Gönderen Konu: garip rölanti sorunu ve öneriler  (Okunma sayısı 5268 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #20 : Ocak 26, 2015, 00:14:56 »
1nd-tv motorun klaik egr pislik sorunu....

Yorum için çok teşekkür ederim. Bu sorunun dizel motorlar için sık görüldüğünü biliyordum ama bizim motor için daha kronik bir problem olduğunu paylaşmanız iyi oldu. Bu konuya hakim biri olarak manifold temizliği konusundaki fikrinizi merak ediyorum. Sizce 110 bin km de manifold temizliğini düşünmelimiyim yoksa en dar bölge EGR olduğu için mi kirlilik bu boyutta idi.

Saygılarımla
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Toyota Club Türkiye

Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #20 : Ocak 26, 2015, 00:14:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #21 : Ocak 28, 2015, 07:54:57 »
MErhabalar forumda gezerken bir başka başlıkta UFUK bey şöyle bir bilgi paylaşmış;

EGR' de biriken kurum maalesef fiziki olarak temizlenebilir.Kurumlanmanin ana sebebi olarak servislerin bu araclar icin kullandigi C onaysiz 10W40 yaglari gosterebiliriz (ki aracin bugune kadar yetkili servis bakimli olmasi da bunu dogrular nitelikte), C3 onayli bir yag kullanilmasi kurumlanmayi minimize edecektir.


benim araçta 90 bine kadar hep yetkili servis bakımına girmiş ve bakım notlarında gördüğüm kadarı ile hep 10*40 yağ kullanılmış. Servis bakımlı araç aldık diye seviniyorken servis bakımlı olması dezavantajlı olmasına sebep oldu. Son yağ ise mobil 5-30 koydurdum.

Saygılarımla
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #22 : Ocak 28, 2015, 09:29:14 »
Yorum için çok teşekkür ederim. Bu sorunun dizel motorlar için sık görüldüğünü biliyordum ama bizim motor için daha kronik bir problem olduğunu paylaşmanız iyi oldu. Bu konuya hakim biri olarak manifold temizliği konusundaki fikrinizi merak ediyorum. Sizce 110 bin km de manifold temizliğini düşünmelimiyim yoksa en dar bölge EGR olduğu için mi kirlilik bu boyutta idi.

Saygılarımla

D4-D motorlarda kronik EGR tıkanıklık problemi?
Bence kronik bakım eksikliği,

EGR'niz tıkalı göründüğüne göre,

1- Kalitesiz yakıt kullandınız mı? kalitesiz ucuz yakıtlar sadece 1 depoda dahi dar boğazlı EGR'yi tıkayabilir.
2- 120 bin km içinde Enjektör temizleyici hiç kullandınız mı? (düzenli kullanılması gerekir).
3- Sürekli kısa mesafe mi kullanıyorsunuz?

EGR'yi kısmen temizlemişsiniz, tekrar rölanti dalgalanması yaşarsanız yetkili servisinizde yada profesyonel bir serviste temizlik yaptırınız.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #23 : Ocak 28, 2015, 11:56:03 »
D4-D motorlarda kronik EGR tıkanıklık problemi?
Bence kronik bakım eksikliği,

EGR'niz tıkalı göründüğüne göre,

1- Kalitesiz yakıt kullandınız mı? kalitesiz ucuz yakıtlar sadece 1 depoda dahi dar boğazlı EGR'yi tıkayabilir.
2- 120 bin km içinde Enjektör temizleyici hiç kullandınız mı? (düzenli kullanılması gerekir).
3- Sürekli kısa mesafe mi kullanıyorsunuz?

EGR'yi kısmen temizlemişsiniz, tekrar rölanti dalgalanması yaşarsanız yetkili servisinizde yada profesyonel bir serviste temizlik yaptırınız.

ben aracın 3. sahibi olduğum için geçmişi hakkında sınırlı bilgiye sahibim. 90 bine kadar düzenli servis kontolüne girmiş bir araç. Servis çıktılarında enjektör temizleyicileri ve 10-40 yağ kullanıldığını görüyorum.
Servis enjektör temizleme ile iyi bir müdahale yapmış olsada yarı sentetik yağ ile motora gerekli korumayı kullanmamış. EGR'nin olumsuzlukları ve yağın önemi hakkında bir yabancı makalede görmüşlüğüm var. EGR'yi okudukça yazılımsal olarak iptal ettirme isteğim giderek artıyor nedense ama zarar verecek diye korkuyorum bir taraftan.

EGR temizliğini kendimiz soğutucusunu ve ön kanal borularını sökerek temizledik. EGR'nin içi ilk günkü gibi parlak oldu ama manifoldu söküp işlem yapmadık. Servisin bizim kadar titiz olacağını açıkçası hiç düşünmüyorum.

Saygılarımla



2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #24 : Şubat 01, 2015, 11:32:33 »
Arakadaşlar EGR temizliğinden sonra bir hafta geçti ve hiç rölanti dalgalanması yaşamadım. Hafta içi yakıt filitresi de değiştirildi rölanti dahada bir stabilleşti. Rölanti sorunundan kurtulduk ama başka bir başlıkta da yazdığım gibi direksiyon mili ses sorunu varmış arabanın. Bakalım zaman ne gösterecek.

Saygılarımla
2011 Corolla 1.4 D4D MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #25 : Şubat 01, 2015, 20:01:24 »
sevgili kardeşim.her 20 000 km de temizleyen biri olarak sna şunu söyleyeyim.egr den sonraki manifold u da gaz lebeğinide temizle.valla ben ole yapıyorum.bırak rolantiyi hiç bir sorun yaşamıyorum.egr nin pislemesi tamamamen yakıtla ve enjektörlerle ilgili.eğer yakıt iyi ise enjektörlerde düzgün yakıt atıyor ise kirlenmiyor.ama yakıt köü helede enjektörler dengesiz atıp duman yapıyorsa işte tıkanıklık burada başlıyor...buda emisyonları yükseltiyor.1nd-tv motor yağ akmadığını farz ediyoruz her 20-30 bin km de temizlenmeli.orjinal filtreler ve mobil 0-40 yağ kullanmalı.ba ozaman bişi oluyo mu.tabi yakıt ta önemli...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '11
  • 84 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: garip rölanti sorunu ve öneriler
« Yanıtla #26 : Şubat 02, 2015, 12:47:32 »
sevgili kardeşim.her 20 000 km de temizleyen biri olarak sna şunu söyleyeyim.egr den sonraki manifold u da gaz lebeğinide temizle.valla ben ole yapıyorum.bırak rolantiyi hiç bir sorun yaşamıyorum.egr nin pislemesi tamamamen yakıtla ve enjektörlerle ilgili.eğer yakıt iyi ise enjektörlerde düzgün yakıt atıyor ise kirlenmiyor.ama yakıt köü helede enjektörler dengesiz atıp duman yapıyorsa işte tıkanıklık burada başlıyor...buda emisyonları yükseltiyor.1nd-tv motor yağ akmadığını farz ediyoruz her 20-30 bin km de temizlenmeli.orjinal filtreler ve mobil 0-40 yağ kullanmalı.ba ozaman bişi oluyo mu.tabi yakıt ta önemli...

Yardımlarınız için teşekkür ederim. Arabayı ben kullanırke koyduğum yakıta ve bakımlarına çok dikkat ederim. Bakım hakkında dediklerinize katılıyorum. Arabanın uzun ömürlü olması için gereken özeni göstemek lazım.

Manifold temizliği içimde kaldı. Sökülmesi gerekn çok parça olunca açıkçası tırstım. Ustaya sorduğumda 100 tlye temizleyeceğini söyledi.Sorun olduğunda temizleyelim şimdilik ellmeyelim dedi. Çokça para sökmek gerektiğinden ben yapmak istemiyorum. ŞLimdilik sorun kalmaması sevindirici.

Saygılarımla
2011 Corolla 1.4 D4D MMT