Gönderen Konu: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?  (Okunma sayısı 6622 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #20 : Ocak 19, 2015, 11:13:26 »

Abi  arabayı satarken para verip aldığım jantın bana bir artısı oluyor mu.

Aslında çok faydası olmasa da tercih sebebi olabiliyor ben aracımı satarken jantların fiyatlarına yakın bir bedel kadar fazla fiyata satmıştım ama aracım sıfır ayarında  orijinal ve km çok düşüktü.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #20 : Ocak 19, 2015, 11:13:26 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #21 : Ocak 19, 2015, 11:21:20 »

Abi  arabayı satarken para verip aldığım jantın bana bir artısı oluyor mu.

Alıcısına bağlı, bazılar dikkat eder fiyat farkı verebilir bazıları için ise fark etmez.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #22 : Ocak 19, 2015, 13:41:54 »
arkadaşlar 195 70 14 lastiklerin benim arabaya uymayacağını öğrendim. amacım taban genişliğinden çok yanak genişliği idi.

ve sanırım amortisörlerde sıkıntı var. çünkü çok zıplıyor. soğuklar başlayınca belli etti kendini. içindeki yağ donabilirmiş.

aracımı ben tek tek ellerimle topladım ama trim sesleri için hala uğraşıyorum ve eksikleri çok fazla. zevke darbeyi eskiliği vuruyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #23 : Ocak 19, 2015, 13:57:16 »
 O ebatlar çok sıradışı binek araç için Anıl. 185/65 dersen belki. Orjinali neydi jantların ve lastiklerin?
 Amortisör; aldığı hareket enerjisini ısıya çevirip atmosfere atan sistemlerdir. Yani yapılarına göre, çalıştıkça(ısındıkça) yumuşarlar belli oranda. Ama sadece amortisör ile konfor aramak çok etkili olmaz, yayların yapısı önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #24 : Ocak 19, 2015, 14:23:59 »
O ebatlar çok sıradışı binek araç için Anıl. 185/65 dersen belki. Orjinali neydi jantların ve lastiklerin?
 Amortisör; aldığı hareket enerjisini ısıya çevirip atmosfere atan sistemlerdir. Yani yapılarına göre, çalıştıkça(ısındıkça) yumuşarlar belli oranda. Ama sadece amortisör ile konfor aramak çok etkili olmaz, yayların yapısı önemlidir.

abi bana yardımcı olur musun  ? artık 1cm den büyük çukurlardan geçerken arabanın arkasının oraya takılmasını istemiyorum. gördüğüm bütün tümsek ve yol bozukluklarından kaçıyorum. çünkü üstünden geçince çok fazla ses geliyor. yalıtım yapmak sesin şeklini değiştirdi. daha tok bir ses alıyorum ama hala çok gürültülü.

lastiklerin yanak genişliği çok önemli. ancak çok daha ince yanaklı arabalar bile konforlu olabilir. benim aracımda amortisör sistemi resmen çalışmıyor. 70 80 km hızlarda çukurların üzerinden geçerken pamuk gibi ancak hız düştüğünde patırdama başlıyor. ve 20 km gibi düşük hızlara düşmeden bu sesler kesilmiyor.

ayrıca en hoşuma gitmeyen özelliği 100 110 gibi hızlarda yoldaki ne kadar ufak tümsekçik varsa hepsinin üzerinden geçtiğimi hissediyorum. kasa ağır değil. amortisör sistemi çalışmıyor. çok sert dediğimiz opel astranın yolda gitmesi pürüzsüz. tekerleri yoldaki ufak alçalma veya yükselmeleri hiç içeriye yansıtmıyor ve uçan halıda gidiyormuş gibi hissettiriyor. oysa toyota sanki yaylar kesilmiş ve esneme payı kalmamış yaylar takılmış gibi hoplayarak gidiyor. ben otobüs gibi kasanın sallanmadığı bir yolculuk istiyorum. elbet bir otobüs olması mümkün değil , arabanın yapısı müsade etmeyebilir. beklentim çok daha iyisi.

bu nedenle. öncelikle lastik ve jantlar için öneri aldım. kullandığım lastiklerin konfor ebadı olduğunu söylediler. jantlarım alaşım denen jantlardanmış. eğer konfora etki edecekse hemen çelik olanlara dönebilirim. ayrıca aracın orjinal jant ölçüleri 175 165 veya 155 tabanlı lastikler. r13 kullanıyor.

yayları değiştirebilirim. amortisör olarak havalıları öneriyorlar. ben yayların başına ve sonuna kauçuk tampon takmak istiyorum. olursa amortisör takozlarını değiştireceğim. yine olursa camry avensis takozları koyabilirim.

yapı olarak mc person tipi tek mafsallı sistem var. arkalar bağımsız ve üç noktadan destek alıyor. kullandığım diğer arabalara bakınca bu sistem bile düzgün ayarlandığında çok konforlu olabiliyor. arabadaki yayların yumuşaklığını düşününce aklıma sadece amortisörlerin düzgün ( veya benim istediğim gibi ) çalışmadığı geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #25 : Ocak 19, 2015, 14:46:51 »
 Aynı aracın sedan olanını baya kullanmıştım. Gerçekten Corolla adını duyuran modeldir. Zamanının en iyi araçlarından birisidir bence. Bugün de keyifle binilebilecek bir araç.
 Tabanın genişlemesi direk konforu arttırmaz. Ama taban genişlerken yanak ebatı cm olarak düşerse konfor azalır. Ben o araçta 185 tabanı makul görebilirim(öznel bir değerlendirmedir), daha büyük tabanlarda özellikle lastik ve jant ağırlığı artarsa süspansiyonun çalışması değişir. Orjinalde 175/70/13 varsa 185/60/14 ya da 185/65/14 lere çevre ölçüsü olarak bakabilirsin. Hangisi uygunsa onu tercih edebilirsin illa ki jantı büyüteceksen. Kaliteli lastikler ile özellikle kuru zeminde frenaj ve yol tutuş da nispeten artar o ebatlarla. Yalnız lastik yanak ve taban yapısı çok önemli bence. Yanak konforu iyi lastik tercih edersen süspansiyon etkisi artar.
 Araç senin de söylediğin gibi hafif olduğundan, yerden gelen darbelerde süspansiyonun çok etkili olmasını beklememek lazım ağır araçlara göre düşünüldüğünde.
 Yaylar hiç değişmedi ise muhtemelen özelliği gitmiştir. Yeni yay en başta daha sert gelebilir ama daha etkili olacaktır.
 Amortisör de kesinlikle yağlı öneririm senin durumun için. Konforda faydası olur.
 Amortisör kulesi ve süspansiyon takozlarında kesinlikle kaliteli ürün öneririm, çok şey farkettirir. Çok farklı kalitelerde ürünler vardır, kimisi kısa zamanda elastikliğini kaybeder.
 Tüm bunları yaparken gereksiz ve aşırı masraftan kaçınmanı öneririm Anıl. Belli eksiklikleri düzeltirsen faydasını kesinlikle görürsün ama ağır bir gerçek Amerikan aracın düz yol konforunu yakalayamazsın.
 Umarım hepsi çok iyi olur ve istediğin hale gelir araç.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Lisanslı Jant mı Yoksa Replika Jant mı ?
« Yanıtla #26 : Ocak 19, 2015, 16:45:23 »

 Yaylar hiç değişmedi ise muhtemelen özelliği gitmiştir. Yeni yay en başta daha sert gelebilir ama daha etkili olacaktır.
 Amortisör de kesinlikle yağlı öneririm senin durumun için. Konforda faydası olur.
 Amortisör kulesi ve süspansiyon takozlarında kesinlikle kaliteli ürün öneririm, çok şey farkettirir. Çok farklı kalitelerde ürünler vardır, kimisi kısa zamanda elastikliğini kaybeder.
 Tüm bunları yaparken gereksiz ve aşırı masraftan kaçınmanı öneririm Anıl. Belli eksiklikleri düzeltirsen faydasını kesinlikle görürsün ama ağır bir gerçek Amerikan aracın düz yol konforunu yakalayamazsın.
 Umarım hepsi çok iyi olur ve istediğin hale gelir araç.

Teşekkür ederim. Yay olarak internette araştırdıgımda hep spor yay gösteriyor. Ben orjinali bozmak istemiyorum. Yenisini alabilirim. Benim modifiye anlayışım spordan çok konfor. Oyüzden daha iyi birşeyler yapmak istiyorum.