0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bilgiler için teşekkürler, ilerleyen yıllarda, toyotadan, çift kavramalı şanzımanlarda bekliyorum(kuru veya vizkoz farketmez) , inanıyorumki , markanın performans prestijini oldukça yükseltecektir.
Peki Tekin abi sizin tavsiye ettiğiniz nedir ?
Tekin bey,Ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim. Hiç yorulmadan yazıyorsunuz.....
Cok sagol tekin abi bilgilendirme icin bizim 2006benzinli corolla tam otomatik a/t oluyor sanirsam dogrumu
İlke bey, evet doğru, 2006 Corolla'da tork konvertörlü otomatik şanzıman uygulanmıştır.Yeri gelmişken yeni üyeler için bilgi tazeleyelim.Neden bu şanzımanlara AT denmektedir?"Automatic Transmission" baş harfleridir, yani "kendi kendine aktarma görevcisi".1930'lu yıllarda ilk icat edilmiş otomatik şanzıman türüdür. Eğer o yıllarda tork konvertörlü yerine robotik düz şanzıman (MMT) icat edilseydi, o da AT diye isim alacaktı.Bugün için 3 farklı otomatik şanzıman uygulaması olduğundan, her birine farklı isim takılmıştır.Bizler Toyota otomatik şanzımanları için AT, MMT/MM veya CVT diye isimler koyarak o otomatik şanzıman türünün nelerden meydana geldiğini daha rahat anlayabiliyoruz.Sonuç olarak, hepsi otomatik şanzımanlardır. Kendi kendine aktarma görevcili şanzımanlar, Yarı otomatik ve Otomatik olmak üzere 2 ana tipe ayrılır. Yarı otomatik; kendisi vites değiştiremez ama debriyaja kendi basabilir."Tam Otomatik" yanlış bir kavramdır, "Otomatik-otomatik" gibi olur "Nüans farkı" gibi olur Yani, Otomatik "her işi kendi başına yapabilen sistem"in ingilizcesidir. Yarı otomatik "işin bir kısmını kendisi yapabilen sistem"in yarı Türkçe yarı ingilizcesidir. Yarı otomatik ile Tiptronik şanzımanlar birbirine karıştırılmamalıdır.Tiptronik şanzımanlar, hem yarı otomatik hemde otomatik olarak kullanılabildiklerinden bu ismi almışlardır.Tork konvertörlü veya CVT olup Tiptronik şanzımanlar da vardır.
2008 rav4 aracım var şanzıman tipi nedir? CVT mi A/T mi? Teşekkür ederim.
MultiDriveS: Kasnak-Kayış kavramalı, 7 ileri,
Aracınız A/T denilen hidrolik tork konvertör kavramalı, vites dişlileri olan şanzıman.Konu başında yazdığım, Toyotanın MultiDriveS diye adlandırdığı CVT'nin basit anlatımını bu vesileyle açmak istiyorum,Kavrama, hidrolik tork konvertörüyle gerçekleşmekte olup vites dişlileri yerine kayış kasnak kullanılmıştır.Otomatik modda vites sayısı sonsuz iken, Tiptronik modda motor hacminin uygunluğuna göre 5, 6, 7 veya şimdilik 8 ileri gibi sınırlamalar yapılmıştır.A/T ile CVT şanzımanların her ikisinde de hidrolik tork konvertörü kullanılmış olmasına rağmen, CVT şanzımanda vites dişlileri olmadığından daha az şanzıman yağı kullanılmaktadır.
yeni aurislerde benzinli araçlar multidrive s olarak satılıyor.Bu CVT şanzımanlı mı demek?Tam anlayamadım galiba.