0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Toyotanın en büyük özelliği satmaktaki kolaylığı ve piyasası .Aracınıza güzelce binin, keyfini çıkarın
burada anlatmak istediğim durum şu; sadece servis ücretleri yüzünden gönülden istediğiniz bir aracı almaktan vazgeçmeyin.
Opel nerede üretiyor bu aracı. Gerçi nerede üretilirse üretilsin GM'in aracı, hayır gelmez.Toyota'nın da Japon üretimi olmalı, yoksa onun da suyunu çıkarıyorlar.
Yüksel bey ve Yalçın bey gerçekten çok iyi açıklamışsınız durumu sizler de. Araçtan ne beklediğimiz önemli olan şeydir aslında, Toyota da bunların çoğunu karşıladığı için kullanan kitlenin büyük bir bölümü memnun. Ama benim de eleştiri olarak katıldığım Auris'in life modelinde arka camların manuel olması. Ben bunu satıcıya sorduğumda şöyle bir açıklama getirdi : ''Bunu araç standartları bilmem nesinde(tam söylediği şekilde hatırlamıyorum) sürekli konuşuyorlar,belki de onun için çıkartmış olabilirler dedi. Mesela kaza anında tüm elektrik sistemi kilitleniyor arabadaki,arabadan çıkmak istediğinizde arka camları manuel olarak açıp çıkabilirsiniz demişti.'' Ben de : ''Öyle bir kaza olsa zaten camları kırıp çıkarım.'' demiştim ki haklıyım herhalde bu konuda...
Arkadaşlar öncelikle bir Toyota sahibi olarak başımdan geçenllerden kısaca bahsetmek istiyorum. Annem ilk araba alacağını söylediği günden beri kafama Opel takıldı ve bayisine 2 kez gittik ve fiyat aldık,hatta 2.de alacaktık ama biraz daha bekledik. Daha sonra annem abimle Toyota bayisine de bakalım derken Toyotanın boş modelini aldılar. Ben sonra Toyota'nın gerçekten kaliteli olduğunu anladım fakat aklımda şu gibi sorular hala devam etmekte ; 1. Opeldeki yol tutuşu ve asfaltın üstündeki akıcılık Toyota'da olacak mı? 2. Arabanın bütün viteslerinde gaza basınca olan akıcılık olacak mı? 3. 1.33 Toyota Auris ve 1.33 Opel Astra,hangisini tercih ederdiniz fiyatlar yaklaşık aynı olsa ve neden? Not: Araba daha 1000 km'ye ulaşmadı bile, benim düşüncem ve temennim biraz daha açıldıktan sonra o akıcılığı yakalayabilmek...
Uzun vadeli kullanımda Toyota'dan daha az servis ihtiyacı olan bir araç bilmiyorum. 6 yıl Opel Corsa, 5 yıl Renault Clio ve 4 yıldır Toyota kullanıyorum. Hepsini de ya 1 yaşında, ya sıfır kullandım.Hiçbirisi TOYOTA sorunsuzluğunda olmadı, Toyota'nın eksileri var mıdır? Elbette spesifik olarak eksileri vardır. Ama bir iki (mmt-1.4 d-4-d) kronik sorun dışında Toyota uzun vadede hiçbir zaman kullanıcısını üzmüyor.Bu yüzden de dünyanın en büyüğü,ardından gelen marka 4 ayrı marka ile peşinden geliyor. Ben şöyle diyorum, çok uzun süre kullanma niyetindeyseniz aracınızı, (5-6 yıl ver üzerinde) , bazı negatif yorumaları gözardı edip , TOYOTA tercih edin. Ama 4-5 yıl içerisinde yenisiyle arabayı değiştirecek bir bütçeniz varsa , konfor ve kalite hissine çok önem veriyorsanız Alman araçlarını tercih edin. Tabiki ilk sırada vw, sonra seat, skoda ve bence Opel bunlardan sonra gelir.Toyota üretim ve tasarım mantığı nedeniyle 'kolay imal edilir, kolay onarılır' stratejide parçalarla üretim yapar. Sadeleştirme, basitleştirme , sorunsuzlaştırma gibi kavramları oturmuştur. Bu yüzden uzun vadede sanayiye girseniz de, aracınızı sorunsuz uzun yıllar kullanırsınız. Fakat Alman teknolojisi ve anlayışı daha farklıdır. Almanlar detaya ve mühendisliğe çok önem verir, detay karmaşıklaştıkça kalitesi artar düşüncesindedirler. Bu yüzden de uzun vadede bakımı zor, sorun çıkartıldığında basit işçilikle düzeltilmesi güç araçlar üretirler. Bu yüzden de uzun vadede Alman teknolojisi Japon'a göre çok baş ağrıtır, bütçeyi daha çok zorlar. Sonuç olarak kişinin ne beklediğine , ne istediğine göre ayrı dünyaları olan iki ayrı araç söz konusu. Kim satın alacaksa, ne istediğini iyi düşünerek almalı.Yasin'in söylediği gibi TOYOTA yaş tahtaya basmaz. Bir detay yeterince sorunsuz hale gelmedikçe araca eklemez. Mesela bahsettiğiniz, 'çift salıncak' sistemini kaç yıldır test etti, detayları sorunsuzlaştırıp öyle ekledi araca. Onu da çok gönüllü ekmeledi, piyasadan çok talep geldiği için çift salıncağa geçildi. Yolsa çift salıncaklı sistem demek uzun vadede daha çok detay ve sorun demektir, maliyet demektir, Toyota anlayışına uymuyor çok fazla.
o satıcıların araçları güzel göstermek adına ürettikleri palavralardan 3 bölüm komedi dizisi çıkar zaten.bu arada astra'lar polonya'da üretiliyor genellikle, ülkemize gelenler o şekilde. hatchback olanlardan farklı ülkeler olabilir ama sedan versiyon polonya'dır.chevrolet ile opel'i türkiye'de yan yana koyup karşılaştırmak çok yanlış, amblem chevrolet olsa da araç daewoo'nun devamı. son olarak kaliteli malzeme ile sağlam malzemeyi birbirinden ayıralım derim. konuda opel-toyota genel karşılaştırması değil auris-astra karşılaştırması yapılması gerekir. toyota'nın müşterilerini çok düşündüğünü yaş tahtaya basmadığını kim söylüyorsa fanatiktir, açsın d-4d başlıklarını tekrar bir okusun. o kadar insanın canı yandı, ayıptır.
Bende chevroletin (kalos,aveo vb) kore malı olduğunu duyduydum cruze da öyle midir bilmiyorum.Öyle ise opel ile karşılaştırmak yanlış olur.Son olarak güzel bir konu olmuş gerçekten herkes güzel bir şekilde kendi fikirlerini savunuyor.Karşılaştırma konuları artmalı
cruze a araba demeye bin sahit ister arabadan anliyan cruze un yanindan gecmez bir araba bu kadar gitmez bu kadar yakar 1.6 otomatik vites kullandim baya bir test ettik arkadaşin amcasinindi arabada beyin denen bişey yok ne zaman vites kucultup buyutcegini bilmiyor bagiriyo duruyo araba yakitini zaten soylemiyorum ama bizim e12 ile kalksak cruze un hiç şansi yok geçen günde şanzıman sıkıntı çıkardı p den d ye geçmiyormuş 3 bin tl civari masraf yaptilar satma derdinler bir an önce