0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Uzun bir süreden beri kış lastiği için jant arıyordum sonunda 16lık jant takımını 460tl ye aldım tabi ikinci el. şimdi de hangi kışlık lastiği almalıyım sorunsalı çıktı karşıma ve her kafadan bir ses çıkıyor açıkcası bu konuda. bursada yaşadığım için öyle sert bir kış olayı söz konusu değil. bu yüzden FALKEN marka 205.55.16 lık 91 H eurowinter düşünüyorum. fiyat olarak makul lakin lastik nasıldır bilmem. yazlık lastiklerimden memnun değilim aynı hatayı kışlıkta da yapmak istemiyorum bu yüzden kullanan ya da falken hakkında bilgisi olan arkdaşlar yardımcı olursa sevinirim. bide yol tutuş C yakıt E almış kış lastikleri için nasıldır. lastikler hakkında bilgi aşağıdadır. yardımlarınızı bekliyorum.orjinal sitesi değerleri:http://falken-europe.com/tyre/details/73fiyat olarak :http://www.kliksa.com/urun/falken-20555-r16-91h-eurowinter-hs449-kis-lastigi-uretim-2014-/902284379bu da ingiltere kaynaklı lastik puanı bana gayet iyi geldi:http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Falken/Eurowinter-HS449.htm
burada yapılan yorumlarda kışlık petlas için arabayı kaydırdığını, ıslak zeminde çok kötü olduğunu söyleniyor. Tabiki herkes istediği yorumu yazma hakkına sahiptir. bende bu konuda kendi görüşlerimi paylaşmak istiyorum. öncelikle C sınıfı slak zemin performansına sahip olduğu için tu kaka denilen bu lastiğe zaten standartların altında olsa, araç ve sürücü hayatını tehlikeye atacak olsa piyasaya sürülmesine izin verilmez. arabanında kayma olayına da gelince bu olay lastiklerin üretim yılına, diş kalınlığına, aracın marka ve modeline, aracın yürüyeninin bakım durumuna, yol şartlarına, eğime, şöföre vs. gibi birçok şartlara bağlıdır. Yani kayma olayı sadece lastik ile ilgili bir durum değildir. michelen kullanılan arabalarda hiç kayma olmuyor diyebilirmiyiz veya kaymamayı garanti eden bir lastik markası varmıdır. Ben herşeyi lastiğe bağlamanın yorumları okuyanlarda yanlış intiba uyandaracağını düşünüyorum.
Yorumları okuyup inanmak ya da inanmamak okuyuculara kalmıştır. Ben makine mühendisi ve akademisyen olarak görüşlerimi aktardım. Michelin energy saver yazlık lastiklerimi ıslak yolda kaydıramazken ve yüzelli km hızlarda bol virajlı Karabük-Gerede ve Düzce-Akçakoca yolları arasında kullandım.Ama Petlas snowmaster ile geçen sene 40-50 km hızla saat 1 yönündeki bir yola dönerken arabanın arkasının kayması sonucu kaza yaptım. Belki gizli buzlanma vardı diye inanmak istiyorum ama hava sıcaklığı gizli buzlanma olması gereken sıcaklığın çok üstündeydi. Ayrıca abs nin sık devreye girmesi de bunun bir belirtisi. yazlıklarımda ön cama yapışırken ani fren yaptığımda, kışlıklarımda maalesef hafif öne geliyorum o kadar. O yüzden kışlık lastiğini takan herkesin, ara sokakta kimsenin olmadığı bir zaman, yağmur yağdığında veya kar yağdığında ani frenleme yaparak abs nin devreye girmesini görsün, frenlerin tepkisini anlasın. Anlasın ki Allah korusun aracı azıcık sıkıştırdığınızda ya da takip mesafesini uzun tutmayı algılayıp kaza yapmanıza sebep olmasın.
Siz sadece petlas lastiklerle sürüş tecrübelerinizi paylaşmışsınız, Yaptığınız yorumların mühendislik veya akademisyenlik bir yönü yok. bunu belirtmenize gerek yoktu.ayrıca 2. görüşünüze katılıyorum yazlık veya kışlık hiç farketmez yeni lastik alındığında güvenli bölgelerde ıslak kuru zemin araç test edilmeli lastiklerin tepkileri mutlaka ölçülmelidir.
Islak zeminde kavrama nedir?'Islak zeminde kavrama', lastiğin ıslak koşullarda yola tutunma yeteneğidir. AB endeksi, ıslak zeminde kavramanın yalnızca bir yönüne odaklanır: Lastiğin ıslak zeminde frenleme performansına.Islak zeminde kavrama nasıl derecelendirilir?Islak zeminde kavrama, A ile F arasında derecelendirilir: A = (en yüksek derece) F (en düşük derece) D ve G endeksleri, binek otomobiller için kullanılmaz.Değerlerin anlamlarıAcil bir durumda birkaç metre her şeyi değiştirebilir. 80 km/s hızda tam fren uygulayan bir binek otomobilde, bir takım A endeksli lastik, F endeksli lastiklere göre 18 metreye kadar daha kısa mesafede frenleme yapar. *Not: Sürüş sırasında tavsiye edilen durma mesafelerine her zaman uymalısınız.*EC 1222/2009 sayılı Yönetmelikte belirtilen test yöntemleri ile ölçüldüğünde. Frenleme mesafeleri, sürüş koşullarına ve diğer etkenlere bağlı olarak değişebilir.Gösterilen etiket değerleri yalnızca örnek amacıyla verilmiştir. Belirli bir lastik grubu/ebadı için etiket değerleri değişebilir.
Tüm sayfaları incelemedim ancak kış lastikleri konusunda reklamı pek olmayan ancak üst düzey kaliteli lastikler üreten Nokian'ı tavsiye ederim.
Nokian'ı bizzat kullananlar daha iyi yorumluyor, dediğin gibi kaliteli bir lastiktir ancak fiyatları genelde yüksek olduğundan tercih edilmiyor.