filtresi ve hava filtresi değişimi yapın ve aynı zamanda hava filtresi üzerindeki sensörün temizliğini yapmalarını isteyin, ücretsiz yapacaklardır. Düzenli enjektör temizleyici kullanımı ile bu tip sorun yaşamazsınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #5 : Ocak 21, 2015, 00:09:18 »
Yetkili servisinizde yakıt filtresi ve hava filtresi değişimi yapın ve aynı zamanda hava filtresi üzerindeki sensörün temizliğini yapmalarını isteyin, ücretsiz yapacaklardır. Düzenli enjektör temizleyici kullanımı ile bu tip sorun yaşamazsınız.

Yorum için teşekkür ederim. Hava filtresi yen değişti ama yakıtı yakında değiştireceğim. Bahsettiğiniz sensörün adı nedir acaba? Saygılar
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #6 : Ocak 21, 2015, 00:15:12 »
Maf (hava akış) sensörü
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 271000
  • Model Yılı: '09
  • 64 kere teşekkür etti
  • 111 kere teşekkür edildi
garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #7 : Ocak 21, 2015, 12:45:47 »
bugüne kadar baskı balata değişimi yapıldı mı?, yapılmadıysa kalibrasyon düzenli olarak yapıldı mı? belki kaçırmaya başlamıstir.ilk kalkışta kaçırmadan dolayı devir dalgalanması yapabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #8 : Ocak 21, 2015, 12:58:21 »
Devir dalgalanması hava filitreniz kirli ise ondan olabilir kelebek boğazı kirli ise ondan kaynaklı olabilir. Maf sensörü ve ısı sensörü her ikisi de hava girişi üstünde eğer kirli ise yapabilir .Eğer hepsi temiz ise akünün eksi kutup başını çıkarıp 10 dakika bekleyip geri takın .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #9 : Ocak 22, 2015, 22:14:23 »
bugüne kadar baskı balata değişimi yapıldı mı?, yapılmadıysa kalibrasyon düzenli olarak yapıldı mı? belki kaçırmaya başlamıstir.ilk kalkışta kaçırmadan dolayı devir dalgalanması yapabilir.

Cevap için teşekkür ederim. Motor ısıdıktan sonra  ve bazı sıcak günlerde bu dalgalanmayı yaşamıyorum. Vites geçişleri oldukça iyi. Baskı balatadan olduğunu açıkçası hissetmedim.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 22, 2015, 22:18:47
Devir dalgalanması hava filitreniz kirli ise ondan olabilir kelebek boğazı kirli ise ondan kaynaklı olabilir. Maf sensörü ve ısı sensörü her ikisi de hava girişi üstünde eğer kirli ise yapabilir .Eğer hepsi temiz ise akünün eksi kutup başını çıkarıp 10 dakika bekleyip geri takın .

yardımınız için teşekkür ederim. Arabayı ilk bakıma soktuğumda polen ve hava filitreleri inanılmaz kirli çıkmıştı. MAF sensörünün kirli olacağını tahmin ediyorum. MAF sensörünün yerini anladım ve sprey sparişlerini verdim. İnşallah haftasonu bu işe girişeceğim. Isı sensörünü hiç okumamıştım. Onun yerleşimi nerdedir acaba?

Ayrıca EGR valfinide kolay bir erişim yerinde ise söküp temizlemek istiyorum. 1900 devir civarı ufak bir ses rezonans gibi titreşim hissediyorum.
Bu konuda yardımlarınızı rica ediyorum.

Kendim MAF ve EFR temizliğini halledebilir isem haftaya ustaya gitmeme gerek kalmayacak.

Saygılarımla

Mesaj Birleştirildi: Ocak 23, 2015, 19:52:13
Arakadaşlar bugün EGR'yi bulmak için motor kapağı çıkarıp baktım. Açıkçası EGR'yi bulurum derken kafam çok karıştı. Bir sürü aparat var motor çevresinde. 2011 model 1.4D için EGR'yi sökme şeması, fotoları yada videoları elinde olan var mı? EGR'yi bilgi almadan çıkaramaya soyunamayacağım.

saygılarımla
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #10 : Ocak 24, 2015, 20:29:55 »
Arkadaşlar bugün bir kaç saatlik uğraşla MAF sensörünü, boğaz kelebeğini ve EGR valfini temizledik.

MAF sensörü ve boğaz kelebeği çok temizdi. Daha önce temizlenmiş olabileceğini düşündürdü fakat EGR VALFi TAMAMEN tıkalı idi. yarım saat kadar temizlemesi nerdeyse sürdü ve geri taktık. Arabanın rölantisi kısa turumuzda hissedilir derecede düzelmişti ama motor hata kodu verdi.

Hata kodu kendiliğinden söner mi acaba? Arabanın çalışmasında bir sorun yok.

Saygılarımla
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #11 : Ocak 24, 2015, 20:35:49 »
Hatalı birşey yapmadı iseniz lamba sönecektir.
Sönmez ise bir sorun vardır.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #12 : Ocak 24, 2015, 21:07:05 »
Hatalı birşey yapmadı iseniz lamba sönecektir.
Sönmez ise bir sorun vardır.

Ahmet bey teşekkür ederim. Umarım hatalı bir işlem yapmadık. Ne kadar daha beklemeliyiz?

Ayrıca biz EGR'yi temizlesekte Manifoldun içi kurum dolu vaziyette kaldı. Bu kurum için yazılanları okuyorum bazıları EGR'yi iptal edin yazmışlar bazıları zararlı olur demiş.
Sizin gibi bu işin teknik kısmınada hakim birisinin kanaati benim için önemli.

Manifold temizliği için bir ustaya başvurayım mı? Çok ciddi kurum yapmış bir manifold temizlenmeli mi? yoksa bir belirtimi beklemeliyim?

EGR iptali kurum meselesini yavaşlatacağından olumlu yada olumsuz etkisi olur mu?
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #13 : Ocak 24, 2015, 21:24:30 »
Temizlik işine işi bilen birisi karar vermeli. Görmeden konuşmak hatalı olur.
EGR iptali hassa bir konu birşer demek istemiyorum. Hatalı uygulamada lamba yanabilir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #14 : Ocak 24, 2015, 21:40:43 »
Temizlik işine işi bilen birisi karar vermeli. Görmeden konuşmak hatalı olur.
EGR iptali hassa bir konu birşer demek istemiyorum. Hatalı uygulamada lamba yanabilir.

Az önce arabayı kullandım kısa bir iş için. Hata kodu silinmiş  :D

Bugün biraz geç vakite kaldı EGR'nin temizliği o yüzden fotoğraf çekemedim. Keşke EGR valfinin manifolda giren kısmının fotosunu çekse imişim. %20 delik daralmış gibiydi. Kenarlar da 3-4 mm lik bir zift katmanı mevcuttu. Karbon clean işlemi bu katmanı sileceğini kestirsem onu deniycem ama yeterli olmaz sanırım.

Benim EGR tamamen tıkandığından birkaç bin km dir EGR iptal geziyormuşum aslında. Kurumu temizleyince EGr normalde döndü
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #15 : Ocak 25, 2015, 12:52:26 »
Egr'nin normale dondugunu nasil anladiniz bilmiyorum ama rolantiniz normale dondu mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #16 : Ocak 25, 2015, 13:03:25 »
Hava filtresinin uzerindeki maf sensorunden yapiyor kesinlikle.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #17 : Ocak 25, 2015, 19:06:33 »
Egr'nin normale dondugunu nasil anladiniz bilmiyorum ama rolantiniz normale dondu mu?
Ufuk bey EGR valfinin açılıp kapanan kısmının üzeride 1,5-2  cm kurum vardı. Valf devre dışı idi. Önce kontrol kalemi ile kurumları temizledim sonra boğaz kelebeği temizleme spreyi ile kalıntıları çıkardık. Tabi manifold duvarlarında kalan kuruma müdahale edemedik ama içimde kaldı o bölge.
EGR normale dönmüştür diye kabuk ediyorum kurum çıkartıldıktan sonra. Temizlik sonrası hiç rölanti dalgalanmadı. Özellikle soğuk çalıştırmalarda belli bir süre sonra oluyordu. Bu hafta hiç yaşamaz ise sorunu çözdük demektir. Teşekkür ederim.



Mesaj Birleştirildi: Ocak 25, 2015, 19:09:42
Hava filtresinin uzerindeki maf sensorunden yapiyor kesinlikle.

Mustafa bey bende açıkçası MAF'ı en yüksek şüpheli görüyordum. MAf beklediğimden temiz çıktı ama tabi yağsız kontak sprey ile yinede temizledik.
EGR valfi kurumdan tıkalı çıkınca 1. şüpheli o oldu.
MAF'ı yada EGR'i temizlemek  bi bilmiyorum ama bir müdahalemiz sorunu şimdilik çözdü. Teşekkür ederim
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #18 : Ocak 25, 2015, 21:10:13 »





Mesaj Birleştirildi: Ocak 25, 2015, 19:09:42
Mustafa bey bende açıkçası MAF'ı en yüksek şüpheli görüyordum. MAf beklediğimden temiz çıktı ama tabi yağsız kontak sprey ile yinede temizledik.
EGR valfi kurumdan tıkalı çıkınca 1. şüpheli o oldu.
MAF'ı yada EGR'i temizlemek  bi bilmiyorum ama bir müdahalemiz sorunu şimdilik çözdü. Teşekkür ederim
[/quote]
Sorunun cozuldugune sevindim.Gule gule kullanin.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #19 : Ocak 25, 2015, 23:28:26 »
1nd-tv motorun klaik egr pislik sorunu....