Gönderen Konu: Meteorolojik uyarı!  (Okunma sayısı 22366 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 776 kere teşekkür etti
  • 154 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #40 : Aralık 29, 2014, 13:28:23 »
akşam psi değerlerini değiştireyim hemen.
genelde arabayı yıkadıktan sonra (2-3 saat uğraşıyorum) aynı yerde lastikçi var lastik havalarına bakıyorum.
teşekkürler abi.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #40 : Aralık 29, 2014, 13:28:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #41 : Aralık 30, 2014, 12:13:41 »
Şu an itibarı ile Büyükçekmece beyaza bürünmüş durumda ve kar yağışı devam ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #42 : Aralık 30, 2014, 12:16:11 »
Ben de 36 tavsiye ederim karlı zeminler için. Evet, konfor azalacaktır ama çekiş, tutunma artar karlı zeminlerde Sedat. Bu arada aracın Hb kasa olduğu için arka ile ön farklı basınç olabilir, onu da kontrol edip emin olmak lazım.
 Ben UG8 lere öne 33-34 ve arkaya 31-32 basıyorum. Tabi bu değerler pompadan pompaya da değişiyor, onu da göz ardı etmemek lazım. Bende önler mak 35 arkalar ise 33 psi.
 Tabi hava kontrolünde lastiğin soğuk olmasına dikkat etmek lazım. Soğukken 34 psi olan lastik ısındığında 40 psi gibi değerler alabilir, biz soğukta ayarlamalıyız. Bu soğuktan kasıt da havanın soğuk olması değil, lastiklerin kullanılmamış, en az 1 saattir duran ya da 5 km den az kullanılmış lastik demektir genel olarak.

Bende 205/55/16 stock Dunloplara 36psi basıyorum ön ve arkalara. Kışın tutunmayı artırmak için azaltmak gerekmez mi ?
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #43 : Aralık 30, 2014, 12:17:17 »
Kış mevsiminde lastik basınçlarını düşürmek gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #44 : Aralık 30, 2014, 12:25:51 »
Kış mevsiminde lastik basınçlarını düşürmek gerekir.

Dogru bilinen yanlışlara verilebilecek en iyi örnek.
Basınç arttırılması lazım.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #45 : Aralık 30, 2014, 12:28:20 »
Dogru bilinen yanlışlara verilebilecek en iyi örnek.
Basınç arttırılması lazım.

O zaman ben hiç dokunmayayım Ahmet hocam 36 psi kalsın, zaten lastikler stock Dunlop  :lol:
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #46 : Aralık 30, 2014, 12:31:52 »
O zaman ben hiç dokunmayayım Ahmet hocam 36 psi kalsın, zaten lastikler stock Dunlop  :lol:

Karlı havada lastik dişlerinin açık olması lazım.
Havalar azaltılırsa diş araları kapanacaktır.
Karlı havalarda ben 38/40 PSIa kadar çıkarım.
Normal günlük zaten 36/37 kullandıgımdan çok sorun olmuyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 48 kere teşekkür etti
  • 146 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #47 : Aralık 30, 2014, 12:35:47 »
Açıklamalar ve bilgilendirme için teşekkürler Ahmet bey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #48 : Aralık 30, 2014, 12:39:44 »
eski topraklar karlı zeminde yolda kaldıkları zaman lastik havalarını düşürür ve yola devam ederler. denenmiş ve onaylanmıştır. yine de dişlerin açık olması da mantıklı. sanırım normal basınç değeri dışındaki her şey işe yarıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #49 : Aralık 30, 2014, 12:45:49 »
Açıklamalar ve bilgilendirme için teşekkürler Ahmet bey

Ne demek faydamız olursa memnun olurum.
Bende Demirbükey ileri sürüş teknikleri egitimi alana kadar sizinle aynı fikirde idim.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #50 : Aralık 30, 2014, 13:43:46 »
Kış mevsiminde lastik basınçlarını düşürmek gerekir.

Ahmet abi açıklamada bulunmuş, bende bir ilave yapayım yazın lastik basınçlarıda biraz düşürülebilir nedeni ısınan yol ve lastik yüzünden lastik içerisindeki ısınan havanın genleşmesidir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1007 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #51 : Aralık 30, 2014, 13:51:40 »
Su anki mevcut kışlık lastiklerim 17 inç ve 34 psi hava basılı. Kar yağışı devam ediyor 36 psi.a yükselteceğim.Ahmetin dedigi gibi kışın kışlık lastiklerin basıncını yüksek tutmak  yolda kalmaniza büyük fayda sağlayacaktır.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #52 : Aralık 30, 2014, 14:22:08 »
Ahmet abi açıklamada bulunmuş, bende bir ilave yapayım yazın lastik basınçlarıda biraz düşürülebilir nedeni ısınan yol ve lastik yüzünden lastik içerisindeki ısınan havanın genleşmesidir

Mesut,
Havası azaltılan lastigin yanakları daha fazla esneyecek ve sonucunda daha fazla ısınacaktır.
Daha fazla ısınan lastiginde katlar arasında zaafiyet başlayacaktır.
Buda egitimden kalan bir bilgi idi.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #53 : Aralık 30, 2014, 15:37:34 »
Mesut,
Havası azaltılan lastigin yanakları daha fazla esneyecek ve sonucunda daha fazla ısınacaktır.
Daha fazla ısınan lastiginde katlar arasında zaafiyet başlayacaktır.
Buda egitimden kalan bir bilgi idi.

abi normal 32 psi lastiği 26 ya düşür demiyorum 30psi düşürülmesi normaldir , yaz lastikleri zaten sert hamurdan üretilirki ısınınca yumuşayarak yolu tutsun,  kış lastiklerinde ise silikon oranı fazladır ki soğuk havada bile yumuşak kalabilsin, yanlışım varsa düzelt abi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Arnavut Keyifli
    • Elite Bilgisayar
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 121000
  • Model Yılı: '17
  • 270 kere teşekkür etti
  • 269 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #54 : Aralık 30, 2014, 15:40:03 »
Benim  aracın lastik ebatları 205/55/16.  Kışlık Pirelli'lere  34 hava bastım..
I'll make you an offer you can't refuse..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #55 : Aralık 30, 2014, 16:31:08 »
eski topraklar karlı zeminde yolda kaldıkları zaman lastik havalarını düşürür ve yola devam ederler.
Bunun sonu genelde gidemezlerdi şeklinde olmalı.
 Bu konuda çok kişiyi uyarmışımdır, ama inanışlar bilginin üstünde yer alır genelde.

 Lastiğin izin verilen tölerans değerleri içinde konfora göre hava basıncı ayarlanabilir.
 Karlı ve kaygan zeminlerde üst limitlerde hava basıncı iyidir.
 Lastik hava basıncı gereğinden çok ise lastik ortadan aşınır. Gereğinden az ise omuzlardan aşınır. Düşük hava basınçlı lastik nispeten daha fazla ısınır ve lastiğin ömrünü kısaltır ayrıca düşük basınçlı lastik zayıftır dış etmenlere karşı.
 Lastik hava basıncı sadece kum yüzeyde idealin altına düşürülebilir(belli oranda). Kum yüzeyden çıkınca tekrar normal şekilde ayarlanmalıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #56 : Aralık 30, 2014, 16:44:47 »
Karın eridiği bölgelerde ıslak zemin için bir dezavantajı olur mu basıncı yüksek lastiğin?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #57 : Aralık 30, 2014, 17:01:56 »
Konu Meteoroloji ile ilgili olunca yazayım dedim: Erzurum'da son 4 yılın en sıcak kışını yaşıyorum.[emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #58 : Aralık 30, 2014, 17:25:53 »
Sınırlar içinde, aynı lastiklerden basıncı yüksek olan suyu daha rahat tahliye eder. Yalnız ıslak zeminde çok üst limitlerde basınç yerine üst değerleri yakın olması yeterli olur bence, konfor vs de düşünüldüğünde Mutlu. Karlı zeminde ise en üst değer kullanım çekişi arttırır nispeten.

Oraya geç gelecek sanırım kış bu sene Enes. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 65 kere teşekkür edildi
Ynt: Meteorolojik uyarı!
« Yanıtla #59 : Aralık 30, 2014, 17:28:41 »
yumurta kapıya dayanmadan iş yapılsa şaşarım,

yarın kış lastiklerini taktırayım... :)