Gönderen Konu: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?  (Okunma sayısı 6621 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« : Ocak 15, 2015, 22:06:49 »
İşte cevabı.

Dangerous imitation wheel !!


Arkadaşlar işin aslı aracıma yaza doğru çelik jant almak istiyorum ve orjinal jantlar pahalı olduğu için ve diğer piyasadaki lisanslı jant markalarının orjinal jantlardan ziyada kendilerine has şekilleri olduğu için replika jantlara yönelmiştim. Sanırsam reblika jantlar lisanssız korsan yani fason üretim oluyor. Çok kararsız kaldım.   

"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Toyota Club Türkiye

Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« : Ocak 15, 2015, 22:06:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #1 : Ocak 15, 2015, 22:11:13 »
Orjinal janti bir elinize alin replika janti bir elinize  gozleriniz kapali olsun  agirliktan anlarsiniz replika jant agirdir  ve araci yorar ve  sekil olarak ayni olmiyabilir gobek kisimlarida tabi ve replika ucuzdur karar sizin replikada kirilma ollur diye bisey var pek rastlamadim ben ama yamulma vardir
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2015, 09:08:31 »
Maddi imkan elveriyorsa orjinal tabi ki iyi. Ancak genelde fiyatları tuzlu olur, yeterince kaliteli olan replika jantlarda var ancak iyi seçmek lazım.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #3 : Ocak 16, 2015, 09:40:30 »
 Jant seçimi konusunda çok detaylı bilgiler mevcut sitemizde.
Örneğin;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=30081.msg399314#msg399314
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yorgun Yillarim
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '12
  • 137 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #4 : Ocak 16, 2015, 09:50:19 »
İstanbul Avcılar-Beylikdüzü tarafında bir torna atölyesi tarafından;

Ofsetli çok güzel sac jant imalatı yapıyorlar. Bir kaç tane inceleme şansım oldu gerçekten başarılı işler çıkarmışlar.

 Hatta bu çelik jant -sac jant hangisi iyidir kavramında @Ufuk Sönmez (16363)  ile bir konuşmamız olmuştu ki kendisi de sac jantın özellikle güvenlik açısından daha iyi olduğunu söylemişti.
Zaman Sadece "SEVGİYE" yenik düşer,
Geri kalan her şeyse "ZAMANA"...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #5 : Ocak 16, 2015, 20:25:14 »
İstanbul Avcılar-Beylikdüzü tarafında bir torna atölyesi tarafından;

Ofsetli çok güzel sac jant imalatı yapıyorlar. Bir kaç tane inceleme şansım oldu gerçekten başarılı işler çıkarmışlar.

 Hatta bu çelik jant -sac jant hangisi iyidir kavramında @Ufuk Sönmez (16363)  ile bir konuşmamız olmuştu ki kendisi de sac jantın özellikle güvenlik açısından daha iyi olduğunu söylemişti.
Çelik jant orjinal de aliminyum alaşımlı jant olarak geçiyor. Saç jantlar bence de daha iyi ve daha uzun ömürlüler. Gel gelelim işin gösteriş boyutun da geride kalıyorlar.
Maddi imkan elveriyorsa orjinal tabi ki iyi. Ancak genelde fiyatları tuzlu olur, yeterince kaliteli olan replika jantlarda var ancak iyi seçmek lazım.
Aytaç abi replikalarda üretici firma mevcutmu. İyi kötü ayrımını nasıl yapabilirim. Satıcıya güvenmelimiyim.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 16, 2015, 20:33:11
Jant seçimi konusunda çok detaylı bilgiler mevcut sitemizde.
Örneğin;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=30081.msg399314#msg399314
 
Hakan abi sayfayı baştan aşağı okudum çok güzel bir bilgi paylaşımı.
Ben sanırsam piyasadaki ürünü seçerken nelere dikkat etmem gerektiğinden ziyade piyasadan orjinal jant harici jant alan arkadaşlar hangi markaları tavsiye ediyorlar biraz onu merak ediyorum
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #6 : Ocak 16, 2015, 21:33:14 »
Türkiye de üretim yapan cms firması bu gün çok farklı markalara orjinal jant yapıyor.. Logo takıntınız yoksa beğendiğiniz jantı bayi fiyatının yarı fiyatına olmasada ucuza alabilirsiniz...
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #7 : Ocak 16, 2015, 22:15:21 »
Türkiye de üretim yapan cms firması bu gün çok farklı markalara orjinal jant yapıyor.. Logo takıntınız yoksa beğendiğiniz jantı bayi fiyatının yarı fiyatına olmasada ucuza alabilirsiniz...
Cms jant alırsan toyota almlemi takamaz mıyım. Renkli jantlarda çok hoşuma gidiyor aslında. Boyalarda soyulma oluyor mu. Araç kırmızı tonu sonuçta beyaz çok hoş olur gibi. Ayrıca bi site olsa örneğin 3 boyutlu istediğiniz araç üzerine istediğiniz jantın uygulamasını görsel gösterse bence çok hoş olur. Yada var da benim mi haberim yok :)

Mesaj Birleştirildi: Ocak 16, 2015, 22:31:03
Varmış ama yabancı site :(
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Benzin+Lpg
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 20100
  • Model Yılı: '12
  • 51 kere teşekkür etti
  • 49 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #8 : Ocak 16, 2015, 22:56:57 »
Istanbul Avcılar Sonkar bayisinde 3-4 çeşit jan asmışlar Ahşap bir panoya ve fiyatlarını yazmışlar, açıkcası fiyatları ve modelleri tam hatırlamıyorum ama 4 tanesinin fiyatı 2.000 TL gibi birşeydi.bu arada jantlardan biri CMS idi ve hatta üretim tarihi 2012, jantı kontrol edenin yada kimin cns tezgahından çıkmış ise onun adı yazıyordu. Ve Dediğiniz gibi Toyota amblemliydi Jant göbeği.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #9 : Ocak 16, 2015, 23:17:13 »
Istanbul Avcılar Sonkar bayisinde 3-4 çeşit jan asmışlar Ahşap bir panoya ve fiyatlarını yazmışlar, açıkcası fiyatları ve modelleri tam hatırlamıyorum ama 4 tanesinin fiyatı 2.000 TL gibi birşeydi.bu arada jantlardan biri CMS idi ve hatta üretim tarihi 2012, jantı kontrol edenin yada kimin cns tezgahından çıkmış ise onun adı yazıyordu. Ve Dediğiniz gibi Toyota amblemliydi Jant göbeği.
Vuu bayaa pahalıymış. En iyisi Fatih deki jantçıları bi gezeyim.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #10 : Ocak 16, 2015, 23:25:29 »
ben eski teneke jantlara döneceğim. üstünde çelik denilen janttan var ama hakkaten şekilden başka birşey değil.

r1 den r14 e geçilirse bende değişimi düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #11 : Ocak 16, 2015, 23:32:11 »
ben eski teneke jantlara döneceğim. üstünde çelik denilen janttan var ama hakkaten şekilden başka birşey değil.

r1 den r14 e geçilirse bende değişimi düşünüyorum.
r1 den r14 ne demek ?
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #12 : Ocak 16, 2015, 23:35:41 »
r1 den r14 ne demek ?


özür dilerim 3 basmamış bende farkına varmamışım. R13 çeliklerden kurtulup hafif R14 lere geçmek istiyorum. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #13 : Ocak 16, 2015, 23:56:52 »

özür dilerim 3 basmamış bende farkına varmamışım. R13 çeliklerden kurtulup hafif R14 lere geçmek istiyorum. 
Benim de ince yanak büyük jant gibi beklentim yok açıkçası. Orjinali 15 r . Beyaz bir 8 veya daha fazla kollu 15r hoş olur gibime geliyor :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #14 : Ocak 17, 2015, 10:14:24 »
ben eski teneke jantlara döneceğim. üstünde çelik denilen janttan var ama hakkaten şekilden başka birşey değil.

r1 den r14 e geçilirse bende değişimi düşünüyorum.
Sac denen jantlar çelik olan Anıl. Kapaksız olanlar ise alaşım jant, çelik değil.
 
 İyi bir jant takımı; aracın yakıt tüketiminden, sürüş ve fren performansına kadar etki eder. Uygun ebat, bijon aralığı ve offsetden sonra ilk aranacak özellik hafif ve sağlam olmasıdır. Hafif ve zayıf ya da nispeten kuvvetli ancak ağır jantlar zaten çok vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #15 : Ocak 17, 2015, 11:44:16 »
şimdi ben biraz karıştırdım. piyasada bolca bulunan üzerine kapak takılmayan kendinden şekilli bol afilli jantlar alaşım jantlardan değil mi ? aracın fotoğrafını ekleyim.

benim istediğim çok hafif jantlar kullanmak. her çukura girdiğimde jantların ağırlığını hissediyorum. belki söküp elime aldığımda fazla bir ağarlığı yok ama araç hızlandıkça ufak ağırlıklar katlanıyor. viraj performansı için düzgün amortisör şart. bu konuda bir faydası olacağını sanmam ama yinede hızla dönen bir kütleyi virajda hareket ettirmek ,yolunu değiştirmeye çalışmak zor olacaktır.

yakıt gibi bir derdim yok. şimdi üretilen turbolu arabalara göre neredeyse tork bile veremeyen bir motorun var. karbüratör gibi ilkel karışım sağlayan bir sistem ama aracın ağarlığı kullanım , bakım ve hız düzgün olunca uzun yolda 8 litreyi aşmayan tüketimi var. bu arabadan bukadar olur. başka bir lastik taksam ne değişir ? bu soruyu açalım ..

jant çapı artarsa ama ağırlık azalırsa ve tekerin çapı değişmezse bence yakıt değişmez.
jant çapı artarsa ama ağırlık sabit olacak şekilde teker çapı genişlerse yakıt artar mı ? vites oranları uzayacaktır. bence bu faydalı. ayrıca son vitesde gittiğim hız aynı devirde artacaktır. devir düştüğü için yakıt azalabilir. ama bayırda daha çabuk düşük vites isteyebilir. vites değişimi fazladan yakıt anlamına gelebilir.

hafiflikten çaptan konfordan kazanırken yakıttan ve çekişten kayıp olacağı kesin.

asıl amacım r13 jantlardan kurtulup r14 jant ile ( eğer sığarsa ) 195 70 lastiklere geçmektir. böylece gps de gösterilen hız ile kadran hızı aynı olabilir. 5. vites de 2500 gibi bir devirde 100km hızla gitmek mümkün olabilir. böylece sessizlik sağlanır. yeterki 2500 ile 3100 arasında kullanılmasın. çünkü o bölge çok homurtulu.

yanağı geniş lastik benim için çok iyi. yol tutuş ve direksiyon tepkisi isteyen birisi değilim. yeterki araba şehir içindeki çukurlarda ekstra bir süspansiyon gibi ve şehir dışı yollarda hava yastığı gibi çalışsın.
şuanki aracım 70 km hızdan sonra gereksiz kasasını sarsıyor. ve korkarım amortisör bile kaymak gibi gitmeyi sağlamayabilir..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #16 : Ocak 17, 2015, 11:58:10 »
Orjinal jant 8 kilo geliyosa replika 11 falan gelir e bide lastik takiyosunuz agirliğa onuda ekleyin  amortisor takimi degismeden yol tutusunu etkileme bariz sekilde zordur tabi burda  aracin diger ozelikleride konuya dahil olur  kisacasi ediceginiz masrafa degip değmiycegini dusunmeniz lazim
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #17 : Ocak 17, 2015, 12:18:06 »
Orijinal jantlar daha pahalı fakat bir o kadar da daha kaliteli ve sağlamdır 2011 yılında Corolla aracıma servisten orijinal Turbine jantlara 1400 tl vermiştim piyasa da 600 tl jant doluydu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 333
  • Model Yılı: '15
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #18 : Ocak 19, 2015, 08:56:09 »
Orijinal jantlar daha pahalı fakat bir o kadar da daha kaliteli ve sağlamdır 2011 yılında Corolla aracıma servisten orijinal Turbine jantlara 1400 tl vermiştim piyasa da 600 tl jant doluydu.

Abi  arabayı satarken para verip aldığım jantın bana bir artısı oluyor mu.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #19 : Ocak 19, 2015, 09:16:28 »
şimdi ben biraz karıştırdım. piyasada bolca bulunan üzerine kapak takılmayan kendinden şekilli bol afilli jantlar alaşım jantlardan değil mi ? aracın fotoğrafını ekleyim.

benim istediğim çok hafif jantlar kullanmak. her çukura girdiğimde jantların ağırlığını hissediyorum. belki söküp elime aldığımda fazla bir ağarlığı yok ama araç hızlandıkça ufak ağırlıklar katlanıyor. viraj performansı için düzgün amortisör şart. bu konuda bir faydası olacağını sanmam ama yinede hızla dönen bir kütleyi virajda hareket ettirmek ,yolunu değiştirmeye çalışmak zor olacaktır.

yakıt gibi bir derdim yok. şimdi üretilen turbolu arabalara göre neredeyse tork bile veremeyen bir motorun var. karbüratör gibi ilkel karışım sağlayan bir sistem ama aracın ağarlığı kullanım , bakım ve hız düzgün olunca uzun yolda 8 litreyi aşmayan tüketimi var. bu arabadan bukadar olur. başka bir lastik taksam ne değişir ? bu soruyu açalım ..

jant çapı artarsa ama ağırlık azalırsa ve tekerin çapı değişmezse bence yakıt değişmez.
jant çapı artarsa ama ağırlık sabit olacak şekilde teker çapı genişlerse yakıt artar mı ? vites oranları uzayacaktır. bence bu faydalı. ayrıca son vitesde gittiğim hız aynı devirde artacaktır. devir düştüğü için yakıt azalabilir. ama bayırda daha çabuk düşük vites isteyebilir. vites değişimi fazladan yakıt anlamına gelebilir.

hafiflikten çaptan konfordan kazanırken yakıttan ve çekişten kayıp olacağı kesin.

asıl amacım r13 jantlardan kurtulup r14 jant ile ( eğer sığarsa ) 195 70 lastiklere geçmektir. böylece gps de gösterilen hız ile kadran hızı aynı olabilir. 5. vites de 2500 gibi bir devirde 100km hızla gitmek mümkün olabilir. böylece sessizlik sağlanır. yeterki 2500 ile 3100 arasında kullanılmasın. çünkü o bölge çok homurtulu.

yanağı geniş lastik benim için çok iyi. yol tutuş ve direksiyon tepkisi isteyen birisi değilim. yeterki araba şehir içindeki çukurlarda ekstra bir süspansiyon gibi ve şehir dışı yollarda hava yastığı gibi çalışsın.
şuanki aracım 70 km hızdan sonra gereksiz kasasını sarsıyor. ve korkarım amortisör bile kaymak gibi gitmeyi sağlamayabilir..
Güzel tespitler.
 Aslında lastik de amortisör görevi görür. Dediğin gibi lastik çevre uzunluğunu arttırmak otoyol hızlarında motor devrini nispeten düşürür ama o devirlerde motor gücü ve torku da de nispeten düşer. 2.500-3.100 d/d da fazla olan motor sesi, muhtemelen yüksek devir egzantiriğinden kaynaklanan sestir.
 Sadece sağlam ancak daha hafif Volan ile bile performansta ve tüketimde farklar yakalanabilir, tekerler de gerçekten performansta önemli etkiye sahiptir. Yalnız sadece tabanı genişletmek sonuç getirmeyebilir kaygan zemin-kuru zemin arkları düşünüldüğünde. 185 taban ve 14 jantlara bakabilirsin bence çevre ölçüsü uygun olduğu sürece fakat lastik kaliteli olmalı. Kimilerinin yanak konforu arasında da farklar vardır.
 Bu arada tasarımı ve üretimi ile çok güzel bir Corolla modelidir bence fotoğraftaki. Keyifle bin.