0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yaşadığım sorunu ilk defa yaşadığım için anlatmaya çalışacağım. Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.aracım 2009 dizel mmt 1.4 dizel corolla. 150000 kmde. 3000 devir civarında özellikle yokuş yukarı çıkarken anlık güç kaybı yaşıyor. yani sanki gaza basıp çekiyormuşum gibi davranıyor. yani ivmeleniyor,yavaşlıyor,ivmeleniyor,yavaşlıyor... bilmem anlatabildim mi ?
@ Recep Nedim Dönmez yokuş tırmanışlarında Es moduna alın ve istediğiniz süratle çıkın, zaten son süratle çıkabileceğiniz bir yokuş olmadığından yüksek devir çeviremeyeceksiniz.Şu an itibariyle aracınızda bir sorun kalmamış gibi görünüyor, keyifle kullanmaya devam edin.Kaygan zeminlerde manuel moda geçip vitesi 2'ye alıp öyle kalkış yapın.
Konu biraz değişmiş ama Toyandan geliyorum ve bilgilendirme yapmak istedim. Yukarıdaki sorunu yaşadıktan sonra biraz devirli kullandım arabayı.4000-5000 devir ve çat diye araba hata verdi. Check Engine !.... Bu arada daha öncesinde Ustamda yağ ve filitreler değişti. 20 TL'lik hava filitreleri çok ses yapıyor. Neyse araba hata verince hemen Toyana gittim. Turbo ve VRV hatasıymış. Eğer tekrarlar ise turbo değişecek dendi. Hava filitresi orjinal olarak değişti, mmt kalibrasyon yapıldı. Toyan yetkili servis çok devirli kullanmayın, bu arabalar 1750-3500 devir arası tam performans verir bu devir aralığından sonrası sadece arabaya zarar verir dedi.Yüksek süratle yada yüksek devirle yokuş çıkmayı deneyemedim turboya bir şey olacak diye. Durum bu.
hava filtresi önündek sensörü temizletin.şayet düzelmesse egr yi temizletin şayet gene düzelmesse egr niz bozulmuştur.yenisi ile değiştirin 550 tl.tecrübe ile sabittir......aynı sorunu yaşadım birebir aynısı.Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2014, 18:40:171 ama tabii bu egr nin bozuk olduğunu ecudan anlayamıyorsunuz.anlama yöntemi şu.aracı manuele alın 1. vites 5000 devire kadar kesintisiz çıkmaz veya 2.viteste 5000 devire kesintisiz çıkmaz gaz keserse egr bozukbunu tesbit etmemiz yaklaşık 3 ayımızı aldı.çünkü bilgisayar sağlam diyor egr ye öylede zaten evet egr sağlam ama hata yapıyor uygun devirlerde uygun açıklık olmuyor.tabi bunu motor 80 dereceden ukarda yapmalısın çünkü egr 80 dereceden sonra devree giriyor.550 tl yi verdikten sonra çıkmasını almadım onlarda bozuk olabiliyor.550 den sonra aldım egr yi söktüm baktım.egr valfinde bişi yok.motor mıknatıslı indiksiyon motor ve 3 devrivar açık orta kapalı .işte o motor bozulduğundan açık kalıyor.siz güç istediğinizde egr kapanması gerekirken açık kalıyor sonra kapanıyor işte o sırada sizde sanki biri gaza basıp çekiyormuş hissi yaşıyosunuz.bunu 3-4 ay çeşitl testler yaprak anladık.inana oyota yetkili servisi bie anlayamıyor bunu.sonuç 550 tl.yenisi.egr nin ömrü 5 yıl..bilginize...ama makyajlı motorda egr değiştirildi yeni hali daha dayanıklı.bizimkiler2007-2010 sorunu.yakıt 1 lt düştü...Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2014, 18:41:28tabii 1. 2. vitesi yolda yapın.boşta duruken güç istemediğinden kesinti olmuyor.yolda rampada yapın yani güç isteyin araçtan...Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2014, 18:59:09aklıma geldikçe yazıyorum.ucuzdan pajalıya doğru.maf sensörüü hava fltresi önündeki sensör balata spreyi ile pırıl pırıl temizlenecek.orjinal hava filtresi temiz olacak.mazot filtresi orjinal ve 15 000 i geçmemiş olacak.turbocuya gidilip turbo abi nasıl kontrol et diyilecek.bunlardan sonra egr temizliği eğer gene yaparsa egr bozuk kanısına varılacak sıralama bu.......ben bu şekilde 3 ay sonunda buldum.