Gönderen Konu: Corolla'yı Sıfırlamak ??  (Okunma sayısı 4149 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Corolla'yı Sıfırlamak ??
« : Haziran 15, 2014, 22:10:50 »

Merhabalar,

2004 model 130.000 km deki benzinli Corolla'yı fabrikadan çıktığı ilk günkü haline getirmek mümkün mü ?

Böyle bir işe kalksam , herhalde önce 4 lastik ve 4 amotisörden başlamak sanırım.

Bu konuda tecrübesi olan var mı ?

10 yıllık Corolla'yı ilk günkü haline getirmek mümkünse , toplam masraflar ne olur ?
Yani işin astarı yüzünden pahalı olur mu ?
Böyle bir işe girişmeye değer mi değmez mi ?

Tecrübesi olanlar paylaşabilir mi ?
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Toyota Club Türkiye

Corolla'yı Sıfırlamak ??
« : Haziran 15, 2014, 22:10:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #1 : Haziran 15, 2014, 22:23:40 »
130.000 km bir toyota için km sayılmaz yağı suyu zamanında değişti ise ve LPG yoksa.Aracınıza ait bir kaç foto olsa daha iyi yorum yapılır.Belki komple boyatmanız icap eder belki gerek yoktur ama tahminim komple boya yürüyen aksam aktarma organları fren sistemi kapı fitilleri debriyaj direksiyon aydınlatmalar vs vs size 10.000 TL bulur diye düşünüyorum çünki gerekli gereksiz bir çok parçayı değiştiriceksiniz anladğım kadarı ile bu sorudan o anlaşılıyor.Esas sorun boyayı ve bu mekanik değişimleri düzgün bir şekilde yapıcak ustalar bulmak bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #2 : Haziran 15, 2014, 23:01:36 »
130.000 km bir toyota için km sayılmaz yağı suyu zamanında değişti ise ve LPG yoksa.Aracınıza ait bir kaç foto olsa daha iyi yorum yapılır.Belki komple boyatmanız icap eder belki gerek yoktur ama tahminim komple boya yürüyen aksam aktarma organları fren sistemi kapı fitilleri debriyaj direksiyon aydınlatmalar vs vs size 10.000 TL bulur diye düşünüyorum çünki gerekli gereksiz bir çok parçayı değiştiriceksiniz anladğım kadarı ile bu sorudan o anlaşılıyor.Esas sorun boyayı ve bu mekanik değişimleri düzgün bir şekilde yapıcak ustalar bulmak bence.


Aracımı çok temiz kullandım.
Hep aracı aldığım yerde yaptırdım bakımlarını.
Ama ne kadar temiz kullanırsanız kullanın , yollar malum, araçtan ufak tefek sesler gelmeye başladı.
Kastettiğim boya değil. Yürüyen aksam. (Kaportada 9-10 tane ufak tefek çizik var ki önemli değil)
Yürüyen aksam , ilk günkü haline gatirilebilir mi ?
Diğer yandan haklısınız. Araç LPG li değil benzinli ve Corolla için 500.000 km bile çok yol değil.

Bana göre de aracı her yönüyle sıfırlamak 10.000 TL yi bulur gibi geliyor.

10 yaşındaki bir aracı 10.000 TL verip yenilemek yerine satıp üstüne 10.000 TL koyup 4 yaşında bir Corolla alınabilir belki.
Değer mi değmez mi derken bunu kastettim.

Hangi yol mantıklı bilmiyorum.

Cevap için teşekkürler
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #3 : Haziran 15, 2014, 23:11:01 »
bizim evde 2 tane corolla var.babamda 2012 var bende 2002 var.aracı temiz kullandıysanız sıfırlamanın anlamı yok(motor için sölüyorum)130000km km degil bu araç için lpg de bile.enson yüksel arkadaşımız topladı 290bin kmde nerdeyse sıfırdan topladı aracı motor ve kaporta olarak.yani sizin 2 katınızdan fazla bir km ve araç lpgli vede oldukça özensiz kullanılmış.ama evet yaylara amortisörlere vs baktırmakda yarar var.fitiller olabilir yani çok birşey istemez o kmdeki bir e12 ama alt takımları bir gözden geçirtebilirsiniz.ama özellikle amortisörlere baktırabilirsiniz.illa toplıcan diyorsanızda tamamiyle zevk ve tercihlere kalır daha güçlü motorlu bir üst kasa corollamı yoksa yakıt cimrisi gittimi güzel giden sorunu az olan bir e12 mi.şuanlık aklıma gelenler bunlar.yani bir üst kasasıyla oldukça farklı çünkü.isteklere tercihlere baglı.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 711 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #4 : Haziran 15, 2014, 23:27:28 »
arabayı sıfırlamak hiç mantıklı değil. 10 bin para harcasanda yine aynı araba olacak. sadece yürür aksam 5000 tl yer ve hiç bişeyde anlamazsın..

25 e satıp 35 liraya sıfır gibi araba almak çok daha mantıklı.

ha duygusal bağın vardır bilemem.. 10 bin tl cebinde kalsın 2004 corollaya 10 yıl daha bin yine sorun çıkmaz. arızalar olabilir , arıza yapınca ufak tefek harcarsın..


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #5 : Haziran 15, 2014, 23:34:47 »
10 yaşındaki bir aracı 10.000 TL verip yenilemek yerine satıp üstüne 10.000 TL koyup 4 yaşında bir Corolla alınabilir belki.
Değer mi değmez mi derken bunu kastettim.

Hangi yol mantıklı bilmiyorum.

Cevap için teşekkürler
Sadece yukarıdaki kısmı cevaplıycam efsane kasalar dan sonra en çok tutulan ve sorunsuz 2. olarak E12 ve E120 ler değer mi değmez mi siz karar verin bana kalsa sadece sorunlu kısımları onartıp yola devam ederim.Şahsen Toyota nın çıkardığı son model araçları hiç bir açıdan beğenmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #6 : Haziran 15, 2014, 23:42:55 »
Sadece yukarıdaki kısmı cevaplıycam efsane kasalar dan sonra en çok tutulan ve sorunsuz 2. olarak E12 ve E120 ler değer mi değmez mi siz karar verin bana kalsa sadece sorunlu kısımları onartıp yola devam ederim.Şahsen Toyota nın çıkardığı son model araçları hiç bir açıdan beğenmiyorum.

" sadece sorunlu kısımları onartıp yola devam ederim"

==========

Ben de bu görüşe yakınım.
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #7 : Haziran 15, 2014, 23:45:41 »
Aracın nesinden şikayetçisiniz ? Yani araçta birşey varki böyle bir yola girmeyi düşünüyorsunuz .

Bunları bilirsek daha iyi yardımcı olabiliriz. Yani sadece Arızalı olan parçalar değişse mali açıdan iyi olur. Sorun amortisörlerde vs ise 4 adet değiştirmek en mantıklısı diğer türlü aracın önü arkası ayrı duruyor :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #8 : Haziran 16, 2014, 00:03:38 »
Aracın nesinden şikayetçisiniz ? Yani araçta birşey varki böyle bir yola girmeyi düşünüyorsunuz .

Bunları bilirsek daha iyi yardımcı olabiliriz. Yani sadece Arızalı olan parçalar değişse mali açıdan iyi olur. Sorun amortisörlerde vs ise 4 adet değiştirmek en mantıklısı diğer türlü aracın önü arkası ayrı duruyor :)



Araçtan şikayetçi değilim. (Çok benzin yakması hariç)
10 yıldır temiz kullandım.
Ama yollar malum. Yürüyen aksamı bozuyor yollar.

Kullanım sırasında ufak tefek sesler geliyor.
Amortisörler de öyle. Bozuk değil belki. Ama ilk günkü konfor da yok.

Yani aracı nasıl daha konforlu hale getiririm ? Soru bu.
4 amortisör, 4 lastik, 4 fren takımı ve diskler......Tamam.
Ama daha iyisi olsun dersek, maliyet yükseliyor ve astarı yüzünden pahalı oluyor.

Bir arkadaşın dediği gibi, sıfırlamaya çalışmak yerine, kullanmaya devam etmek, kullandıkça bozulan parçaları değiştirmek en iyi seçenek gibi görünüyor.
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 711 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #9 : Haziran 16, 2014, 00:08:59 »
Selim bey 4 lastik , 4 amortisör alsanız 1000 tl yapar. tıkırtılar için burçlar rotlar değişir ve işçilikle 200 tl gibi bir fiyat ödersiniz.
arabaya 1500 tl harcadıktan sonra iç aksamdan gelen tıkırtıları nasıl çözeceksiniz ?

bir yerden sonra araba toplanmıyor.. içinize sinmiyorsa hiç uğraşmayın. yolda bırakacak bir araba değil , bakımlarını yaptırıp birazda gözünüzü kulağınızı tıkayarak binebilirsiniz. ilerde daha iyisini alırsınız..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #10 : Haziran 16, 2014, 00:12:27 »
Lastikler 600-800 tl
Amortisörler 150 X 4 = 600
Disklerde 250-300 tutsa hadi siz gaza geldiniz baskı balatayada gireyim aktarma organı sonuçta o da 600-700 tutsa maksimum size 2200-2300 olur bir kaç birşey de değiştirirseniz alt takımdan 2500 tl olur. 10.000 tl ile ciddi işler yapılır o yüzden 4te 1 fiyatına halledebilirsiniz. Arabanın içindeki uğultuları vs kesmek için alt tarafa pütür attırıp kapılara ve tabana bituself gibi malzemeler döşenirse 3bin lirayı bulur o zaman görebilirsiniz faydasını.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #11 : Haziran 16, 2014, 00:12:33 »
Gerçekten çok ilginç bir konu açmışssınız. 2004 130 binde bir arabanız var dikkatli kullanan birisiniz,(Bebek gibi araba) altınızdaki araba toyota, araba motorda ciddi ağır sorun çıkarmamış araba km yapmamış, sizin canınız para harcamak istiyor yada paranız çok fazla ama  arabanız dünyanın en pahalı benzinini içiyor!
Bir e12 motoru istedin
Alt takım komple orjinal
Aynı renge orjinal boyatın
Bütün parçaları radyatör klima yenisiyle değiştirin artık 20 milyar mı eder .
Bi de kmyi sıfırlayın.
Hayırlı olsun.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #12 : Haziran 16, 2014, 00:17:23 »
Selim bey 4 lastik , 4 amortisör alsanız 1000 tl yapar. tıkırtılar için burçlar rotlar değişir ve işçilikle 200 tl gibi bir fiyat ödersiniz.
arabaya 1500 tl harcadıktan sonra iç aksamdan gelen tıkırtıları nasıl çözeceksiniz ?

bir yerden sonra araba toplanmıyor.. içinize sinmiyorsa hiç uğraşmayın. yolda bırakacak bir araba değil , bakımlarını yaptırıp birazda gözünüzü kulağınızı tıkayarak binebilirsiniz. ilerde daha iyisini alırsınız..

"bir yerden sonra araba toplanmıyor"

==================

Tamam şimdi oldu :) Duymak istediğim buydu.
Yani aracı sıfırlama çabası doğru değil.
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #13 : Haziran 16, 2014, 00:25:10 »
"bir yerden sonra araba toplanmıyor"

==================

Tamam şimdi oldu :) Duymak istediğim buydu.
Yani aracı sıfırlama çabası doğru değil.

yanlış anlamıssınız..araç toplanır toplanmaz degil.ama tercihiniz bir japon hemde japounun en iyi isim yapmış arabalarının belkide efsaneden sonra başında geliyor.2002 de bu kullandıgınız araç en iyi araç ödüllerinden birini aldı.insanların japon tercih etmesinin sebebi sorunsuzluktur.araçta kusur olsa bile araç yolda bırakmaz ben giderim der.yüksel arkadaşımız 300binde araç topladı.130bin nerde 300 nerde..evet bir amortisör kontrolü alttakım kontrolü ister belki 165binde araba..ama öle motor topla falan yazık edersiniz.bu motorun tüpde bile hakkı 400bindir ankarada taksiciler var 350binde motor açıyorlar..çok erken düşünmüssünüz ki aracınızı temiz kullandıgınızı sölüyorsunuz..asıl bize niye bunu düşündügünüzü sölerseniz daha iyi yardımcı oluruz bence.niye düşündügünüzü anlamış oluruz
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #14 : Haziran 16, 2014, 00:33:53 »
10 bin tl harcanmaz arabayi sifirlamak için en fazla 6 7 harcanir dediginiz şeylere ki isterseniz 25 satip üzerine 10 bin koyun 35 nasil bir corolla alcaksiniz sifir gibi demis bir arkadas arabaniz çok yakiyor evet bizdede e12 var en fazla 10 litre gordum oda çok seri gazli kullandim  yeni bir araç  daha fazla yakar emin olun ve alcaginiz aracta modeli yeni olsa bile km yuksek olcak 35 bin tl ye  corolla bakin internete hepsi km yuksek
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #15 : Haziran 16, 2014, 00:42:49 »
Degısık bır uygulama
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #16 : Haziran 16, 2014, 00:45:54 »
4 lastik en fazla bin tl tutar ikadar bile tutmaz 700 tl amortisor 4 tane yaylar  alt takimada bakilir kapi fitileri komple degisir ufaktan yalitim yapilir motor zaten dediginiz gibiyse sapasaglam motorla ilgili sikinti yok farlar temizlenir  direksiyon kaplanir vites korugu ic aksamda yipranan seyler degisir  bunlarin hepsi 6 bin tl yi gecmez  aracinizi sifir almissiniz herseyini biliyosunuz tutupta boyle bir araci satarsaniz alicaginiz ne oldugu belli olmayan bir araba daha kotu seyler dogurabilir sonuc olarak
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Yaş : 24
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '12
  • 106 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #17 : Haziran 16, 2014, 00:46:58 »
Araçtan şikayetçi değilim. (Çok benzin yakması hariç)
10 yıldır temiz kullandım.
Ama yollar malum. Yürüyen aksamı bozuyor yollar.

Kullanım sırasında ufak tefek sesler geliyor.
Amortisörler de öyle. Bozuk değil belki. Ama ilk günkü konfor da yok.

Yani aracı nasıl daha konforlu hale getiririm ? Soru bu.
4 amortisör, 4 lastik, 4 fren takımı ve diskler......Tamam.
Ama daha iyisi olsun dersek, maliyet yükseliyor ve astarı yüzünden pahalı oluyor.

Bir arkadaşın dediği gibi, sıfırlamaya çalışmak yerine, kullanmaya devam etmek, kullandıkça bozulan parçaları değiştirmek en iyi seçenek gibi görünüyor.

Amortisörleri ve yayları değiştirincede belli bir süre sert olacaktır. Sonradan kıvama gelir. Yürüyenide komple değiştirirseniz fark edecektir. Güzel lastik aldığınızda gerek konfor gerek ses konusunda epey farkeder.

Ama aracın içinden plastik aksamdan vs gelen seslere pek çare bulunamıyor. Mesela bagaj kapağındaki park ampul kapakları tıkırdıyordu onlara kağıt sıkıştırdım sorun çözüldü. Bagaj üstü mdf nin ayaklarınada yumuşak kaydırmazlardan kesip koydum ondanda ses gelmiyor. Ama konsoldan teyp kısmından gelen sese bir çare bulamadım çokta kurcalamak istemedim. sonuçta 2006 model araba bazı şeyleri duymamazlıktan gelicez

Fakat bende diğer kişilere katılarak satıp bir üst sınıfa geçmenizi öneririm. Buradada bir engel var. Satınca kendi aracınız gibi içinize sineni bulamayabilirsiniz. Sıfır aldıysanız huyunu suyunu bilirsiniz uzunca süre binicem satmıcam derseniz bahsedildiği gibi sadece rahatsız olduğunuz kısımları elden geçirip devam edin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #18 : Haziran 16, 2014, 14:42:27 »
Gereksiz uğraş olur hiç bir zaman o ilk çıktığı hale getiremezsiniz. Fabrikasyon sıkılan vidanın bile bir torku vardır sanayide insan gücüne göre sıkılır .Eğer 10 bin tl gözden çıktı iseniz aracınızı satıp üzerine katıp model yükseltebilirsiniz hem de km si düşük yeni nefesli araç alabilirsiniz
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #19 : Haziran 16, 2014, 15:15:13 »
Gereksiz diyenler efsane kasalari restore edenlere hayran gözüyle bakiyorlar bence yaptirin küçük bir restore keyfinize bakin
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE