Selmlar arkadaşlar Geçengün bununla ilgili konu açmıştım. Yağ yakmayan sızdırmayan yağı hiç bozulmamış araba neden yağ eksiltsin Bu iyice kafama takıldı ve arabanın altına yatarak iyice kontrol ettim. Karterde ve yakınlarında oralardan sızan yada yukarıdan gelen bir sızıntı yoktu iyice baktım biraz daha geriye girerek bakınca motorun arabadan tarafında küçük bi terleme buldum önden bakıldığında yukarıdan ve üstten görülmeyecek şekilde. Yukarıdan tekrar baktığımda sağ tafından kafamı iyice yanaştırıp arabanın ön camı tarafından baktığımda motorun sağ arkasında bu terlemenin başladığı aşagıya doğru parlaklığın arttığını gördüm. Oraya yapışan tozlar çamur olmuş ve hatrı sayılır yağ kaçağı olduğu görünüyordu hemen ustaya götürdüm zincir kapağından sızdığını söyledi gevşemiş sıktım takip et devam ederse slikonlarız dedi o kısmı yıkattım bekliyorum sizlere defaydalı olabileceğini düşünüyorum bunu ben farketmesem ustalar toyota yağ yakar deyip işin içinden sıyrılıyor du saygılar
Bahsettiğiniz sıkıntı benim aracımda da mevcuttu. Motor kapağının altında terleme tespit etmiştim bende. Külbütör(sibop, piyanoda diyenler var) kapak contası özelliğini yitirdiğinden dolayı böyle birşey oluyormuş.
Ben Ufuk beyden parça sipariş ettim direk önledim sorunu. Eğer sıkıntı mevcut ise hiç silikonla uğraşmayın 50 liraya orijinal parça takın kafanız rahat etsin.
Eğer sıkıntı mevcut ise hiç silikonla uğraşmayın 50 liraya orijinal parça takın kafanız rahat etsin.
+1
Yine de illaki silikon yapacaksanız WÜRTH'ün siyah sıvı contasını kullanın. Bu konuda rakipsizdir.
İnşallah sorun terlemedendir. Fakat o terlemenin, arabada "yağ yakıyor" hissiyatı verecek kadar yağ kaybına sebebiyet vereceğini zannetmiyorum.
Ne kadar eksiltiyordu ?
Benim aracım da komple motor yaptırmadan önce yağ eksiltiyordu. Aracı lifte kaldırdığımızda silindir contasının o kısımlarından yağ kaçırdığını gördük fakat araç park halindeyken yere yağ damlamıyordu.
Ben yağ eksiltmeyi o kaçırmaya yorsam da ustam "Buradan olsa olsa en fazla 100 GR yağ atar" dedi.
Manzara bu şekildeydi.


Arkadaşlar bi 400 km daha yaptım eksiltme sızdırma kalmadı ama yağ akan kısmı yıkadığımız için v kayışı bilyası ses yapmaya başladı ustaya uydum aklıma gelmesine rağmen yaptım ve başıma gelfi
yani sızan yağ v kayış bilyasını mı yağlıyormuş ?
bence o bilyanın değişeceği gelmiş.
Üst kapağın içindeki yağ tutacağı olan Külbütor contası aşınmış. zamanı gelmiş sürdüğünüz silikon kızgın yağa ne kadar dayanır bilinmez. O külbütor contası aşındıysa gerisi gelir. Conta ucuz 10-20tl siz bile takarsınız.
yani sızan yağ v kayış bilyasını mı yağlıyormuş ?
bence o bilyanın değişeceği gelmiş.
yıkayınca oradaki çanurlaşmış yağ yada su bilyaya zarar verdi sanırım ama değişecek parça bekliyorum bulunduğum yer itibariyle parça bulmak getirtmek zor internetten güvenemiyorum
Mesaj Birleştirildi: 26 Ksm, 2014 21:18
Üst kapağın içindeki yağ tutacağı olan Külbütor contası aşınmış. zamanı gelmiş sürdüğünüz silikon kızgın yağa ne kadar dayanır bilinmez. O külbütor contası aşındıysa gerisi gelir. Conta ucuz 10-20tl siz bile takarsınız.
araba karbüratörlü değil ama kızgın yağ konusuna katılıyorum ama silikon sıkmadık sadece vidaları sıktık gevşemişlerdi sebebini bilmiyorum bu gevşeme contanıneskimesindrn kaynaklanıyor olabilir şimdilik sızıntı yok bakalım hayırlısı
Konu üzerinden zaman geçmiş ama benzeri bir sorun yaşıyor olduğumdan yeni konu açmadan buradan devam etmek istedim .
Aracım henüz 108 bin km de 80 bin km de ilk sahibinden servis bakımlı aldım . Bende bakımlarını aksatmada yaptırıyorum .96 bin de lpg taktırdım Brc marka 101 binde yağ değişimi yaptırdım . Mobil 5/40 tam sentetik yağ yağ koydum orijinal yağ filtresi kullanıldı . 103,500 km de iken aracımın 100-200 gram kadar yağ eksilttiğini fark ettim . Ustama gittim yağ filtresine ve karter tapasına baktı kaçak yok lpg den kaynaklı yakmıştır dedi .Sorun olmaz lpg li araç yakar dedi . Fakat şimdiye kadar 1 gram eksiltmeyen araba niye eksiltsin dedim lpg de motor çok ısınır ondandır dedi .1 kğ lık yağ alıp eksik kısmı tamamladım ki takip edebilme adına şuan 108.300 km de aracım aradan 5000 km geçti yağı bu dönemde kontrol ettim sürekli ve hep şehir içi kullandım . yaklaşık 100-200 gram kadar gene eksildiğini fark ettim . Gene sanayiye gitti kendi ustama ve Dörtnal a gittim ikisi de aracın hiçbir yerine bakmadan direk yakmıştır dediler .Dörtnal da Sadık usta yoktu şehir dışındaymış . Oğün usta vardı ona da durumu anlattım kaputu kaldırım bakmadı bile aracın altına eğime kısmını geçtik .Bana 10/60 yağ kullan dene belki yakmaz dedi . Ben de 108 binde Toyota yağ yakar mı usta dedim lpg li ise yakar dedi daha önce efsane kasa vardı 220 binde sattık 70-80 bin km lpg de kullandık bir gram eksiltmedi bu niye yaksın dedim . Bu yakar dedi geçen bakıma kadar hiç eksiltme olmadı niye şimdi eksiltiyor inceden bir sızıntı gevşek bir yer olamaz mı dedim yok dedi kaçak olsa çok eksilir bu kadar eksiltmez dedi .Baktım adamın surat ifadesine uğraşma bakmam der gibiydi zorlamadım . Sadık usta yokken Dörtnal ın önünden bile geçilmez o kadar söyleyeyim .Yukarıda ki arkadaşın durumunu okuyunca bende müsait bir zaman üst plastik kapağı söküp kontrol etmeye karar verdim yoksa ustalara baktıramıyoruz .Birde dikkatimi çeken şey aracı uzun yolda kullanınca eksilme oluyor mesela ilk yağ değişimini yaptıktan sonra gece yola çıktım Antalya ya gidip geldim 1000 km re gelirken gündüz geldim Toroslar da hava da sıcak dı ne kadar istemesem de bazı yerlerde devirli kullandım arabayı ama genel olarak 100-110 bandında kullandım .Akabinde hafta sonları hep köye babamların yanına gidip geldim 100 km re kışın girişinde eksilmeyi fark ettim tamamladım kışın hep şehir içi kullandım zaten havalar biraz ısınalı köye gene 4-5 kez gidip geldim gene hafiften bir eksilme olmuş gibi aslında arabayı genelde yavaş kullanırım .Acaba motor çok ısındığı zaman üst kapak kenarından hafiften sızdırıyor olabilir mi motor soğukken vidarını sıkayım birde başka yerlerde bir kaçak var mı kontrol edeyim .Henüz lpg de 12 bin yapmışım bu kadar kısa zamanda yakmaya başlaması bence imkansız .
Konu üzerinden zaman geçmiş ama benzeri bir sorun yaşıyor olduğumdan yeni konu açmadan buradan devam etmek istedim .
Aracım henüz 108 bin km de 80 bin km de ilk sahibinden servis bakımlı aldım . Bende bakımlarını aksatmada yaptırıyorum .96 bin de lpg taktırdım Brc marka 101 binde yağ değişimi yaptırdım . Mobil 5/40 tam sentetik yağ yağ koydum orijinal yağ filtresi kullanıldı . 103,500 km de iken aracımın 100-200 gram kadar yağ eksilttiğini fark ettim . Ustama gittim yağ filtresine ve karter tapasına baktı kaçak yok lpg den kaynaklı yakmıştır dedi .Sorun olmaz lpg li araç yakar dedi . Fakat şimdiye kadar 1 gram eksiltmeyen araba niye eksiltsin dedim lpg de motor çok ısınır ondandır dedi .1 kğ lık yağ alıp eksik kısmı tamamladım ki takip edebilme adına şuan 108.300 km de aracım aradan 5000 km geçti yağı bu dönemde kontrol ettim sürekli ve hep şehir içi kullandım . yaklaşık 100-200 gram kadar gene eksildiğini fark ettim . Gene sanayiye gitti kendi ustama ve Dörtnal a gittim ikisi de aracın hiçbir yerine bakmadan direk yakmıştır dediler .Dörtnal da Sadık usta yoktu şehir dışındaymış . Oğün usta vardı ona da durumu anlattım kaputu kaldırım bakmadı bile aracın altına eğime kısmını geçtik .Bana 10/60 yağ kullan dene belki yakmaz dedi . Ben de 108 binde Toyota yağ yakar mı usta dedim lpg li ise yakar dedi daha önce efsane kasa vardı 220 binde sattık 70-80 bin km lpg de kullandık bir gram eksiltmedi bu niye yaksın dedim . Bu yakar dedi geçen bakıma kadar hiç eksiltme olmadı niye şimdi eksiltiyor inceden bir sızıntı gevşek bir yer olamaz mı dedim yok dedi kaçak olsa çok eksilir bu kadar eksiltmez dedi .Baktım adamın surat ifadesine uğraşma bakmam der gibiydi zorlamadım . Sadık usta yokken Dörtnal ın önünden bile geçilmez o kadar söyleyeyim .Yukarıda ki arkadaşın durumunu okuyunca bende müsait bir zaman üst plastik kapağı söküp kontrol etmeye karar verdim yoksa ustalara baktıramıyoruz .Birde dikkatimi çeken şey aracı uzun yolda kullanınca eksilme oluyor mesela ilk yağ değişimini yaptıktan sonra gece yola çıktım Antalya ya gidip geldim 1000 km re gelirken gündüz geldim Toroslar da hava da sıcak dı ne kadar istemesem de bazı yerlerde devirli kullandım arabayı ama genel olarak 100-110 bandında kullandım .Akabinde hafta sonları hep köye babamların yanına gidip geldim 100 km re kışın girişinde eksilmeyi fark ettim tamamladım kışın hep şehir içi kullandım zaten havalar biraz ısınalı köye gene 4-5 kez gidip geldim gene hafiften bir eksilme olmuş gibi aslında arabayı genelde yavaş kullanırım .Acaba motor çok ısındığı zaman üst kapak kenarından hafiften sızdırıyor olabilir mi motor soğukken vidarını sıkayım birde başka yerlerde bir kaçak var mı kontrol edeyim .Henüz lpg de 12 bin yapmışım bu kadar kısa zamanda yakmaya başlaması bence imkansız .
Yağ değişimlerinde belirli süre yağ eksiltmesi normaldir Yücel abi. Tavsiyem Mobil 1 new life 0w-40 a geçmen yönünde. Mobilin 5-40 ı tam sentetik değil, yarı sentetik diye biliyorum. İstersen mobil 1 peak life 5w-50 ye de geçebilirsin. Uzun yolda devirli kullanımda eksiltiyorsa üst numara eksik kalıyor demektir.
Mutlu kullandığım yağ mobil süper 3000x1 5/40 full sentetic .İşin garip yanı 90 bin bakımında mobil süper 3000 5/30 kullandım daha ince bir yağ 101 bin km ye kadar hep bu yağı kullandım lpg 96 binde takıldığında bu yağ vardı 5000 km daha bu yağ ile kullandım ve de 1 gram bile eksilme olmadı araçta .Bu yağın ince geldğini gördüm çünkü araç çok fazla fan açıyordu ve performans düşüyordu araştırdım yağın kaynama derecesinin 190c olduğunu gördüm ve de 5/40 a geçtim hem üst ısıya daha dayanıklı hem de akıcılığı aynı kaynama noktası 225c derece . Hakikaten memnun kaldım . Fakat böyle bir durum oldu . Ben ısrarla hafif bir kaçaktan şüphe ediyorum .Benim gıcık olduğum şey ustaların lpg nin arkasına sığınması bir şey olunca hemen lpg kaynaklı deyip çıkıyorlar .Ya arkadaş bir bak kaçak var mı sızdırma var mı terletme var mı tamam önemsenecek düzeyde bir eksilme değil ama ben takıntılı insanım neden eksiltsin daha 100 bin km deki araba .Her yerine bakarsın terletme yok -kaçak yok hiç bir şey yok arkadaş yakmış bu araba dersin . Ama arabanın kaputunu kaldırmadan bu arabada lpg var bu yakar demekte bizim türk ustalara mahsus olsa gerek .Sanayide ben şunu gördüm yolacakları kazla meşgul oluyorlar vesselam
Mutlu kullandığım yağ mobil süper 3000x1 5/40 full sentetic .İşin garip yanı 90 bin bakımında mobil süper 3000 5/30 kullandım daha ince bir yağ 101 bin km ye kadar hep bu yağı kullandım lpg 96 binde takıldığında bu yağ vardı 5000 km daha bu yağ ile kullandım ve de 1 gram bile eksilme olmadı araçta .Bu yağın ince geldğini gördüm çünkü araç çok fazla fan açıyordu ve performans düşüyordu araştırdım yağın kaynama derecesinin 190c olduğunu gördüm ve de 5/40 a geçtim hem üst ısıya daha dayanıklı hem de akıcılığı aynı kaynama noktası 225c derece . Hakikaten memnun kaldım . Fakat böyle bir durum oldu . Ben ısrarla hafif bir kaçaktan şüphe ediyorum .Benim gıcık olduğum şey ustaların lpg nin arkasına sığınması bir şey olunca hemen lpg kaynaklı deyip çıkıyorlar .Ya arkadaş bir bak kaçak var mı sızdırma var mı terletme var mı tamam önemsenecek düzeyde bir eksilme değil ama ben takıntılı insanım neden eksiltsin daha 100 bin km deki araba .Her yerine bakarsın terletme yok -kaçak yok hiç bir şey yok arkadaş yakmış bu araba dersin . Ama arabanın kaputunu kaldırmadan bu arabada lpg var bu yakar demekte bizim türk ustalara mahsus olsa gerek .Sanayide ben şunu gördüm yolacakları kazla meşgul oluyorlar vesselam
Sen benim kafadansın Yücel abi anlıyorum dediğini. Ama senin aracın yağ eksiltmesi yağ değişiminden kaynaklı. Ben Mobil 1 esp 5-30 dan new life 0-40 a geçtiğimde ilk 5bin km. yarım lt ye yakın eksiltti. Ardından azaldı ve 2. bakımdan sonra kesildi. Şu anda nasıl kullanırsam kullanayım gıdım eksiltme yok.
Bence sen de x3000 serisinden vazgeçip mobil 1 serisine terfi et derim. X3000 serisi çok kaliteli değildir.
Mutlu aracı ilk aldığım kişi hep serviste yaptırmış aracı baktım kağıtlara mobil 10/40 yarı sentetik kullanılmış .Bende ilk yağ değişiminde yarı sentetik yağ mı kaldı diyerek full sentetic yağa geçtim .Ben aslında mobil 1 formula 5/30 a geçmeyi düşünüyordum süper bir yağ olduğunu duymuştum . Bu yağ değişimden sonra eksilme olayını bende duymuştum ama daha önce hiç başıma gelmemişti . Aslında ustam da söyledi sürekli farklı yağ kullanmak iyi olmaz bir yağ belirleyip sürekli onu kullan dedi . Ben de bir sonraki bakıma gene 5/40 kullanıp takip edeceğim .Ben bu yağdan memnun kaldım açıkçası hem düşük ısılardaki yağlaması hızlı hem de üst ısılarda yağlaması iyi .Bu yağdan devam etmeyi düşünüyorum bakalım .Eğer gene eksilme devam ederse . Bir üst numara geçerim veya 10/40 a devam ederim
LPG de fakir kalıp aşırı bir ısınmamı var acaba?
Mehmet abi onu da takip ediyorum yol bilgisayarının verdiği değerin ½ 10 - 15 fazlasını yakıyor araç kışın 12-13 litre civarı yaktı . Şu anda 10 -11 litre aralığında tüketimim var .Fakir karışım olsa daha az yakması gerekmez mi .
Mehmet abi onu da takip ediyorum yol bilgisayarının verdiği değerin ½ 10 - 15 fazlasını yakıyor araç kışın 12-13 litre civarı yaktı . Şu anda 10 -11 litre aralığında tüketimim var .Fakir karışım olsa daha az yakması gerekmez mi .
ELM cihazı daha net bilgi verir Yücel Bey.Yol bilgisayarından fakir karışım anlaşılmayabilir. Tekrar 10/40 denesen nasıl olur acaba? Bana kullandığın yağlardan
olur gibi geliyor.Mobil 2000 ve 3000 serileri berbat yağlar ben 10/40 mobil 2000 kullandım araç yağı resmen içmişti.Mobil kullanılacaksa mobil 1 serisinden
vazgeçmemek gerek bence.
Mesaj Birleştirildi: 25 Nis, 2017 00:22
Bu arada bizim araç 1000 km de 1lt bandına dayandı
Mehmet abi ben 5/40 dan devam edeceğim gibi ilk yağlaması iyi kışın soğuk havalarda 10/40 yağlamayı biraz geç yapıyor gibi geliyor bana . Birde daha öncede lpg li araç kullandım hiç yağ eksilttiğini görmedim . Fakir zengin karışım olayına gelirsek araştırdım aşırı fakir karışımda kullanılan araçlar için yağ yakabilir şeklinde söyleniyor .Ben daha çok külbütör kapağı contasından şüphe ediyorum hatta hafta sonu üst plastik kapağı söküp detaylıca bakacağım . 100 bin km gram yağ eksiltmeyen araba neden birden yağ eksiltsin . Birde 10/40 dan 5/30 a geçtin ondan sonra 5/40 kullandım ustam sürekli yağ değiştiriyorsun ondan dolayı da araç eksiltir dedi .Bir sonraki bakıma gene 5/40 koyup tekrar deneyeceğim . Aslında niyetim mobil 1 formula 5/30 koymak hem yüksek ısı performansı çok iyi hem de çok harika yorumlar almış bir yağ . Senin yağ eksiltme çok fazla abi benim yağ değişeli 7500 km oldu toplamda 400-500 gram eksilme olmamıştır bile .Size tavsiyem 10/60 kullanmak olur yağ kaçakları ve eksilmelerine karşı en etkili yağ diye biliyorum.
Mehmet abi ben 5/40 dan devam edeceğim gibi ilk yağlaması iyi kışın soğuk havalarda 10/40 yağlamayı biraz geç yapıyor gibi geliyor bana . Birde daha öncede lpg li araç kullandım hiç yağ eksilttiğini görmedim . Fakir zengin karışım olayına gelirsek araştırdım aşırı fakir karışımda kullanılan araçlar için yağ yakabilir şeklinde söyleniyor .Ben daha çok külbütör kapağı contasından şüphe ediyorum hatta hafta sonu üst plastik kapağı söküp detaylıca bakacağım . 100 bin km gram yağ eksiltmeyen araba neden birden yağ eksiltsin . Birde 10/40 dan 5/30 a geçtin ondan sonra 5/40 kullandım ustam sürekli yağ değiştiriyorsun ondan dolayı da araç eksiltir dedi .Bir sonraki bakıma gene 5/40 koyup tekrar deneyeceğim . Aslında niyetim mobil 1 formula 5/30 koymak hem yüksek ısı performansı çok iyi hem de çok harika yorumlar almış bir yağ . Senin yağ eksiltme çok fazla abi benim yağ değişeli 7500 km oldu toplamda 400-500 gram eksilme olmamıştır bile .Size tavsiyem 10/60 kullanmak olur yağ kaçakları ve eksilmelerine karşı en etkili yağ diye biliyorum.
Yücel abi x3000 serisinde hala ısrar ediyorsun. 5-40 hadi neyse de x3000 super formula fe 5-30 aşırı ince bir yağ. Neredeyse 0-20 ile esp5-30 arasında bir kalınlıkta. Senin o km.deki aracında hayli hayli eksiltir. mobil 1 new life 0-40 ı düşün derim.
Yağ tercihimi Eneos 5 30dan yana kullanıyorum. Daha önce 10 40 kullanıyordum ancak soğuk havalarda hiç tat vermiyordu, bir sonraki yağ değişiminde sorup sorguladığımda 5 30 yağın iyi olacağını duydum. Bu konuda Ufuk beydende destek aldım ve kendisine yağ marka seçimini sorduğumda sıralamasının şu şekilde olduğunu söyledi. Motul, Eneos, Castrol ve Mobil. Bu yağların dışında kalan firmalara pek güveni olmadığından bahsetmişti. Bende tercihimi Eneostan yana kullanıyorum. Bir önceki yağ değişiminde motor iç temizleyicisi kullandığım için 500-600ml eksiltme mevcut ama çokta dert etmiyorum açıkcası.
Yağ eksiltme bu japonların orta bir kaderi mi yoksa biz de mi bir yanlışlık var. Bu arada Yücel Bey motul 10/40 6100 synergie + çok çok kaliteli bir yağ
denemeni tavsiye ederim.Sabah ses duymayacaksın motordan ve sn sınıfındaki tek 10/40 yağ heralde.Eneos 10/40 deneyebilirsin o da çok iyi bir
yağ.Ama illaki tam sentetik diyorsan Mutlu nun da dediği gibi mobil x3000 i bırak kardeş.
Bizim motor fabrikadan çıkışlı eksilttiği için tek çözüm rektefiye Yücel Bey,vvt-i ilk serilerinden namlarını duymuşsundur ama seninkinin eksiltmemesi
gerekli,supaplardan mı kaçırıyor acaba,komp.testini yaptırsan belli olurdu.