Gönderen Konu: Dizel araçlarda MMT nasıl kullanılmalı?  (Okunma sayısı 4609 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel araçlarda MMT nasıl kullanılmalı?
« Yanıtla #20 : Eylül 26, 2014, 16:09:51 »
Mazotu hangi istasyondan alırsanız alın MMT araçlarda kurum birikmesi çok oluyor. Nedeni de şu: Vites daha 2000 deviri geçer geçmez atıyor. Dizel arabalarda da sürekli alt devirlerde kullanılması nedeniyle kurum meydana geliyor. Şahsen ben yaşadım bu durumu. Bir gece gaza yükleneyim dememle beraber arkamda bir toz duman. Dedim motoru aldık heralde elimize. Ara ara yüklenerek kullanmakta fayda var. Sürekli E modunda kullanmak pek iyi değil. Normal yolda olsanız dahi manuel veya Es modunda kullanmanızı tavsiye ederim. Zira sonra o kurumu temizlemek için az uğraşmadım. :D

Otomatik şanzımanlı bir aracı düşük devirde kullanmak tabiri biraz yanlış olmadı mı?

Dizel araçların enjektör temizliyicisine daha fazla ihtiyaçları vardır demek daha doğru olur. Özellikle şehir içi kullanımı fazla olanların.

Shell V-Power Nitro Diesel yakıtının piyasanın en kaliteli dieseli olduğunu düşünüyorum.

Kaliteli yakıtlar enjektörlerden ziyade EGR sisteminizi temiz tutmaya yararlar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Dizel araçlarda MMT nasıl kullanılmalı?
« Yanıtla #20 : Eylül 26, 2014, 16:09:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel araçlarda MMT nasıl kullanılmalı?
« Yanıtla #21 : Eylül 27, 2014, 14:28:02 »
Mazotu hangi istasyondan alırsanız alın MMT araçlarda kurum birikmesi çok oluyor. Nedeni de şu: Vites daha 2000 deviri geçer geçmez atıyor. Dizel arabalarda da sürekli alt devirlerde kullanılması nedeniyle kurum meydana geliyor. Şahsen ben yaşadım bu durumu. Bir gece gaza yükleneyim dememle beraber arkamda bir toz duman. Dedim motoru aldık heralde elimize. Ara ara yüklenerek kullanmakta fayda var. Sürekli E modunda kullanmak pek iyi değil. Normal yolda olsanız dahi manuel veya Es modunda kullanmanızı tavsiye ederim. Zira sonra o kurumu temizlemek için az uğraşmadım. :D

  Valla ya sizin araçlar da birşey var ya da benim. 2500-2600'den aşağı vites değiştirmiyor. LAkin sabit olarak gaza basmadan normal giderseniz o şekilde 2000 de atıyor ama hafif hızlanmalar da benim dediğim devirde atıyor araç. Hele de 1. viteste istediğin kadar hafif ol 2500 devirden aşağı atmıyor vitesi.

 O yüzden fazla düşük devire maruz kalmıyor araç (kendi aracım için)
2004 Ford Mondeo 2.0i Ghia X, G. Gri OV.
2011 Toyota Yaris 1,4 D4D Manuel...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • -_-
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 300000
  • Model Yılı: '95
  • 117 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Bor Power gibi yağ katkıları
« Yanıtla #22 : Eylül 28, 2014, 06:50:42 »
Yağ katkısına hiç ihtiyaç yok, daha doğrusu hiç bir motor teknolojisinin yağ katkısına ihtiyacı yoktur.

Opette bulabileceğiniz Mor etiketli Rom ürünü Injector Cleaner her 5.000 veya 10.000km periyodlarda kullanınız.
Tüplü araçlarda da dediğiniz enjektör temizleyici kullanılabilir mi?
300000km devirdiğimiz 95 model efsane kasada kullanıp kullanmama konusunda kararsızım. Kullanmak gerekir mi?
Toyota Corolla 1.6 GLI AT '95
Volkswagen Jetta 1.6 Tour Tiptronic '09

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Arıyorum ama bulamıyorum.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 24 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel araçlarda MMT nasıl kullanılmalı?
« Yanıtla #23 : Eylül 28, 2014, 07:37:52 »
Toyotanin mmt sanzimanini kullanmadim fakat yari otomatik baska araba kullandim. Tarz olarak ayni oldugunu bildigim icin yorum yaptim. Benim canimi sikan vites gecisleridir. Madem otomatik aldim neden el freni ile kalkis yapayim ve ya neden manuel vites atayim. Alirim tam otomatik bakarim keyfime. Bu arada haklisiniz dizelde secenek yok. Benim ki tamamen zevk meselesi
Veni, Vidi, Vici.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Bor Power gibi yağ katkıları
« Yanıtla #24 : Eylül 28, 2014, 11:02:56 »
Tüplü araçlarda da dediğiniz enjektör temizleyici kullanılabilir mi?
300000km devirdiğimiz 95 model efsane kasada kullanıp kullanmama konusunda kararsızım. Kullanmak gerekir mi?

Motorun sıvı yakıt ile çalışan bölümlerine fayda sağlayan bu ürünün gazla çalışan parçalara iyi veya kötü etkisi diye bir şey olamaz.
Km'sine bakmaksızın istediğiniz zaman her 5 veya 10 bin km'de kullanmanızda fayda vardır.
LPG'li araçlarda ilk çalıştırma ve motor ısınmadan LPG'ye geçiş yapıldığından, enjektör ağzında daha fazla sakızlaşma olmaktadır o nedenle her 5.000km'de bir daha iyi olacaktır. Dolayısiyle uzun yolda sıvı yakıtın keyfini ve ekonomisini daha fazla çıkarabilirsiniz.

Toyotanin mmt sanzimanini kullanmadim fakat yari otomatik baska araba kullandim. Tarz olarak ayni oldugunu bildigim icin yorum yaptim. Benim canimi sikan vites gecisleridir. Madem otomatik aldim neden el freni ile kalkis yapayim ve ya neden manuel vites atayim. Alirim tam otomatik bakarim keyfime. Bu arada haklisiniz dizelde secenek yok. Benim ki tamamen zevk meselesi

Otomatik şanzımanın türüne bakılmaksızın elektronik yokuş kalkış sisteminin standart olması gerekliliği konusunda haklısın.

Otomatik şanzıman türlerinin tamamında manuel küçük vitesler bulunur.
Hangi otomatik şanzıman türünü alırsan al, özellikle yokuş aşağı inişlerde uygun vitese manuel olarak geçmen gerektiği profesyonel sürücü olduğunun göstergesi olur.

Yokuş tırmanışlarında ise performans üretmek için yeni nesil otomatiklerin tamamında Spor mod vardır. Daha eskice olan otomatik şanzımanlarda ise ya OverDrive kullanılır yada manuel bir vites küçültülmesi gerekir.

Kısaca, mevcut otomatik araçlarının şimdilik gözleri ve arazinin durum bilgisini işleyecek ilave ECU olmadığından hala uygun vitese manuel olarak geçmek bize kalıyor.

Şanzıman otomatik diye vites koluna ellemeyen sürücüler otomatik araçtan memnun kalmayan sürücüler olarak kalmaktadırlar.

Konunun fazla dışına çıkmadan, otomatik şanzımanlarda dikkat edilmesi gereken en önemli konu; periyodik şanzıman yağ değişimlerinin zamanında orjinal yağları ile yapılmaları gerekliliğidir.

Şanzımanlarında yağ katkılarına ihtiyaçları yoktur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 14 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
M-MT Şanzıman Otomatikmi?
« Yanıtla #25 : Ekim 01, 2014, 13:56:38 »
Sahibinden.com adresine baktığımda bazı arkadaşlar M-MT şanzıman için otomatik, bazıları ise yarı oromatik olarak giriş yapmışlar.
Bu ayrımın sebebi nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: M-MT Şanzıman Otomatikmi?
« Yanıtla #26 : Ekim 01, 2014, 14:01:19 »
Sahibinden.com adresine baktığımda bazı arkadaşlar M-MT şanzıman için otomatik, bazıları ise yarı oromatik olarak giriş yapmışlar.
Bu ayrımın sebebi nedir?

MMT, Baskı-Balata kavramalı (yarı otomatik) A/T: Hidrolik tork konvertörlü (tam otomatik)

Detaylı bilgi için aşağıdaki linki inceleyebilirsiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=42822.0

Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel araçlarda MMT nasıl kullanılmalı?
« Yanıtla #27 : Ekim 01, 2014, 15:34:21 »
Sahibinden.com ile yazışarak otomatik şanzımanları şu şekilde ayrıştırabilecek seçeneklerle daha doğru şekilde tarif edilebileceğini belirttim ama teknik alt yapı nedeniyle sanırım sorunları var!?

Otomatik Şanzımanlar:
Mekanik
Tork Konvertör
CVT
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 92500
  • Model Yılı: '15
  • 145 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel araçlarda MMT nasıl kullanılmalı?
« Yanıtla #28 : Ekim 03, 2014, 10:15:08 »
Rampada kalkarken araba yukluyken durkalk trafigindeyken araci manuelde kullanin.
Yokuslarda el freni kullanin
Manuel vites gecislerinde ayaginizi gazdan cekip vites degistirin.
Trafikte isiklarda Uzun sureli beklemelerde araci boşa atip bekleyin.

Uzun süre (5 sn ) frene basarsanız zaten mmt şanzıman vitesi boşa alır. Bu yüzden vitesi boşa almanıza gerek yoktur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel araçlarda MMT nasıl kullanılmalı?
« Yanıtla #29 : Ekim 03, 2014, 10:36:41 »
Uzun süre (5 sn ) frene basarsanız zaten mmt şanzıman vitesi boşa alır. Bu yüzden vitesi boşa almanıza gerek yoktur.

Her 5sn'den daha uzun duraklamalarda aracın tam durmasını beklemeden vitesi boşa almak, 3sn boyunca yarım debriyaj yapmaktan kurtaracağı için, baskı-balatanın ömrü uzar, ısınma oluşmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 14 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel araçlarda MMT nasıl kullanılmalı?
« Yanıtla #30 : Ekim 04, 2014, 00:52:44 »
Tekin  beyin dediği gibi Es modu yoğun trafikte denedim hem otomatiğin keyfinden vazgeçmemiş hem sık vites değişimi olmadan güzel bir sürüş oluyor.