Gönderen Konu: Kış geldi sorunlar başladı ...  (Okunma sayısı 3041 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Kış geldi sorunlar başladı ...
« : Kasım 02, 2014, 11:10:51 »
Yaşadığım sorunu ilk defa yaşadığım için anlatmaya çalışacağım. Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.

aracım 2009 dizel mmt 1.4 dizel corolla. 150000 kmde. 3000 devir civarında özellikle yokuş yukarı çıkarken anlık güç kaybı yaşıyor. yani sanki gaza basıp çekiyormuşum gibi davranıyor. yani ivmeleniyor,yavaşlıyor,ivmeleniyor,yavaşlıyor...

bilmem anlatabildim mi ?

Toyota Club Türkiye

Kış geldi sorunlar başladı ...
« : Kasım 02, 2014, 11:10:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #1 : Kasım 02, 2014, 11:18:52 »
Hava filtresi üzerindeki sensörü temizletin.

Düzenli olarak enjektör temizleyici kullanın.

Yokuş yukarı tırmanışlarda muhakkak Es modunu kullanın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #2 : Kasım 02, 2014, 12:55:13 »
Bunu sadece yokuş çıkışlarında mı yapıyor?
Bu sırada depodaki yakıt miktarı ne?
Yokuş çıkarken bir sefer mi yapıyor, aynı yokuşta art arda bir kaç sefer mi?
Debriyaj balata testi yaptın mı hiç?
Turbo aktif devirlerinde çekiş farkını hissedebiliyor musun?
Güç kaybı yaşadığında devir sabit mi kalıyor, düşüyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #3 : Kasım 02, 2014, 13:57:06 »
Bunu sadece yokuş çıkışlarında mı yapıyor?
Bu sırada depodaki yakıt miktarı ne?
Yokuş çıkarken bir sefer mi yapıyor, aynı yokuşta art arda bir kaç sefer mi?
Debriyaj balata testi yaptın mı hiç?
Turbo aktif devirlerinde çekiş farkını hissedebiliyor musun?
Güç kaybı yaşadığında devir sabit mi kalıyor, düşüyor mu?

1. Şimdilik yokuşlarda 60 km üzerindeki süratlerde yapıyor.
2.depo full.
3.aynı yokuşta ard arda yapıyor.
4. debriyaj balatası 140000'de değişti.araç şu anda 150000 de.
5. evet turbo devreye girince farkı hissediyorum.
6. devirde hızda oynama olmuyor.

     Dediğiniz gibi sanki hava alamıyor, benzin alamıyor gibi davranıyor.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2014, 14:14:57
Toyota Corolla Mass Air Flow sensor cleaning

CRC'nin MASS Air Flow Sensor Cleaner ürünü ile temizleniyormuş. Bu ürünü nerden bulacağız. Eminim sanayide balata spreyi ile temizleyeceklerdir  :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #4 : Kasım 02, 2014, 14:51:22 »
Debriyaj balatanız yeni değiştiğine göre yerine alışma süresini geçirmiş,

Hakan bey'inde belirttiği gibi, Debriyaj Kalibrasyon ayarını yaptırınız.

Balata veya Contact spreyi ile temizlenebilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #5 : Kasım 02, 2014, 16:58:36 »
Debriyaj balatanız yeni değiştiğine göre yerine alışma süresini geçirmiş,

Hakan bey'inde belirttiği gibi, Debriyaj Kalibrasyon ayarını yaptırınız.

Balata veya Contact spreyi ile temizlenebilir.

teşekkürler. bu hiç aklıma gelmemişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #6 : Kasım 02, 2014, 17:02:53 »
 Vites Es konumunda iken denedin mi? Kalibrasyon da yapılması gerekir Tekin beyin belirttiği gibi.
Bakımda kullanılan yakıt, hava filtresi kaliteli mi ve yeni mi değişti? Hava filtresi montajı doğru mu?
 Ayrıca şurası biraz karışık geldi bana, yokuş yukarı hızlanıp yavaşlıyor mu, yoksa hız ve devirde değişme olmuyor mu?
 Senin bir soruya bir sürü soru sorduk ama şanzıman mı, yakıt ve hava sistemi mi ona ulaşmak gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #7 : Kasım 02, 2014, 18:32:39 »
hava filtresi önündek sensörü temizletin.şayet düzelmesse egr yi temizletin şayet gene düzelmesse egr niz bozulmuştur.yenisi ile değiştirin 550 tl.tecrübe ile sabittir......aynı sorunu yaşadım birebir aynısı.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2014, 18:40:17
1  ama tabii bu egr nin bozuk olduğunu ecudan anlayamıyorsunuz.anlama yöntemi şu.aracı manuele alın 1. vites 5000 devire kadar kesintisiz çıkmaz veya 2.viteste 5000 devire kesintisiz çıkmaz gaz keserse egr bozukbunu tesbit etmemiz yaklaşık 3 ayımızı aldı.çünkü bilgisayar sağlam diyor egr ye öylede zaten evet egr sağlam ama hata yapıyor uygun devirlerde uygun açıklık olmuyor.tabi bunu motor 80 dereceden ukarda yapmalısın çünkü egr 80 dereceden sonra devree giriyor.550 tl yi verdikten sonra çıkmasını almadım onlarda bozuk olabiliyor.550 den sonra aldım egr yi söktüm baktım.egr valfinde bişi yok.motor mıknatıslı indiksiyon motor ve 3 devrivar açık orta kapalı .işte o motor bozulduğundan açık kalıyor.siz güç istediğinizde egr kapanması gerekirken açık kalıyor sonra kapanıyor işte o sırada sizde sanki biri gaza basıp çekiyormuş hissi yaşıyosunuz.bunu 3-4 ay çeşitl testler yaprak anladık.inana oyota yetkili servisi bie anlayamıyor bunu.sonuç 550 tl.yenisi.egr nin ömrü 5 yıl..bilginize...ama makyajlı motorda egr değiştirildi yeni hali daha dayanıklı.bizimkiler2007-2010 sorunu.yakıt 1 lt düştü...

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2014, 18:41:28
tabii 1. 2. vitesi yolda yapın.boşta duruken güç istemediğinden kesinti olmuyor.yolda rampada yapın yani güç isteyin araçtan...

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2014, 18:59:09
aklıma geldikçe yazıyorum.ucuzdan pajalıya doğru.maf sensörüü hava fltresi önündeki sensör balata spreyi ile pırıl pırıl temizlenecek.orjinal hava filtresi temiz olacak.mazot filtresi orjinal ve 15 000 i geçmemiş olacak.turbocuya gidilip turbo abi nasıl kontrol et diyilecek.bunlardan sonra egr temizliği eğer gene yaparsa egr bozuk kanısına varılacak sıralama bu.......ben bu şekilde 3 ay sonunda buldum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Toyota
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #8 : Kasım 17, 2014, 12:54:06 »
Merabalar. Toyota Corollla 1.6 motor 2008 elegant model LPG'li start stoplu aracım var.
Arac sabahları dahil olmak üzere gün içinde ikinci marşta almaya başladı.
Mesela sabah çalıştırıp işe gidiyorum en erken bir veya iki saat sonra aracı çalıştırıyorum aynı şeyi yapıyor.
Araca 80000 Km bakımı yaptırdım LPG'sini söktürdüm ayrıca serviste akü ve buji yeniledim. Sonrasında gaz kelebeği temizlettim. Yakıt pompası dediler samandırada ufak sıkıntı vardı şamandıra yeniledim elektirk aksamına baktırdım.Yapmadığım şey kalmadı.
Velhasılı aynı şey devam ediyor. Yardımlarınız lütfen....
Sadece Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #9 : Kasım 17, 2014, 12:56:09 »
Merabalar. Toyota Corollla 1.6 motor 2008 elegant model LPG'li start stoplu aracım var.
Arac sabahları dahil olmak üzere gün içinde ikinci marşta almaya başladı.
Mesela sabah çalıştırıp işe gidiyorum en erken bir veya iki saat sonra aracı çalıştırıyorum aynı şeyi yapıyor.
Araca 80000 Km bakımı yaptırdım LPG'sini söktürdüm ayrıca serviste akü ve buji yeniledim. Sonrasında gaz kelebeği temizlettim. Yakıt pompası dediler samandırada ufak sıkıntı vardı şamandıra yeniledim elektirk aksamına baktırdım.Yapmadığım şey kalmadı.
Velhasılı aynı şey devam ediyor. Yardımlarınız lütfen....

Lpg'sini söktürdüm derken lpg'yi iptal mi ettirdiniz? lpg ayarlarına baktırdınız mı?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Toyota
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #10 : Kasım 17, 2014, 12:59:45 »
Evet LPG beynin olarak söktürdüm Benzin kabloları motora bağlı ama LPG üzerinde duruyor. Araç benzile kullanılıyor.Zaten LPG kaynalı olsaydı LPG'yi sökünce düzelirdi
Sadece Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #11 : Kasım 17, 2014, 13:01:11 »
Evet LPG beynin olarak söktürdüm Benzin kabloları motora bağlı ama LPG üzerinde duruyor. Araç benzile kullanılıyor.Zaten LPG kaynalı olsaydı LPG'yi sökünce düzelirdi

Akü, buji vs değiştirmişsiniz, buji kablolarını da değiştirdiniz mi? bujileri ne marka kullandınız?
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Toyota
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #12 : Kasım 17, 2014, 13:05:21 »
Akü ve buji toyota serviste değişti öyle bir sıkıntı olsa servis elemanları fark etmiş olamazlarmı...
Yarın gaz kelebğini tekrar temizleteceğim.... En götürdüğüm usta ondan dedi ama zannetmiyorum.
Sadece Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #13 : Kasım 17, 2014, 14:02:40 »
Akü ve buji toyota serviste değişti öyle bir sıkıntı olsa servis elemanları fark etmiş olamazlarmı...
Yarın gaz kelebğini tekrar temizleteceğim.... En götürdüğüm usta ondan dedi ama zannetmiyorum.

Arıza aramada prensip kolaydan zora gitmektir. Ancak bu demek değildir ki aracın her kolay işlem gerektiren parçasını değiştirmek gerekir. Bu tip problemlerde öncelikle yakıt ve yakıt sistemi + ateşleme sistemi+aracın beyni ile alakalı olabilmektedir. Yakıt depodan yanma odasına yeteri kadar hızlı gidememekte ya da zamanında giden yakıt gerektiği ölçüde yanma odasında ateşlenememektedir. Bence iki eleman üzerinde durun: Birincisi depo içi yakıt pompası (şamandırası değil), ikincisi sistemin beyni. Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Toyota
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #14 : Kasım 17, 2014, 14:35:45 »
Evet aklıma gelmiyor deği ancak maliyetinden dolayı korkuyorum baktırmaya
Sadece Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #15 : Kasım 17, 2014, 14:54:36 »
 Aytaç ve Mustafa bey doğru yolu göstermiş bence de. Maliyetinden dolayı çekinip baktırmamak hissiyat olarak anormal değil ancak faydası olmaz, zararı olur uzun dönemde. Diğer yandan akü voltajına da baktırın.
 Gerekirse site içinden, yakınlarda iyi bir usta için arama da yapabilirsiniz.
 Bu arada aracınızdaki Start-Stop bizim bildiğimiz sistem mi yoksa yanlış mı anladım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Toyota
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #16 : Kasım 17, 2014, 16:01:38 »
Evet start stop var arabada
Aslında servise götürdüm yeterince ilgilenmiyorlar her defasında farklı yorumlar yapıyorlar.
Neymiş efendim tüp olduğundan kaynaklaniyormuş. Tüp yok busefer Yarın servise bidaha götüreceğim bakalım bu sefer  ne diyecekler.
İlgi ve alakalarınız icin Teşekkürler. ..
Sadece Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '11
  • 97 kere teşekkür etti
  • 36 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #17 : Kasım 17, 2014, 21:02:03 »
Yakıt pompasından kaynaklanma olasılığı yüksek görünüyor
((2017  COROLL@...ADVANCE MDS    * 2018-         ))
(( 2011 COROLL@...ELEGANT  A/T    * 2015-2017 ))
(( 2006 COROLL@...SOL                        * 2009-2015))
(( 2000 COROLL@...TERRA SPECIAL  * 2006-2009))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 511 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #18 : Kasım 17, 2014, 21:20:14 »
Yakıt filtresi en son değişmişti..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Toyota
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #19 : Kasım 17, 2014, 22:08:01 »
Bir pompa maliyeti ne olabilirki...
Çıkma pompa verimli olabilirmi. Fikri olan varmı...
Sadece Toyota