Gönderen Konu: auris 1.33 life şikayetler  (Okunma sayısı 20776 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #40 : Aralık 17, 2014, 15:52:14 »
Gerçek bir kullanıcı olarak bende ufaktan yorum katayım sonra çekileyim :)

 Sene 2010 Ağustos ve makyajlı kasa yeni gelmiş. Ceyhan'da ilk makyajlı kasa Corolla'yı alan benim 1,33 motor. Öncelikle şunu da belirteyim. 1,5 sene bindim 46,500 km'de sattım...

  Ben bu aracı aldığım zaman ben de 2004 model makyajlı 110 hp otomotik civic vardı. Ben bu aracı aldım maalesef hüsrana uğradım 2 gün de soğudum (sadece performans yüzünden) tabi kimseye belli etmiyorum daha sıfır almışım. Neyse biraz kullan huyunu suyunu öğren dedikçe baya zaman geçirdim ama epeyce de geziyorum tabi.

 Şimdi sadete gelmek gerekirse. 1.33 herkese hitap edecek bir motor değil. 1.33 3500 devire kadar elektrikli bir motormuş gibi çalışıp 3500 sonra deliye dönen bir motor. Normal şartlarda düz uzun yollarda kullandığım zaman beni pek fazla üzmedi yalan yok ancak şuda var 5000 devirden aşağı kesinlikle vites değiştirmezdim. Motor kedi gibi bir motor gaz pedalını hiç görmüyor sen basıyorsun ama adamın umrunda değil ahesteli ahesteli hareket ediyor dediğim gibi belirli bir devire geldi mi hareketlenmeye başlıyor. Yakıtından ben çok memnundum o kadar seri kullanmama rağmen beni üzmedi yakıtı.

 Bu motor çok güçsüz bir motor değil ancak karakteristiği çok farklı bir motor düşük devirlerde aşırı ölü bir motor. Bu arabadan ekonomi sağlamak istiyorsanız kanınızın baya yavaş hareket etmesi lazım. Yoksa 1,6 motorla neredeyse aynı yakarsınız. Çok fazla yakıtı takmıyorsanız işin gerisi vitese kalıyor. Motorun ihtiyacına göre vitesle oynarsanız gücünün yettiği kadar yanınızda motor. 1,5 yılda 46 bin km yaptım ama kendi adıma konuşmak gerekirse beleş verseler binmem hatta daha da abartayım 1,6 motoruna bile kolay kolay binmem kim ne derse desin alt devirleri iyi değil. Ama o 1.4 dizel bence çok iyi.  Tekrar söylüyorum Toyota duysun sesimizi abi biz TURBO istiyoruz. Araba gitsin diye değil sadece düşük devirleri ölü devirleri canlandırsın diye...
Düşük devirlerdeki ölülüğe kesinlikle katılıyorum. Herkesin "çekmez, gitmez" dediği 1.6 Vectra alt devirlerde 4A-FE motorlu Corolla ile kıyaslanamayacak kadar canlı. Hatta genel olarak bile Corolla'dan çok daha hevesli bir motor olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ama Corolla hafif olmasının avantajı ile daha çevik bir arabaydı.

Toyota Club Türkiye

Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #40 : Aralık 17, 2014, 15:52:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #41 : Aralık 17, 2014, 21:45:47 »
arkadaşlar beni sakın yanlış anlamayın ben aracı daha yeni sıfır aldım ilk toyota 1.6 corolla hb aracım vardı 3 yıl sorunsuz bindikten sonra sattım 2010 golf 1.6 tdı aldım ama araç canımı çok yaktı ben öğretmenim epeyce masraf ettim aurisi yeni aldım kullanıyorum yanlız araç rampalat




rda bana yetersiz geldi internette okuduklarımda canımı epeyce sıktı










arkadaşlar beni sakın yanlış anlamayın ben aracı alalı bir ay oldu daha önce golf6 2010 tdı kullandım çok canımı yaktı epeyce masraf ettim ben öğretmenimaraç rampalarda bana yetersiz geldi daha önce 1.6 corolla hb im vardı çok memnundum internette 1.33 aurisle ilgili okuduklarımda canımı sıktı sizden form arkadaşlarım olarak sadece bilgi almak istedim yoksa bende toyota sahibiyim asla toyotayı yermek gibi bir niyetim yok çünkü motorunun sorunsuzluğunu çok iyi biliyorum zaten o yüzden yine toyota aldım saygılarımla










Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #42 : Aralık 17, 2014, 21:50:55 »
arkadaşlar beni sakın yanlış anlamayın ben aracı daha yeni sıfır aldım ilk toyota 1.6 corolla hb aracım vardı 3 yıl sorunsuz bindikten sonra sattım 2010 golf 1.6 tdı aldım ama araç canımı çok yaktı ben öğretmenim epeyce masraf ettim aurisi yeni aldım kullanıyorum yanlız araç rampalat


rda bana yetersiz geldi internette okuduklarımda canımı epeyce sıktı


arkadaşlar beni sakın yanlış anlamayın ben aracı alalı bir ay oldu daha önce golf6 2010 tdı kullandım çok canımı yaktı epeyce masraf ettim ben öğretmenimaraç rampalarda bana yetersiz geldi daha önce 1.6 corolla hb im vardı çok memnundum internette 1.33 aurisle ilgili okuduklarımda canımı sıktı sizden form arkadaşlarım olarak sadece bilgi almak istedim yoksa bende toyota sahibiyim asla toyotayı yermek gibi bir niyetim yok çünkü motorunun sorunsuzluğunu çok iyi biliyorum zaten o yüzden yine toyota aldım saygılarımla





Sinan Bey,

Bende 1.3 97 model efsane var. Aşırı rampalarda aracım yavaş yavaş çıkıyor. Ha diyeceksiniz ki canınız sıkılmıyor mu? Ben alıştım. Şunu diyorum kendi kendime " yahu  ralli pilotu muyum? Ralliye mi hazırlanıyorum?" Ama büyük hacimli bir motor kullanıp 1.33 lik bir motor kullanıyorsanız canınızın sıkılması gayet normal tabi ;) Ya satıp 1.6 sını alın ya da devam edin... ;)
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 116 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #43 : Aralık 17, 2014, 22:00:28 »
Sevgili hocam, daha önce kullandığınız araçlar 1.6, bunuda gözardı etmeyelim 1.33 sadece birazcık hantal devirli kullanırsanız sizi asla üzmez hocam,siz söylenen ve yazılanları boşverin bir ara benimde canımı sıkmıştı bu yazılanlar ama şimdi aracı keşfettikçe hiç canımı sıkmıyorum dört dörtlük araç yok hocam,benimde daha önce 2012 polom vardı beni çok üzdü 8000kmde sattım ilk defa toyotam oldu memnunum geçenlerde araçla uzun yola çıktım silivriye gittim araçta 6 kişiydik bagaj full dolu rampalarda canavar vallahi  :) 90-100 kmde çıktım rampaları, buda yeterli benim için, daha ne olsun hocam.yakıt derseniz şehir içi 7.1 yakıyor uzun yolda 6.5 e kadar düştü bana göre yeterli sizleri bilmem.Saygılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #44 : Aralık 17, 2014, 22:13:19 »
Sinan bey aracınız hayırlı olsun iyi günlerde kazasız belasız kullanın. Burada herkes kendi fikirlerini beyan ediyor benim şahsi görüşüm C ve D sınıfı bir araçta düşük hacimli bir motor olmamalı ben sıfır ve ikinci el olarak kesinlikle tercih etmezdim fakat Türkiye'de vergilendirme sistemi ne yazık ki tüketicileri bu modellere yöneltiyor. Şöyle bir örnek verecek olursak Amerika'da 1.33 bir Corolla'yı bedava verseniz bile kesinlikle satamazsınız. Sanıyorum Türkiye ve bir kaç ülke dışında 1.33 Auris ve Corolla yok. Toyota göndereceği ülkeye göre motor gamı kullanıyor. Yaris'te kullandığı bir motoru Auris ve Corollada da kullanıyor tabi ki bu motorun Yaris'te olduğu gibi atak ve performanslı olmasını bekleyemeyiz bu hayalcilik olur ama şehir içi sakin kullanımda yeterli olacaktır. Bir sıkıntı da ikinci el satışta bana göre oldukça değer kaybedecektir. Aynı durum 1.6 Avensiste de mevcut ama bu sadece Toyota'ya özgü bir şey değil diğer markalarda da aynı durum var. Aracınızın keyfini sürün tekrar hayırlı olsun.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #45 : Aralık 17, 2014, 22:20:53 »
Gerçek bir kullanıcı olarak bende ufaktan yorum katayım sonra çekileyim :)

 Sene 2010 Ağustos ve makyajlı kasa yeni gelmiş. Ceyhan'da ilk makyajlı kasa Corolla'yı alan benim 1,33 motor. Öncelikle şunu da belirteyim. 1,5 sene bindim 46,500 km'de sattım...

  Ben bu aracı aldığım zaman ben de 2004 model makyajlı 110 hp otomotik civic vardı. Ben bu aracı aldım maalesef hüsrana uğradım 2 gün de soğudum (sadece performans yüzünden) tabi kimseye belli etmiyorum daha sıfır almışım. Neyse biraz kullan huyunu suyunu öğren dedikçe baya zaman geçirdim ama epeyce de geziyorum tabi.

 Şimdi sadete gelmek gerekirse. 1.33 herkese hitap edecek bir motor değil. 1.33 3500 devire kadar elektrikli bir motormuş gibi çalışıp 3500 sonra deliye dönen bir motor. Normal şartlarda düz uzun yollarda kullandığım zaman beni pek fazla üzmedi yalan yok ancak şuda var 5000 devirden aşağı kesinlikle vites değiştirmezdim. Motor kedi gibi bir motor gaz pedalını hiç görmüyor sen basıyorsun ama adamın umrunda değil ahesteli ahesteli hareket ediyor dediğim gibi belirli bir devire geldi mi hareketlenmeye başlıyor. Yakıtından ben çok memnundum o kadar seri kullanmama rağmen beni üzmedi yakıtı.

 Bu motor çok güçsüz bir motor değil ancak karakteristiği çok farklı bir motor düşük devirlerde aşırı ölü bir motor. Bu arabadan ekonomi sağlamak istiyorsanız kanınızın baya yavaş hareket etmesi lazım. Yoksa 1,6 motorla neredeyse aynı yakarsınız. Çok fazla yakıtı takmıyorsanız işin gerisi vitese kalıyor. Motorun ihtiyacına göre vitesle oynarsanız gücünün yettiği kadar yanınızda motor. 1,5 yılda 46 bin km yaptım ama kendi adıma konuşmak gerekirse beleş verseler binmem hatta daha da abartayım 1,6 motoruna bile kolay kolay binmem kim ne derse desin alt devirleri iyi değil. Ama o 1.4 dizel bence çok iyi.  Tekrar söylüyorum Toyota duysun sesimizi abi biz TURBO istiyoruz. Araba gitsin diye değil sadece düşük devirleri ölü devirleri canlandırsın diye...

Herkesin düşüncesi farklı. Turbo motor eksikliği var tamam, ama LPG kullanıcıları bu motoru istemeyeceklerdir, sonuçta hepimiz benzinde araç kullanacak kadar zengin değiliz. TSİ lara uygulanan LPG montajlarındaki sorunlar ortadayken hele... Bu nedenle km başına yaktığı para hesabı üstünden çoğu kullanıcı atmosferik der, 1.33 motor da ÖTV'si bu kadar yüksek ülkede sıfır araç almak isteyenler için bir avantajdır, 10bin TL'lik bir avantaj, 2. el fiyatları da daha ucuz hem.

Bir soru sormuştum es geçilmiş, 1.33 ile 1.6 motorların 6. vites 3000 devirdeki hızları nelerdir? Eğer aynı ise 1.33 ün tek dezavantajı geç hızlanmasıdır, çoğu kişi de kırmızı ışıklardan kalkınca drag yarışındaki gibi kalkmıyordur tahmin ediyorum, 1.6 motor sahipleri sakin kalksa 15 sn tutsun atıyorum, 1.33 sahipleri de biraz az sakin şekilde  azıcık devirli kalksın 15 sn de hızlansın. Birşey değişmeyecektir bence.

Zafer Bey çok güzel söylemiş, 1.33 motor bildiğim kadarıyla Ortadoğu piyasasında ve Rusya'da kullanılıyor. ÖTV yüzünden hep. 1.33 motor yeter mi yetmez mi tartışmaları gibi diğer c-d sınıflarında da tartışmalar olmakta. En iyisi kişiler giderler test sürüşü yaparlar, performansını idare edeceğini, yeteceğini düşünen alır, düşünmeyen almaz. 1.33 corolla testi konusunu açan bir forumdaş vardı, uzun yol gitmiş, bavulla vs yokuşlar çıkmış, çekmez diyen bu arabaya binmemiş diyordu. ihtiyaç meselesi tamamen. Drag ya da ralli yarışı yapmayacak kişilere yeter benim şahsi görüşüm.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #46 : Aralık 17, 2014, 22:47:16 »
Son kullandığım iki aracımın performansını objektif kıyaslamak gerekirse,

E15 1.6 Benzinli düz vites Corolla 124 hp 157 nm tork boş ağırlık 1370 kg

Skoda Yeti 1.6 Diesel DSG otomatik vites 105 hp 250 nm tork boş ağırlık 1445 kg rüzgar direnç katsayısı Corolla'ya göre çok daha fazladır.

Sürekli İzmir İstanbul arası Çanakkale ve Kaz dağları üzerinden gider gelirim her seferinde araçların arka koltuklarını yatırır tavana kadar dolu olur ve gittiğim yerler genelde aynı yerler Bodrum,Gökova,Marmaris,Turunç,Selimiye,Datça ve diğer zorlu yollar her iki araçla bu yollarda bolca seyahat ettim. Corolla performansı fena değil beni üzmedi fakat Yeti yüksek torkunun ve dizel olmasının avantajı ile mükemmel diyebilirim. Corolla ile 2'ci vitesle çıktığım rampalarda Yeti 4.cü vitesle çok rahat tırmanıyor ve müthiş ivmeleniyor ara hızlanmaları çok iyi motorun gaz pedalına verdiği tepkiler mükemmel Tabi Corolla 1.6 dizel olsaydı durum ne olurdu bilinmez ama bence yeni Corolla'ya Verso da kullandığı 1.6 dizel motoru koymalıydı. Bu arada 1.4 dizel Corolla da kullandım performansını beğenmedim. 10 yıldan fazla Corolla kullanıcısı olarak bu kez tercihimi Corolla yönünde kullanmadım nedeni de bana uyan bir dizel motorunun olmamasıydı kimbilir belki ilerleyen yıllar da bir gün uygun motor seçenekleri ile Corolla ile tekrar barışırız. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #47 : Aralık 17, 2014, 23:25:32 »
Herkesin düşüncesi farklı. Turbo motor eksikliği var tamam, ama LPG kullanıcıları bu motoru istemeyeceklerdir, sonuçta hepimiz benzinde araç kullanacak kadar zengin değiliz. TSİ lara uygulanan LPG montajlarındaki sorunlar ortadayken hele... Bu nedenle km başına yaktığı para hesabı üstünden çoğu kullanıcı atmosferik der, 1.33 motor da ÖTV'si bu kadar yüksek ülkede sıfır araç almak isteyenler için bir avantajdır, 10bin TL'lik bir avantaj, 2. el fiyatları da daha ucuz hem.

Bir soru sormuştum es geçilmiş, 1.33 ile 1.6 motorların 6. vites 3000 devirdeki hızları nelerdir? Eğer aynı ise 1.33 ün tek dezavantajı geç hızlanmasıdır, çoğu kişi de kırmızı ışıklardan kalkınca drag yarışındaki gibi kalkmıyordur tahmin ediyorum, 1.6 motor sahipleri sakin kalksa 15 sn tutsun atıyorum, 1.33 sahipleri de biraz az sakin şekilde  azıcık devirli kalksın 15 sn de hızlansın. Birşey değişmeyecektir bence.

Zafer Bey çok güzel söylemiş, 1.33 motor bildiğim kadarıyla Ortadoğu piyasasında ve Rusya'da kullanılıyor. ÖTV yüzünden hep. 1.33 motor yeter mi yetmez mi tartışmaları gibi diğer c-d sınıflarında da tartışmalar olmakta. En iyisi kişiler giderler test sürüşü yaparlar, performansını idare edeceğini, yeteceğini düşünen alır, düşünmeyen almaz. 1.33 corolla testi konusunu açan bir forumdaş vardı, uzun yol gitmiş, bavulla vs yokuşlar çıkmış, çekmez diyen bu arabaya binmemiş diyordu. ihtiyaç meselesi tamamen. Drag ya da ralli yarışı yapmayacak kişilere yeter benim şahsi görüşüm.

 Mutlu hocam öncelikle ÖTV konusunda sil kafandan. 1.33 motorun ötv'de hiç bir artısı yok. 1,6'nın ötv'si ne ise 1,33'ün de ötv'si odur. Ha bana gelipte bu motoru normal 1.3 yapsaydı ruhsatta da 1291 cc yazsaydı o zaman haklıydın bir alt dilimden faydalanırdı ama maalesef 30 cc'lik bir farkla bundan faydalanamıyor. Tek artısı bütçeye göre 1,6'ya parası yetişmeyen 1,33 alır başka hiç bir artısı yok. Yakıt olarakta 1,6 ile pek farkı yok. Aşırı sakin kullanırsan o zaman yakıt farkını görebilirsin.

 Vites oranına göre hızı da sorarsan eğer benim 1.33 corolla 6, vites 3000 devirde 119 km gibi bir hız yapıyordu. 1.6 corollam ise otomatik vites olduğundan 4 ileriydi. O da 4. vites 3000 devirde ortalama 121 km hızla gidiyor...

Son kullandığım iki aracımın performansını objektif kıyaslamak gerekirse,

E15 1.6 Benzinli düz vites Corolla 124 hp 157 nm tork boş ağırlık 1370 kg

Skoda Yeti 1.6 Diesel DSG otomatik vites 105 hp 250 nm tork boş ağırlık 1445 kg rüzgar direnç katsayısı Corolla'ya göre çok daha fazladır.

Sürekli İzmir İstanbul arası Çanakkale ve Kaz dağları üzerinden gider gelirim her seferinde araçların arka koltuklarını yatırır tavana kadar dolu olur ve gittiğim yerler genelde aynı yerler Bodrum,Gökova,Marmaris,Turunç,Selimiye,Datça ve diğer zorlu yollar her iki araçla bu yollarda bolca seyahat ettim. Corolla performansı fena değil beni üzmedi fakat Yeti yüksek torkunun ve dizel olmasının avantajı ile mükemmel diyebilirim. Corolla ile 2'ci vitesle çıktığım rampalarda Yeti 4.cü vitesle çok rahat tırmanıyor ve müthiş ivmeleniyor ara hızlanmaları çok iyi motorun gaz pedalına verdiği tepkiler mükemmel Tabi Corolla 1.6 dizel olsaydı durum ne olurdu bilinmez ama bence yeni Corolla'ya Verso da kullandığı 1.6 dizel motoru koymalıydı. Bu arada 1.4 dizel Corolla da kullandım performansını beğenmedim. 10 yıldan fazla Corolla kullanıcısı olarak bu kez tercihimi Corolla yönünde kullanmadım nedeni de bana uyan bir dizel motorunun olmamasıydı kimbilir belki ilerleyen yıllar da bir gün uygun motor seçenekleri ile Corolla ile tekrar barışırız. :)

  Zafer abi şu an ben de 1.6 dizel kullanıyorum Passat'la. Bundan önceki aracım da 2,0 dizel Passat'tı. İster istemez bu motor bile bana yetersiz geliyor :) Tabi ki 2.0'nin yanında yoksa gayet güzel bir motor ama ne yalan söyleyim Toyota'nın da 1.4 dizeli beni üzmedi be abi. benim ki otomatik vitesti. İnanır mısın 1.6 dizelden daha ciğerliydi. Ben passat'la 100'le çıktığım yokuşu Corolla'da da aynı hızla çıkıyordum. Aşırı memnundum diyebilirim :)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #48 : Aralık 17, 2014, 23:40:38 »
Ben 2011 yılında 1.6 Corolla'yı almadan test sürüşünde bir kaç kez 1.4 dizelini kullanma şansım oldu ve bir kaç yerde test sürüşünde zorlamıştım hoşuma gitmemiş benzinliye yönelmiştim. Bir önceki aracımda 1.6 benzinli E12 Hatchback Corolla idi şimdi ilk kez dizel kullanıyorum Corolla 1.6 benzinli ile arasında çok fazla tork farkı var. Dolayısı ile rampalarda ki çekişi ve ivmelenmesi çok daha iyi ki aracın rüzgar sürtünme katsayısı sedan bir araca göre çok fazla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dr. Driver
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 63 kere teşekkür etti
  • 384 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #49 : Aralık 18, 2014, 01:45:54 »
Sevgili hocam, daha önce kullandığınız araçlar 1.6, bunuda gözardı etmeyelim 1.33 sadece birazcık hantal devirli kullanırsanız sizi asla üzmez hocam,siz söylenen ve yazılanları boşverin bir ara benimde canımı sıkmıştı bu yazılanlar ama şimdi aracı keşfettikçe hiç canımı sıkmıyorum dört dörtlük araç yok hocam,benimde daha önce 2012 polom vardı beni çok üzdü 8000kmde sattım ilk defa toyotam oldu memnunum geçenlerde araçla uzun yola çıktım silivriye gittim araçta 6 kişiydik bagaj full dolu rampalarda canavar vallahi  :) 90-100 kmde çıktım rampaları, buda yeterli benim için, daha ne olsun hocam.yakıt derseniz şehir içi 7.1 yakıyor uzun yolda 6.5 e kadar düştü bana göre yeterli sizleri bilmem.Saygılar
Yücel bey sizi bu şekilde bir mesaj yazarken gördüğüm için sevindim. Zira aklıma ilk açtığınız konu geldi. O zaman sizin adınıza üzülmüştüm.

3000 devirde araç 118km hız yapıyor 4 ve 5 bine gelince ise hız sınırlarını hatırı sayılacak derecede geçebilirsiniz. 1,6sı ise 126 km idi yanlış hatırlamıyorsam. Biz memleketten ayrıldıktan sonra yılda en az 2 defa 1500 km git gel uzun yol yapıyoruz. 4-5 kişi + tam dolu bagaj.Pandizotu kaldırıp tavana kadar dolduruyorum bagajı. Hatta bir keresinde lpg alabilmek için annemleri arabadan indirdim. Pompa arabanın altına girmiyodu :rofl: :rofl: O zaman hatırlıyorum lpg 2,90 civarındaydı ve o şekilde ortalama yakıt 20 krştu.

1,33 den kesinlikle pişman değilim. Gönül isterdiki 1,6 sport mavi bir arabam olsun ama maddiyat meselesi. Bu yaşımda altımda sıfır km arabayla geziyorum. Daha da nankör olmaya gerek yok sanırım. Bugün yine araba alıcak olsam yine 1,33 auris alırım ama bu sefer mavi olurdu :D
R1 35 
╚╬╬╬     Yolumuza Auris olmadan devam ediyoruz :(
  24 6   
Bu sene de şampiyon görelim sizi!! Beşiktaşk En Büyük Aşk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #50 : Aralık 18, 2014, 08:23:12 »
Bu sabah bir güzellik yapıp sahilde kahvaltı ettim ve dolayısı ile araba ile gelmiş oldum işime.  Baktım 800 km oldum. Eh yetti artık yüklen sen buna. Evet, alt devirler de cansız buna itirazım yok. Ancak ilk kalkış da sert ve hızlı bir kalkış yaparsanız araba yerinden fırlamıyor da değil. Ha, alt devirler de cansız dedim. O da size kalmış bir şey. Köklersin gazı bak gör nasıl istekli hızlanıyor. Azcık denedim sonuç yeterli. Bu arada E-5 kullandım ve yol açıktı, 7.8 - 8.0 bandında yaktı.

Konu her ne kadar AURIS 1.33 ile ilgili olsa da aynı motora sahip olduğumdan Corolla ile ilgili izlenim verdim. Konuyu saptırdıysam özür dilerim. Sonuçta kalp aynı. 1.33  :)

Bir de 100 km/h ile giderken kaç devir çevirdiği sorulmuştu geçenlerde. 100 km/h ile giderken 6. vites ile 2.800 - 2.900 bandında gidiyor. Hatta bunun cumartesi günü fotoğrafını çekmiştim.

Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '12
  • 7 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #51 : Aralık 18, 2014, 09:04:20 »
Burak bey
Deneyimlerime göre ilk 1000 km aracın performans ve yakıt olarak en kötü dönemi sonrasında toparlanmaya başlıyor ve 10.000 bakımından sonra performans ve yakıt olarak daha iyi sonuçlar elde edeceksiniz yeter ki bakımda 5w30 yağ kullanıldığından emin olun

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #52 : Aralık 18, 2014, 16:41:42 »
Bir örnek vermek istiyorum.
Ford B-Max  ağırlık 1363 kg 1.6 motoru 105 HP 
105HP/1,363ton=77,04 hp/ton

hızlanması 12.1 sn. auris 1.33 ile benzer özelliklere sahip. bu tür tartışmalar tek Toyota'ya has değil, onu belirtmek istedim sadece :)
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #53 : Aralık 18, 2014, 16:51:34 »
Bir örnek vermek istiyorum.
Ford B-Max  ağırlık 1363 kg 1.6 motoru 105 HP 
105HP/1,363ton=77,04 hp/ton

hızlanması 12.1 sn. auris 1.33 ile benzer özelliklere sahip. bu tür tartışmalar tek Toyota'ya has değil, onu belirtmek istedim sadece :)

Mutlu kardeşim sadece beygir gücü ile bu karşılaştırmayı yapamayız veya ton başına beygir gücü hesabı veya 0/100 km hızlanmasını baz alamayız. B max 95 hp 210 nm torku var  Auris'i performans olarak ezer geçer. Benim aracım 105 beygir 250 nm tork 1445 kg 0/100 hızlanması 12.2 saniye o zaman 1.33 Auris performans olarak sizin hesabınıza göre daha iyi olması gerekiyor bırakın 1.33  motoru 1.6 bile performans olarak yanına yaklaşamaz.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #54 : Aralık 18, 2014, 17:10:30 »
Mutlu kardeşim sadece beygir gücü ile bu karşılaştırmayı yapamayız veya ton başına beygir gücü hesabı veya 0/100 km hızlanmasını baz alamayız. B max 95 hp 210 nm torku var  Auris'i performans olarak ezer geçer. Benim aracım 105 beygir 250 nm tork 1445 kg 0/100 hızlanması 12.2 saniye o zaman 1.33 Auris performans olarak sizin hesabınıza göre daha iyi olması gerekiyor bırakın 1.33  motoru 1.6 bile performans olarak yanına yaklaşamaz.

İlla ki Zafer abi hp/ton herşey değil, ama hızlanma süresi de çok yakın birbirlerine. Tork yokuşta belli ediyor haklısın.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #55 : Aralık 18, 2014, 17:19:49 »
Hızlanma da çok önemli değil dediğim gibi Yeti'nin 0/100 12.2 saniye 1.6 Auris 0/100 10 saniye ama uzun soluklu dik rampalarda işler çok daha fazla Yeti'nin lehine gelişir çünkü biri 250 nm biri 160 nm tork'a sahip

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #56 : Aralık 18, 2014, 17:45:10 »
 Ford B-max'i kullanmış biri olarak alt devirleri baya canlı bir araba.(Benzinli) 1,33'le karşılaştırılacak bir motor değil.
 

 
   Bu arada Burak bey aracınız vitese göre düşük bir hız sergiliyor. Yeni kasa ile eski kasa arasında herhangi bir şanzıman oynaması yapıldı mı ! Benim aracım eski kasaydı ve 119 km hız yapıyordu...
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Corolla 1.33 Life / İnci beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22460
  • Model Yılı: '14
  • 1151 kere teşekkür etti
  • 735 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #57 : Aralık 18, 2014, 17:50:04 »
Ford B-max'i kullanmış biri olarak alt devirleri baya canlı bir araba.(Benzinli) 1,33'le karşılaştırılacak bir motor değil.
 

 
   Bu arada Burak bey aracınız vitese göre düşük bir hız sergiliyor. Yeni kasa ile eski kasa arasında herhangi bir şanzıman oynaması yapıldı mı ! Benim aracım eski kasaydı ve 119 km hız yapıyordu...

Eski kasa ile yeni kasa şanzımanı arasında oynama yapıldı mı bilemiyorum. Fotoğrafı çektiğim yer E-5 / Ankara asfaltı / Uzunçayır köprüsü. Düz zemin. Bir de 3.000 devirde 6 .vites ile gideceği hıza dikkat edeyim bakalım ne olacak. 100 km/h 6. vites deviri 2800 - 2900 gibi. Belki 2.900 olabilir fotoğraf dan pek seçilmiyor gibi. Hatta bir daha bakayım buna ben.
Daima Rock ve daima Erkin baba..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 48000
  • Model Yılı: '12
  • 5 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #58 : Aralık 18, 2014, 17:52:31 »
konuya bir iki yorum da ben yapayım:
1. Öncelikle aracı kaldıran beygir değil torktur
2. Torkun ne kadar olduğu değil kaç devirde verdiği önemlidir.
3. Motorun konduğu aracın ağırlığı tüm bu değerlere ayrı bir önem katar.

Yani araç 1.6lt 160 beygir, torku 150, max tork devri 8000, max güç devri 10.000 ise, ki böyle makineler var, bu araç 8000 devre kadar sağır olacaktır. Çünkü alt devirlerde tork düşük ve gücü de o nedenle bir kaç on beygir olur.

Motor 1.3lt tork 140, güç 100 max tork devri 3000 ise o motor 3000 devir altında ağır kalır ancak yukarıdaki makineden alt devirlerde daha hareketlidir. Yakıtı da daha düşüktür

1.33 motor bu kasayı çeker mi? her motor her kasayı çeker. Vites sistemi buna uygun ise.
Yakıtı çok yakar mı? Şimdi bu soru aslında şu demek ben 1.6 hatta 2.0 gibi gitmek istiyorum ancak 1.0 gibi de yaksın istiyorum. Böyle bir teknoloji henüz icat edilmedi. Elektrikli Tesla filan alın.

1.33 motor torku 3800 devirde 138Nm, 1,6 motor 4400devirde 160Nm bu da aynı devirlerde hemen hemen aynı tork değerlerine sahip olması demek. Bu da her iki aracın da bu devre kadar benzer karakteristiğe sahip olduğu anlamına gelir. Fark üst devirlerde ortaya çıkar. 3800 devir sonrası 1,6 motor daha hareketli ve canlı ike 1.33 motorun nefesi kesilecektir.

Buradan da diyebiliriz ki 1.33 motoru 3800 devir ve altında kullanırsak avantajlı olur, bu devrin yukarısında aracın yakıtı artacaktır.

beygir/kg hesabı pek yapılacak bir hesap değil arkadaşlar. çünkü birisi gücü 8000 devirde verir, diğeri 4000 devirde. çok farklı iki motor karşılaştırırsınız beygirleri aynı olsa bile.

Sonuç olarak 1.33 motor sakin kullanım için uygun bir motordur. ancak bu kasayı kaldırmaz denemez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Model Yılı: -
  • 116 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: auris 1.33 life şikayetler
« Yanıtla #59 : Aralık 18, 2014, 17:56:14 »
Yücel bey sizi bu şekilde bir mesaj yazarken gördüğüm için sevindim. Zira aklıma ilk açtığınız konu geldi. O zaman sizin adınıza üzülmüştüm.

3000 devirde araç 118km hız yapıyor 4 ve 5 bine gelince ise hız sınırlarını hatırı sayılacak derecede geçebilirsiniz. 1,6sı ise 126 km idi yanlış hatırlamıyorsam. Biz memleketten ayrıldıktan sonra yılda en az 2 defa 1500 km git gel uzun yol yapıyoruz. 4-5 kişi + tam dolu bagaj.Pandizotu kaldırıp tavana kadar dolduruyorum bagajı. Hatta bir keresinde lpg alabilmek için annemleri arabadan indirdim. Pompa arabanın altına girmiyodu :rofl: :rofl: O zaman hatırlıyorum lpg 2,90 civarındaydı ve o şekilde ortalama yakıt 20 krştu.

1,33 den kesinlikle pişman değilim. Gönül isterdiki 1,6 sport mavi bir arabam olsun ama maddiyat meselesi. Bu yaşımda altımda sıfır km arabayla geziyorum. Daha da nankör olmaya gerek yok sanırım. Bugün yine araba alıcak olsam yine 1,33 auris alırım ama bu sefer mavi olurdu :D
Yasin kardeşim araca yeni yeni alışıyorum,ilk başlarda stop ettiriyordum debriyajın biraz yukarda olduğunu geç keşfettim :D aracımdan şu an memnunum biraz tip problemim var şu an  ;)