0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Gökhan Bey, Çarşamba günü bakımdaydım serviste, yağ seviyesine baktirdim konuyu da dile getirdim, yağ kontrolü yapıldığında, min.cubugun uzerindeydi fakat yarının altındaydı yinede, en son yağ değişeli 11700km olmuş ve usta bu seviye normal dedi, yağ değişimi yapıldı bende periyodik olarak takip edeceğim bakalım, ama sanırım yok gibi bakalım, sizce de dediği mantıklı mı?
Aklıma takıldı ben 2010 model corolla kullanıyorum aracı ilk aldığımda bende de yağ eksiltme sorunu vardı aracın turbosunda üretim hatası olduğunu söylediler ve garantiden değiştirdiler ama aracın bi 7-8 bin km yol yaptıktan sonra düzeleceğini bir kere daha yağ için sabretmemi istediler peki dedim ve gerçekten de 20 bin den beri bidaha hiç yağ lambasının yandığını görmedim(araç arada servise gitmiyor ve servis zamanı yaklaştıkça yağına bakıyorum bir eksilme de yok açıkçası araç 50 bin km oldu). Burada kafama takılan bireysel değilde seri üretim hatası olarak söylenen bu yağ yakma olayı neden araçtan araca fark ediyor neden sizin motorunuz değişirken benimki bir turbo değişimiyle düzeldi bunu mantığım almıyor. Bir de serviste araca sarf malzemesi kullanılmaması notu var cahilliğimi mazur görün ama bu nedir benim bildiğim sarf malzemesi yağı, contası, civatası vs. dir, bu araç kontrole gidince bizden habersiz yağ su eklemesinler diye mi not düşmelerini istiyoruz?
Aydın bey tekrar merhaba , bende dün 9100 km de servise girdim min çizginin 0,5 cm kadar altındaydı yani burkulma başlangıcının seviyesi hemen hemen, 1.9 lt yağ eksiltmeye devam ettiği kayıt altına alındı. Rodaj dönemidir dendi, iyi niyet göstergesi olarak bir 10 bin km daha gitmeyi kabul ettim nede olsa onunda sonunda en az aynı eksiltme değeri çıkacağına eminim. Sonuca gelirsek aracın sorunu devam ediyor ve edecek bundan sonra ki adım TOYOTA GEN.MER. atacağı adımdır bende onların atacağı adıma göre hareket edeceğim. Sizin araca gelirsek servise sorun 2014 d-4d lerin 10 binde kaç lt eksiltiyor diye size vereceği cevap çok yüksek ihtimal 0,3 ila 0,6 lt arasıdır. Eğer sizin araç bu değerin üzerinde ise ( ki yağ çubuğuna göre TAMAMEN ORANLAMA İLE TAHMİNİ olarak 1,5 lt dir gibi geliyor. Resmini çektim ekliyeceğim ) bence sorun devam ediyor. Bunun en etkin yöntemi kartel de kalan yağın ölçülmesi malesef. Mesaj Birleştirildi: Aralık 31, 2014, 13:58:38Kerem bey motorunuz NJ serisimi? Yada serisini paylaşabilirmisiniz?
Arkadaşlar tekrardan herkese iyi geceler diliyorum. Bahsettiğim resimleri eklerde görebilirsiniz.Servise gitmeden önceki yağ çubuğu seviyem gördüğünüz gibi. toplamda iş emrinde de belirtildiği gibi motor revizyona gireli 9575 km yol yapmışım. ve iş emrinde ki rodaj dönemi ibaresi.Birde sizlerle aracın şu anki tüm servis belgelerinden toparladığım evveliyatını paylaşmak isterim. 14.02.2012 tarihinde 1.000 km bakımı = 0 TL05.09.2012 tarihinde 10.000 km bakımı = 279.60 tl10.10.2012 tarihinde araç 11.281 km’de iken arka park sensörü ve kapı çıtaları için taktırılmak için servise gelindi = 300 tl13.06.2013 tarihinde 20.000 km bakımı = 487,41 tl15.07.2013 tarihinde araç km’si 21.530 km iken teyp ışıklarının kendiliğinden sönmesi ve Japonca yazılar çıkması sonucu servise gelindi ve teyp 19.07.2013 tarihinde araç 21.673 km’de iken garanti kapsamında ücret alınmadan değiştirilmiştir.20.08.2013 tarihinde araç km’si 25.502 iken 100-120 km arasında ki hızlarda yapılan frenlerde titreme olduğu gerekçesi ile servise getirilmiştir. Gözlem sonucu aracın ön disklerinde yamulma tespit edilmiş ve garanti kapsamında ücret alınmadan değiştirilmiştir.19.11.2013 tarihinde 30.000 km bakımı = 554, 13 lira ( 150 lira arka fren balataları dahil )09.07.2014 tarihinde 40.000 km bakımı = 808.88 lira ( bu tarihte 38000 km’den beri yanan yağ ışığı ile ilgili şikayette bulunulmuş ve inceleme sonucunda 1000 km ‘de 230 ml yağ sarfiyatı ölçülmüş ve araç P/S kapsamına dahil edilmiştir. Yani 10.000 km’de araçta 2.3 litre yağ sarfiyatı vardır.)16.07.2014 tarihinde yağ şikayeti ile araç kmsi 40490 iken gidilmiş ve garanti kapsamında yarı motor blok değişimi yapılmak üzere servise bırakılmıştır.30.12.2014 tarihinde 50.000 km bakımı = 475,45 ( 49.000 km’de yanan yağ ışığı ile ilgili şikayet doğrultusunda tekrar inceleme yapılmış ve 9575 km’de 2 litre yağ sarfiyatı olduğunun raporu verilmiştir. Ancak iş emrine not düşülerek Motor rodaj döneminde bir miktar yağ eksiltme yapar. Normal bir durum diye rapora ek düşülmüştür.
Gökhan Bey paylaşırım tabi ama ruhsatta veya araç üzerinde mi yazıyor nereden bakıcam ben bu tip konularda pek bilgili değilim açıkçası, ruhsatta tipi E15Ej yazıyor motor no:1ND10... yazıyor
Gökhan bey merhaba.Bende servis zede oldum geldim dünden beri sinir katsayım oldukça yüksek. aracımda 9757 km'de 2 litre eksiltme gözlemlendi ancak size de dedikleri gibi ( bunu kendileri uydurmuş olmalıdır ) motor rodaj döneminde olduğu için bir miktar eksiltme normaldir ibaresi eklediler iş emrine. Sizin iş emrinde de bu ibare var mıdır ekli olarak? yoksa size sözlü olarak mı söylediler bunu? Artık iyice işin çivisini çıkardılar. En kısa zaman da iş emrini ve eksiltme fotoğraflarını sizinle paylaşıcam.
Gökhan Bey, sorununuzun düzelme gostermemesine üzüldüm, benim araca gelirsek aracın yağı, 12000Km sonra değişti yani ben servise biraz geç girdim, benim en son baktığımda yağ seviyesi yarının biraz altındaydı, ne kadar eksiltme yapmış tam bilemiyorum haliyle, usta sizin araç 2013 çıkışlı bunlarda bu sorun giderilmişti demişti, kodu ise JTNBJ56E olarak başlıyor.
hangi dizel olursa olsun tır kamyon otobüs minibüs şayet turbo şarjlı ise ki şu an hepsi öle 10.000 km de yarım litre yağ eksiltmesi normaldir.sebebi ise turbo pervanesine giden yağın yağ buharının pervaneden emme manifolduna verilmesinden kaynaklanır.bu normaldir.yarım litre yağda çubukla anlaçılmaz pek....
Kerem bey ND serisi hatalı seri sadece turbo değişimi ile bu hatadan kurtulmanız büyük şans geçmiş olsun.Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2015, 11:29:40Oğuz bey benim iş emrinde o yazı yok ama rahat olun rodaj dönemi 1 kere olur bir sonraki yağ değişiminde ne diyecekler iyi rodaj olmadı bir kere dahamı rodaj oluyor diyecekler ? Kendilerini kandırıyorlar bizi değil mahkemeye gidilirse Tüketiciyi sonuçsuz oyalamaktan istediğinizi alırsınız, ha hiç rektifiye olmasaydı gelin düzeltelim diyip kazanabilirlerdi ama bu sonuçtan sonra böyle deme şanslarıda yok TOPLATILMAYA kadar yolu var Bende müsait vakitte fotoları paylaşacağım Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2015, 11:39:06Aydın bey dediğim gibi bu sorunun tek çözümü yağı behere boşaltmak ve kalan miktara ölçmek. Siz yinede takibi elden bırakmayın (ölçümü kabul etmezler ise ve içiniz rahat etmesini istiyorsanız 10 bine yaklaştığınız zaman servise girmeden hemen önce yavaş yavaş yağ ekleyin eski seviyesine gelene kadar . Ne kadar eksilttiğini bu şekilde de anlarsınız . Mesaj Birleştirildi: Ocak 02, 2015, 11:40:48İşte bir miktar eksiltmesi normaldir dememizin nedeni bu Saffet bey, Açıklayıcı bilgi için teşekkürler
Kerem bey ND serisi hatalı seri sadece turbo değişimi ile bu hatadan kurtulmanız büyük şans geçmiş olsun.
Gökhan Bey şimdi aklıma gelen bir detay var benim sorunun çözümüyle pek bir alaka kuramasam da olabilir mi diye düşünüyorum şöyle ki; ben aracımı alırken sabancı toyota ile ayrılma kararı almıştı hatta o dönem Türkiye de araç bulunamadığı bi dönem oldu, bende tam o zaman almıştım bana gemide sadece 2 araç olduğu japonyadan geldiği söylendi ve ikisinden birini seçmem istenmişti (ikiside aynı model farklı renklerdeydi) ben metalik gri seçtim diğer aracıda başka biri aldı ben oradayken ama kısmet ya diğer araç gemiden inerken kaza sonucu pert oldu diğer adam arabasını alamadı bile, bana o döenem türkiyeye gelen bu serideki tek japon arabaları bunlar 1 gemi geldi şanslısın işçilikleri çok daha güzel filan demişlerdi. Yani bu japonyada üretilmesinin bir farkı olabilir mi? Bir sitede şase no dan araç sorgulanabiliryor ( http://vinformer.su/ident/vin/decode.php ) link vermek yasak değildir umarım. Kendi aracımı sorguladığımda aşağıdaki gibi bir sonuç alıyorum, acaba bunun bir etkisi olabilir mi? Manufacturer & manufacturingCountry of origin JapanMarket EuropeManufacturer Toyota Motor CorpAddress of manufacturer 471-8571, 1 Toyota-cho, 471-8571 Toyota-Aichi, Japan
2010-11-12 model corollaların hepsi japonya'dan gelmedi mi?
Bende aracımın yerli üretim olduğunu sanıyordum sorgulayınca japon yazdı6. Manufacturer & manufacturingCountry of origin JapanMarket EuropeManufacturer Toyota Motor CorpAddress of manufacturer 471-8571, 1 Toyota-cho, 471-8571 Toyota-Aichi, Japan