Gönderen Konu: verso 2013 vsc arızası  (Okunma sayısı 7890 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 17500
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #40 : Ekim 31, 2014, 15:44:17 »
@Kenan Denk (29226) Detaylı açıklama çok güzel. Ben yine de sistemin bu şekilde çalışıyor olmasını sağlıklı bulmuyorum, yani Trc ya da Vsc 'yi devreye sokan Motor değildir sonuçta, tam tersine tekerleklerdeki Abs sensöründen alınan bilgiler doğrultusunda, gerekli gördüğünde motora ve yine fren sistemine müdahale ediyor. Frenelme probleminden dolayı motor ikazı olsa bence kabul edilebilir ve daha güvenli olur, ancak aksi durum tartışılabilir. Gerçi aracının illaki Vsc vb sistemlere sahip olması gerekmez güvenli sürüş için ancak frenlerin sertleşmesi vs bunun dışında.
 Aslında Ncap regülasyonuna göre işlenebilecek bir konu gibi.

Evet sistemin bu şekilde çalışmasının bence direkt güvenliği etkilemesi bence de çok sağlıksız. Zaten ortaya çıkan sorunları da örnek alır isek bu konudan çok kullanıcının mağdur olduğu aşikar. Ayrıca duruma Ncap yönünden bakıp bir handikap oluşturacağını düşünmek bence çok doğru...

Mesaj Birleştirildi: Ekim 31, 2014, 15:48:06
bir servisten yapılan açıklama, motor güç kaybına uğradığı için bu sistemleri devreye sokacak güce sahip olamıyor ve devre dışı bırakıyor. bana büyük bir güvenlik zaafı gibi gelen bir açıklama olmuştu bu. sonrasında devreye girmiyor çünkü. sizce bu açıklama doğru mu?

Bu konuda çok bilgi sahibi olmasam da motorun güç kaybından böyle bir durum oluşacağını sanmıyorum. Ama bu konularda daha bilgili ve tecrübeli Ahmet Güve Bey'in size doğru tespitlerde bulunacağına inanmaktayım.

Toyota Club Türkiye

Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #40 : Ekim 31, 2014, 15:44:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #41 : Ekim 31, 2014, 15:58:24 »
Öncelikle sorun neden çıkıyor ona bakmak lazım?

Arabalarımıza LPG takıyoruz. Ama motor yazılımı buna uygun degil farklı sistemler ile uyduruyoruz ve sorun çıkmıyor.
Bazende uyduramıyoruz.
İşte o zaman motor çalışması gereken parametrelerde çalışmıyor.
Araç üzerindeki elektronik sistemler bir bütün halinde sinir agı ile baglıdır. Tıpkı bizler gibi.
Dişimiz agrıdıgında birçok şeyde zevk alamıyoruz veya yapamıyoruz.

Hatalı bilgi oldugunda VSC devreye girdiginde motorun ne yapacagına karar veremeyen sistemler kendini kapatmayı tercih ediyor.

Bu çok dogal bir süreç. Kullandıgım çok farklı markalardada karşılaştım.
Hatta bu süreçte bazı markalar motoru safe modda çalıştırarak çok düşük güçte calışmasına izin veriyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #42 : Kasım 01, 2014, 22:04:36 »
P0171 hata kodunu okudular bugün. LPG yakit degerlerini %10 artirdi usta.  200 km gittim bu halde ışık yanmadı. Bakalim ne kadar sürecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #43 : Kasım 02, 2014, 08:20:40 »
Öncelikle sorun neden çıkıyor ona bakmak lazım?

Arabalarımıza LPG takıyoruz. Ama motor yazılımı buna uygun degil farklı sistemler ile uyduruyoruz ve sorun çıkmıyor.
Bazende uyduramıyoruz.
İşte o zaman motor çalışması gereken parametrelerde çalışmıyor.
Araç üzerindeki elektronik sistemler bir bütün halinde sinir agı ile baglıdır. Tıpkı bizler gibi.
Dişimiz agrıdıgında birçok şeyde zevk alamıyoruz veya yapamıyoruz.

Hatalı bilgi oldugunda VSC devreye girdiginde motorun ne yapacagına karar veremeyen sistemler kendini kapatmayı tercih ediyor.

Bu çok dogal bir süreç. Kullandıgım çok farklı markalardada karşılaştım.
Hatta bu süreçte bazı markalar motoru safe modda çalıştırarak çok düşük güçte calışmasına izin veriyor.
Tren, tramway gibi araçlarda durum tam tersi işliyor ve daha güvenli. Fren sistemindeki arıza, kaçak ya da makinist kaynaklı bir handikap olduğunda vb durumunda sistem otomatik frenleme yapar, ancak onlar sabit bir hat üzerinde hareket etmektedir. Otomobiller için de uyarlanmış, benzer güvenlik önlemi olabilir, hatta bu bir zorunluluk olmalı. Fren sisteminde arıza olduğunda, güvenli modda, belli hızın geçilmesini engelleyen sistem gibi örneğin. Buradaki  en büyük handikap, Vsc, Trc gibi sistemlerin devre dışı kalması değil, frenin, elektrohidrolik direksiyonun sertleşmesidir bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #44 : Kasım 02, 2014, 11:29:20 »
VSC trc sistemleri olmadan neden bu araçlara para veriyoruz o zaman. Sonuçta bunlar güvenlik için var olan sistemler. Belki bir fren kadar ön planda değil ama hayat kurtaran sistemler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #45 : Kasım 02, 2014, 12:10:11 »
VSC trc sistemleri olmadan neden bu araçlara para veriyoruz o zaman. Sonuçta bunlar güvenlik için var olan sistemler. Belki bir fren kadar ön planda değil ama hayat kurtaran sistemler.

Yukarıda Ahmet bey bu sorunuza çok güzel biçimde cevap yazmış..

Öncelikle sorun neden çıkıyor ona bakmak lazım?

Arabalarımıza LPG takıyoruz. Ama motor yazılımı buna uygun degil farklı sistemler ile uyduruyoruz ve sorun çıkmıyor.
Bazende uyduramıyoruz.
İşte o zaman motor çalışması gereken parametrelerde çalışmıyor.
Araç üzerindeki elektronik sistemler bir bütün halinde sinir agı ile baglıdır. Tıpkı bizler gibi.
Dişimiz agrıdıgında birçok şeyde zevk alamıyoruz veya yapamıyoruz.

Hatalı bilgi oldugunda VSC devreye girdiginde motorun ne yapacagına karar veremeyen sistemler kendini kapatmayı tercih ediyor.

Bu çok dogal bir süreç. Kullandıgım çok farklı markalardada karşılaştım.
Hatta bu süreçte bazı markalar motoru safe modda çalıştırarak çok düşük güçte calışmasına izin veriyor.
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #46 : Kasım 02, 2014, 20:26:45 »
Evet ama bu sadece LPG kullanimindan kaynakli bir hata kodu değil. Demek istediğinizi anladim. Madem guvenlik diyorsun LPG kullanma diyorsunuz. Ama aldigimiz kötü benzinden dolayida ayri sorunu yaşayabilirsiniz. Motor Ariza isigini anliyorumda vsc trc bence en azindan stop-start yapildiginda sistemi tekrar değerlendirmeli. Hala devam ediyorsa bunları tekrar devre dışı birakmali.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #47 : Kasım 03, 2014, 08:41:33 »
 Muhtemelen bir kaç sene içinde bu konuda önlem alınır.