Gönderen Konu: Kış geldi sorunlar başladı ...  (Okunma sayısı 3042 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #20 : Kasım 18, 2014, 09:41:55 »
Olabilir denmiş, kesin olmadan parça değiştirmeye çalışmayın. Kesin teşhis sonrası uygun yaklaşımlar belirlenir.
Aracı çalıştırmadan önce iki kere gaz pedalını sonuna kadar basıp, bırakın. Sonrasında normal şekilde aracı çalıştırmayı deneyin. Yine marş ikileme yapacak mı bir bakın.

 Bu arada aracınızdaki çalıştırma düğmesini Start-Stop sistemi ile karıştırıyor olabilir misiniz? Çünkü Start-Stop başka bir sistemdir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #20 : Kasım 18, 2014, 09:41:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Toyota
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #21 : Kasım 19, 2014, 22:00:58 »
Ve sonunda sıkıntı çözüldü.... Hemde hiç tahmin edemediğim yerden...


Mesaj Birleştirildi: Kasım 19, 2014, 22:23:17
Aracın enjektörleri kaçırma yapıyormuş. Şuan aracı deniyorum başka bir aracın enejktörleri var gayet iyi çalışıyor.
Yarın büyük ihtimalle sipariş vereceğim. Bu konu hakkında bilgisi olan varmı....


Mesaj Birleştirildi: Kasım 19, 2014, 22:52:55
Aslında bu aracı yeni aldım ve araç hakkında pek profesyonel değilim.
Start stop düğmesi var. Anahtar yada kart yok. Üzerimde manyetik küçük cihaz var onla açılıp kapanıyor araç. Sizin start stop sistem  hakkında bilgilerinizden faydalanmak isterim.
Sadece Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #22 : Kasım 20, 2014, 09:53:00 »
Yaşadığım sorunu ilk defa yaşadığım için anlatmaya çalışacağım. Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.

aracım 2009 dizel mmt 1.4 dizel corolla. 150000 kmde. 3000 devir civarında özellikle yokuş yukarı çıkarken anlık güç kaybı yaşıyor. yani sanki gaza basıp çekiyormuşum gibi davranıyor. yani ivmeleniyor,yavaşlıyor,ivmeleniyor,yavaşlıyor...

bilmem anlatabildim mi ?

Konu biraz değişmiş ama Toyandan geliyorum ve bilgilendirme yapmak istedim.

Yukarıdaki sorunu yaşadıktan sonra biraz devirli kullandım arabayı.4000-5000 devir ve çat diye araba hata verdi. Check Engine !.... Bu arada daha öncesinde Ustamda yağ ve filitreler değişti. 20 TL'lik hava filitreleri çok ses yapıyor. Neyse araba hata verince hemen Toyana gittim.

Turbo ve VRV hatasıymış. Eğer tekrarlar ise turbo değişecek dendi. Hava filitresi orjinal olarak değişti, mmt kalibrasyon yapıldı.

Toyan yetkili servis çok devirli kullanmayın, bu arabalar 1750-3500 devir arası tam performans verir bu devir aralığından sonrası sadece arabaya zarar verir dedi.

Yüksek süratle yada yüksek devirle yokuş çıkmayı deneyemedim turboya bir şey olacak diye. Durum bu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #23 : Kasım 20, 2014, 11:07:46 »
@ Recep Nedim Dönmez yokuş tırmanışlarında Es moduna alın ve istediğiniz süratle çıkın, zaten son süratle çıkabileceğiniz bir yokuş olmadığından yüksek devir çeviremeyeceksiniz.

Şu an itibariyle aracınızda bir sorun kalmamış gibi görünüyor, keyifle kullanmaya devam edin.

Kaygan zeminlerde manuel moda geçip vitesi 2'ye alıp öyle kalkış yapın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #24 : Kasım 20, 2014, 14:19:31 »
@ Recep Nedim Dönmez yokuş tırmanışlarında Es moduna alın ve istediğiniz süratle çıkın, zaten son süratle çıkabileceğiniz bir yokuş olmadığından yüksek devir çeviremeyeceksiniz.

Şu an itibariyle aracınızda bir sorun kalmamış gibi görünüyor, keyifle kullanmaya devam edin.

Kaygan zeminlerde manuel moda geçip vitesi 2'ye alıp öyle kalkış yapın.

Teşekkürler Tekin bey, İnşallah sorun olmayacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Sadece Toyota
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 75000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #25 : Kasım 21, 2014, 21:50:16 »
Aracın enjektörleri kaçırma yapıyormuş  yüzden ikinci marşta çalışıyormuş.
Sadece Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Kış geldi sorunlar başladı ...
« Yanıtla #26 : Kasım 28, 2014, 16:09:24 »
Konu biraz değişmiş ama Toyandan geliyorum ve bilgilendirme yapmak istedim.

Yukarıdaki sorunu yaşadıktan sonra biraz devirli kullandım arabayı.4000-5000 devir ve çat diye araba hata verdi. Check Engine !.... Bu arada daha öncesinde Ustamda yağ ve filitreler değişti. 20 TL'lik hava filitreleri çok ses yapıyor. Neyse araba hata verince hemen Toyana gittim.

Turbo ve VRV hatasıymış. Eğer tekrarlar ise turbo değişecek dendi. Hava filitresi orjinal olarak değişti, mmt kalibrasyon yapıldı.

Toyan yetkili servis çok devirli kullanmayın, bu arabalar 1750-3500 devir arası tam performans verir bu devir aralığından sonrası sadece arabaya zarar verir dedi.

Yüksek süratle yada yüksek devirle yokuş çıkmayı deneyemedim turboya bir şey olacak diye. Durum bu.

Son durum :

araç aynı sorunu yapmaya devam edince araştırmaya devam ettim. Dizel Partikül Filtresi değişip değişmediğini bilmediğimi ve son iki bakımda da değiştirmediğimi farkettim. Ustama giderek değiştirdim ve sorun haloldu.

bu Forum bir kez daha işe yaradı !

Mesaj Birleştirildi: Kasım 28, 2014, 16:12:38
hava filtresi önündek sensörü temizletin.şayet düzelmesse egr yi temizletin şayet gene düzelmesse egr niz bozulmuştur.yenisi ile değiştirin 550 tl.tecrübe ile sabittir......aynı sorunu yaşadım birebir aynısı.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2014, 18:40:17
1  ama tabii bu egr nin bozuk olduğunu ecudan anlayamıyorsunuz.anlama yöntemi şu.aracı manuele alın 1. vites 5000 devire kadar kesintisiz çıkmaz veya 2.viteste 5000 devire kesintisiz çıkmaz gaz keserse egr bozukbunu tesbit etmemiz yaklaşık 3 ayımızı aldı.çünkü bilgisayar sağlam diyor egr ye öylede zaten evet egr sağlam ama hata yapıyor uygun devirlerde uygun açıklık olmuyor.tabi bunu motor 80 dereceden ukarda yapmalısın çünkü egr 80 dereceden sonra devree giriyor.550 tl yi verdikten sonra çıkmasını almadım onlarda bozuk olabiliyor.550 den sonra aldım egr yi söktüm baktım.egr valfinde bişi yok.motor mıknatıslı indiksiyon motor ve 3 devrivar açık orta kapalı .işte o motor bozulduğundan açık kalıyor.siz güç istediğinizde egr kapanması gerekirken açık kalıyor sonra kapanıyor işte o sırada sizde sanki biri gaza basıp çekiyormuş hissi yaşıyosunuz.bunu 3-4 ay çeşitl testler yaprak anladık.inana oyota yetkili servisi bie anlayamıyor bunu.sonuç 550 tl.yenisi.egr nin ömrü 5 yıl..bilginize...ama makyajlı motorda egr değiştirildi yeni hali daha dayanıklı.bizimkiler2007-2010 sorunu.yakıt 1 lt düştü...

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2014, 18:41:28
tabii 1. 2. vitesi yolda yapın.boşta duruken güç istemediğinden kesinti olmuyor.yolda rampada yapın yani güç isteyin araçtan...

Mesaj Birleştirildi: Kasım 02, 2014, 18:59:09
aklıma geldikçe yazıyorum.ucuzdan pajalıya doğru.maf sensörüü hava fltresi önündeki sensör balata spreyi ile pırıl pırıl temizlenecek.orjinal hava filtresi temiz olacak.mazot filtresi orjinal ve 15 000 i geçmemiş olacak.turbocuya gidilip turbo abi nasıl kontrol et diyilecek.bunlardan sonra egr temizliği eğer gene yaparsa egr bozuk kanısına varılacak sıralama bu.......ben bu şekilde 3 ay sonunda buldum.

Çözümlemenizden dolayı öncelikle teşekkür ederim. bahsettiğiniz seçeneklerden mazot filtresi değişimi ile çözüldü. Bilgi vermek istedim.