Gönderen Konu: Corolla'yı Sıfırlamak ??  (Okunma sayısı 4148 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #20 : Haziran 16, 2014, 15:21:24 »
Bu işler, emek, zaman, merak ve para işi. Bu kriterlerin hepsine sahipseniz bu işleri yapmakta bir sıkıntı olmaz. Aksine büyük keyif alırsınız.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #20 : Haziran 16, 2014, 15:21:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #21 : Haziran 16, 2014, 15:34:32 »
böle bir düşünceye neden girdigini sölese daha açık konuşacaz ama...130bin km de temiz kullanılmış bir arabadan bahsediyor
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #22 : Haziran 16, 2014, 15:44:49 »
Gereksiz diyenler efsane kasalari restore edenlere hayran gözüyle bakiyorlar bence yaptirin küçük bir restore keyfinize bakin
Sıfırlamakla restore edilmek arasında fark olduğu için gereksiz dedik. Ama restorasyon çokfarklı bir olay her arabaya gitmiyor. Efsane kasalar mehmetin arabayı ben millete gösterdim sıfır mı o araba dedi :-):-):-) adam yeni bir araba yapmış  tıpte efsaneye spor hava katmış ama bir sıfırlama işi değildir. Bende efsaneyi sıfırladım boyası kaldı ama fabrikasyon olmuyor.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #23 : Haziran 16, 2014, 15:49:02 »
böle bir düşünceye neden girdigini sölese daha açık konuşacaz ama...130bin km de temiz kullanılmış bir arabadan bahsediyor
satarsa alici çok temiz e12 arayan
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #24 : Haziran 16, 2014, 15:50:45 »
satarsa alici çok temiz e12 arayan

kesin yaaa kaçmazz yaniii..çok uzun sürmez bile yani.ama yazık olur.daha temizi bulurmu üstüne 10bin ekleyip bilmiyorum yani
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #25 : Haziran 16, 2014, 19:54:25 »
Arabayı benim gibi ucuza aldıysanız, masrafı hak eden araçlar. Ben 2 ay önce aracı aldığım rakama modelli bir efsane bile alınamıyordu. Araç taksi çıkması falan değildi, öğretmenden çıkmıştı fakat KM vardı, tamamen uzun yolda yapılmıştı.
Ben aldıktan sonra yapılacak tüm işlemler için 7.500,00 TL'ye yakın bir rakam harcadım ve aracın tamamen geçmişini sildim.
Yapılan işlemler komple motor rektefiyesi, 1 parça kaporta düzeltme tamponlar dahil 4 parça boya.  Şimdi kozmetik ve mekanik anlamda hiç bir sorunu kalmadı, çok şükür saat gibi. Zaten bu süreçte gerek kafamdan geçen ve buraya da yazdığım düşünce bu aracın bir DOĞAN, BROADWAY olmadığı, bu kadar masrafın karşılığını kat kat veren bir araç olduğuydu.

Fakat araba neredeyse piyasa fiyatına geldi fakat ben piyasa fiyatına gelmesine takılmadım. Motor rektefiyesi yapılırken gereken ve gerekmeyen tüm parçaları değiştirdim. Zira uzun süre bineceğim için zamanla harcadığım para kendini amorti edecekti, hem de "sorunsuz bir araç" mantığıyla yaklaştım.
Eğer siz de uzun bir süre(min. 5 yıl) binmeyi düşünüyorsanız masraftan kaçınmayın. Şu an ortalama 25-27.000,00 TL'ye alacağım bir E12'ye de araç içime sinene kadar masraf yapacağım, o da masraf çıkaracaktı. Fakat 7.500,00 TL harcayarak, hiç bir sürpriz bırakmadım, arabanın geçmişini sildim ve her şey istediğim gibi oldu, korkusuzca marş basıyorum.


DOĞAN, BROADWAY demişken... Arkadaşım 1997 model bir DOĞAN SLX aldı, hem de 10.750,00 TL'ye. Araç gayet temizdi fakat o da içine sinene kadar yaklaşık 3.000,00 TL harcadı ve araç 13.750,00 TL'ye geldi. Şu an satmak istiyor ve istediği fiyat 15.000,00 TL.  :) Maksimum 12.000,00 TL'ye satabilir. Ha ne oldu ? Arabaların bu denli prim yaptığı günlerde bir araçtan 1.750,00 TL zarar edecek.

Aklınıza takılan şeyler olursa yardımcı olmaya çalışırım.

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #26 : Haziran 16, 2014, 20:13:43 »
Dahada guzel yapacaz o aracı ;)
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #27 : Haziran 16, 2014, 21:44:26 »
Tekrar Merhaba,
Öncelikle satın alınan bir ürünü uzun süre kullanmaktan yanayım.
Mesela 6 ayda bir telefon değiştirmem. 2-3 sene kullanmaya çalışırım.
Bana göre otomobil de çok sık değiştirilecek bir ürün değil.
Bir arkadaş “paranız çok galiba” demiş. Hiç değil.

Birinci seçenek :
Kullandığım aracın yenisi 60.000 TL. Benim aracı satsanız 25.000 TL. Yani 10 yıllık Corolla’yı yenilemenin maliyeti 35.000 TL. Bakar mısınız farka.  Nerdeyse yeni bir araba fiyatı. Bu seçenek mümkün değil.

İkinci seçenek :
Aracı satıp , nispeten yeni, 4-5 yaşında , aynı aracın az ve temiz kullanılmışını bulup, satın almak.
4-5 yaşındaki benzer araç 40.000 TL civarında. Burada da 15.000 TL lik bir fark var ortalamada.
Bazı yorumcuların belirttiği gibi, 10 senedir kullandığın ve her özelliğini bildiğin Corolla’yı , hiç bilmediğin 4 yaşındaki Corolla ile değiştirmek mantıklı değil. KM oyunlarını da biliyoruz üstelik.

Üçüncü seçenek :
Aracınıza çok iyi bakmak. Ki bakıyorum zaten. Eskiyen ve yıpranan parçaları zamanında değiştirmek.
Arabamdan hiçbir şikayetim yok (Fazla yakması dışında).
Ama ilk günkü konfor da yok. Bir arkadaşın dediği gibi bana göre de  “sağdan soldan konsoldan gelen ufak tefek sesleri yok etmek mümkün değil”

Neden bu konuyu açtım ?
İki şeyi merak ettim.
1)   Aracı ilk günkü konforuna geri döndürmek mümkün mü ?
2)   Mümkünse bunun maliyeti ne olabilir ?
İlginç ve faydalı cevaplar geldi.
Gelen cevaplara da bakarak benim görüşüm şu :
Ne kadar para harcarsanız harcayın ilk günkü konfora geri dönmek mümkün değil.

Ama 4 lastik, 4 amortisör , 4 fren sistemi vs değiştirilerek konfor arttırılabilir.

Faydalı bir konu açtığımı düşünüyorum.
Gelen bütün cevaplara teşekkürler......
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #28 : Haziran 16, 2014, 22:09:26 »
Sizin konfordan kastınız ne ki ?

Yanlış anlamayın lütfen, öyle bir anlatıyorsunuz ki sanki araç 25 yaşında, üstüne 3-4 yıl yatmış, her tarafı dökülen ve çürümeye başlamış bir araç.

4 disk, balata, amortisör rutin işler. Hatta ben de 2 hafta önce fren sistemini değiştirdim. Lastik deseniz ona keza...
Yani toplamda yapacağınız 1.000,00 TL masraf, aracın yaşının ve KM'sinin getirdiği masraflar.

Ha 4 disk ve balata değiştirince araba sıfırlanacaksa ne mutlu bize.  :D

1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 711 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #29 : Haziran 16, 2014, 22:33:29 »
bence arabayı eski konforuna döndürmek mümkündür. yay amortisör lastik değiştirirseniz sıfırından bile iyi olma ihtimali var.

bir arabanın ömrü 10 yıldır. bunu üretici belirtir. fransızlarda 8 yıl sanırım.. bu süre sonunda değiştirmek daha mantıklı. imkan yoksa ne gelir elden, imkan varsa masraf etmeyin derim.

arabanın göze batan veya ses çıkartan ufak parçaları can sıkıcı olabilir. döşemeler yıpranır, bir vida gevşer veya bir plastik parça kırıldığı için 100 lira verirseniz o araba mantıklı olmaktan çıkar..

ben çok eski bir araba kullanıyorum.. içerisinde düzeltemediğim çok fazla nokta var. onca para harcıyorum ama hala yürürde sorun var. mesela motor takozu değişmesi gerekiyor ama 4 takoz 1000 tl ...  can sıkıcı bir noktada kaldım. bakımları tamam ama ne yaparsam yapayım eski ve yıpranmış bir araba olarak kalıyor...
tercih size kalmış tabiki..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #30 : Haziran 16, 2014, 22:38:54 »
Merhabalar,

2004 model 130.000 km deki benzinli Corolla'yı fabrikadan çıktığı ilk günkü haline getirmek mümkün mü ?

Böyle bir işe kalksam , herhalde önce 4 lastik ve 4 amotisörden başlamak sanırım.

Bu konuda tecrübesi olan var mı ?

10 yıllık Corolla'yı ilk günkü haline getirmek mümkünse , toplam masraflar ne olur ?
Yani işin astarı yüzünden pahalı olur mu ?
Böyle bir işe girişmeye değer mi değmez mi ?

Tecrübesi olanlar paylaşabilir mi ?

Herşeyi sıfırlasanız bile metali sıfırlayamazsınız. 10 yıllık bir araçta metal yorgunluğu doğal olarak olabilecektir. Özellikle dış hava etkenlerine maruz kaldıysa.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • T SPORT....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '02
  • 463 kere teşekkür etti
  • 674 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #31 : Haziran 16, 2014, 23:03:50 »
Gercekten hala kafamda otutturamadim yani cok isterdim o araca binip kullanmayi 130000km de temiz kullancaksiniz ve rahatsizetcek.gercekten yuksel arkadaşımızın dedigi gibi o yastaki bir arabanın birsure sonra yaptırması gereken bir bakim bu.bu gercekten büyük bir degisiklik degil.bindiginiz araba corollanin sorunsuz tabir ettigi kasalardan 168ne geldim konforundan hic ama hic sikayetim yok.ya titizsiniz biraz fazla yada arac yaslaniyor diye düşünüp bu psikolojiye girdiniz sanırım. Lastiklerinize bakarak baslayin bence er300 turanza falanmi kullaniyorsunuz.
2002 corolla sol vvt-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #32 : Haziran 16, 2014, 23:20:37 »
130 bin corolla için ömrünün yarisi bile degil
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'yı Sıfırlamak ??
« Yanıtla #33 : Haziran 17, 2014, 00:43:25 »
Amortisörleri aynı ayarda birşeyde takarak aynısına getirirsiniz ama lastikleri değiştirdiğiniz anda olay biter yumuşak dayanıklı bir lastik ile çok farklı bir arabaya sahip olursunuz denemeye değer mi ? Tabikide değer bunlar zaten olması gereken şeyler ama biraz siz erkenci davranmışsınız lastikleri değiştirerek başlyabilirsiniz işe
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)