Gönderen Konu: auris 1.33 life şikayetler  (Okunma sayısı 20780 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #60 : Aralık 18, 2014, 17:58:05 »
Eski kasa ile yeni kasa şanzımanı arasında oynama yapıldı mı bilemiyorum. Fotoğrafı çektiğim yer E-5 / Ankara asfaltı / Uzunçayır köprüsü. Düz zemin. Bir de 3.000 devirde 6 .vites ile gideceği hıza dikkat edeyim bakalım ne olacak. 100 km/h 6. vites deviri 2800 - 2900 gibi. Belki 2.900 olabilir fotoğraf dan pek seçilmiyor gibi. Hatta bir daha bakayım buna ben.
Burak bey mutlaka deneyin en çok ben merak ettim herhalde. :) Devir tam 3000'e gelsin bir görün bakalım kadran kaçı gösteriyor....
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Toyota Club Türkiye

Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #60 : Aralık 18, 2014, 17:58:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 116 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #61 : Aralık 18, 2014, 18:04:22 »
Hızlanma da çok önemli değil dediğim gibi Yeti'nin 0/100 12.2 saniye 1.6 Auris 0/100 10 saniye ama uzun soluklu dik rampalarda işler çok daha fazla Yeti'nin lehine gelişir çünkü biri 250 nm biri 160 nm tork'a sahip
Zafer bey bir dahaki aracımı almadan size mutlaka danışıcam ;)siz bu işi biliyorsunuz..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #62 : Aralık 18, 2014, 18:07:41 »
Dizel motorların torku yapısı itibari ile fazladır, benzinli araçla dizel aracı bu bağlamda karşılaştırmak pek doğru bir yaklaşım değil bana göre. Basit bilinen formül: güç= dizel, hız=benzin midir?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #63 : Aralık 18, 2014, 18:12:23 »
Dizel motorların torku yapısı itibari ile fazladır, benzinli araçla dizel aracı bu bağlamda karşılaştırmak pek doğru bir yaklaşım değil bana göre.
Yeni nesilde şimdi o farklar da kapanıyor inşallah Toyota'da yeni nesile ayak uydurup Turbo eklerse dizelin torku söner kalır bir köşede. Ceyhan-İskenderun otoyolun da giderken bende 1,4 dizel Corolla ve arkamdan gelen araç 1,4 tsi jetta.. Ben tekim onlar rahat 6 kişi tabir-i caizse aracın kıçı yerde belli ki hepsi genç ünv. öğrencisi. Benim de kanım hızlı aktı biraz azıcık münakaşaya girdik. Herif beni 3'le çarptı 4'e böldü sanki altın 3.0 6V motor var. 3 defa açık ara farkla solladı solladı durdu beni. (Hiç zoruma gitmedi çünkü dizeli fazla sevmem favorim turbo benzindir)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #64 : Aralık 18, 2014, 18:18:50 »
Çok haklısınız Aytaç bey kesinlikle dizel ve benzinli araçları kıyaslayamayız ben sadece Mutlu kardeşimizin yapmış olduğu hesaplara karşı örnek teşkil etmesi anlamında bu yorumu getirdim. Yoksa bırakın 1.33 atmosferik motoru 1.6 benzinli atmosferik motoru dahi 1.6 turbo dizel bir motor ile kıyaslayamayız.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 18, 2014, 18:21:57
Zafer bey bir dahaki aracımı almadan size mutlaka danışıcam ;)siz bu işi biliyorsunuz..

Teşekkürler Yücel kardeşim naçizane 30 yıldır araç kullanırım 10 yıldan fazlası 1.6 benzinli Corolla Yeti 7'ci ve ilk dizel aracım bildiğim bir konu olursa seve seve yardımcı olmaya çalışırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #65 : Aralık 18, 2014, 18:25:05 »
Dizel motorların torku yapısı itibari ile fazladır, benzinli araçla dizel aracı bu bağlamda karşılaştırmak pek doğru bir yaklaşım değil bana göre. Basit bilinen formül: güç= dizel, hız=benzin midir?
Turbo dizel ve atmosferik benzinli için dedikleriniz geçerli olabilir fakat her iki motor tipi de aşırı beslemeli ise kıyaslamamak için bir sebep yok bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #66 : Aralık 18, 2014, 18:37:23 »
Burak bey mutlaka deneyin en çok ben merak ettim herhalde. :) Devir tam 3000'e gelsin bir görün bakalım kadran kaçı gösteriyor....

Ya yarın ama mutlaka cumartesi sabahı deneyeceğim.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #67 : Aralık 18, 2014, 18:39:24 »
Ya yarın ama mutlaka cumartesi sabahı deneyeceğim.

2010 yılında ilk çıktıgında denemiştim.

112 Km
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 116 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #68 : Aralık 18, 2014, 18:42:34 »
Zafer bey bende 30 yıldır kullanıyorum ama, bende bu kadar araç bilgisi yok,biraz merakla alakalı heralde ,bakıyorum genç arkadaşlara burada helal olsun diyorum torklar,atmosferikler,nm torklar,bilmem neler :D Biz boşuna kullanmışız bu arabaları ;)şahin ,doğan ,kartal,brodway,v.s  alıyoduk biniyorduk :D Burada bende sizler sayesinde bu yaştan sonra öğrenicem öğrenene kadarda başınızı ağrıtıcam :D Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #69 : Aralık 18, 2014, 18:50:13 »
Gerçekten bu biraz otomobillere olan merak ve sevgi ile alakalı ben hala ilk kez kullanırmış gibi heyecan duyuyorum aracıma her bindiğimde ve kullandığımda araç kullanmayı çok severim bilhassa uzun yol ve uzun süreli kullanımlar çok zevklidir benim için sadece Türkiye de değil tüm Dünya'daki bütün kullanıcıların yorumlarını okur incelerim. 31 yıl Otomotiv sektöründe çalıştım. Tekrar teşekkürler Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #70 : Aralık 18, 2014, 18:56:59 »
Gerçekten bu biraz otomobillere olan merak ve sevgi ile alakalı ben hala ilk kez kullanırmış gibi heyecan duyuyorum aracıma her bindiğimde ve kullandığımda araç kullanmayı çok severim bilhassa uzun yol ve uzun süreli kullanımlar çok zevklidir benim için sadece Türkiye de değil tüm Dünya'daki bütün kullanıcıların yorumlarını okur incelerim. 31 yıl Otomotiv sektöründe çalıştım. Tekrar teşekkürler Saygılar.
Bir ortak yönümüz varmış Zafer abi senin kadar tecrübeli olmasam da ben de otomotiv sektöründeyim :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #71 : Aralık 18, 2014, 19:02:42 »
Güzel bir sektör Oğuz kardeşim ben teknik lise mz plastik ve saç kalıpçılığı dizaynı ve otomotiv yedek parça ağır makine sanayi sektöründen 2002 yılında emekli oldum. Fakat 1999 yılındaki kademeli yasa ile 4 yıl daha fazla çalıştım. Şu an emekliliğin keyfini sürüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #72 : Aralık 18, 2014, 19:10:19 »
Bir ortak yönümüz varmış Zafer abi senin kadar tecrübeli olmasam da ben de otomotiv sektöründeyim :)
En çok çalışmak istediğim sektördür otomotiv sektörü.[emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #73 : Aralık 18, 2014, 20:08:10 »
Güzel bir sektör Oğuz kardeşim ben teknik lise mz plastik ve saç kalıpçılığı dizaynı ve otomotiv yedek parça ağır makine sanayi sektöründen 2002 yılında emekli oldum. Fakat 1999 yılındaki kademeli yasa ile 4 yıl daha fazla çalıştım. Şu an emekliliğin keyfini sürüyorum.

 Ohh ohh ne güzel sevindim adına Zafer abi :) Ben de yetkili Ford servisin de ticari servis danışmanı ve atölye sorumlusu idim ama yenilerde işten ayrıldım :)

En com çalışmak istediğim sektördür otomotiv sektörü.[emoji4]

 Allah gönlüne göre versin Enes gerçekten istersen olur :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #74 : Aralık 18, 2014, 21:17:55 »
benzin-dizel, tork falan bunlar benzin ile dizel arasındaki hız farkına etki eden ana unsur değil. Dizel'in avantajı düşük devirde yüksek tork vermesi bu nedenle aracın yokuşta, yükte filan özellikle düşük devirlerde daha rahat güç üretmesini sağlar.

dizel aracın ana sorunu devir çevirememesi ve çabuk devirlenememesidir. Malum dizellerde buji yok. yakıt, sıkıştırılmış ve bu nedenle sıcaklığı yüksek olan havanın içine yüksek bar ile püskürtülür. Bu püskürtme havanın sıcaklığı nedeni ile patlamaya yol açar ve motor devirlenir. Ancak dizel kolay yanabilen bir malzeme değildir ve bu nedenle alevin belli bir yayılma hızı vardır. Bu hız dizel araçların çabuk devirlenmesini ve yüksek devirler çevirmesini engeller. Bu nedenle dizel makineler hız makineleri değildir. (m5d hariç, çok özel bir makinedir)

Benzin ise kolay yanabilen bir yakıttır. ayrıca yanma bujiler ile sağlandığından dizele göre daha kontrollü bir yanma sağlanır. Alev de hem bujinin ateşlemesi hem de yakıtın yanmasının daha kolay olması nedeni ile çok hızlı bir şekilde silindire alınan tüm yakıtın yanmasına yeter. Bu nedenle benzinli makineler çok daha hızlı devirlenirler. Benzinli araçlara hızını veren işte budur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #75 : Aralık 18, 2014, 21:35:37 »
benzin-dizel, tork falan bunlar benzin ile dizel arasındaki hız farkına etki eden ana unsur değil. Dizel'in avantajı düşük devirde yüksek tork vermesi bu nedenle aracın yokuşta, yükte filan özellikle düşük devirlerde daha rahat güç üretmesini sağlar.

dizel aracın ana sorunu devir çevirememesi ve çabuk devirlenememesidir. Malum dizellerde buji yok. yakıt, sıkıştırılmış ve bu nedenle sıcaklığı yüksek olan havanın içine yüksek bar ile püskürtülür. Bu püskürtme havanın sıcaklığı nedeni ile patlamaya yol açar ve motor devirlenir. Ancak dizel kolay yanabilen bir malzeme değildir ve bu nedenle alevin belli bir yayılma hızı vardır. Bu hız dizel araçların çabuk devirlenmesini ve yüksek devirler çevirmesini engeller. Bu nedenle dizel makineler hız makineleri değildir. (m5d hariç, çok özel bir makinedir)

Benzin ise kolay yanabilen bir yakıttır. ayrıca yanma bujiler ile sağlandığından dizele göre daha kontrollü bir yanma sağlanır. Alev de hem bujinin ateşlemesi hem de yakıtın yanmasının daha kolay olması nedeni ile çok hızlı bir şekilde silindire alınan tüm yakıtın yanmasına yeter. Bu nedenle benzinli makineler çok daha hızlı devirlenirler. Benzinli araçlara hızını veren işte budur.

 Bilgiler çok net ve güzel ama kimse hız konusunda bir şey demedi. Çekiş durumundan bahsediyoruz yoksa herkes bilir dizelin benzinden daha az hız yapacağını...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #76 : Aralık 19, 2014, 00:21:35 »
Yasin kardeşim araca yeni yeni alışıyorum,ilk başlarda stop ettiriyordum debriyajın biraz yukarda olduğunu geç keşfettim :D aracımdan şu an memnunum biraz tip problemim var şu an  ;)
Tip problemi 1200 tl lik iş abi :) ebaydan sis farları ve kol. Ondan sonra bir takım 17' cms den jant 10 numara 5 yıldız. Bi bin lira daha koyarsanız  Araba fuara çıkacak kadar sağlam olur. Herkes der 10 binden sonra açılıyor diye ama bence 20 bine kadar çok karakteristik bir sürüş uygularsanız 20 binden sonra sanki üst kapağı kaldırıp arabayı 1,8 vvt-i yapmış gibi hissedersiniz.
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #77 : Aralık 20, 2014, 11:00:20 »
Arkadaşlar, bu sabah 3.000 devir ve 6. vites ile kaç km/h yaptığını çektim. Yer yine Ankara asfaltı E-5 ve Uzunçayır..  Analog olduğundan hassas bir ölçüm yapamıyorum. Ama 6. vites, 3.000 devir ile 110 km/h yapıyor. 

Araba ; 1.33 motorlu Corolla.

Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Abden Şekura
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: '14
  • 23 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #78 : Aralık 25, 2014, 15:43:37 »
Erol Beye sağlıklı bilgi verdiği için teşekkür ederim. Bende otomotiv sektöründe çalışıyorum işimizde tam motorun kalbinde çalışan segman imalatı. Comon rail gibi yeni teknolojilerlerle dizel motorların hantallığı ortadan kalktı sıkıştırma oranları yükseldi mesela benzinli araçta sıkıştırma oranı 1/12-13 ise dizellerde sıkıştırma oranı 1/18-20 seviyelerine yükseldi.Bu torkla alakalı aynı zamanda, tork pistonun silindir içinde 1dk.da gidiş geliş sayısı diye kabaca tabir edilebilir.Bu aracın devir ve ulaşacağı gücü gösteren bir veri oluyor.Fakat benzinli 160 tork ile dizel 220 veya 250 tork aracı bu anlamda sayısal olarak karşılaştırmak çok yanlış olur.Çünkü dizeldeki 200 veya 250 tork zaten performans açısından benzinli ile arasındaki açığı kapatmak için kurgulanmıştır. Aynı zamanda eskiye göre piston etek boyları oldukça kısalmış segman kalınlıkları ise incelmiştir.Boydaki kısalık gidiş geliş sayısı anlamında , sürtünmenin azalması ile performans artırmaktadır.Turbo destekli araçlar çok seri ve daha çabuk hızlanabilir fakat Erol Beyin dediği gibi devirlenme sorunu var benzinli ise yüksek devirlerde kesinlikle turboluyu aratmaz.Özellikle uzun rampa çıkışlarda turbo dizeller yüksek sıkıştırma oranı ile daha çabuk güç ürettiği için daha baskın görünsede bilinçli bir sürücü için benzinli bir araçla devirli kullanımda hiç farketmez diye düşünüyorum.
Bana göre atmosferik motor daha sağlıklı ve masrafsızdır.Turbo destekli motorlar ise daha çabuk yıpranacaktır.Çünkü 1.2 veya 1.4 hacimli bir motorla nerdeyse 2 lt. lik bir motor performansı tabiki desteklemelerle mümkün olacak .Fakat toyota nın 1.6 lık 132 ps atmosferik motoru tam ideal kombinasyonu sağlamış görünüyor.
Bu yüzden bende tercihimi bu yönde yaptım. 6 gündür kullanıyorum ve değişik yollarda denemeler yaptım.Performans açısından beni yanıltmadı.Otomatikten manuale geçince devir +1000 yukarı çekiyor ve müthiş tepkileri var.4-5 e veya 5 ten 6 ya geçerken araç ileri atılıyor resmen.Rampa yokuş sakin kullanım v.s. her anlamda beni tatmin etti.
Eğer ralliye katılmayacaksanız ve salise hesabı yapmayacaksanız amacınıza uygun olan ve en önemlisi beğendiğiniz aracı alın.Bu konular bana göre çok detay ve teferruat.Asla bir aracı alıp almamak adına bir kriter olamamalı.Amaç iyi belirlenmeli ondan sonra 1,33 lük arabadan 1,6 performansı beklenmemeli gibi :)
NOT : Turbo arızası , teknolojik motor problemleri veya bir DSG arızası (18-25 bin lira masrafı var) çok can sıkıcı ve masraflı olabilir.
NOT 2 : En çok sattığımız segmanlar yüksek sıkıştırmalı turbo dizel motor segmanları.

Uzun oldu özür dilerim herkeze iyi günler keyifli sürüşler
Auris '14
1.6 Advance Skypack Multidrive S