İlginç. [emoji4]
Hangi araçlar mesela?
Rs6 mesela.
Ayrıca bazı arazi araçlarında da mcpherson tipi çift yay-amortisör kombinasyonu kullanılıyor teker başına.
Bu arada kullanılan amortisör de ses konusunda etkili olabilir. Keza yalıtım da önemlidir.
Yanlış hatırlamıyorsam Honda bazı modellerinde 5 noktadan bağlantılı bağımsız sistem kullanıyordu arka aksta.
Aracın tekerine bir kaç yönde kuvvet etki eder hareket esnasında. Amaç bunları karşılamak ve tekerin hep ideal şekilde yere temasını sağlamaktır.
Arka aks grubu için 3 boyutlu düşünürsek düz gidişte teker geriye kaymak ister yatay eksende. İçten şaseye bağlı olduğu için aynı zamanda aracın ortasına doğru. Tümsek ya da çukurdan geçerken dikey eksende hareket eder ve bu sırada iç bağlantıdan dolayı tümsekte tekerin alt ekseni dışa, çukurda içe kaçma meğillidir. Virajda, dıştaki tekerin alt ekseni içe, içteki tekerin alt ekseni dışa kaçma meğilindedir. Tüm bu durumlarda tekerin yol yüzeyine temas alanı bozulur. Keza yük, frenaj durumuna göre de bu alan sapma meğilindedir.
Yine önden çekişli aracın ön tekerleri sürüş istikametindeki eksende dışa kaçma, arkadan itişlide ön tekerler ortada birleşme eğilimindedir.
Kullanılan bağlantılarda amaç bunu istenen noktada stabil tutmaktır bu güçlere karşı gelerek.