Gönderen Konu: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma  (Okunma sayısı 9570 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« : Ekim 01, 2014, 01:32:18 »
Merhabalar arkadaşlar.

Hatırlayanlarınız olacaktır. Yazın motor soğukken geç çalışma problemi vardı.
Buna istinaden ben de ustamla birlikte LPG enjektörlerini temizlemiştim ve çözüm olmamakla birlikte araç titreşimli çalışmaya başlamıştı. Ardından ZAVOLI Yetkili Bayi'ne giderek enjektörlerin tamir takımlarını yeniletmiştim.
Enjektör tamir takımlarını yeniledikten sonra aracın marşı fişek gibiydi ve bastığım gibi alıyordu. 1 hafta öncesine kadar bir problem yoktu, marşa bastığım gibi araç çalışıyordu.

Şu sıralar havalar soğudu, araç geç marş almaya başladı.

Ben artık LPG regülatöründen şüphelenmeye başladım.
Sabah bir video çekip koyacağım, ardından Muharrem ustama gideceğim.
Muharrem ustamla biraz önce konuştuk ve "sabah benzinde basınç testi yaparız" dedi.

Muhtemelen benzinde basınç testinden bir problem çıkmayacak, LPG sistemiyle ilgili bir sorun.

Gelişmeleri paylaşırım.
1.6 VVT-i

Toyota Club Türkiye

Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« : Ekim 01, 2014, 01:32:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #1 : Ekim 01, 2014, 01:35:17 »
geç çalışmasından kasıt çok önemli bence.sonuçta motorun birçok e12ye göre daha yeni durumda bi bak bakalım testlerede ona göre konuşalım.ciddi oranda bir geç çalışma varmı yüksel.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #2 : Ekim 01, 2014, 01:37:19 »
geç çalışmasından kasıt çok önemli bence.sonuçta motorun birçok e12ye göre daha yeni durumda bi bak bakalım testlerede ona göre konuşalım.ciddi oranda bir geç çalışma varmı yüksel.
3 saniyede marş alma, marş aldıktan sonra stop etme kıvamına gelip tekrar rölantiyi yükseltme olayı var abi. Marş aldıktan sonra hiç bir problem yok, sadece anahtarı çevirirken sorun yaşıyorum. Bu da bana uyku uyutmamaya yetiyor.  :)
Sabah video çekip yüklerim, daha net anlaşılır.

Motorla alakalı bir problem olacağını hiç zannetmiyorum, motora güvenim tam.
Problem, 70.000 KM'de takılan ve 230.000 KM'dir kullanılan LPG sisteminde bana kalırsa.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #3 : Ekim 01, 2014, 01:40:56 »
Geçen sene anlattıgım testi tekrar yap Yüksel.
Pardon yaa hatta ben Ocaklarda iken kapatmıştım vanayı degil mi?
Sonuçları önemli.

Sonrada sıcak iken LPG deki LTFT ve STFT degerlerini ögrenip dönermisin?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #4 : Ekim 01, 2014, 01:42:48 »
Geçen sene anlattıgım testi tekrar yap Yüksel.
Pardon yaa hatta ben Ocaklarda iken kapatmıştım vanayı degil mi?
Sonuçları önemli.

Sonrada sıcak iken LPG deki LTFT ve STFT degerlerini ögrenip dönermisin?
Evet, iyi hatırlıyorsun abi.  :D
Tabii ki dönerim abi.

Hatta şimdi inip LPG vanasını kapayım, araç çalışsın ve LPG hattında bir şey kalmasın.

Garanti sonuç olur sanırım.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #5 : Ekim 01, 2014, 01:43:31 »
3 saniyede marş alma, marş aldıktan sonra stop etme kıvamına gelip tekrar rölantiyi yükseltme olayı var abi. Marş aldıktan sonra hiç bir problem yok, sadece anahtarı çevirirken sorun yaşıyorum. Bu da bana uyku uyutmamaya yetiyor.  :)
Sabah video çekip yüklerim, daha net anlaşılır.

Motorla alakalı bir problem olacağını hiç zannetmiyorum, motora güvenim tam.
Problem, 70.000 KM'de takılan ve 230.000 KM'dir kullanılan LPG sisteminde bana kalırsa.
yok benimde motora güvenim tam.sıkıntı beklemiyorum bende.ama stopetme kıvamına geliyorsa sıkıntı yani.takipederim burdan.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #6 : Ekim 01, 2014, 01:44:16 »
Evet, iyi hatırlıyorsun abi.  :D
Tabii ki dönerim abi.

Hatta şimdi inip LPG vanasını kapayım, araç çalışsın ve LPG hattında bir şey kalmasın.

Garanti sonuç olur sanırım.

Evet
Araba lpgde çalışırken vanayı kapat hat boşalsın
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #7 : Ekim 01, 2014, 01:52:46 »
Evet
Araba lpgde çalışırken vanayı kapat hat boşalsın
Şimdi çektim videoyu abi, yüklüyorum.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #8 : Ekim 01, 2014, 08:22:52 »
Araç lpg de mi çalışmaya başlıyor, benzinde mi? Hava emişi lpg ye göre mi, benzine göre mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #9 : Ekim 01, 2014, 08:40:15 »
Yüksel geçmiş olsun. Öyle görünüyor ki aracının üzerindeki lpg sistemi görevini fazlasıyla yerine getirmiş. Sistemi tamamen kontrol etme fırsatımız olmadı ancak yeni bir sıralı sisteme geçiş yapman gerekebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #10 : Ekim 01, 2014, 13:47:06 »
TOYOTA COROLLA 1.6 VVT-I


Videoyu gece çekmiştim, sabaha karşı ancak Youtube'a yükledi.
Gördügünüz gibi ilk marşta problem çıkarıyor, daha sonraki çalışma sıkıntısız.



Mesaj Birleştirildi: Ekim 01, 2014, 13:56:37
Araç lpg de mi çalışmaya başlıyor, benzinde mi? Hava emişi lpg ye göre mi, benzine göre mi?
Hakan abi, ilk çalışmada sıkıntı yaratıyor. Muhtemelen lpg kaynaklı bir problem.
Hava emişi bilmiyorum. :huh:

Mesaj Birleştirildi: Ekim 01, 2014, 13:58:27
Yüksel geçmiş olsun. Öyle görünüyor ki aracının üzerindeki lpg sistemi görevini fazlasıyla yerine getirmiş. Sistemi tamamen kontrol etme fırsatımız olmadı ancak yeni bir sıralı sisteme geçiş yapman gerekebilir.
Sağol Mustafa hocam. Regülatör aklımdan geçen parça ama bilemiyorum.
Marş motoru olsa her seferinde geç çalışma yapardi herhalde. ?
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #11 : Ekim 01, 2014, 15:11:13 »
Yüksel marş motoru ile ilgili bir durum değil. Benzin ile araç çalıştığına göre sorun lpg den de kaynaklanmıyor olabilir. Yakıt filtresi aracın en son ne zaman değişmişti?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #12 : Ekim 01, 2014, 23:24:23 »
Bir sabah çalışmıyor diye regülatöre yüklenmek çok acelesi bir teşhis. Lpgniz sıralıdır (!) Büyük ihtimalle.  Ekrandan ateşleme bilgilerine bakın. Ahmet abide onu söyledi galiba.lpg emülatörden de olabilen bir durum.marş motoru sıkıntılı olsa cuvvv diye ses yapar onada kışın normal diyen ustalar var.  Benim Arabada o sıkıntılar vardı konuyu açalı 5 ay oldu. Amerikayı keşfettik (ahmet abinin tabiriyle) 5 ay sonra olayın distiribütorden kaynaklı olduğunu öğrendim. (Formun sayesinde araştıra araştıra parça değiştire değiştire) araba sabah çalışmama lpgde stop etme (başta nadirdi sonra her trafik ışığinda) benzinde sirkelenme ve tepme performans düşüklüğü vardı. Sanayide ben teşhisi koydum distiribütorden şüpheleniyorum diye bende sonra herkes ağız birliği yapmış gibi distiribütör bozuk diyor:-):-) yüksel belirtiler o kadar gizliydi ki sonra ayyuka çıktı. İlk önce sarma:-)))) sararsan araç olmaktan çıkar. Yeni yeni rahatlıyorum.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #13 : Ekim 01, 2014, 23:26:10 »


Bir sabah çalışmıyor diye regülatöre yüklenmek çok acelesi bir teşhis. Lpgniz sıralıdır (!) Büyük ihtimalle.  Ekrandan ateşleme bilgilerine bakın. Ahmet abide onu söyledi galiba.lpg emülatörden de olabilen bir durum.marş motoru sıkıntılı olsa cuvvv diye ses yapar onada kışın normal diyen ustalar var.  Benim Arabada o sıkıntılar vardı konuyu açalı 5 ay oldu. Amerikayı keşfettik (ahmet abinin tabiriyle) 5 ay sonra olayın distiribütorden kaynaklı olduğunu öğrendim. (Formun sayesinde araştıra araştıra parça değiştire değiştire) araba sabah çalışmama lpgde stop etme (başta nadirdi sonra her trafik ışığinda) benzinde sirkelenme ve tepme performans düşüklüğü vardı. Sanayide ben teşhisi koydum distiribütorden şüpheleniyorum diye bende sonra herkes ağız birliği yapmış gibi distiribütör bozuk diyor:-):-) yüksel belirtiler o kadar gizliydi ki sonra ayyuka çıktı. İlk önce sarma:-)))) sararsan araç olmaktan çıkar. Yeni yeni sarmaktan kurtarıyorum.

1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #14 : Ekim 01, 2014, 23:37:29 »
Yüksel marş motoru ile ilgili bir durum değil. Benzin ile araç çalıştığına göre sorun lpg den de kaynaklanmıyor olabilir. Yakıt filtresi aracın en son ne zaman değişmişti?
Benzin filtresinin ve süzgecinin bakımını yaklaşık 6000 KM önce yaptırmıştım Mustafa hocam.
Bugün aracı bilgisayara bağladığımızda yakıt pompasını da test ettik, herhangi bir problem gözükmedi.

Yorumlarınız için teşekkür ederim arkadaşlar.

Bugün aracı bilgisayara bağladık.

VVT-I kontrol ünitesinden P1349 arıza kodu vermiş. Bu arıza kodunun sebebinin kirli yağ kullanmaya kadar gittiğini gördük. Önceki sahibindeyken, daha doğrusu eski motordayken oluşmuş bir arıza da olabilir.

MUHARREM abi biraz teknik konuştu, burada anlatmaya gücüm yetmez de, bunun da geç çalışmaya bir ihtimal sebep olma ihtimali olduğunu söyledi. Avans, rötar derken olay beni aştı.  :lol:
Biraz bakındım, yağ kontrol valfi arıza koduymuş.

Enjektör basınçlarında kadar her şeye baktık, yağ kontrol valfi dışında hiç bir sorun yok.
Aracın gidişinde, rölantisinde, 1 kere marş aldıktan sonra tekrar çalıştırmada hiç bir problem yok. Motor soğuduktan sonra benzinde çalıştırdım, yine bir şey yok.

Dolayısıyla yine LPG sistemine yoğunlaştım.
Sonra da düşünüyorum, "varsın sabahları 3 sn geç çalışsın".  :-\

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #15 : Ekim 01, 2014, 23:55:53 »
videoyu tekrar seyretcektim ama bilgisayarda görünmüyor şuan.anahtarı çeviriyorsun çalışıyor(lpgdemi benzindemi yada çok kısa süredemi lpg ye geçiyor daha çözemedim)arkasından rolanti düşüyor durma noktasına geliyor(burası önemli zaten)arkasından birdaha yükseliyor bu dimi olay yüksel.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #16 : Ekim 02, 2014, 00:03:33 »
videoyu tekrar seyretcektim ama bilgisayarda görünmüyor şuan.anahtarı çeviriyorsun çalışıyor(lpgdemi benzindemi yada çok kısa süredemi lpg ye geçiyor daha çözemedim)arkasından rolanti düşüyor durma noktasına geliyor(burası önemli zaten)arkasından birdaha yükseliyor bu dimi olay yüksel.
Abi, marşa basıyorum 2-3 saniyede marş alıp rölanti çıkıyor, kısa süreli bir düşüş yaşanıyor tekrar çıkıyor.
Arabayı durma noktasına getirecek kadar değil.

Düşüşten sonra dediğin gibi bir daha yükseliyor.
Özelden video linkini atayım, belki oradan açar.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #17 : Ekim 02, 2014, 00:05:46 »
Yüksel Bey, sizin araç sıralı lpg vardır. Dolayısyla önce benzinde çalışır sonra 30 C gelince otomatik lpg ye geçer. Hemen motorun çalışmaması bana Avans ayarının olmayışından geliyor...
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #18 : Ekim 02, 2014, 00:12:22 »
Yüksel Bey, sizin araç sıralı lpg vardır. Dolayısyla önce benzinde çalışır sonra 30 C gelince otomatik lpg ye geçer. Hemen motorun çalışmaması bana Avans ayarının olmayışından geliyor...
Evet, sıralı LPG var MÜJDAT Bey.

30 C'de LPG'ye geçiyor fakat öncesinde aracı stop ederken LPG'de stop ettiğimiz için, hatta kalan LPG, enjektörlerin veya regülatörün yıpranmasından dolayı buharlaşma yapıyor, ardından sabahları çalıştırırken gelen benzinle beraber hatta kalan LPG ile benzin karışıyor, araç boğuluyor.

Bu teori üzerinden gidip, yazın enjektör tamir takımlarını yeniletmiştim ve yazın bu sorunla hiç karşılaşmamıştım. Şimdi havalar soğumaya başladı, tekrar peydah oldu.

VVT-I'lar avans ayarını kendi yapıyor diye biliyorum.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 02, 2014, 15:30:08

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Soğukla birlikte sabahları geç çalışma
« Yanıtla #19 : Ekim 05, 2014, 01:28:09 »
Dünden Ekleme:
Şimdi ZAVOLI Yetkili Bayii'nden geliyorum.

Problem tahmin ettiğim gibi LPG regülatörüymüş.
Ustam "Basınç yetersiz" dedi.
ZAVOLI'nin orjinal regülatörü 275,00 TL'ymiş.

En azından teşhis konulmuş oldu, bu da beni rahatlattı. Kısa zamanda değiştirirm, izlenimleri paylaşırım.
1.6 VVT-i