Gönderen Konu: Süspansiyon sistemleri. Hangi sistem hangi sürüş dinamiği için en iyisi.  (Okunma sayısı 11442 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Eski aracımda da böyle aracın içinde ölmüş bişy gibi yada çürümüş pazarda alınan yeşillik gibi ilginç koku olurdu. Kalorifer musluğunun suyu tam kapatmadığını tespit etmiştim. Bu da yaz aylarında klima kullanımı ile içerde biriken rutubetli ortamda bakteri üremesini sağlar diye düşünüp kalorifer musluğunu değiştirip özel sprey ile bakteriyel temizlik yaptım. Ondan sonra koku kayboldu.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Eski aracımda da böyle aracın içinde ölmüş bişy gibi yada çürümüş pazarda alınan yeşillik gibi ilginç koku olurdu. Kalorifer musluğunun suyu tam kapatmadığını tespit etmiştim. Bu da yaz aylarında klima kullanımı ile içerde biriken rutubetli ortamda bakteri üremesini sağlar diye düşünüp kalorifer musluğunu değiştirip özel sprey ile bakteriyel temizlik yaptım. Ondan sonra koku kayboldu.
Hocam bendeki koku sadece klimayı ilk çalıştırdığımda geliyor. Sanırım klima temizliği yaptırmayı deneyeceğim profesyonel bir yere.
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
flexride şasili bi insignia ya bini ondan sonra konuşalım
1996 1997 xli 1997 xei 1.6 gri
2007 corolla hb sol boncuk&Auris coupe d4d elegant buz bey.
2010 corolla d4d elegant manuel gri 2011 verso d4d
2014 Dizel Tekna Qashqai

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
flexride şasili bi insignia ya bini ondan sonra konuşalım
Bende merak ediyorum flexride şasiyi hocam. 1.6 adam akılli dizel motorlu insignia + seri otm . Şanzıman silip süpürür bu piyasayı. Ama becerenedi gitti bu işi GM. Yazık ettiler güzelim tasarıma.
 Nasıl siz anlatın aracı. Yol tutuşu ve konforu aynı anda sunabiliyor mu insignia. Benim internette izlediğim test videolarinda konfor odakli olmadığından bahsediyorlardı..
Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Bende merak ediyorum flexride şasiyi hocam. 1.6 adam akılli dizel motorlu insignia + seri otm . Şanzıman silip süpürür bu piyasayı. Ama becerenedi gitti bu işi GM. Yazık ettiler güzelim tasarıma.
 Nasıl siz anlatın aracı. Yol tutuşu ve konforu aynı anda sunabiliyor mu insignia. Benim internette izlediğim test videolarinda konfor odakli olmadığından bahsediyorlardı..
Biraz daha yol tutuş için tasarlanmış süspansiyonları var. Ama darbe emisi gayet  tatminkar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Güzel bir konu olmuş herkesin sayesinde.

Çift salıncak demek, tekerin gövdeye üst ve alt noktalardan ayrı ayrı bağlandığı sistem demektir. Yarı ya da tam rijit akslarda teker karşı tekere de bağlıdır.
Mcpherson un en belirgin özelliği; süspansiyon yayı ve amortisörün iç içe olmasıdır.
Bağımsız sistemler tek tip değildir. 4-5 bağlantılı olabilir. Ayrıca bu bağlantıların şekli, kullanılan malzemeler, uzunluğu ve bağlantı noktaları da önemlidir. Üst ve alt bağlantıların birbirine oranı bile önemlidir.
 Süspansiyon sistemleri tol tutuş ve konforun yanında frenaj ve lastik aşınmasında da etkilidir.

 Mesela bazı araçlarda 4 den fazla amortisör vardır virajda yer ekseni ile olan açıyı korumak için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi




 Mesela bazı araçlarda 4 den fazla amortisör vardır virajda yer ekseni ile olan açıyı korumak için.

İlginç. [emoji4]

Hangi araçlar mesela?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '13
  • 305 kere teşekkür etti
  • 177 kere teşekkür edildi
Bilgilendirici paylaşım için teşekkür ederim Hakan bey,  mesela güncel VW Passat süspansiyon sistemi  bahsettiğiniz 'dörtten fazla' amortisöre örnek olabilir mi?
 Şöyle yazıyor passat için ,

Ön : MacPherson süspansiyon. Alt salıncak kolları ve denge çubuğu.

Arka : Dört bağlantı kollu arka süspansiyon.  Ayrı yay/amortisör düzeni.  Denge çubuğu.  :saygi:
Güzel bir konu olmuş herkesin sayesinde.

Çift salıncak demek, tekerin gövdeye üst ve alt noktalardan ayrı ayrı bağlandığı sistem demektir. Yarı ya da tam rijit akslarda teker karşı tekere de bağlıdır.
Mcpherson un en belirgin özelliği; süspansiyon yayı ve amortisörün iç içe olmasıdır.
Bağımsız sistemler tek tip değildir. 4-5 bağlantılı olabilir. Ayrıca bu bağlantıların şekli, kullanılan malzemeler, uzunluğu ve bağlantı noktaları da önemlidir. Üst ve alt bağlantıların birbirine oranı bile önemlidir.
 Süspansiyon sistemleri tol tutuş ve konforun yanında frenaj ve lastik aşınmasında da etkilidir.

 Mesela bazı araçlarda 4 den fazla amortisör vardır virajda yer ekseni ile olan açıyı korumak için.



Avensis elegant extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi

İlginç. [emoji4]

Hangi araçlar mesela?

Rs6 mesela.
Ayrıca bazı arazi araçlarında da mcpherson tipi çift yay-amortisör kombinasyonu kullanılıyor teker başına.

Bu arada kullanılan amortisör de ses konusunda etkili olabilir. Keza yalıtım da önemlidir.

Yanlış hatırlamıyorsam Honda bazı modellerinde 5 noktadan bağlantılı bağımsız sistem kullanıyordu arka aksta.

 Aracın tekerine bir kaç yönde kuvvet etki eder hareket esnasında. Amaç bunları karşılamak ve tekerin hep ideal şekilde yere temasını sağlamaktır.
 Arka aks grubu için 3 boyutlu  düşünürsek düz gidişte teker geriye kaymak ister yatay eksende. İçten şaseye bağlı olduğu için aynı zamanda aracın ortasına doğru. Tümsek ya da çukurdan geçerken dikey eksende hareket eder ve bu sırada iç bağlantıdan dolayı tümsekte tekerin alt ekseni dışa, çukurda içe kaçma meğillidir. Virajda, dıştaki tekerin alt ekseni içe, içteki tekerin alt ekseni dışa kaçma meğilindedir. Tüm bu durumlarda tekerin yol yüzeyine temas alanı bozulur. Keza yük, frenaj durumuna göre de bu alan sapma meğilindedir.
Yine önden çekişli aracın ön tekerleri sürüş istikametindeki eksende dışa kaçma, arkadan itişlide ön tekerler ortada birleşme eğilimindedir.
Kullanılan bağlantılarda amaç bunu istenen noktada stabil tutmaktır bu güçlere karşı gelerek.