Gönderen Konu: Süspansiyon sistemleri. Hangi sistem hangi sürüş dinamiği için en iyisi.  (Okunma sayısı 11441 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
 Merhaba arkadaşlar. 
 Konuyu açtım çünkü  Avensis aracımın süspansiyon sisteminin özelliklerini tam olarak algılayamadım. Yani cahillikten  :-[ Bildiğim tek şey bağımsız süspansiyon sistemlerinin daha konforlu olduğu. Aracımın ön tarafında bağımsız Macpherson süspansiyon varken,arkada 'çift salıncak' denen bir sistem var. Nedir, nasıldır bu çift salıncak?  Araç asfaltta çok konforlu ve mükemmel yol tutuyor. Ama şehir içinde bir kasise veya çukura girdiğimde ön taraftan ses gelmezken arkadan güm güm ses alıyorum. Bu durum arkada bağımsız süspansiyon olmamasindan mı kaynaklanıyor. Yorumlarınızı bekliyorum.  :saygi:
Avensis elegant extra

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Aracınizda 4 tekerde de bağımsız süspansiyon var.

Çift salincak yol tutuş ve performans anlamında çok iyidir. Fakat aracın altinda çok yer kapladığı için ve konforu az da olsa düşürür.

McPherson ise konfor olarak çift salincaktan az da olsa iyi. Fakat yol tutuş olarak biraz düşük olabilir.

Birde her ikisinin birleşimi olan Control Blade var.

Dediklerimin bazıları tam doğru olmayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ufak bir bilgi notu:

BAĞIMSIZ SÜSPANSİYON SİSTEMLERİ


Bağımsız süspansiyon sistemi, bir tekerleğin hareketinin diğer tekerleği etkilemediği askı sistemidir. Double Wishbone ve Mc Pherson olmak üzere iki tipi vardır. Günümüz binek araçlarının büyük bölümünde Mc Pherson kullanılmaktadır.

1. Double Wishbone Süspansiyon Sistemi (Çift Salıncak Süspansiyon Sistemi)

Bu askı sisteminde, iki adet A kolu ve bu kollardan birine ve şasiye bağlanan süspansiyon mevcuttur. Herbir A kolu şasiye iki noktadan bağlıdır. Bu iki nokta arasındaki mesafe arttıkça fren ve tahrik kuvvetleri yere daha iyi aktarılmaktadır fakat bu durumda daha fazla yer kaplanmaktadır. Bu mesafenin kısa olmak zorunda olduğu durumda kontrol çubuğu kullanılır. Bu çubuk A kollarından herhangi birinin tekerlek modülüne bağlandığı rotilllerden birine ve şasiye bağlanır.

 Avantajları :

- Fazla yük taşıma kapasitesi
- Daha fazla konfor
- Daha iyi yol tutuş

Dezavantajları :

- Yüksek maliyet
- Fazla yer kaplaması
- Ağırlık merkezinin konumuna göre stabilizatör çubuğu (viraj denge çubuğu, torsion bar) kullanılması gerekliliği

2. Mc Pherson Süspansiyon Sistemi

Bu süspansiyon sisteminde Double Wishbone'dan farklı olarak üst A kolu bulunmaz, süspansiyon tekerlek modülündeki üst rotile ve şasiye bağlıdır.

Avantajları :

- Daha az yer kaplar
- Düşük maliyet

Dezavantajları :

- Genellikle kontrol çubuğu kullanılma zorunluluğu meydana gelir
- Kamber açısının ayarlanması zordur.

Kaynak: donanımhaber
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Enes bey cevap için teşekkür ederim. Sayenizde arabamın 4 teker bağımsız süspansiyonlu olduğunu ögrendim.  :alkis:

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2014, 10:03:02
Aytaç bey bu durumda ' çift salincak ' sistemi daha iyi bir sistem diyebilir miyiz? Sizin mesajınizdan kendime çıkardığım sonuç,  Avensisi yapan mühendis amcalar daha iyi yol tutsun diye arkaya 'çift salıncak ' koyuyor. Konfor açısından kötü olsada aynı hızda virajlara girdiğimizde başka araçlar frene asılırken ben yanlarindan sıyrılıp geçiyorum  :alkis:
 Geçenlerde dizel bir C sınıfı 1.6 araç beni Gaziantep-Adana otoyolundaki 'Nurdağı' yokuşunda güçlü torkunun sayesinde fena tokatladı. Sonra aynı yokuşun inişinde yakaladım genç arkadaşı  :) İki tatlı viraj sonrasında arkamdan baka kaldı  :tamam:
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Bahadır bey bende tam bu konuyu araştırıyordum. Aynı şeyleri ben de yaşıyorum. Hele de şu kare gibi olan kasislerden geçerken sanki jantın üzerinde gidiyormuşum gibi sert vurma sesi geliyor. Aracımın herşeyinden memnunum sadece bu süspansiyon ve vites topuzundan nefret ediyorum. Vites topuzu daha spor olabilirdi, yuvarlak çok iğrenç duruyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Enes bey cevap için teşekkür ederim. Sayenizde arabamın 4 teker bağımsız süspansiyonlu olduğunu ögrendim.  :alkis:

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2014, 10:03:02
Aytaç bey bu durumda ' çift salincak ' sistemi daha iyi bir sistem diyebilir miyiz? Sizin mesajınizdan kendime çıkardığım sonuç,  Avensisi yapan mühendis amcalar daha iyi yol tutsun diye arkaya 'çift salıncak ' koyuyor. Konfor açısından kötü olsada aynı hızda virajlara girdiğimizde başka araçlar frene asılırken ben yanlarindan sıyrılıp geçiyorum  :alkis:
 Geçenlerde dizel bir C sınıfı 1.6 araç beni Gaziantep-Adana otoyolundaki 'Nurdağı' yokuşunda güçlü torkunun sayesinde fena tokatladı. Sonra aynı yokuşun inişinde yakaladım genç arkadaşı  :) İki tatlı viraj sonrasında arkamdan baka kaldı  :tamam:

Evet çift salıncak sistemi daha konforlu ve yol tutuşta daha etkili bu yüzden üst sınıf araçlarda kullanılıyor.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Murat bey arabanin bir kaç ufak kusuru var. Vites topuzu konusunda haklısınız. Ben geçenlerde biraz sert çevirince topuzun yerinden çıktığını fark ettim, dönüyor musluk gibi :rofl: Benim en çok canımı sıkan ' debrijay' . Çok yukarıda kavrıyor ve kazık gibi. 3 ay oldu hâlâ arada stop ettiriyorum acemi şoför gibi  :rofl:
 Birde buradan size danışnak istediğim bur konu var. Aracı ilk çalıştırdığımda çok berbat bir rutubet kokusu alıyorum. Serviste polen filtresi değişti çözüm olmadı. Geçen gün tekrar götürdüm, arabayı havalandır geçer gibi saçma bir cevap verdi  :argh:  Ne yapsam bilemedim.
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Murat bey arabanin bir kaç ufak kusuru var. Vites topuzu konusunda haklısınız. Ben geçenlerde biraz sert çevirince topuzun yerinden çıktığını fark ettim, dönüyor musluk gibi :rofl: Benim en çok canımı sıkan ' debrijay' . Çok yukarıda kavrıyor ve kazık gibi. 3 ay oldu hâlâ arada stop ettiriyorum acemi şoför gibi  :rofl:
 Birde buradan size danışnak istediğim bur konu var. Aracı ilk çalıştırdığımda çok berbat bir rutubet kokusu alıyorum. Serviste polen filtresi değişti çözüm olmadı. Geçen gün tekrar götürdüm, arabayı havalandır geçer gibi saçma bir cevap verdi  :argh:  Ne yapsam bilemedim.

Debriyajın üstte kavraması Toyota'ların genel özelliği gibi. Rutubet kokusunu önlemek için klimayı iç sirkülasyon yerine arada bir dış hava girişinde çalıştırın, sistemde kalan nem koku yapabiliyor.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Aytaç bey iç sirkülasyonu kapatmayı denedim. Malesef çözüm olmadı.  Klima temizliği yaptırsam mı?
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Debriyaja ben de ilk etapta alışamamıştım ama zamanla mecburiyetten ona da alıştık. Ben aracı yaklaşık 2.5 yıldır kullanıyorum ben de de daha bu yaz klimayı açtığım zaman ilk etapta biraz nem kokusu geliyor sonra gidiyor. Siz aracı çalıştırdığınız zaman geliyorsa bence siz klima çalışırken aracı stop ediyorsanız aracı çalıştırdığınızda direkt klima da çalıştığı için o nemi veriyor olabilir. Çünkü bunu ben de çok yaptım, artık stop etmeden önce klimayı kapatıp stop ediyorum. Eğer böyle değilse bazı gerizekalı yıkamacılar klima peteklerini sıvı ile temizliyorlar o birikmiş olabilir. Ben kurutana kadar canım çıktı.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2014, 10:32:20
Aytaç beyin dediklerine katılıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Aytaç bey iç sirkülasyonu kapatmayı denedim. Malesef çözüm olmadı.  Klima temizliği yaptırsam mı?

Aracınız yeni sayılır klima temizliği için ancak kullanım şartlarınızdan kaynaklı erken temiziliğe ihitiyaç duyuyor olabilir. İlk etapta klima temizleme spreyi deneyebilirsiniz.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
aslında bağımsız süspansiyon ile yarı bağımlı arasında şöyle bir fark duymuştum bir yerlerde;

"Bağımsız süspansiyonda arkanın kopması aniden olurken yarı bağımsızda haber vererek gelir"  yarı bağımsızdaki tedirgin ediyor dediğimiz olay da bu sanırım

süspansiyon sistemiyle meşhur focusun bu videosu nasıl açıklanmalı acaba??
► 2012 Ford Focus ESC TEST
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Murat bey aynen dediğiniz gibi. Aracı klima çalışır durumda kapatıyorum. Bundan sonra aracı stop etmeden önce klimayı kapatmayı deneyim o zaman.
 Aytaç bey klima temizleme spreyi nereden edinebiliriz. Link paylaşabilirseniz sevinirim. Teşekkürler arkadaşlar. Konuda süspansiyondan klimaya döndü benim yüzümden.  :argh:
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
bahadır bey klima konusunda size Würth'ün klima sterilizasyon ve dezenfeksiyon ürününü önerebilirim.
google'dan bakarsanız çıkar.
ben avensisten önceki aracıma sadece bir kere uygulamıştım son derece memnun kalmıştım.
ayrıca servise uygulatsanız bile onlarda aynı ürünü kullanıyor.o yüzden kendinizin uygulaması son derece kolay.
uyglamadan sonra sadece aracın klimasını çalışır vaziyette yaklaşık 1 saat tutmanız ve sizin aracın dışında olmanız gerekiyor.
çünkü keskin bir koku ile üfleme yapıyor.
ayrıca aracı stop etmeden önce mutlaka 1-2 dk kadar önce klimayı kapatıp dış hava sirkülasyonunda bırakın.
kokuyu yapan aslında sizin aracı stop ettiğiniz anda klima kompresörünün içinde kalan soğuk havadır.
zamanla hava yollarında rutubet ve nem yapar.klimayı benim gibi çok sık kullanan birisi iseniz özellikle yaz mevsimlerinde ciddi sağlık sorunları ile
karşı karşıya kalabilirsiniz.
bununda en basiti LEJYONELLA ZATÜRRESİDİR.yani lejyoner hastalığıdır.
aman dikkat  1 ay önce ege tıp fakültesinde beyin cerrahisi prof.u bu yüzden vefat etti.adanada kaldığı bir oteldeki klimadan kapmış hastalığı.
bana kalırsa araç içi klimaları senede bir kere sterilizasyon işlemi yapmalıdır zararı yok faydası var çünkü.

debriyaj olayında şöyle bir şey farkettim.
eski aracımın debriyajı aşağıda kavrıyordu ve yokuşlarda nerdeyse hiç geri kaçma yapmıyordu.
ancak şehir için trafiğe girdiğimde ayağımı çok yoruyordu.
avensiste ise yukarda kavrama nedeniyle yoğun şehir içi trafikte hiç ayağımı yormuyor.
yukarda kavramasına ise alıştım.artık stop ettirmiyorum bende.

amartisör konusuna gelince virajlarda mükemmele yakın bir yol tutuşu var bu arabanın.
kıçı başı ayrı gitmiyor virajda.bütün monoblok halde virajda merkez kaç kuvvetine mağruz jkalıyor gibime geldi buda çok hoşuma gitti.
1 hafta önce balıkesirden bursaya dönerken 120-130 ile girdiğm virajlarda bunu çok rahat hissettim.
evet biraz sert ancak hem konfor hemde yol tutuş malesef aynı anda bir arada çok zor.

sağlıcakla kalın...
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Murat bey aynen dediğiniz gibi. Aracı klima çalışır durumda kapatıyorum. Bundan sonra aracı stop etmeden önce klimayı kapatmayı deneyim o zaman.
 Aytaç bey klima temizleme spreyi nereden edinebiliriz. Link paylaşabilirseniz sevinirim. Teşekkürler arkadaşlar. Konuda süspansiyondan klimaya döndü benim yüzümden.  :argh:

Bekir Bey'in dediği gibi Würth'ün ürününü kullanabilirsiniz.

http://shop.wurth.com.tr/klima-temizleme-spreyi-300ml
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Bekir bey ' wurth' deneyeceğim teşekkür ederim. Aracı 1 saat motor açık mı bekletmemiz gerekiyor bu arada?
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
aslında bağımsız süspansiyon ile yarı bağımlı arasında şöyle bir fark duymuştum bir yerlerde;

"Bağımsız süspansiyonda arkanın kopması aniden olurken yarı bağımsızda haber vererek gelir"  yarı bağımsızdaki tedirgin ediyor dediğimiz olay da bu sanırım

süspansiyon sistemiyle meşhur focusun bu videosu nasıl açıklanmalı acaba??
► 2012 Ford Focus ESC TEST
Bu video DH'de bir ara baya tartışıldı.

EuroNCAP'in bu tarz testlerde belli bir standardı yok. Niye böyle onu bende bilmiyorum valla [emoji4]

Bu testlere bakarsak yol tutuşu her yerde eleştirilen Leon Mk3 Focus'tan iyi yol tutuyor.

Focus'un testinde direksiyon baya baya çevrilmiş. Ayrıca diğer araçlara nazaran Focus'un sürati daha yüksekteydi.

Araba arkayı bırakmıyor. Kafadan bırakıyor sadece.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
aslında bağımsız süspansiyon ile yarı bağımlı arasında şöyle bir fark duymuştum bir yerlerde;

"Bağımsız süspansiyonda arkanın kopması aniden olurken yarı bağımsızda haber vererek gelir"  yarı bağımsızdaki tedirgin ediyor dediğimiz olay da bu sanırım

süspansiyon sistemiyle meşhur focusun bu videosu nasıl açıklanmalı acaba??
► 2012 Ford Focus ESC TEST

Focus iyi yol tutmasıyla bilinir. Çok şaşırdım bu videoyu izleyince. Bu videoda esp açık mı gercekten!
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Focus iyi yol tutmasıyla bilinir. Çok şaşırdım bu videoyu izleyince. Bu videoda esp açık mı gercekten!
EuroNCAP'i ciddiye almayın.

Bu videoda tüm yapılanlara rağmen Focus iyi tutunmuş yine.

Jetta'ya bakın: [emoji4]


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Bekir bey ' wurth' deneyeceğim teşekkür ederim. Aracı 1 saat motor açık mı bekletmemiz gerekiyor bu arada?
[/quot

en az yarım saat motorunuz açıkken klimanız çalışsın bahadır hocam.
zaten sonrasında siz araçla bi yarım saat tur atıp camları açık konumda gezerken klimayı açık bıraksanız olur.
uyguladıktan sonra farkedersiz ilk üflemede özellikle çok keskin bir koku ile üfleme yapar ve o koku sizi, araç içindeki diğer kişileri rahatsız edebilir bu nedenle söylüyorum.daha garanti olur yani.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2014, 11:06:40
Bekir bey ' wurth' deneyeceğim teşekkür ederim. Aracı 1 saat motor açık mı bekletmemiz gerekiyor bu arada?

en az yarım saat motorunuz açıkken klimanız çalışsın bahadır hocam.
zaten sonrasında siz araçla bi yarım saat tur atıp camları açık konumda gezerken klimayı açık bıraksanız olur.
uyguladıktan sonra farkedersiz ilk üflemede özellikle çok keskin bir koku ile üfleme yapar ve o koku sizi, araç içindeki diğer kişileri rahatsız edebilir bu nedenle söylüyorum.daha garanti olur yani.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2014, 11:08:09
arkadaşlar konu yine farklı yerlere kaymasın gözünüzü seveyim yol tutuş filan hani demek istedim anladınız yani :DUR: :DUR:
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)