Gönderen Konu: verso 2013 vsc arızası  (Okunma sayısı 7895 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #20 : Ekim 22, 2014, 15:41:09 »
Aslına bakarsanız başından beri neden kaynaklandığını bilmememe rağmen tahminim lpg ayarlarının bozulmuş olmasından dolayı olduğu üzerine idi. Sizin de tahmininizden sonra bir daha bu hatayı verirse lpg için yeniden yolda ve rölantide ayar talep edeceğim ustadan.

Mevlam sabır versin.
Bir daha olmaması dileklerim ile.
Ama olursada nasıl anlatırsınız? Onlar nasıl ayar yapar bakalım görecegiz.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye

Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #20 : Ekim 22, 2014, 15:41:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 17500
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #21 : Ekim 22, 2014, 15:53:34 »
Mevlam sabır versin.
Bir daha olmaması dileklerim ile.
Ama olursada nasıl anlatırsınız? Onlar nasıl ayar yapar bakalım görecegiz.

Teşekkürler Ahmet Bey inşallah olmaz. Olursa da ayarları yapacak düzgün bir şekilde ben de merak ediyorum şimdiden.
Zaten gelişmeleri buradan tekrar yazacağım mutlaka.

Bu arada AFR oranı nedir ve açılımını soracaktım, en azından ustaya izah etmek zorunda kalırsam yardımcı olsun diye :blink:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #22 : Ekim 22, 2014, 16:07:38 »
Air Fuel Ratio

Hava/Yakıt oranı
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #23 : Ekim 22, 2014, 18:46:19 »
Lpg konusundaki bilgim kısıtlıdır ancak aklıma şu bilgi ve sorular geliyor;
 Motorda, silindir kaynaklı bir sorun olsa Vsc değil Motor uyarı ışığı yanması gerekmez mi?
 Ahmet yöneticimizin belirttiği nokta çok önemli, Lpg ve benzin farklı oranlarda havaya ihtiyaç duyar yanma için. Bunun sonucunda da benzine göre tasarımlanmış ve ayarlanmış sistemlere Lpg uyarlaması yapınca bu oranın da Lpg 'ye göre, benzin/hava oranını da çok bozmadan ayarlanması gerekir.
 Bu arada Vsc sistemi aktif mi ikaz ışığı yandığında?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 17500
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #24 : Ekim 22, 2014, 18:59:16 »
Lpg konusundaki bilgim kısıtlıdır ancak aklıma şu bilgi ve sorular geliyor;
 Motorda, silindir kaynaklı bir sorun olsa Vsc değil Motor uyarı ışığı yanması gerekmez mi?
 Ahmet yöneticimizin belirttiği nokta çok önemli, Lpg ve benzin farklı oranlarda havaya ihtiyaç duyar yanma için. Bunun sonucunda da benzine göre tasarımlanmış ve ayarlanmış sistemlere Lpg uyarlaması yapınca bu oranın da Lpg 'ye göre, benzin/hava oranını da çok bozmadan ayarlanması gerekir.
 Bu arada Vsc sistemi aktif mi ikaz ışığı yandığında?

Evet Hakan Bey motor arıza ışığıyla beraber vsc arızası veriyor ve devre dışı kalıyor hatta hill holder vs bile çalışmıyor denediğimde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #25 : Ekim 22, 2014, 19:47:58 »
@Hakan Öztürk (3676)  abi,

Yakıt istenilen degerlerde olmadıgında motordaki sensör degerleri istenenden farklı oluyor.
Bu durumdada TRC yi mi çalıstırayım VSC yi mi çalıştırayım? Yoksa devam mı edeyim kararsızlıgında bu arıza oluyor.

Bu durumdada ECUlar arasında iletişim hatası diyerek C1201 hatasını veriyor.

Müdahalesindede der ki;
C1201 arızası tek başına vermez diger arızaları çözdügünüzde düzelir.
Tek başına ise motor beynini degiştirin.

Yalnız tekrar diyorum burada yazdıkların belirttiginiz bulguların geçmiş tecrübelerimde yaşanmış olaylarla ortak noktalarından çıkarak belirtiyorum. Belki farklı birşeyde olabilir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #26 : Ekim 23, 2014, 08:06:17 »
Aslında bence sakıncalı bir durum, motor vb kaynaklı bir arızanın güvenlik sistemini de etkilemesi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #27 : Ekim 23, 2014, 08:13:21 »
Aslında bence sakıncalı bir durum, motor vb kaynaklı bir arızanın güvenlik sistemini de etkilemesi.

Motor LPG için tasarlanmadıgından hatalı ayarlarda hatalar veriyor.
Bu nedenle öyle bir ayar yapılmalı ki motor LPGde çalıştıgını fark etmemeli. Degerler benzin ile aynı olmalı.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 17500
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #28 : Ekim 23, 2014, 10:28:32 »
Aslında bence sakıncalı bir durum, motor vb kaynaklı bir arızanın güvenlik sistemini de etkilemesi.

Evet size katılıyorum, bana da baştan beri garip geliyor motor arıza ışığıyla beraber hemen güvenlik sistemini devre dışı bırakması :kötü:
Arkadaşlara naçizane tavsiyem eğer lpg kit ve ayarlarından memnun iseler kafalarına göre bir enjektör temizleyici katmasınlar benzine, sonra benim gibi tırmalarlar.

Ha bu arada prins sistem kötü mü değil, çekiş ve ekonomi olarak çok memnunum ama biraz hassas bir kit olduğunu düşünmekle beraber yeni bir ayarla sorunun
giderileceğine inanıyorum. İnşallah...
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #29 : Ekim 23, 2014, 11:52:01 »
Valvematıc leron cogunda sorunsuz kullanılıyor.Hocam lpg ayarındandır.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #30 : Ekim 31, 2014, 11:01:46 »
Üzerinden çok zaman geçmiş ama nasıl oldu son durum merak ettim. bendede benzer bir sorun var ve uzun zamandır çözümünü bulmadım.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 31, 2014, 11:14:02
Giitiğim bi özel serviste bana lpg sisteminin elektrik bağlantısnın yanlış yapıldığı, elektirği VSC sisteminden aldığı için bu ışıkların yandığı söylendi. ve bağlantı düzeltildi. bir hafta sorunsuz gittim ama yine bu ışıklar yandı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 17500
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #31 : Ekim 31, 2014, 11:26:33 »
Üzerinden çok zaman geçmiş ama nasıl oldu son durum merak ettim. bendede benzer bir sorun var ve uzun zamandır çözümünü bulmadım.

Şu an vsc arıza ışığı yanmıyor çünkü en son yandığında prins servise söndürtmüştüm. Zaten benim sorun şöyle ortaya çıkıyor(benzine enjektör temizleyici kattığımdan beri) hep lpg de gidersem vsc yanmıyor ama ne zaman benzinde 10-15 km gidip tekrar lpg dönersem en fazla 30-40 km sonra ışık tekrar yanıyor.
Sanırım daha doğrusu Ahmet Güve'nin de dediği gibi enjektör temizleyici katınca ayarlar değişti bu yüzden lpg kit de yeni bir ayar istiyor.
Zaten kit montajını yapan yer bir daha aynı hatayı verirse ayarı yeniden yapalım dedi, o zaman sorunun giderileceğini tahmin ediyorum çünkü vsc yanmadan 7 ay sorunsuz kullanmıştım.

Teoman bey sizde vsc arızası nasıl, ne zaman başladı ve lpg kit markası nedir?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #32 : Ekim 31, 2014, 11:28:52 »
Üzerinden çok zaman geçmiş ama nasıl oldu son durum merak ettim. bendede benzer bir sorun var ve uzun zamandır çözümünü bulmadım.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 31, 2014, 11:14:02
Giitiğim bi özel serviste bana lpg sisteminin elektrik bağlantısnın yanlış yapıldığı, elektirği VSC sisteminden aldığı için bu ışıkların yandığı söylendi. ve bağlantı düzeltildi. bir hafta sorunsuz gittim ama yine bu ışıklar yandı.

LPGde kaç Km oldu?
Arıza kodları neler?

Sizin aracınızda büyük ihtimal ile subap yakma sorunu var gibi.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #33 : Ekim 31, 2014, 12:28:13 »
Arıza kodlarını bilmiyorum. servise her gittiğimde bana lpg ayarından kaynaklı olduğu söylendi ve silinip gönderildi. ilk olay 1 sene önce oldu. sonra bir sene lpg kitini kullanmadım. yaz başında uzun yola gideceğim için kullanayım dedim. yaklaşık 500-600 km gittikten sonra tekrar yandı. sonra dediğm özel servise gittim. usta yanlış bağlantı yapıldığını elektriğin vsc beyninden alındığını söyledi ve bir lpg ciye götürüp bağlantıyı değiştirdi. bundan sonra aynmaz yanarsada sadece motor ışığı yanar oda fakir yakıttan olur sorun yaratmaz dedi. ama bugün yine trc vsc ve motor arıza ışığı yandı.
subab yakma olayı zaten 1 sene önce olmuştu ve onu çözdük. bunun onla ilgili oalcağını düşünmüyorum çünkü ondan sonra lpg yi kullanmadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 17500
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #34 : Ekim 31, 2014, 13:07:13 »
Arıza kodlarını bilmiyorum. servise her gittiğimde bana lpg ayarından kaynaklı olduğu söylendi ve silinip gönderildi. ilk olay 1 sene önce oldu. sonra bir sene lpg kitini kullanmadım. yaz başında uzun yola gideceğim için kullanayım dedim. yaklaşık 500-600 km gittikten sonra tekrar yandı. sonra dediğm özel servise gittim. usta yanlış bağlantı yapıldığını elektriğin vsc beyninden alındığını söyledi ve bir lpg ciye götürüp bağlantıyı değiştirdi. bundan sonra aynmaz yanarsada sadece motor ışığı yanar oda fakir yakıttan olur sorun yaratmaz dedi. ama bugün yine trc vsc ve motor arıza ışığı yandı.
subab yakma olayı zaten 1 sene önce olmuştu ve onu çözdük. bunun onla ilgili oalcağını düşünmüyorum çünkü ondan sonra lpg yi kullanmadım.

O zaman konu içinde daha önce Ahmet Bey in verdiği cevap sizin çözümü bulmanızda ışık tutacaktır, aşağıda alıntı yapıyorum

@Hakan Öztürk (3676)  abi,

Yakıt istenilen degerlerde olmadıgında motordaki sensör degerleri istenenden farklı oluyor.
Bu durumdada TRC yi mi çalıstırayım VSC yi mi çalıştırayım? Yoksa devam mı edeyim kararsızlıgında bu arıza oluyor.

Bu durumdada ECUlar arasında iletişim hatası diyerek C1201 hatasını veriyor.

Müdahalesindede der ki;
C1201 arızası tek başına vermez diger arızaları çözdügünüzde düzelir.
Tek başına ise motor beynini degiştirin.


Yani sizin durumdan benim anladığım fakir karışımdan dolayı arıza ışığı veriyorsa bu arıza diğer vsc/trc arıza ışığının da yanmasına neden olabilir, çünkü yukarıdaki alıntıdan bunu anlıyorum ben.
Bu arada lpg kitin markası neydi ve takılalı kaç bin km olmuş bilginiz var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #35 : Ekim 31, 2014, 13:17:41 »
Çözüm öncelikle araıza koduna bakıp eğer birkaç arazıa varsa lpg ayarı yaptırmak mı yani?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 17500
  • Model Yılı: '14
  • 10 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #36 : Ekim 31, 2014, 13:22:28 »
Çözüm öncelikle araıza koduna bakıp eğer birkaç arazıa varsa lpg ayarı yaptırmak mı yani?

Evet bence öyle görünüyor ki zaten bir önceki cevabımda bununla ilgili bir yorum ekledim ve size birkaç soru.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #37 : Ekim 31, 2014, 13:31:40 »
markası zavolli. takalı 85000 km oldu ama ilk arıza lambası yanma oalyı 70000 km civarında oldu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #38 : Ekim 31, 2014, 14:01:52 »
O zaman konu içinde daha önce Ahmet Bey in verdiği cevap sizin çözümü bulmanızda ışık tutacaktır, aşağıda alıntı yapıyorum

@Hakan Öztürk (3676)  abi,

Yakıt istenilen degerlerde olmadıgında motordaki sensör degerleri istenenden farklı oluyor.
Bu durumdada TRC yi mi çalıstırayım VSC yi mi çalıştırayım? Yoksa devam mı edeyim kararsızlıgında bu arıza oluyor.




 @Kenan Denk (29226) Detaylı açıklama çok güzel. Ben yine de sistemin bu şekilde çalışıyor olmasını sağlıklı bulmuyorum, yani Trc ya da Vsc 'yi devreye sokan Motor değildir sonuçta, tam tersine tekerleklerdeki Abs sensöründen alınan bilgiler doğrultusunda, gerekli gördüğünde motora ve yine fren sistemine müdahale ediyor. Frenelme probleminden dolayı motor ikazı olsa bence kabul edilebilir ve daha güvenli olur, ancak aksi durum tartışılabilir. Gerçi aracının illaki Vsc vb sistemlere sahip olması gerekmez güvenli sürüş için ancak frenlerin sertleşmesi vs bunun dışında.
 Aslında Ncap regülasyonuna göre işlenebilecek bir konu gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: verso 2013 vsc arızası
« Yanıtla #39 : Ekim 31, 2014, 14:06:25 »
bir servisten yapılan açıklama, motor güç kaybına uğradığı için bu sistemleri devreye sokacak güce sahip olamıyor ve devre dışı bırakıyor. bana büyük bir güvenlik zaafı gibi gelen bir açıklama olmuştu bu. sonrasında devreye girmiyor çünkü. sizce bu açıklama doğru mu?