0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aylardır tatmin olamadım burada paylasıyım dedim uzman arkadaşlar bilgi versin !2001 1,4 cliom vardı ustelik lpg yani 13 yıllık teknoloji 75 beygir net fark vardı1-Temmuzda aracı aldıgımdan beri servisin basını agrıtıyorum 1,6 motor 130 beygir bu araba neden birden atılmıyor (?)2-aheste veya dalgın bir arabadan sıyrılmak icin neden ani refleks veremiyorda etrafı izleyerek hızlanıyorum (?)3-Toyota araclar için bu arabada ölü motor yoktur deyimi var 2500 devirden asagıda motoru yordugumuz dogrumu verimli kullanım deviri 3500 devirmi (?)4-Arabadaki elektronik yazılıma sadece teknik servisin mudahale edebilecegi dogrumu yazılımlara veya guncellemelere biz ulasamaz ve arabaya aktaramadıgımız yazılımların kodu oldugu dogrumudur (?)5- ortalama tuketım verisi kullandıgım surede servise gıtmedigim surece neden 7,2 ve 7,4 arasında oluyorda servis tesliminde 6,3 oluyor 6 aydır aklımda bunun gibi sorular canımı sıkıyor herkes super secım yapmıssın dıyor ama ben hala rahat degilim Iyınin kotusunemi yan bastım
Hüseyin bey ben de 1 aydır yeni Corolla kullanıyorum. Size hak veriyorum. Önceki aracım 2004 terra idi. Aklıma sanki 110 bg. olan önceki arabam daha mı seriydi gibi sorular bazen gelmiyor değil. Fakat kağıt üzerinde incelediğimde yeni kasanın 0-100 km hızlanma süresinin 10sn. olduğunu 2 önceki kasanın 10,6 sn olduğunu görünce rahatlıyorum. 1 ayda bende oluşan kanı şu, araç büyük bir araç ve dolaysıyla biraz daha ağır bir araç, hızı hissettirmiyor. 2000 devir altında motor biraz cansız kalıyor ki buraya kadar en ekonomik olduğu aralık, 3500-4500 devirlere çıkınca araç gerçek gücünü gösteriyor ve bir anda hızlanıyor. Son yıllarda çıkan motorların neredeyse tamamı 2000 d/d. civarında kullanım istiyor. Aracın bu devirde yorulacağını sanmıyorum. Bence sizin aradığınız şey yani eksiklik bu devir bandıyla ilgili bir durum ki bende hala kabullenemedim. İlk yağ değişiminden sonra fabrikanın koyduğu kalın yağ değişeceği için bir miktar daha iyileşme olacaktır. Alt devirleri canlandıran chip tuning yaptırabilirsiniz.
Aynı dertten bende muzdarip oldum araçta sıkıntı var sanıyordum. taaki bir tanıdıdıgım daha once hundaide çalışan ona dert yandım yanlışın var dedi Toyota öyle şey yapmaz ver kontağı oto yanıma aynen verdim kontağı oturdum yanına. Araba neymiş abi arabaya kan geldi nefes geldi can geldi 2000 devirde vites değiştirmekten araba sağır olmuş arabayı yüksek devirde kullanınca kudurdu millet beni seyrediyordu. bende benzin ibresini seyrediyordum. demem oki corollada performans var var ama ceb,n sağlam olacak cebin sağlam degılse agır agır manzara seyrederek hareketlenırsın hatta ışıklarda falan komik durumlara düşersin.
Anladığım kadarıyla motorun once kukremesi lazım sonra beygirler kacmaya baslıyor 2500 devirin altında motor rolantide calısıyor misali sadece calısıyor anladıgım kadarıyla ama 6000 deviri gostermeye de yuregim elvermez cok yuklenmis olmuyormuyum 6000 devir sokagı inletir !!Ok gibide fırlasın nasılsa VSC var demiyorum zaten 2 kucuk cocugum var Yorumları okuyunca merak ettim Aracım E12 mi E160 olarak mı tanınıyor ??Motor VVT değil mi CVT demissiniz ??Yazılım konusu Touch ekrana (Navisiz) guncelleme yazılımları veya gorsel yazılım olarak merak ettim son donem ekranlı cliosu olan bir arkadasım usb den biseyler atabıldıgını ve internetten arayarak hatta renonun sitesinden yazılımlar bulabildinden bahsetmisti !! Touch ekrana ait nette biseyler goremeyince merak ettim...
Aracınız maksimum gücüne 4400 devir/dakika bandında ulaştığı için atılması icap ediyorsa devir çevirmeniz gerekir.Aracınız E160 olarak tanımlanıyor.Motorunuz Valvematic Şanzımanınız eğerki aracınız otomatik benzinli ise MultiDrive-S(CVT) şanzıman.Yazılım konusunda bir bilgim yok.
Dogru anlamısım E160 yani kısaltması E16 evet manuel vitesli aracım VVT oluyor yanitessekkurler....
Aylardır tatmin olamadım burada paylasıyım dedim uzman arkadaşlar bilgi versin !