Konu boş vites muhabbetinden nerelere geldi. Ama tartışılması faydalı konular. Muzaffer Bey, Alper ve Hakan arkadaşlarımızın da belirttiği üzere yakıt tüketimini etkileyen en önemli faktör hangi devirde kullandığınız değil motorun o an için üretmesi gereken güç veya tork değerine göre silindire giden yakıt miktarıdır. Enerji ile ilgili fiziki kuralları düşünürsek, sabit bir hızla, düz bir yüzeyde ilerleyen bir aracın motorunun sadece lastik sürtünmesini ve hava direncini yenecek ve araçtaki elektriksel ekipmanların (ateşleme ve diğer donamımlar) enerji ihtiyacını karşılayacak kadar güç üretmesi yeterli olacaktır. Fakat ivmelenmek (hızlanmak) veya bir rampa çıkmak istediğinizde artan kinetik veya potansiyel enerji ihtiyacı için ilave yakıt tüketimi gerekecektir. Bu ilave miktarın ne kadar olacağını ise aracın güç tork eğrisi, bulunduğu vites, o anki hızı, ivlenenme miktarı, rampanın eğimi gibi sayısız parametre belirleyecektir.