Gönderen Konu: süspansiyon modifiyesi  (Okunma sayısı 3894 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
süspansiyon modifiyesi
« : Eylül 04, 2014, 16:41:39 »
 Multidrive s advence ile aranıza katıldım.Önceki aracım honda civic 2008 idi.Motor malzeme kalitesi donanım bence gayet yeterli ama süspansiyon bana fazla sert geldi yol tutuşu iyi ancak ürkütüyor benim merak ettiğim auriste kullanılan bağımsız süspansiyon sistemi bizim torsiyon çubuklusisteme modifiye edlebilirmi Eğer mümkün olursa konforda sınıf atlayacaktır araç bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.Hayırlı sürüşler

Toyota Club Türkiye

süspansiyon modifiyesi
« : Eylül 04, 2014, 16:41:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #1 : Eylül 04, 2014, 16:46:58 »
Mümkün değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 20 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #2 : Eylül 04, 2014, 17:00:56 »
bildiğim kadarı ile süspansiyon sertliği yol tutuşu ile orantılı. bence o kadar da rahatsız edici değil.  ama tercih meselesi. hatta önceki aracım Kia Rio ya göre pamuk gibi  :rofl:
İnsan Neye Layık İse Ona Dönüşür...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #3 : Eylül 04, 2014, 17:23:32 »
İmkansız diye bir şey yoktur . Ama inanın aracınızı satıp bir 3.16 alsanız daha ucuza mal edebilirsiniz . Hem süspansiyonuz bağımsız olur hem arabanız ne diye sorulduğunda cevabınız BMW olur . Tek taşla iki kuş .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #4 : Eylül 04, 2014, 18:06:33 »
Mahmut'un da söylediği gibi bir aracun süspansiyonunu değiştirmenin en rasyonel yolu yeni bir araç almaktır.

Sorununuza gelince; bence öncelikle aracınızın lastik havalarını gözden geçirmelisiniz. Basıncı konfora yönelik ayarlayabilirsiniz belli sınırlar dahilinde. Ondan sonra gerekirse lastik modeline bakılabilir. Lastikten lastiğe, özellikle yanak yapısı ile yaylanma konforu belirgin şekilde değişebilir. Tüm bunlardan sonra gerekirse yat-amortisör modifikasyonu düşünülebilir ancak büyük ihtimalle gerek kalmayacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49000
  • Model Yılı: '11
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #5 : Eylül 04, 2014, 19:25:53 »
merak etmeyin aracın yol tutuşu gerçekten çok güzel, çizgisinden kolayca çıkmıyor, zorladığınız anda virajlarda esp sistemi hafif dokunuşlarla sizi yine yolda tutuyor bunu çok kere test ettim yol tutuşu gerçekten güzel, süspansiyonların sert oluşuna katılıyorum ancak burada bridgestone turanza marka lastiklerinde etkisi çok, sert lastik oluşundan yolu size fazlaca yansıtıyor, michelin ve türevi lastikler daha yumuşak huylu oılduğundan yolu size daha az yansıtacaktır... lastik havalarınızı da 32 seviyesine ayarlayın bence daha verim alırsınız..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #6 : Eylül 04, 2014, 23:01:34 »
önceki aracımda yarı bağımsız süspansiyona sahip olsaydı bu araç elbette banada kuş gibi gelirdi ama şu an özellikle parke yollarda olmayan taşlarım dökülecek sanıyorum.Yol tutuşunda hem fikirim gerçekten iyi ama dediğim gibi girerken viraja korkutuyor ama birşeyde olmuyor.Lastiği değiştirmeyi hatta 215 55 16 yapmayı düşündüm ama 600-700 gibi fark ödemek gerekecek ve belkide tatmin edici olmayacak ama hala vazgeçmiş değilim.Modifiye bu kadar zormudur bilmem  eski araçları alıp sıfırdan yapıp 300-400 bg yapabiliyorlarda yarı bağımsızı tam bağımsıza çevirebilemiyorlarmı anlamıyorum. Air süspansiyon uygulaması bir çok araca uygulanıyor ama isteneni verirmi bilmem.Neyse alışırız belkide zamanla teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #7 : Eylül 04, 2014, 23:55:04 »
önceki aracımda yarı bağımsız süspansiyona sahip olsaydı bu araç elbette banada kuş gibi gelirdi ama şu an özellikle parke yollarda olmayan taşlarım dökülecek sanıyorum.Yol tutuşunda hem fikirim gerçekten iyi ama dediğim gibi girerken viraja korkutuyor ama birşeyde olmuyor.Lastiği değiştirmeyi hatta 215 55 16 yapmayı düşündüm ama 600-700 gibi fark ödemek gerekecek ve belkide tatmin edici olmayacak ama hala vazgeçmiş değilim.Modifiye bu kadar zormudur bilmem  eski araçları alıp sıfırdan yapıp 300-400 bg yapabiliyorlarda yarı bağımsızı tam bağımsıza çevirebilemiyorlarmı anlamıyorum. Air süspansiyon uygulaması bir çok araca uygulanıyor ama isteneni verirmi bilmem.Neyse alışırız belkide zamanla teşekkürler
Yapılır da mevcut aracınızin fiyatı kadar masraflı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2014, 00:37:59 »
masrafın sebebide , araçtaki elektronik stabilize sistemlerin kontrol sağlamasından kaynaklanıyor galiba. aracı yolda tutmak için iki sistemde çok farklılık vardı. aradaki farkı corolla ve auris karşılaştırmasıyla anlayabilirsiniz :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2014, 00:48:09 »
Abi 2 yillik bridgestone Turanza er300 den 2 hafta once goodyear efficent grip performance gectim 1000km yaptim sanada tavsiye ederim. Yol tutusu vs super. Eger turanza takiliysa araciniza dedigimi yapin farki gorun :) 
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #10 : Eylül 05, 2014, 01:35:56 »
evet hem sert süspansiyon hem sert lastik bozuk yollarda sıkıntı yapıyor söylediğiniz lastik çok övgü alıyor gerçekten.Peki bu süspansiyon ile ilgili uzman bir usta varmıdır fikir alabileceğimiz auriste kullanılan çift salıncak sistemi tip olarak corollaya çok benzer yapıda belkide o kadar zor ve karışık değildir tabi önce incelemek lazım her ikisinide

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #11 : Eylül 05, 2014, 01:41:35 »
evet hem sert süspansiyon hem sert lastik bozuk yollarda sıkıntı yapıyor söylediğiniz lastik çok övgü alıyor gerçekten.Peki bu süspansiyon ile ilgili uzman bir usta varmıdır fikir alabileceğimiz auriste kullanılan çift salıncak sistemi tip olarak corollaya çok benzer yapıda belkide o kadar zor ve karışık değildir tabi önce incelemek lazım her ikisinide

Gürol bey süspansiyona yapacağınız en fazla yayları değiştirmek olur onunda daha yumuşağını bulabilmeniz zor daha kısa ve sertleri ise piyasada mevcut olması lazım onlarda şikayetinizi daha da arttırır . Çift salıncak sisteme geçebilmeniz çok zor imkansız değildir belki ama hem onu sanayide yapabilecek usta yoktur olsa da astarı yüzünden pahalı tutar . Aracınızı satıp avensis almanız size çok daha ucuza patlar ve fabrikasyon çift salıncaklı süspansiyon sistemine sahip bir araca binmiş olursunuz .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #12 : Eylül 05, 2014, 01:48:17 »
bu durumda en iyisi lastik değişimi ile bir miktar konforu artırıp alışmaya çalışmak sanırım teşekkürler fikirleriniz için

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #13 : Eylül 05, 2014, 02:03:23 »
bu durumda en iyisi lastik değişimi ile bir miktar konforu artırıp alışmaya çalışmak sanırım teşekkürler fikirleriniz için

Rica ederim . En mantıklı seçenek bu . Yanak kalınlığını artırırsanız daha fazla fark görürsünüz ama bunu yaparsanız aracın yol tutuş performasnını düşürürsünüz .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #14 : Eylül 05, 2014, 03:49:57 »
Abi 2 yillik bridgestone Turanza er300 den 2 hafta once goodyear efficent grip performance gectim 1000km yaptim sanada tavsiye ederim. Yol tutusu vs super. Eger turanza takiliysa araciniza dedigimi yapin farki gorun :)

Kesinlikle katılıyorum. Bridgestone turanza sanırım grubun en dandik lastiği. Lastiği değiştiğinizde ciddi fark olacaktır 1.4 advance sahibiyim ve lastikler değişeceği zaman ilk işim turanza lardan kurtulmak olacak. Canlı örnek olarakta Goodyear takılı bir corrolla ile yaklaşık 100km gittim ve ses oalyında bariz değişiklik oldu. Turanza Lastiklere rağmen yol tutuş iyi bir çok defa denedim esp zamanında müdahele ediyor lastikte bir eksiklik olsa bile esp bunu kapatıyor. ama süspansiyonların şu ankinden dahada yumuşak bir hale gelmesi şehir içinde aracın altını vurmanız sonucu ile karşılaşmanıza (daha doğrusu daha sık bir şekilde) sebeb verebilir. kasislerden araç dolu iken biraz hızlı geçerseniz altını hemen vuruyor araba, hatta bir keresinde bir alişveriş merkezi çıkışında araç rampa tepesinde resmen asfalta oturdu araçtan insanlar indi ve anca öyle hareket edebilmiştim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #15 : Eylül 05, 2014, 08:28:07 »
Bir Auris alıp, kasası uygun yerden ayrılıp, Corollanın da benzer işlem yapılıp, sonra Auris arkası ve sizin aracın önü... Modifiyede yapılmaz diye bir şey yok, bu sizin neleri göze aldığınız ile ilgili olur. Ayrıca böyle bir işlem sonucunda aracınızın fenni muayeneden nasıl geçeceği de ayrı bir konu. Çünkü aracınızın sadece arka süspansiyon sistemi değişmiş olmaz, muhtemelen ağırlık merkezi, iz açıklığı, egzoz hattı, fren bağlantıları vs...
Yani kısacası bahsettiğiniz işlem modifiye dilinde anlamsız. Bağımsız süsüpansiyon istiyorsanız bağımsız süspansiyonlu bir araç almalısınız. Ayrıca bunun sizin sorununuza çözüm olacağı garantisi yoktur.
Yumuşak süspansiyon için tavsiyem, eski bir Amerikan araç almanız olur, o zaman yaylanma konforunu hissedersiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 20 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #16 : Eylül 05, 2014, 10:18:50 »
Kesinlikle katılıyorum. Bridgestone turanza sanırım grubun en dandik lastiği. Lastiği değiştiğinizde ciddi fark olacaktır 1.4 advance sahibiyim ve lastikler değişeceği zaman ilk işim turanza lardan kurtulmak olacak. Canlı örnek olarakta Goodyear takılı bir corrolla ile yaklaşık 100km gittim ve ses oalyında bariz değişiklik oldu. Turanza Lastiklere rağmen yol tutuş iyi bir çok defa denedim esp zamanında müdahele ediyor lastikte bir eksiklik olsa bile esp bunu kapatıyor. ama süspansiyonların şu ankinden dahada yumuşak bir hale gelmesi şehir içinde aracın altını vurmanız sonucu ile karşılaşmanıza (daha doğrusu daha sık bir şekilde) sebeb verebilir. kasislerden araç dolu iken biraz hızlı geçerseniz altını hemen vuruyor araba, hatta bir keresinde bir alişveriş merkezi çıkışında araç rampa tepesinde resmen asfalta oturdu araçtan insanlar indi ve anca öyle hareket edebilmiştim.

bu araç altı vurma olayı can sıkıcı , 3. arabam ve diğer abalarım daha alçaktı ama hiç böyle bir şey yaşamadım. ben bu durumu aracın uzunluğu ve tekerlek arasındaki mesafelerle ilgili olduğunu düşünüyorum.

dün şirketin otoparkından çıkarken ilk defa araçta 2 kişi daha vardı ve 3 kere küüttt diye ses geldi içime oturdu  :-\ , sonra dayamadım iş yeri ile Toyota plaza arası 100 Mt hemen gittim servise durumu anlattım ve aracı kaldırıp baktık

Aşağıdan da bakınca yükseklik gayet normal gibi geliyor ama dediğim gibi araç eper uzun o yüzden bu durum kaçınılmaz. sonra merakla acaba hangi parçanın başını yedik diye bakarken usta bir çelik koruyu paça gösterdi, Japonlar bu işi biliyor muhtemel testlerde de araç sürttüğü için tam o zayıf noktaya çelik bir koruyucu parça koyulmuş :) eper bi  çizilmişti haliyle 3 kere sürtünce ama usta bu demirin amacı bu zaten hiç endişelenmeyin dedi. o yüzden artık içim rahat

Sizin de rahat olsun. ama önerim dik ve keskin yokuşlara çapraz girin bu en kesin çözüm oluyor.
İnsan Neye Layık İse Ona Dönüşür...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #17 : Eylül 05, 2014, 11:17:40 »
bahsettiğim bağımsız süspansiyon konforu ile yaylanma konforu benzer yada aynı şey değil en azından benim kastım odeğil Amerikan arabası tavsiyenizede teşekkür edeyim herhalde mizah maksatlı yazdınız. Aslında genel olarak çok bir rahatsızlık duyan yok galiba bu konuda.Serviste 1000 bakımında söyledim konuyu bizim üst segment araçlarımızda kullanıyoruz dediler 60-70 bin bandında bulunan bir araçtada olabilirdi bence .Fikirleriniz için teşekkürler hayırlı sürüşler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #18 : Eylül 05, 2014, 14:13:18 »
bahsettiğim bağımsız süspansiyon konforu ile yaylanma konforu benzer yada aynı şey değil en azından benim kastım odeğil Amerikan arabası tavsiyenizede teşekkür edeyim herhalde mizah maksatlı yazdınız. Aslında genel olarak çok bir rahatsızlık duyan yok galiba bu konuda.Serviste 1000 bakımında söyledim konuyu bizim üst segment araçlarımızda kullanıyoruz dediler 60-70 bin bandında bulunan bir araçtada olabilirdi bence .Fikirleriniz için teşekkürler hayırlı sürüşler

Ford focusta 15 senedir sunuyor . Ah keşke bunu aracı almadan önce araştırıp ona göre karar verseydiniz . Bağımsız süspansiyon maliyetli olduğu için bir çok firma üst segment araçlarında kullanıyor . Fakat bazı araçlarda nedendir bilinmez aynı araçta 2 farklı süspansiyon sunulabiliyor . Örneğin auris bağımsız diye biliyorum . Sonra vw golf dizellerde burulma çubuğu kullanırken benzinlilerde bağımsız sunuyor . A3 sedanda burulma çubuğu sunarken hb modellerde bağımsız sunuluyor  .

Yani bu firmaların tercihine kalmış istenilirse bağımsız kullanılabilir . Ama audi a3 sedanda burulma çubuğu kullanırken ben toyotaya corollada burulma çubuğu kullanmadığı için söylenemem . A3 sedan bugün 100000 bandında bir araç .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #19 : Eylül 05, 2014, 14:19:59 »
Zaten bunu söylemeye çalışıyorum Gürol bey. Süspansiyon geometrisi konfor ve tepkil aracın yola karşı tepkilerinde önemli etkisi olsa da bunu sertlik ile açıklamak eksik olur. Yayın kalınlığı, bukle sayısı, üretim yapısı çok şey değiştirir. Amortisörün yapısı da keza öyle. Ama süspansiyon daha yumuşak olsun diye sabit-bağımsız süspansiyon ayrımı yapmak doğru olmaz.
 Amerikan araç tavsiyem espri değildi. Kuzey Amerika yolları Avrupa'ya göre nispeten geniş düzlüklerde olduğundan araçlar da buna göre imal edilir genelde. Yani viraj kabiliyetinden çok düz yolda rahat, konforlu gitmesi istenir. Hatta bu sayede Avrupada rastlanmayacak uzunlukta tren setleri işleyebilmektedir orada.
Tabi bu tüketici beklentileri arasındaki farktan da kaynaklanmaktadır.


Mesaj Birleştirildi: Eylül 05, 2014, 14:25:41
Bağımsız ve burulma kirişli tiplerin farklı özellikleri var Mahmut. Burulma kirişinde araç yüke karşı daha az duyarlıdır. Bağımsızda ise yüke ve bağlantı parçalarının uzunluk ve açısına da bağlı olarak daha çok duyarlıdır. Bağımsızda bşr tekerin hareketi karşı tekerin yer temas açısına etki etmez, burulmada belli oranlarda etki eder. Kapladıkları alan, üretim ve bakım maliyetleri burulma kirişli lehinedir.