Gönderen Konu: süspansiyon modifiyesi  (Okunma sayısı 3895 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #20 : Eylül 05, 2014, 23:46:44 »
Bağımsız ve burulma kirişli tiplerin farklı özellikleri var Mahmut. Burulma kirişinde araç yüke karşı daha az duyarlıdır. Bağımsızda ise yüke ve bağlantı parçalarının uzunluk ve açısına da bağlı olarak daha çok duyarlıdır. Bağımsızda bşr tekerin hareketi karşı tekerin yer temas açısına etki etmez, burulmada belli oranlarda etki eder. Kapladıkları alan, üretim ve bakım maliyetleri burulma kirişli lehinedir.

Biliyorum abi . Bağımsız süspansiyon burulma kirişli süspansiyonlara karşı yol tutuş ve konfor konusunda daha iyi . Dez avantajı daha fazla yer kaplıyor ve maliyeti yüksek . Kimisi yer kaplamasının nasıl bir dezavantajı olabilir diye düşünebilir . Aracın altında aracın aktarma ve yürüyen organları için ne kadar az yer bırakılırsa aracın iç mekan ve bağajı o kadar geniş olur . Ondan her iki süspansiyon sisteminin kendisine göre dezavantaj ve avantajı var . Burulma kirşli süspansiyonlar belki bağımsıza göre konfordan ve yol tutuştan ödün verebilir ama hem maliyeti hemde az yer kaplaması avantaj . Örneğin corolla da arkaya uzanan bir şaft olmadığından şaft tüneli yok ve bu arkada ortada oturan yolcu için çok büyük bir konfor . 

Toyota Club Türkiye

Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #20 : Eylül 05, 2014, 23:46:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '07
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #21 : Eylül 06, 2014, 10:12:06 »
Yeni Corolla yı daha önce kullanmadığım için yorum yapamam ama kullananlara ve test yorumlarına bakılırsa yine fazla sert kalmış şehir içi yollarında.Benim aracım 2006 Avensis idi.Bildiğiniz gibi D sınıfına mensup olup daha sessiz tok ve konforlu olması beklenir ve Corolla ya göre en azından bu şekildedir diye tahmin ediyorum.

Avensis i ilk aldığımda üzerine 205-55-16(Lassa impetus Sport) vardı bu lastik çok sert olduğundan aynı ebetta
Michelin Primacy HP ile değiştirdim sonuç şu oldu:Eskiden daha sert düştüğüm çukurlarda ve bozuk yerlerde belli bir yumuşaklıkla gider oldu ama yol sesi hiç fark etmedi.

Daha sonra jantları 15 ile değiştirdim yani 195-65-15 yaptım lastikleri ise sıfır Michelin Energy Saver ile değiştirdim.Sonuç:Yanak yüksekliği artınca sert darbelerde biraz yumuşama oldu ama çok bariz fark yarattı diyemem.Yol sesi 1 desibel düştü fakat virajlarad çok hafif yana yatmaya başladı ya da bana öyle geliyordu.

Son olarak çok ta bilmeden ön amortisörleri daha yumuşak olduğunu bizzat gördüğüm Corolla nınkilerle değiştirdim.Vida yerleri dar gelince tornacıda genişletildi ve arabaya takıldı.Sonuç:Aracın ön tarafı bozuk yerlerden daha da yumuşak ve sarsıntısız geçmeye başladı ama yol iyice bozulunca aynı sert tepkiler vurma çarpma sesi hemen ortaya çıkıyordu.Yol tutuş olayını çok tets edemedim çünkü Avenesis i sattım...

Bizim ülkemizin yolları ne zaman düzelir bilemem ama konfor ve sessizlik arayanlar için hayal kırıklığı yarattığı bir gerçek.Hele ki sıfır araç alıp tangır tungur gitmek daha da kötü.Boşuna masraf yapıp lastik veye süspansiyon olayına girmeyin zaten bağımsız süspansiyonu Corolla ya aktarmak mümkün değil.Lastiğiniz çok uçlarda sertse(spor türü W kodlu) daha yumuşağı biraz rahatlatır ama ortalama lastiklerde bu fark çok az oluyor.

Şimdiki aracım 2007 Megane 2 HB...Yol sesi Avensis ten biraz daha düşük ama rüzgar sesi var.Yol konforu olarak Megane daha yumuşak yalnız Avensis in tokluğu ve şehir içi sessizliği yok.Ave daha yumuşak olsa belki bu teknolojisiyle her virajda spin atardı.Bunun dışında diğer konularda Avensis ile kıyaslamak zaten haksızlık olur.
2007 Jetta Comfortline-Lpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #22 : Eylül 29, 2014, 23:36:44 »
Tesekkur ederim bilgilendirme cok faydali olmus bende lastik olarak 215 55 16 yada 205 60 16 ve yumusak lastik ve arka amartisoru degistirmek gibi dusuncem vardi aslinda en guzeli belkide satip sifir civic elegance almak oda baya bir zarar etmek anlamina geliyor hayirlisi bakalim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #23 : Ekim 07, 2014, 22:50:12 »
Civic elegance almak mantıksız,sadece fiyat olarak değil.civic sert araba güncel corollaya göre.eski corolladan rahattı ona lafım yok. eski kasa corolla kullandım,sonra biz yeni corolla aldık,kafamda hep soru işareti kaldı civic mi alsaydık diye,gittim bayiye test ettim showroom aracında sürüş pozisyonumu zor ayarlayabildim sürüş esnasında bizdeki tepkilerden farklı geldi.iyi kötü ayırt etmiyorum sadece kişisel yorumum.
bu konu ilk konuşulurken donanımhaber de bi konu okudum. Golflerde TDİ ve TSİ da arka yürüyen aksam farkı olduğunu anlatmış.araçlarla testler yapmışlar (bozuk yolda frenleme,yağmurda frenleme,viraja girişleri ve viraj dengeleri gibi ) . aradaki fark bariz ortada. almanlar arasında Audi A1 ile bir VW aracın yürüyen aksamlarının birbirine çok benzediği değiştirenlerin olduğunu ve düşünen çok kişi olduğu yazıyordu. acaba Toyota'da böyle bir durum var mı ?
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #24 : Ekim 08, 2014, 15:58:11 »
keşke olsa en azından seçenek olur yaptırılır yaptırılmaz o ayrı konu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 45000
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: süspansiyon modifiyesi
« Yanıtla #25 : Ekim 08, 2014, 23:13:24 »
2011 corolla çok sert gelmişti bana üzerindeki yokohama lastikleri goodyear efficent grip le değiştirdim bariz bir yumuşaklık oldu deneyebilirsiniz.