Gönderen Konu: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?  (Okunma sayısı 49205 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« : Nisan 23, 2012, 16:20:00 »
Merhaba otomobil severler,

2012 itibariyle Toyotanın güncel Otomatik Şanzımanlarına verdiği isimleri sizlerle paylaşmak isterim.


MultiDriveS:  Kasnak-Kayış kavramalı, 7 ileri,

Multi Mod M/M (eski ismiyle MMT): Baskı-Balata kavramalı, 6 ileri,

A/T: Hidrolik tork konvertörlü, 4 ileri   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« : Nisan 23, 2012, 16:20:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #1 : Nisan 23, 2012, 19:19:29 »
bilgiler için teşekkürler, ilerleyen yıllarda, toyotadan, çift kavramalı şanzımanlarda bekliyorum(kuru veya vizkoz farketmez) , inanıyorumki , markanın performans prestijini oldukça yükseltecektir.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #2 : Nisan 23, 2012, 19:55:55 »
bilgiler için teşekkürler, ilerleyen yıllarda, toyotadan, çift kavramalı şanzımanlarda bekliyorum(kuru veya vizkoz farketmez) , inanıyorumki , markanın performans prestijini oldukça yükseltecektir.

Alper bey,

Mercedesin bazı modellerinde dahi (MMT) M/M otomatik şanzımalar kullanılırken elbette Toyota'da bu otomatik şanzımandan vazgeçmeyeceği gibi hatta diğer markalar gibi çift kavrama hazırlıkları devam etmekte olduğunu bir makalede okumuştum. Zira bu otomatik şanzıman türünün yakıt tasarruffuna çok büyük katkısı vardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #3 : Ocak 05, 2013, 01:36:58 »
Peki MMT'den bunca şikayet var ve nihayetinde bu şikayetler de forum forum dolaşıp geyik yapanlardan değil bizzat kullananlardan geliyor. Buna rağmen buna çözüm üretmek, yeni ya da daha olgun teknolojilere geçmek yerine hala yeni modellerinde (dizel) bunu kullanması çok garip. Garipten ziyade markasının imajından faydalanmak, hazırdan yemek bence.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 14, 2014, 09:37:55
Yeni multimod sisteminde ciddi iyileştirme olduğu ve artık sorun yaşanmayacağına ilişkin yazılar okuyorum ama bir taraftan da eğer böyle olsaydı muhakkak Toyota sicili oldukça bozuk bu sisteme yeni bir ad takar yeni arabalarında o adla anardı diye düşünüyorum. Bu konuda araştırmaları, duyumları, deneyimleri olanların bu başlığı hortlatmalarında büyük fayda görüyorum.
Corolla 1.6 Sol 2001

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #4 : Mayıs 17, 2013, 23:55:42 »
Bir çok konuda m/m (mmt) tartışılıyor. Ancak bu konuyu okuyunca, aklımda bir soru işareti belirdi.
M/m, Multidrive ve Dsg arıza oranların bir yerde var mıdır acaba.
Bu 3 yarı otomatik vites şekli arasında, en az tercih edilen m/m.
Ancak nasıl bir arıza oranı vardır bilinmez. Piyasadaki araç sayısına göre, m/m ve dsg miktalraına göre, arıza oranlaması yapmak gerekecek.
DSG'den şikayet eden de bir çok forum platformu var.
Bu işin boyutu nedir acaba? Bilen var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Çıkarım senle her yola , Toyota ~ :)
    • Artistik Buz Pateni / Çeliği
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #5 : Mayıs 18, 2013, 00:05:07 »
Peki Tekin abi sizin tavsiye ettiğiniz nedir ?
'    Peugeot RCZ 1.6 Thp 153 PS    '

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #6 : Mayıs 18, 2013, 15:14:32 »
Peki Tekin abi sizin tavsiye ettiğiniz nedir ?

Düz şanzımana sahip olup arızası olanlar, gerçekte düz şanzımanında problemi olduğunu anlamayanlar veya düz şanzımanında problemi olduğunu bilip şikayet etmeyenlerin sayısı, 3 farklı otomatik şanzıman türünün çıkardığı arıza sayısından fazla olduğunu düşünüyorum. Özellikle CVT ve Tork Konvertörlü şanzımanlarda arıza durumlarında araç hareket edemez hale dönüşebildiğinden, aracınız ya sorunsuz ilerler yada ilerlemez.

Bu şunu göstermektedir, arıza sayısı en fazla olan şanzıman türü düz şanzıman olduğuna göre, otomatikleştirilmiş (robotik) düz şanzıman türüde arıza sıralamasında 2. sıraya oturtulabilir. Sıralamada 2. sıraya oturması, % olarak düz şanzımana göre oldukça aşağılarda kalma gerçeğini ortadan kaldırmaz.

Otomatikleştirilmiş düz şanzımanlarda;
debriyaja yeterince basmadan vitese geçirme/değiştirme yapılamayacağından senkromeçler daha uzun ömürlü olur,
ani kalkışlarda kolayca patinaja düşülmeyeceğinden baskı balatada ve aktarma organlarında hasar oluşmaz,
yetersiz veya gerektiğinden yüksek süratlerde vites manuel olarak değiştirilemeyeceğinden bir çok hasarın önüne geçilir,
ciddi arıza durumunda, hareket elektronik olarak engelleneceğinden, daha fazla hasar oluşması engellenmiş olur,
+4 C altı ısılarda, ilk harekette kavrama daha yumuşak gerçekleşeceğinden, mekanik olarak TC varmış gibi davranır, aracı korur,
hem tam otomatik hemde yarı otomatik olarak kullanıma uygundur, güvenlik, performans ve konfor anlamında düz şanzımanlara göre daha üstündür.

Ben hangisini tavsiye ederim değil, hangisi, sizin araç kullandığınız çevreye uygundur, sorusunun yanıtı seçim yaparken dikkat edilmesi gereken noktadır. Yalnız bunu gerçekleştirmek için farklı markalara yönelinmesi zorundalığı gibi bir durum vardır.

Farklı markalarda uygulanan mevcut motor ve şanzıman türleri;

Benzin A/T
Benzin CVT
Benzin M/M

Diesel M/M
Diesel A/T

Ben küçük bir ilçede yaşadığım için M/M (MMT) şanzıman sorun üretmiyor, diesel motorda ekonomiyi destekleyen en büyük yardımcı ve konfor mekanizması. Uzun yolda zaten mükemmel.
Fakat, İstanbulda yaşasaydım, Diesel A/T veya Hybrid Benzinli CVT seçerdim.
Şehir içinde, yıllık 5.000km civarında yol yapanlar Benzinli CVT veya M/M seçebilirler, fakat daha çok km yapanlar A/T seçmelidirler gibi değişik seçenekler oluşturulabilir.




Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #7 : Mayıs 19, 2013, 00:19:55 »
Tekin bey,
Ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim. Hiç yorulmadan yazıyorsunuz..... :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #8 : Mayıs 19, 2013, 07:38:13 »
Tekin bey,
Ayrıntılı açıklama için teşekkür ederim. Hiç yorulmadan yazıyorsunuz..... :)

İnsan yaşlandıkça çenesi düşüyor galiba..  :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #9 : Mayıs 19, 2013, 10:27:44 »
Cok sagol tekin abi bilgilendirme icin bizim 2006benzinli corolla tam otomatik a/t oluyor sanirsam dogrumu
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #10 : Mayıs 19, 2013, 17:08:49 »
Cok sagol tekin abi bilgilendirme icin bizim 2006benzinli corolla tam otomatik a/t oluyor sanirsam dogrumu

İlke bey, evet doğru, 2006 Corolla'da tork konvertörlü otomatik şanzıman uygulanmıştır.

Yeri gelmişken yeni üyeler için bilgi tazeleyelim.

Neden bu şanzımanlara AT denmektedir?

"Automatic Transmission" baş harfleridir, yani "kendi kendine aktarma görevcisi".

1930'lu yıllarda ilk icat edilmiş otomatik şanzıman türüdür.
Eğer o yıllarda tork konvertörlü yerine robotik düz şanzıman (MMT) icat edilseydi, o da AT diye isim alacaktı.
Bugün için 3 farklı otomatik şanzıman uygulaması olduğundan, her birine farklı isim takılmıştır.
Bizler Toyota otomatik şanzımanları için AT, MMT/MM veya CVT diye isimler koyarak o otomatik şanzıman türünün nelerden meydana geldiğini daha rahat anlayabiliyoruz.

Sonuç olarak, hepsi otomatik şanzımanlardır.

Kendi kendine aktarma görevcili şanzımanlar, Yarı otomatik ve Otomatik olmak üzere 2 ana tipe ayrılır.
Yarı otomatik; kendisi vites değiştiremez ama debriyaja kendi basabilir.

"Tam Otomatik" yanlış bir kavramdır, "Otomatik-otomatik" gibi olur :)  "Nüans farkı" gibi olur :)

Yani, Otomatik "her işi kendi başına yapabilen sistem"in ingilizcesidir.
Yarı otomatik "işin bir kısmını kendisi yapabilen sistem"in yarı Türkçe yarı ingilizcesidir.

Yarı otomatik ile Tiptronik şanzımanlar birbirine karıştırılmamalıdır.

Tiptronik şanzımanlar, hem yarı otomatik hemde otomatik olarak kullanılabildiklerinden bu ismi almışlardır.
Tork konvertörlü veya CVT olup Tiptronik şanzımanlar da vardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #11 : Mayıs 19, 2013, 21:37:22 »
İlke bey, evet doğru, 2006 Corolla'da tork konvertörlü otomatik şanzıman uygulanmıştır.

Yeri gelmişken yeni üyeler için bilgi tazeleyelim.

Neden bu şanzımanlara AT denmektedir?

"Automatic Transmission" baş harfleridir, yani "kendi kendine aktarma görevcisi".

1930'lu yıllarda ilk icat edilmiş otomatik şanzıman türüdür.
Eğer o yıllarda tork konvertörlü yerine robotik düz şanzıman (MMT) icat edilseydi, o da AT diye isim alacaktı.
Bugün için 3 farklı otomatik şanzıman uygulaması olduğundan, her birine farklı isim takılmıştır.
Bizler Toyota otomatik şanzımanları için AT, MMT/MM veya CVT diye isimler koyarak o otomatik şanzıman türünün nelerden meydana geldiğini daha rahat anlayabiliyoruz.

Sonuç olarak, hepsi otomatik şanzımanlardır.

Kendi kendine aktarma görevcili şanzımanlar, Yarı otomatik ve Otomatik olmak üzere 2 ana tipe ayrılır.
Yarı otomatik; kendisi vites değiştiremez ama debriyaja kendi basabilir.

"Tam Otomatik" yanlış bir kavramdır, "Otomatik-otomatik" gibi olur :)  "Nüans farkı" gibi olur :)

Yani, Otomatik "her işi kendi başına yapabilen sistem"in ingilizcesidir.
Yarı otomatik "işin bir kısmını kendisi yapabilen sistem"in yarı Türkçe yarı ingilizcesidir.

Yarı otomatik ile Tiptronik şanzımanlar birbirine karıştırılmamalıdır.

Tiptronik şanzımanlar, hem yarı otomatik hemde otomatik olarak kullanılabildiklerinden bu ismi almışlardır.
Tork konvertörlü veya CVT olup Tiptronik şanzımanlar da vardır.


Tekin abi döktürmüşün yine ellerine sağlık bu arada tekrardan teşekkürler :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #12 : Mayıs 20, 2013, 10:08:11 »
Bilgi paylaşıldıkça anlam kazanır.Teşekkürler Tekin bey.Bu arada yaş artınca çene düşmüyormuş :))))))
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #13 : Mayıs 20, 2014, 07:57:36 »
2008 rav4 aracım var şanzıman tipi nedir? CVT mi A/T mi?
Teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #14 : Mayıs 20, 2014, 11:52:45 »
2008 rav4 aracım var şanzıman tipi nedir? CVT mi A/T mi?
Teşekkür ederim.

Aracınız A/T denilen hidrolik tork konvertör kavramalı, vites dişlileri olan şanzıman.


MultiDriveS:  Kasnak-Kayış kavramalı, 7 ileri,

Konu başında yazdığım, Toyotanın MultiDriveS diye adlandırdığı CVT'nin basit anlatımını bu vesileyle açmak istiyorum,

Kavrama, hidrolik tork konvertörüyle gerçekleşmekte olup vites dişlileri yerine kayış kasnak kullanılmıştır.
Otomatik modda vites sayısı sonsuz iken, Tiptronik modda motor hacminin uygunluğuna göre 5, 6, 7 veya şimdilik 8 ileri gibi sınırlamalar yapılmıştır.

A/T ile CVT şanzımanların her ikisinde de hidrolik tork konvertörü kullanılmış olmasına rağmen, CVT şanzımanda vites dişlileri olmadığından daha az şanzıman yağı kullanılmaktadır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #15 : Mayıs 20, 2014, 12:02:24 »
Bilgilendirme için teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Auris 1.6 Valvematic 132hp
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 87 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #16 : Mayıs 20, 2014, 13:55:00 »

Aracınız A/T denilen hidrolik tork konvertör kavramalı, vites dişlileri olan şanzıman.

Konu başında yazdığım, Toyotanın MultiDriveS diye adlandırdığı CVT'nin basit anlatımını bu vesileyle açmak istiyorum,

Kavrama, hidrolik tork konvertörüyle gerçekleşmekte olup vites dişlileri yerine kayış kasnak kullanılmıştır.
Otomatik modda vites sayısı sonsuz iken, Tiptronik modda motor hacminin uygunluğuna göre 5, 6, 7 veya şimdilik 8 ileri gibi sınırlamalar yapılmıştır.

A/T ile CVT şanzımanların her ikisinde de hidrolik tork konvertörü kullanılmış olmasına rağmen, CVT şanzımanda vites dişlileri olmadığından daha az şanzıman yağı kullanılmaktadır.
Bilgi gayet net ve açık olmuş emeğinize sağlık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #17 : Haziran 11, 2014, 13:44:56 »
?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Toyota Corolla 1.33 Life
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 68000
  • Model Yılı: '14
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #18 : Ekim 10, 2014, 18:27:13 »
yeni aurislerde benzinli araçlar multidrive s olarak satılıyor.Bu CVT şanzımanlı mı demek?Tam anlayamadım galiba. :argh:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: MultiDriveS ile MultiMod farkı nedir?
« Yanıtla #19 : Ekim 10, 2014, 18:42:09 »
yeni aurislerde benzinli araçlar multidrive s olarak satılıyor.Bu CVT şanzımanlı mı demek?Tam anlayamadım galiba. :argh:

Evet, doğru anlamışsınız. Hidrolik tork konvertör kavrama ve kayış-kasnak vitesli olan bu sistem CVT şanzımandır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)