Gönderen Konu: Otomobil ile ilgili doğru bilinen doğrular, doğru bilinen yanlışlar!.  (Okunma sayısı 10232 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
ihmal edilebilecek kadar küçük değerler Hakan abi.

Alıntı
1 kg'lık kütlenin ağırlığı Paris'te 9,81 N. alınırsa
Ekvator'da 9,78 N
Kutuplarda 9,83 N
İstanbul'da 9,80 N
Ankara'da 9,78 N
Antalya'da 9,78 N ölçülür.

Bizim Türkiye'ye gelsinler o yolları yapanlar :D virajlarda ters eğim veriyorlar  :rofl: 
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
ihmal edilebilecek kadar küçük değerler Hakan abi.

Bizim Türkiye'ye gelsinler o yolları yapanlar :D virajlarda ters eğim veriyorlar  :rofl: 
Mesela birisi bilmem kaç ton altın yollayacak olsa neye göre tartıyor acaba, diye düşünür insan değil mi? ;) :)




 Lastikleri kızaklayan aracın fren mesafesi uzar, en ideali ise; lastiklerin kızaklama notasına gelene kadar frenleme kuvveti uygulaması ancak lastiklerin kızaklamamasıdır fren mesafesi açısından düşünüldüğünde. Fren mesafesi ile frenaj mesafesi ise ayrı şeylerdir. Fren mesafesi; aracın frenleme kabiliyetini gösterir iken frenaj mesafesinde insan faktörü de devreye girer. İnsan faktöründe de; algılama, algılama sonrası ayağın fren pedalına gitmesi, fren pedalına kuvvet uygulamaya başlaması gibi süreler de vardır ve bunlar yaşa, ana, kişiye ve yol durumuna göre değişebilir. Hatta araçta dinlenilen müziğe göre bile değişmektedir. İnsan faktörünün etkili olduğu sürede ise, günümüz araçlarında aracın frenleme mesafesinden daha fazla yol kat edilmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Otonom araçların dünyada yaygınlaşması ile tartışmaya açılacak muhtemel konulardan birisi de, istenmeyen olayın araç tarafından mı, sürücü tarafından mı yapıldığı gibi.
Ayrıca araç sürücüsünün alkol testi de ayrı bir konu olacaktır.
Herhalde en güzel olacak bir otonom güvenlik özelliği, doğru zamanda sinyal verilmemişse (yeterince önceden) aracın sokağa vb. dönüş yapamaması olacaktır.
Yaya geçidine yaklaşan araçlar (tabela okuma) kendiliğinden yavaşlayacaktı (hız önleme sistmemi)

Trafik kurallarına uyun, uymayanları uyarın, alkollü araç kullanmayın.