öncelikle ilgilenen ve cevap yazma zahmetinde bulunan tüm efsanecilere teşekkür ederim...
efendim, dayanamayıp dün götürdüm arabayı sanayiye. daha önce de hizmet aldığım ve çok memnun kaldığım bir tamirhane var. oraya götürdüm... sanırım herkes memnun ki diğer bazı iş yerleri oturmuş sinek avlarken, bunların dükkanı her zaman dolu ve sıra oluyor...
+++
ustaya bütün sıkıntılarımı hissettiklerimi anlattım, baskıdan şüpheleniyorum felan dedim... hemen bir test sürüşü yapalım dedi. çıktık biraz dolaştık, 10-15 dakika kadar kullandı arabayı... o kullanırken ben bir taraftan anlatıyorum... araba işlerinden pek anlamadığım için dolaylı dolaylı anlatıyorum tabi...
+++
sonra geldik gene işyerine... görebildiğim kadarıyla balatanda sıkıntı yok dedi... ama araba gaza çok geç tepki veriyor, geç topluyor kendini dedi. gaza yüklenince ileri atması lazım kendini ded... sorun motordan bence dedi... önce hava filtrelere, eksoza bakalım dedi, ama bence bunda sente atlaması var dedi. avansına da bakalım dedi. kelebek ayarına da bakmamız lazım özellikle dedi...
+++
hava filtresine baktı, tertemiz dedi. sonra beraber eksozcuya gittik... eksozcuda baktı etti, çalıştırdı gaza bastı altına girdi felan... abi eksozda hiç sıkıntı yok, tıkanma yok dedi. ama araba çiğ yakıt atıyor dedi.
bunun üzerine sen sabah gel arabayı bırak dedi. motoru soğutup önce bujileri denemeyle işlemlere başlarız dedi. sonra sentesine, avansına, kelebeğine bakarız dedi... sonrası Allah Kerim...
gün içinde gelişmeleri size aktarmaya devam edicem.
Subapları yeni değiştirdiğiniz için tekrar ayar yapılması gerekebilir.
sesi artı derken,rölantideki sesindenmi bahsediyorsun? baskının bukadar zamanda biteceğini pek sanmıyorum. dik bir rampada denedim demişsin, eğer tahmin ettiğim kadar dik ise, aracın çekişi, gayet iyi. yanlız beşinci vitesi, rampada biraz erken atmışsın gibi, bence bu araç beşinci vitesi (rampada) yüz km hızı geçtikten sonra ister. 96 xei iki yıl bindim bu araca, gayettte bakımlıydı, bu araç 105 hp dir, (bu bir tahmin sadece), bence sen başka bir efsaneyle kıyaslıyorsun gibime geldi
efsanelerin hepsi bir değil bundan emin ol. mesala şu benim profil de ki araç, 99 xei 114 hp. bir önceki aracıma göre farklı, bunu ençok rampada hissediyorum. motor sesini, eğer motorda yapılan tamirden dolayı sıkıntı çıkmadıysa, avans ayarından motor sesi minimuma indirilebilir.
başka bir efsaneyle kıyaslama şansım yok. çünkü başka bir efsanenin koltuğuna oturmuşluğum yok... başka herhangi bir arabanın da koltuğuna oturmuşluğum yok efsaneyle kıyaslayacak kadar... bu benim ilk arabam...

Mesaj Birleştirildi: 18 Tem, 2014 09:29
Subapları yeni değiştirdiğiniz için tekrar ayar yapılması gerekebilir.
böyle bir ayar yapılması gerekiyor mu? subaplar değişeli 6 ay kadar oldu... bu kadar aradan sonra mı ayar ister subaplar...
inşallah öyledir diyeyim... çünkü subaplar değiştikten sonra arabayı teslim aldığımda, sanki daha sıfır km arabaya binmiş gibiydim... ne bir ses, ne bir zorlanma...

umarım o haline döner arabam...
sesi artı derken,rölantideki sesindenmi bahsediyorsun? baskının bukadar zamanda biteceğini pek sanmıyorum. dik bir rampada denedim demişsin, eğer tahmin ettiğim kadar dik ise, aracın çekişi, gayet iyi. yanlız beşinci vitesi, rampada biraz erken atmışsın gibi, bence bu araç beşinci vitesi (rampada) yüz km hızı geçtikten sonra ister. 96 xei iki yıl bindim bu araca, gayettte bakımlıydı, bu araç 105 hp dir, (bu bir tahmin sadece), bence sen başka bir efsaneyle kıyaslıyorsun gibime geldi
efsanelerin hepsi bir değil bundan emin ol. mesala şu benim profil de ki araç, 99 xei 114 hp. bir önceki aracıma göre farklı, bunu ençok rampada hissediyorum. motor sesini, eğer motorda yapılan tamirden dolayı sıkıntı çıkmadıysa, avans ayarından motor sesi minimuma indirilebilir.
+++
rölantideki seste sıkıntı yok üstad... nasıl anlatayım... önceleri arabam 3000 devire yaklaştığındaki sesi, şimdi 2500 devire yaklaştığında vermeye başladı. önceleri devir 2500 lere yaklaşmadan motor sesini neredeyse duyamazdınız. şimdi bildiğin bağırıyor

dik rampayı şöyle anlatayım, kamyoncuların sağ şerite sıralanıp, her an yolda kalacakmışçasına zorlandığı bir rampa... otomobille bile tam devrini ve hızını almadan tırmanmaya başlarsan tepeyi vites küçülterek aşabiliyorsun.
-----
bu arada acaba ben mi yanlış yapıyorum... siz demişsiniz ki: "
bence bu araç beşinci vitesi (rampada) yüz km hızı geçtikten sonra ister"... ancak ben vites büyütürken hız göstergesine değil, devir göstergesine ve motordan gelen sese göre hareket ediyorum... 2-3-4. viteslere 2300-2500 devirleri civarı geçiyorum. 5 vitese 2700 ü felan görünce geçiyorum... yanlış kullanım mı yapıyorum acaba.. bu şekilde kullanmam sıkıntıya sebep olabilir mi?
Mesaj Birleştirildi: 18 Tem, 2014 09:45
arkadaşım acele etme bence, subapları yaptırdığın yere, gittinmi?bu şikayetle ilgili ne dedilerde, siz başka tamirciye gittiniz?
hayır başka tamirciye gitmedim. subapları değiştiren tamirciye gittim. 5-6 ay önce subapları değiştirdiklerini, ondan sonra da motorun hiç açılmadığını da söyledim kendilerine... zaten subapları değiştikten sonra ilk kez sanayiye gittim...
bu arada acaba ben mi yanlış yapıyorum... siz demişsiniz ki: "bence bu araç beşinci vitesi (rampada) yüz km hızı geçtikten sonra ister"... ancak ben vites büyütürken hız göstergesine değil, devir göstergesine ve motordan gelen sese göre hareket ediyorum... 2-3-4. viteslere 2300-2500 devirleri civarı geçiyorum. 5 vitese 2700 ü felan görünce geçiyorum... yanlış kullanım mı yapıyorum acaba.. bu şekilde kullanmam sıkıntıya sebep olabilir mi?
("bence bu araç beşinci vitesi (rampada) yüz km hızı geçtikten sonra ister). rampada vites değiştirmekten bahsediyorsak, 4. vites 2700 devir 5. vitese geçmek için bence az. 3000-3500 görmesi lazım bence, buda 100 km hıza çıkar aşağı yukarı .sizin dedikleriniz düz yol için gayet iyi devirler.
97 Oktan yakıtla denemenizi öneririm
evet değerli üstadlar... biraz önce aradılar ve aracımın hazır olduğunu söylediler... gittim... neymiş sıkıntısı dedim... "abi sente atlama yoktu dedi, sentesini zaten ben ayarlamıştım dedi, aynı duruyor dedi. kelebekte de sıkıntı yoktu dedi... avans ayarı yaptım, biraz avansını yükselttim, araban kendine geldi dedi. 40 TL de ücret aldı...
arabayı alıp hemen işyerne dönmem gerektiği için çok iyi test edemedim ama ilk izlenimimi göre çekişte bariz bir artış var... ilk kalkıştaki ve vites geçişleri sonrasındaki hantallık gitmiş... araç rölantide iken çok az miktarda ve düzensiz bir titreme vardı... o titreme gitmiş... motorda artan ses olayını gündüz trafik gürültüsünden dolayı, sıcaktan dolayı da camlar açık gitmem gerektiği için çok dinleyemedim ama kulak kabarttığım kadarıyla seste de azalma var...
---
akşam iş çıkışı güzelce bir test edip sonuçları size yarın sabah ayrıntısıyla aktarıcam...
---
avans ayarı gerçekten performansı bu kadar etkiler mi ve avans ayarı kendiliğinden bozulabilir mi? siz değerli üstadların da bu konudaki değerlendirmelerini bekliyorum...
Avans ayarı her araçta belirli bir kullanım sonrasında (Örn.250.000km olmakla birlikte araçtan araca değişebilir) meydana gelebilen ateşleme ayarıdır denebilir. Özellikle yüksek kilometrelerden sonra kendini gösterebilir, doğal bir ateşleme sistemi ayarlaması da denilebilr. Şahsi kanaatimce LPG li araçlarda özellikle avans ayar boşluklarının daha çabuk değiştiğini düşünüyorum. Geçmiş olsun.
Mesaj Birleştirildi: 18 Tem, 2014 15:08
Ancak ilginç bir durum var. Avans probleminin birden bire ortaya çıkacak bir sorun olmadığını düşünüyorum. Bir eveliyatının olması gerekli ve motorda boşluğa çarpan bir metal sesi şeklinde de duyulabilir.
ilgilenen üstadlara tekrar tekrar teşekkür ederim...
yapılan avans ayarından sonra arabamdaki performans sıkıntısı tamamen kayboldu...
ancak ne var ki, yapılan avans ayarından sonra motor sesinde azalma yok... ancak ses aynı şiddette fakat daha farklı bir şekile dönüşmüş durumda... bununla birlikte avans ayarından sonra motor biraz daha su eksiltmeye başladı sanki... önceleri 15-20 günde bir sadece 1 su bardağı civarında su eklerdim, şimdi ise cuma gününden bu yana yani 4 günde yaklaşık yarım litre su eksiltti motor... yağda gözle görülür bir eksilme olmadı şu ana kadar...
motor bu şekilde su eksiltmeye devam ederse bu neye işarettir ve ne yapmalıyım...
artan motor sesi konusunda artık bişey yapmayacağım... zamanla düzelmesini bekleyeceğim... çünki her bir usta el attığında değişik bir sorun baş gösteriyor... gerçek bir usta bulana kadar sanayi yolunu çok arşınlarız biz sanırım...
ilgilenen üstadlara tekrar tekrar teşekkür ederim...
yapılan avans ayarından sonra arabamdaki performans sıkıntısı tamamen kayboldu...
ancak ne var ki, yapılan avans ayarından sonra motor sesinde azalma yok... ancak ses aynı şiddette fakat daha farklı bir şekile dönüşmüş durumda... bununla birlikte avans ayarından sonra motor biraz daha su eksiltmeye başladı sanki... önceleri 15-20 günde bir sadece 1 su bardağı civarında su eklerdim, şimdi ise cuma gününden bu yana yani 4 günde yaklaşık yarım litre su eksiltti motor... yağda gözle görülür bir eksilme olmadı şu ana kadar...
motor bu şekilde su eksiltmeye devam ederse bu neye işarettir ve ne yapmalıyım...
artan motor sesi konusunda artık bişey yapmayacağım... zamanla düzelmesini bekleyeceğim... çünki her bir usta el attığında değişik bir sorun baş gösteriyor... gerçek bir usta bulana kadar sanayi yolunu çok arşınlarız biz sanırım...
Soğutma sisteminin bu kadar su eksiltmesi normal değil gibi bence. Radyatör hortum ve bağlantılarında kaçak olabilir bence kontrol ettirin.
Soğutma sisteminin bu kadar su eksiltmesi normal değil gibi bence. Radyatör hortum ve bağlantılarında kaçak olabilir bence kontrol ettirin.
Teşekkürler Aytaç bey... bir süre daha gözlemleyip, eğer aynı sorun devam ederse bir hafta içinde ustaya göstericem... avans ayarından sonra su eksiltme sorunu aklıma şu soruyu getirdi... cahilliğime verin ama avans ayarı yapılırken contalar sökülüyormu? usta contayı tekrar yerine oturturken kaydırma yapmış olabilir mi? su eksltme sorununun avans ayarından hemen sonra başlaması aklıma bu soruyu getirdi ister istemez...
Ahmet abi öncelikle geçmiş olsun.Yazdıklarını tek tek okudum.Bu anlatıklarına çok benzer sorunlar benim 98 corollada da vardı.Doğru düzgün bi usta bulup derdimi anlatamadığım için forumumuzun eski abilerinden Kemal AKSÜYEK abimizin dediği gibi yaptım, sattım kurtuldum.

Şaka bi yana sorunun ne olduğunu sizden öğrenmem çok iyi oldu.Geçmiş olsun.
Aracın motor yağında bozulma gibi bir değişiklik var mı? Aracı lifte çekip kaldırarak altını incelemenizi tavsiye ederim.
Teşekkürler Aytaç bey... bir süre daha gözlemleyip, eğer aynı sorun devam ederse bir hafta içinde ustaya göstericem... avans ayarından sonra su eksiltme sorunu aklıma şu soruyu getirdi... cahilliğime verin ama avans ayarı yapılırken contalar sökülüyormu? usta contayı tekrar yerine oturturken kaydırma yapmış olabilir mi? su eksltme sorununun avans ayarından hemen sonra başlaması aklıma bu soruyu getirdi ister istemez...
egzost dumanı ne durumda, hiç baktınmı?
Ahmet abi öncelikle geçmiş olsun.Yazdıklarını tek tek okudum.Bu anlatıklarına çok benzer sorunlar benim 98 corollada da vardı.Doğru düzgün bi usta bulup derdimi anlatamadığım için forumumuzun eski abilerinden Kemal AKSÜYEK abimizin dediği gibi yaptım, sattım kurtuldum.
Şaka bi yana sorunun ne olduğunu sizden öğrenmem çok iyi oldu.Geçmiş olsun. 
erdem bey... ilginizden dolayı teşekkürler... aracımı satmayı kesinlikle düşünmüyorum... böyle ufak tefek sorunlar tabii ki çıkacaktır. 20 yaşına dayanmış bir motordan bahsediyoruz ne de olsa

ayrıca satsam bile alacağım araç gene efsane corolla olacaktır... hep hayalimdeki bir arabaydı ve Allah bana bu arabayı binmeyi nasib etti... hayalimdeki diğer bir araba ise bmv 116 ama onun bana nasip olması normal şartlar altında pek olası görünmüyor

Mesaj Birleştirildi: 22 Tem, 2014 14:22
Aracın motor yağında bozulma gibi bir değişiklik var mı? Aracı lifte çekip kaldırarak altını incelemenizi tavsiye ederim.
ilginizden dolayı teşekkür ederim...
motor yağına sürekli bakıyorum... her 2-3 günde bir bakıyordum... bu sorunların başladığı son 1 aylık süre içinde günde 2 defa baktığım da oluyor

en son 2 saat kadar önce baktım... yağda herhangi bir renk bozulması, eksilme, kıvamında değişme veya başka bir aski durum yok...
Mesaj Birleştirildi: 22 Tem, 2014 14:23
egzost dumanı ne durumda, hiç baktınmı?
egzost dumanına hiç bakmadım. ama sıradışı bişey olsa gözüme çarpardı sanırım... hemen şimdi kontrol edicem egzost dumanını ve buradan size bildiricem...
Ahmet Bey bende çok uzun süre efsane kullandım.Gerçekten yaşına göre mükemmel araçlar.Bende satmazdım ama dediğim gibi iyi usta bulamadım.Umarım herşey gönlünüzce olur.Allah kaza bela vermesin.
Öncelikle Ecu ve enjektörlü aracınızda avans ayarı nasıl yapıldı, merak ettim. Üst kapak contası ile bir ilgisi yoktur ki üst kapak sökülürse aslolan zaten contanın değişmesidir. Gerçi şimdi silikon contalar var ama o da ayrı bir konu.
Soğutma sıvısı eksilmesinşn nedenini bulmak lazım. Eğer contadan ise başka parçalarında kontrolü şart. Sistemde kaçak var ise o zaman işlem nispeten kolay. O araçlarda ilk önce devirdaim pompası kontrol edilebilir. Sonra radyatör ve sistemin tamamında çatlak vs kontrolü yapılır, radyatör, radyatör kapağı, borular, ekleme kabı vs.
Motor gürültüsünü daha net tanımlayabilir misiniz? Sarsıntı şeklinde mi, rölantide mi, üst devirlerde mi, metalik mi, basınçlı hava sesi şeklinde mi vs?
Öncelikle Ecu ve enjektörlü aracınızda avans ayarı nasıl yapıldı, merak ettim. Üst kapak contası ile bir ilgisi yoktur ki üst kapak sökülürse aslolan zaten contanın değişmesidir. Gerçi şimdi silikon contalar var ama o da ayrı bir konu.
Soğutma sıvısı eksilmesinşn nedenini bulmak lazım. Eğer contadan ise başka parçalarında kontrolü şart. Sistemde kaçak var ise o zaman işlem nispeten kolay. O araçlarda ilk önce devirdaim pompası kontrol edilebilir. Sonra radyatör ve sistemin tamamında çatlak vs kontrolü yapılır, radyatör, radyatör kapağı, borular, ekleme kabı vs.
Motor gürültüsünü daha net tanımlayabilir misiniz? Sarsıntı şeklinde mi, rölantide mi, üst devirlerde mi, metalik mi, basınçlı hava sesi şeklinde mi vs?
hakan bey... ne acıdır ki arabalar ve mekanik aksamları konusunda son derece tecrübesiz olduğumdan derdimi anlatmakta da zorlanıyorum... ama şunu söyleyeyim... arabanın ilk çalışmasında sıkıntı yok, kontağı çevirdiğim anda anında motor normal sarsıntısız şekilde çalışıyor ve rölantide de normal sesinde devam ediyor... rölantide sıradışı bir ses yok... şöyle anlatmaya çalışayım... ses sıradışı bir ses değil... ama yukarıdaki mesajlarımda da anlatmaya çalıştım... önceleri 3000 devirlerde çıkardığı bağırma sesini motor şimdi 2500 devirlere yaklaşınca çıkarıyor... yani ses farklı değil, sadece fazla...
Mesaj Birleştirildi: 22 Tem, 2014 16:23
bir de eksozun hemen çıkışının önündeki kıvrımda bir sıvı birikintisi oluşuyor benim arabada... aşağıda fotoğraflarını da koyuyorum şimdi... bu arabayı aldığım zamandan beri olan bir durum. sessizken de, performansı iyiyken de bu sıvı birikintisi hep oluyor eksoz çıkışında. bu nedir? elimle kontrol ettim... kokusuz, renksiz, kaygan değil... bildiğin su gibi... benim motor su mu kaçırıyor sizce ?
hemen eksozun son kıvrımındaki su birikintisine dikkat. sadece motor 2 dakika çalışmış olduğu halde, eksozdan sıradışı bir duman geliyormu diye video çekinceye kadar oluştu bu su birikintisi.


Egzos çıkışındaki su lpg kaynaklı olabileceği düşünüyorum, ancak soğutma sıvısının güç grubundan ayrılmasının belli başlı sebepleri vardır. Hakan beyinde belirttiği üzere soğutma sistemindeki herhangi bir çatlak, hortumlardaki yırtık, kelepçelerdeki gevşeklik; motor grubunda sıvının yağa karışması, çatlak vb. nedenlerden olabilir. Bir nedende lpg kaynaklı yani lpg sistemindeki arızadan kaynaklanıyor olabilir.
Burada özellikle sabahları aracın altına bakmanızı ve herhangi bir su akıntısının olup olmadığını varsa suyun hangi taraftan geldiğini tespit etmeniz ve aracı ehil bir ustaya göstermeniz gerekmektedir.
şu videoda biraz önce çektiğim benim arabanın eksoz videosu... sıradışı pek bir duman görünmüyor sanırım... videoyu HD seçeneğinde izlerseniz eksozda oluşan su birikintisinin zerre zerre oluşumunu görebilirsiniz...
Mesaj Birleştirildi: 22 Tem, 2014 16:51
Egzos çıkışındaki su lpg kaynaklı olabileceği düşünüyorum, ancak soğutma sıvısının güç grubundan ayrılmasının belli başlı sebepleri vardır. Hakan beyinde belirttiği üzere soğutma sistemindeki herhangi bir çatlak, hortumlardaki yırtık, kelepçelerdeki gevşeklik; motor grubunda sıvının yağa karışması, çatlak vb. nedenlerden olabilir. Bir nedende lpg kaynaklı yani lpg sistemindeki arızadan kaynaklanıyor olabilir.
Burada özellikle sabahları aracın altına bakmanızı ve herhangi bir su akıntısının olup olmadığını varsa suyun hangi taraftan geldiğini tespit etmeniz ve aracı ehil bir ustaya göstermeniz gerekmektedir.
yarın sabah bakayım o halde... ehil bir usta bulsak koşa koşa gideceğiz yanına zaten... sıkıntımız da o ustayı bir türlü bulamamak